Qbuzz,, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Qbuzz,, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:05

Wat ik laatst toch meegemaakt heb...

Ik was met mijn zus een dagje wezen shoppen in Utrecht, heel leuk allemaal maarja je moet ooit wel terug naar huis.
Alleen is de Conexxion vervangen door de Qbuzz, en dat bracht wel wat problemen.
Mijn zus en ik stonden ruim op tijd bij de bushalte.. de bus had 17:10uur bij de bushalte moeten staan.
Oke, een vertraging kan nog wel voorkomen.. Maar deze bus kwam pas 17:50uur.
Ten eerste was de hulplijn van de Qbuzz niet te bereiken, en als je er al doorkwam klikten ze je gewoon weg.
Ten tweede, toen de bus er eindelijk was ging de buschauffeur gewoon ergens anders parkeren om koffie te gaan drinken.

Kortom, de bus ging pas om 18:10uur terwijl hij makkelijk eerder weg had gekunt.
ik vind daarbeu €3,00 wel wat te duur worden voor deze 'slechte service'

Quizbuzz.. Komt hij op tijd of Niet

Wat is jullie ervaring met de Qbuzz?
Zijn jullie er blij mee of juist niet,,?
Zet hier je mening en eventuele uitbarstingen maar neer Lachen

Droomster

Re: Qbuzz,, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:54

Niets kwaads over te melden namens mij. Heb er nu meerdere keren mee gereden, prima op tijd, stopt goed bij elke halte. No problems!

Alleen dat felle licht als de deuren open gaan vind ik overdreven Clown
Maar dat is natuurlijk geen probleem opzich Huilen van het lachen

Ik kan me wel voorstellen dat als je pas een uur later de bus hebt, je daar helemaal niet blij mee bent. Jeetje, dan sta je daar dan in de kou van nu Bloos!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:00

Ik vind het super!
Hij vertrekt keurig op tijd en niet dat hij zo'n 4 minuten eerder bij de halte weg is waardoor je dat kreng mist!
Deed connexxion standaard!
Vind de bussen zelf ook heerlijk! Lekker stil en voldoende zit en staan plaatsen!
Niks slechts over dus..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:12

heb je wel goed op het bordje gekeken??
naar de juiste tijden?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:09

Ik ga nu sinds 2 weken met Qbuzz (was eerst arriva, regio zuidoost friesland - groningen) en ik heb nog geen klachten ofzo. Prima bussen, betere dienstregeling en het rijdt nog altijd prima op tijd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:11

Qbuzz rijdt stipt op tijd en mag geen lijnen zomaar laten vervallen. Hoe laat stond jij bij de halte? Want het kan heel goed zijn dat jij net iets te laat was en hij stipt op tijd was vertrokken.

Qbuzz hier is namelijk altijd stipt Ja

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:27

Hier in Friesland rijden ze dus echt veel en veel te laat! Ze komen zo zonder pardon 20 minuten te laat, en dan moet ik opeens voor 25 minuutjes in de bus 5 euro betalen vind het echt ronduit belachelijk Nagelbijten / Gniffelen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:28

Esmeralda schreef:
naar de juiste tijden?

Dat was ook mijn eerste gedachte, je hebt nu de vakantiediensregeling en met de kerst zat je ook nog met de speciale dienstregeling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:29

Klopt, alles rijdt dan zondagsdienstregeling, zowiezo is het vandaag ook zondag Clown

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:22

Huh €3 voor van Utrecht naar Friesland of begrijp ik het verkeerd? Want dan vind ik hem echt wel supergoedkoop. Bloos!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:20

Ik denk voor 3 euro vanuit de stad Utrecht naar het centraal station..
Volgens mij zijn alle chauffeurs gewoon 'overgenomen' door Qbuzz? Correct me if i'm wrong, maar zoiets hoorde ik bij ons op het lokale nieuws. Misschien had je net de verkeerde buschauffeur haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:52

Voor zover ik weet rijdt Qbuzz niet eens in Utrecht?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 13:45

Elmira schreef:
Hier in Friesland rijden ze dus echt veel en veel te laat! Ze komen zo zonder pardon 20 minuten te laat, en dan moet ik opeens voor 25 minuutjes in de bus 5 euro betalen vind het echt ronduit belachelijk Nagelbijten / Gniffelen

Ja hier zijn ze steeds te laat

En voor de mensen die het wouden weten Lachen
Nee ik ging niet met de bus van Friesland naar Utrecht.. maar met deze bus ging ik naar de trein.
Ik was ook stipt op tijd, te vroeg zelfs.

Ook vind ik dat er wat te weinig beenruimte is want ik ben best wel lange benen Tong uitsteken

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 13:47

Elmira schreef:
Esmeralda schreef:
naar de juiste tijden?

Dat was ook mijn eerste gedachte, je hebt nu de vakantiediensregeling en met de kerst zat je ook nog met de speciale dienstregeling..

