geef jij altijd eerlijk antwoord op de vraag 'hoe gaat het?'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

geef jij altijd eerlijk antwoord op de vraag 'hoe gaat het?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:32

De meeste msn gesprekken beginnen al met 'hoe gaat het' of 'alles goed' (dat laatste vind ik écht een waardeloze vraag, maargoed dat is een andere discussie)
Naar mijn mening zeggen veel mensen gewoon goed of zeggen ze ja op de vraag alles goed. Ik zelf geef altijd redelijk eerlijk antwoord. Ik zeg tegen mensen die niet echt vrienden ofzo van me zijn dat het wel redelijk goed gaat en dat dat best goed is voor mijn doen. Maar dat zeg ik ook als het niet goed gaat Vork en zeker tegen vrienden ben ik wel eerlijk.

Dus nu mijn vraag hoe eerlijk is jullie antwoord op zo'n vraag?

Dunno

Re: geef jij altijd eerlijk antwoord op de vraag 'hoe gaat het?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:34

zelf ben ik ook zo.. tegen vriendinnen (ligt draan wie 't is dan) zegt ik idd eerlijk van mwah 't gaat en "leg dan uit waarom" zeg maar..
maar bij sommige zeg ik dus ook gewoon ja wel goed he... (dan vragen ze niet verder Tong uitsteken)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:35

nee bij mij is het standaard antwoord bijna altijd: goed, met jou?? maar veel mensen stellen die vraag ook niet omdat het hun wat boeit, maar omdat het een gewoonte is volgens mij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:36

Het hangt er een klein beetje af wie het vraagt. Als het onbekende of redelijk onbekende zijn, dan zal ik niet altijd volledig eerlijk antwoorden. Maar ook dan zal ik niet glashard zeggen dat het goed gaat, terwijl het niet goed gaat. Dus daar probeer ik tegenwoordig een beetje een middenweg in te zoeken.
Zijn het goede bekenden of vrienden, dan kunnen ze een eerlijk antwoord verwachten.

Edit: Specifiek op MSN zijn het alleen vrienden, die kunnen dus ten alle tijden een eerlijk antwoord verwachten.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:37

Ligt eraan tegen wie, tegen mensen met wie ik echt goed omga antwoord ik eerlijk, en tegen mensen met wie ik minder goed omga zeg i kmeestal goed. Lachen

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:39

Ik zeg altijd gewoon goed, anders gaan ze weer zeuren wat is er dan?
En meestal heb ik geen zin om dan alles te vertellen, dus dan maar leugentje voor eigen best wil. Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:39

Inderdaad, tegen mensen waarmee ik niet dagelijks praat zeg ik altijd dat alles goed is, ookal kan het wel eens zijn dat ik een mindere dag heb. Tegen échte vrienden antwoord ik eerlijk Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:40

Ik zeg altijd "ja lekker" of "met mij altijd goed".
Zeg het nooit als het niet goed gaat Clown

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:40

Volgens mij is het de bedoeling dat je gewoon zegt, goed en met jou?
En doorgaans wordt de vraag alleen uit beleefdheid gesteld en niet omdat men oprecht geintresseerd is je welzijn.
Mijn standaard antwoord is dan ook: Ja, goed! en met jou?
Heb zelfs gepresteerd te zeggen dat het fantastisch ging, toen ik met longontsteking ergens lag te verpieteren.
Mensen willen niet horen, dat je je (*&%$ voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:41

Ligt er helemaal aan. Clown Meestal eerlijk, maar heel soms heb ik daar even geen zin in. Lachen

Jantine_

Re: geef jij altijd eerlijk antwoord op de vraag 'hoe gaat h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:41

Ik zeg ook altijd 'ja goed hoor met jou' zeg nooit dat het niet goed gaat Clown

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:42

Chaelle schreef:
Inderdaad, tegen mensen waarmee ik niet dagelijks praat zeg ik altijd dat alles goed is, ookal kan het wel eens zijn dat ik een mindere dag heb. Tegen échte vrienden antwoord ik eerlijk Lachen

Jep, doe ik ook.

