Vreemd... héél vreemd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Vreemd... héél vreemd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:07

Nou, ik mocht weer eens logeren bij een kennis van mij. Heel aardig van haar maar wat ik vannacht hebt beleefd, daar gaan mijn haren nog altijd van overeind staan. Want toen ik al de logeerkamer binnenkwam voelde het een beetje killetjes aan... héél kil! Afijn, ik ga naar bed later... bleef het nog koud! Ik voelen aan de verwarming, ja. Die is toch knap heet! Dus ik denk van, dan moet de kamer nog wat opwarmen, maar....... dat deed het dus niet. Het raam was trouwens óók dicht (roostertjes ook dicht) dus de kopu kon eigenlijk helemaal niet naar binnen komen. Ik lag dus die avond (afgelopen nacht dus!) te rillen van de kou in een ogenschijnlijk warme kamer. En nou is het vreemde: het kwam steeds met vlagen. Eerst even warm, toen weer koud, en toen wéér warm. Net alsof ik in een koude bel zat. Ik kon wel in het 2e bed kruipen, maar dat was helemaal onbedekt en ik ga niet in andermans kasten snuffelen natuurlijk... dus ik heb heel de nacht liggen te rillen in een warme kamer! De verwarming was heel heet dus daaraan kon het niet liggen. Zou dat iets paranormaals zijn, want in die kamer is de man van mijn goede kennis overleden? (de rest van het huis was warm)

Vanmorgen wilde ik ook in een stoel zitten in diezelfde kamer om mijn sokken aan te trekken, en het leek wel alsof ik eruit werd gejaagd (prikkelend gevoel!) Je wilde niet weten hoe snel ik weer uit die stoel was! OOK HOORDE IK GISTERAVOND OVERDUIDELIJK STEMMEN UIT DE ANDERE SLAAPKAMER TERWIJL ZE BENEDEN WAS TV TE KIJKEN, en de tv stond zacht!

Nou is zijn mijn vragen aan jullie:

> Waar kwam de kou vandaan?
> Van wie waren die HARDE stemmen?
> Wat is er met die stoel aan de hand?

Ik had echt alles gedubbelchecked en echt: alle ramen waren dicht en de verwarming stond echt zowat op zijn hoogst!!!!
Wie kan mij helpen? DIT IS NIET VERZONNEN OID!

Ehona

Re: Vreemd... héél vreemd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:13

Dat prikkelend gevoel uit de stoel kan gewoon elektriciteit zijn geweest. Zeker nu het kouder wordt zijn er heel veel dingen statisch geladen, dus het kan best zijn dat zo'n stoel je een paar tikken bezorgd. De kou kan gewoon tocht zijn, in mijn kamer is het ook vaak koud terwijl de kachels vol aan staan, omdat het hier tocht. Daar merk je verder niks van, behalve dat het dus koud blijft. En die stemmen, tja, denk toch echt dat dat van de tv was en dat je er iets anders van hebt gemaakt, omdat je dan al zo ligt te denken aan die andere 'bizarre' dingen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:16

Tja. Moeilijk om te verklaren natuurlijk.

Kan iets paranormaals zijn, maar daar heb ik niet zoveel mee, dus ik ga gewoon met Ukkiee mee.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:16

Nee, dat KAN niet! Toen ik naar boven ging gister zei ze nog dat ze op hetzlefde volumenivo zou houden, en tv stond echt zachtjes (ze ging pas later naar bed). Dat kan je normaal niet horen, hoor. Tocht? Huis is goed geisoleerd en het is de 1e keer dat ik zoiets meemaak, ik ga wel vaker bij haar logeren. Hoe kan het dan dat zij er niks van heeft gemerkt vannacht en dat ik met 2 dekbedden heb moeten slapen?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:27