En of ik goed op het bordje keek..
Er stond een hele stoet mensen geloof me.. die waren ook niet zo blij Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:58

Dan moet je een klacht indienen bij Qbuzz, als hij te laat rijdt krijg je namelijk je geld terug Ja daar streven ze naar

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:02

Unwritten schreef:
Dan moet je een klacht indienen bij Qbuzz, als hij te laat rijdt krijg je namelijk je geld terug Ja daar streven ze naar

De hele site is al vol gebombadeert met klachten, maar wat een slechte service als je bij de hulplijn meteen opgehangen word

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:06

Ik ben verliefd op de Qbuzz. En dat meen ik hoor, ik heb al heel lang rugpijn en door die stoelen komen ze echt tot rust. Heeerlijk! Verder nog geen problemen gehad.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:10

LadyElmira schreef:
Ik ben verliefd op de Qbuzz. En dat meen ik hoor, ik heb al heel lang rugpijn en door die stoelen komen ze echt tot rust. Heeerlijk! Verder nog geen problemen gehad.

oke Lachen
Ja de stoelen zitten idd beter.. maar de beenruimte is jammer genoeg wel achteruit gegaan.
Is het jullie ook opgevallen dat als er iemand in of uitstapt de bus schuin gaat..? dat vond ik wel grappg Tong uitsteken

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:07

De bus die ik normaal altijd nam reed om het kwartier, nu om het half uur, dat is wel echt heel irritant omdat ze niet op mijn werktijden aansluiten Verward

Ik vind het wel heel irritant dat de deur naar rechts openschuift, ik loop er steeds bijna tegenaan Clown

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:26

Nientsje schreef:
LadyElmira schreef:

oke Lachen
Ja de stoelen zitten idd beter.. maar de beenruimte is jammer genoeg wel achteruit gegaan.
Is het jullie ook opgevallen dat als er iemand in of uitstapt de bus schuin gaat..? dat vond ik wel grappg Tong uitsteken

ja dat is dat soort luchtsysteem. Vind dat ook maar niks Tong uitsteken, want laatst had een bus waarin ik zat daar problemen mee en kon niet harder rijden dan 20 km per uur omdat er een fout in het systeem zat.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:27

PFF Hier hebben we hem ook.
En heb verdorrie vandaag een kwartier staan wachten kwam dat poedersuiker ding niet.
Dit is al de tweede ding. verdorrie!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 15:57

Kimmie_girl schreef:
PFF Hier hebben we hem ook.
En heb verdorrie vandaag een kwartier staan wachten kwam dat poedersuiker ding niet.
Dit is al de tweede ding. verdorrie!

ja.. ik vind de regeling maar bagger:n

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:03

Dat schuine bij uitstappen, hadden de nieuwere RET bussen in Rotterdam ook al een poos, inderdaad wel grappig...

Ik vind het ook geen fijne bussen, ik heb niet eens absurd lange benen maar ik zit echt finaal opgevouwen in die dingen, en das voor een minuut of 10 niet zo erg, maar na een half uurtje ben ik dat toch wel verschrikkelijk zat!

wbt de dienstregeling en of de stiptheid van de bussen heb ik (nog) geen klachten, maar ik ben dan ook pas 2 keer met een qbuzz meegereden.. Ze zijn wel heel erg licht hahaha, iedereen ziet er 's morgens tóch al niet op zijn best uit, maar om kwart over 7 in een qbuzz helemáál niet Huilen van het lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:06

Nientsje schreef:
Mijn zus en ik stonden ruim op tijd bij de bushalte.. de bus had 17:10uur bij de bushalte moeten staan.
*knip
Kortom, de bus ging pas om 18:10uur terwijl hij makkelijk eerder weg had gekunt.

Zet hier je mening en eventuele uitbarstingen maar neer Lachen

Ik denk dat je die van 17.10 stomweg hebt gemist.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:07

Ik vind Qbuzz helemaal niks.

Heb er nu één week mee gereisd, en in die week heb ik een storing meegemaakt waardoor we niet verder konden met de bus & moesten wachten op de bus die een halfuur later kwam. Ook was er een bus om 11 uur niet op komen dagen, toen die van 12 uur wel kwam was er een jongen die boos naar Qbuzz belde. Zij vertelde hem dat er niet genoeg bussen waren en dat onze lijn op Amersfoort(?) was ingezet. Er moest dan weer een andere bus voor ons komen, maar die kwam dus niet. Toen die jongen haar vroeg waar die bus dan was, had ze gezegt dat ze te weinig bussen hadden.. Ja, dat kan best maar ze moeten het natuurlijk wel goed regelen!

Ook was er een chauffeur die een collega vroeg wat ie met ons moest doen, aangezien onze lijn niet meer in het boekje stond. Verward Verder rijd de bus ook niet meer tot school waardoor je 10 minuten moet lopen..

Geef mij arriva maar terug!