En echte vrienden kan ik ook niet voor de gek houden, want die hebben het vaak wel door als het minder gaat.
Laatst bijgewerkt door CouCou op 28-12-08 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:43

Ik zeg ook echt altijd ja Clown . Maar dat doe ik meestal ook gewoon, hoe ziek, brak of verrot ik me ook voel. Ik zeg eigenlijk altijd dat het wel goed gaat Haha! .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:44

Ik ook.

Vaak krijg ik het wel op mijn zenuwen van die vraag. Eigenlijk is het iets dat 9 van de 10 keer uit beleefdheid gevraagd wordt en waar het bij mij vaak overkomt alsof je half verplicht bent om te zeggen dat het goed gaat, terwijl dat vaak niet zo is Clown

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:45

Ik geef altijd eerlijk antwoord, anders merken ze het toch snel genoeg aan de manier waarop ik reageer dat het niet helemaal lekker met me gaat. Ik weet dat het een beleefdheidsvraag is, maar zeg wel gewoon de waarheid.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:49

Ik geef lang niet altijd eerlijk antwoord, ik heb niet altijd zin om tegen iedereen te vertellen wat er dan wel niet aan de hand is Lachen.
En zelfs al ben ik ziekjes dan is het alsnog: Ja goed hoor!

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:50

luf_horses schreef:
nee bij mij is het standaard antwoord bijna altijd: goed, met jou?? maar veel mensen stellen die vraag ook niet omdat het hun wat boeit, maar omdat het een gewoonte is volgens mij.
ja, zeg ik ook (bijna) altijd, en ik denk ook dat het een soort gewoonte is om het te vragen, en niet omdat het hun wat boeit. Als je nee zegt vragen ze wel waarom het niet goed gaat, maar bij de meeste mensen heb ik het idee dat het ze echt niet boeit als ik zou gaan uitleggen waarom het niet goed gaat Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:51

Ik geef daar zelden eerlijk antwoord op. Bij vreemden en kennissen hou ik het op 'goed', bij goede vrienden is het meestal "z'n gangetje". Ongeacht hoe het gaat... Bloos Eigenlijk vooral om de reden die Tieneke al aangeeft, doorgaans is het meer uit beleefdheid dan echte interesse. Niet bij mijn vrienden uiteraard, maar daar heb ik dan geen zin in om hen met al mijn sores te belasten... Ik ben best goed in binnen vetten Haha! Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:53

Ik bijna nooit omdat het een beleefdheidsvraag is, en ik die mensen dan niet wil opzadelen met mijn problemen. Lijkt me dan dat ik als zaagpersoon gezien word en wil geen negatieve associaties creeren.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:54

Ik ga wel mee met Sylvia en Tieneke..

En soms heb je ook geen zin om over al je dingen te praten en heb je het liever over koetjes en kalfjes Lachen

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:55

Ik zeg meestal 'Goed' 'Prima' of 'Redelijk', als het wat minder gaat. Tegen mensen die ik niet zo goed ken en daardoor weinig spreek ben ik wel minder eerlijk dan tegen vrienden Lachen

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:56

Ik antwoord ook altijd met goed meestal. ook al gaat het niet zo goed Tong uitsteken

Met afgelopen sinterklaas vroeg mn oma ook hoe het ging, ik zag harstikke wit (had net heel erg last van de ziekte colitis ulcerosa, ontstekingen in je darm), at niks en zei ook bijna niks, maar ik zei toch dat het goed ging.

Ten eerste omdat het een gewoonte is om goed te zeggen, ten tweede omdat ik geen zin had om erover uit te wijden. Alleen tegen mn zus en beste vriendin ben ik daarover eerlijk...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:11

Ligt er net aan wie het vraagt en of zin heb in een 'wat is er dan aan de hand'-vraag.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:14

Meestal zeg ik dat het goed gaat, als ik geen zin heb in vragen en of uitteleggen wat er is.

Ik zeg het wel altijd tegen goede vriendinnen en mijn vriend als er iets aan de hand is..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:18

Het hangt er bij mij ook helemaal af van wie het vraagt of ik wel of niet eerlijk antwoord geeft.

En of ik eerlijk antwoord geef, ligt trouwens ook wel een beetje aan de omstandigheden.
Op een gezellig feestje of bij een leuk etentje ga ik niet vertellen dat ik me eigenlijk hartstikke rot voel als ze het aan me vragen. Dan voel ik me natuurlijk altijd 'goed', ook al is dat niet waar.