Paranormale dingen kunnen altijd, maar is afhankelijk in hoever je er zelf in geloofd en wat je er van wilt geloven en wat je wilt weten. Ik kan er geen oordeel over vellen want ben nog nooit in die kamer geweest of in dat huis dus kan ook niet zeggen van licht daar aan of daar aan.
Was de deur wel dicht? ( van de slaapkamer of stond die op kier)
En je zegt je hebt stemmen gehoord , wat zeiden ze dan?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:28

tamoreliefje schreef:
Paranormale dingen kunnen altijd, maar is afhankelijk in hoever je er zelf in geloofd en wat je er van wilt geloven en wat je wilt weten. Ik kan er geen oordeel over vellen want ben nog nooit in die kamer geweest of in dat huis dus kan ook niet zeggen van licht daar aan of daar aan.
Was de deur wel dicht? ( van de slaapkamer of stond die op kier)
En je zegt je hebt stemmen gehoord , wat zeiden ze dan?
Deur was helemaal dicht, en die stemmen klonken zwaar maar onverstaanbaar. Duurde maar een paar seconden.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:33

Ja kan best allemaal , heb er geen idee van heb zulke dingen nog nooit meegemaakt. Heb wel van familie al "rare" verhalen gehoord over het paranormale. Denken aan de tv serie daarover tegen woordig, denk ik wel dat er ergens een waarheid in zit. Maar in hoever dit allemaal correct is.
Heb je het niet aan dat meisje verteld waar je bleef logeren, er is mss nog bezoek geweest dat jij niet wist?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:34

Ieuw Eng
Ik heb dat zelf ook weleens,dan hoor je stemmen en dan lig je egt verstijfd.
Of dat er ergens een tv aan gaat terwijl er niemand is.
Bah dat is egt eng ik hoop dat het je niet nog eens overkomt Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:35

tamoreliefje schreef:
Ja kan best allemaal , heb er geen idee van heb zulke dingen nog nooit meegemaakt. Heb wel van familie al "rare" verhalen gehoord over het paranormale. Denken aan de tv serie daarover tegen woordig, denk ik wel dat er ergens een waarheid in zit. Maar in hoever dit allemaal correct is.
Heb je het niet aan dat meisje verteld waar je bleef logeren, er is mss nog bezoek geweest dat jij niet wist?
Ik geloof niet dat je om ruim kwart voor 12 's-avonds nog visite krijgt hè? Bloos
En nogmaals: het is echt totaal niet verzonnen of uit mijn duim gezogen.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:40

Het zou natuurlijk kunnen.
Hangt er vanaf of je erin gelooft..
De mensen die erin geloven zeggen van wel & degene die er niet in geloven zoeken andere verklaringen.
Zelf geloof ik er wel in, dus ben benieuwd naar wat hier verder nog wordt gezegd Lachen

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:43

Ts ik geloof je wel hoor , ik probeer enkel andere "oorzaken " aan te kaarten waar je mss zelf nog niet aan gedacht had.
Maar wat femmiel zegt vind ik wel de kop op de spijker , dit zou ik ook wel heel eng vinden. Tv aan schieten en niemand in de buurt.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:51

Het kan, en je gaat het waarschijnlijk nooit zeker weten.
Maar het is natuurlijk wel raar Ja

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:55

in deze tijd van het jaar krijgt iedereen wel eens koude rillingen.. ik zit ook zovaak thuis terwijl het 20 + graden is, en dan blijf ik het ijskoud hebben.

En néé, dat komt niet door geesten, maar toch echt door je lichaam zelf Vork (en daarvan kan je je best enge dingen inbeelden)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:08

ow wat eng ! ik ben ook aan het oppassen in een huis van een kennis van me , en ik geloof dat ik nu vanacht niet zo lekker ga slapen... Bloos

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:18

het kan ook door je lichaam komen dat je af en toe rillingen voelt, ook vooral door het weer, ik zit nu ook op de bank met flink wat dekens, terwijl de rest met gewone t-shirts aan heeft. dat van die stoel ka nook komen doordat je dat van de kou al eng vond en dat je dan zeg maar wil dat je die reden daarvoor hebt, dat geld ook voor de stemmen. ik verbeeld me dat ook wel eens in, ik hou ook niet van mensen die 's nachts je huis binnen lopen, en dan hoor je bijv. een klein geluidje en dan verbeeld je er andere dingen bij. hebben ze misschien huisdieren, of dat je anders een dier of zo een geluid kon maken. verder hoop ik dat je er niet wakker van gaat liggen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:21

Het kan een aanwezigheid zijn als je dat graag wil geloven. Vaak geven entiteiten (voor zover ik ervaar) geen koud gevoel maar wel kippenvel een een soort "druk" in de lucht. Het over je hele lijf zo koud hebben en koud blijven lijkt niet zo op de aanwezigheid van een geest maar meer op een verminderde doorbloeding. Misschien had je veel gegeten met kerst?? Dan zit het meeste bloed in je ingewanden en is je lijf realtief koud.

Stemmen horen voor je gaat slapen dat is een normaal en bekend fenomeen overigens.. net als zweren dat je de deurbel of iets op de trap hoort terwijl er niks is. Terwijl je probeert te slapen gaan je hersenen anders werken en een "auditieve hallucinatie" komt dan vrij veel voor in de vorm van stemmen of geluiden. Deze merk je niet op als je al slaapt maar als je nog niet slaapt hoor je die dus soms zo dat je er erg van schrikt. Dit hoeven dus echt geen geesten te zijn.

Het gevoel met de stoel kan gemakkelijk gebeuren als je synthetische stoffen aan hebt.. synthetische vloerbedelling kan ook een lading afgeven. Tussen mensen heb je dan ook wel eens een vonkje van lading.

Dus alles wat je beschrijft is op een logische manier te verklaren.. Wat niet uit sluit dat er een entiteir is hoor. Je moet geloven waar je je zelf prettig bij voelt want niemand kan je met zekerheid zeggen waarom het precies zo waar ing. Dus kies te geloven waar jij je lekker bij voelt meid. De waarheid weet je met zit soort dingen gewoon nooit.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:39

was het geen droom?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:12

Ik geloof best wel dat je dingen hebt gevoeld, maar ik betwijfel of hier iets paranormaals aan de gang is. Ik lig 's nachts ook te rillen in mijn bed met trui aan, verwarming aan en rolluik dicht, helemaal tochtvrij krijg je een huis vrijwel nooit.
Stoel gok ik ook op statische elektriciteit, ik krijg zelf ook van alles om me heen schokken met dit weer. Een heleboel mensen hebben hier last van. En die stemmen, tja ik denk niet dat het via bokt te zeggen is wat dat was, lijkt me nogal lastig oordelen als je het niet zelf hebt gehoord. Kan ook nog bij de buren vandaan komen natuurlijk.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:14

Koud warm koud warm. En stemmen?
Misschien ben je wel ziek, en ben je aan het halucineren. Clown

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:00

MarjonTampon schreef:
Koud warm koud warm. En stemmen?
Misschien ben je wel ziek, en ben je aan het halucineren. Clown

grappig hoor.

ik geloof ook dat er meer is, en heb ook wel vaak het gevoel dat er nog '' iets '' bij mij is, vooral nadat me opa is overleden en ik steeds meer problemen kreeg.
Ik kan niet zeggen wat het was, mischien kun je het maar beter laten rusten en er niet bang voor zijn. Is wel lastig, maar ik was ook altijd heel bang voor dingen en vooral na het zien van enge filmen. Maar toen heb ik steeds tegen mezelf gezegt.. ze doen me niks. Ik heb hun ( mocht het iets zijn) toch niks gedaan. En soms denk ik het is me verbeelding omdat ik gewoon moe ben.
En dat van het koud hebben, ik heb het nu ook koud kachel staat ook flink aan, maar het weer is gewoon koud.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:35

HorseyDude schreef:

> Die kou kwam uit het gaatje in de kamer rechtsboven
> Joris en Sjaak
> Die stoel is eenzaam

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:42

Ik geloof best dat het iets paranormaals is, maar het lijkt me in ieder geval doodeng, ik zou niet weten hoe je het weg kan krijgen...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 21:44

MarcoBorsato schreef:
HorseyDude schreef:

> Die kou kwam uit het gaatje in de kamer rechtsboven
> Joris en Sjaak
> Die stoel is eenzaam
Oh haha. Koe