Weet niet wat ik moet doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Weet niet wat ik moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:56

Sinds half november werk ik bij een kleine dierenartspraktijk. Ik vind het een erg leuke praktijk, heb een leuke collega en leuke klanten.
Nu heb ik het idee dat het niet goed klikt met de dierenarts, mijn bazin. Ik kom elke dag moe thuis, kan, naar mijn idee, weinig goed doen. Ik heb nu pas mijn contract ontvangen, maar daar staan weer dingen in die niet afgesproken waren bij het in dienst nemen. Samen met mijn man heb ik dat contract doorgenomen en daar wat aantekeningen bij gezet.
Nu zit ik er hard over te denken om te stoppen daar. Ik ben er pas anderhalve maand aan het werk, maar merk gewoon dat t niet goed voor me is. Ben afgelopen week ook al flauw gevallen op het werk. (zal niet voor niets zijn geweest denk ik)
Ik vind het alleen zo lastig om te zeggen. Ik wil wel graag proberen om het daar leuk te vinden, maar merk dat het niet gaat. Ook merk ik dat er spanningen zijn als ik samen met mijn bazin ben en dat merk ik thuis.
Als ik weg ga daar wil ik haar wel de mogelijk geven om iemand anders te zoeken en tot die tijd er te blijven.

Aan de ene kant wil ik er wel blijven, maar aan de andere kant wil ik graag werk waar ik me goed bij voel en waarbij ik ook mezelf kan zijn.

Kunnen jullie een advies geven?

Alja

Re: Weet niet wat ik moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:58

tja zou aangeven dat ik een gesprek wil en dan ook gelijk over het contract praten en mocht ze niet wat water bij de wijn willen doen zou ik wat anders zoeken als ik jou was..
sterkte ermee Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:59

het enige advies wat ik heb is: ga in gesprek met haar. je hebt het idee dat het niet klikt, maar waar baseer je dat op? kan je dit onder worden brengen?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:02

Ik heb gister een gesprek met haar gehad, maar daar kwam niet veel uit.
Ze vergelijkt mij veel met de andere assistente. Ik doe echt mijn best daar, maar heb het idee dat ik niets goed doe. Ik krijg dan ook de wind van voren en heb het idee dat er soms dingen gebeuren waarvan ik de schuld krijg, maar er niets van weet.
Laatst bijgewerkt door Leandra op 23-12-08 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:02

dit verhaal komt me bekent voor.
ik ben gestopt want ik kwam elke keer echt gesloopt thuis.

dit hou je echt niet lang vol

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:03

Nee, dat dacht ik ook al. Vind het alleen zo lastig om te zeggen. Zeker omdat ik er zo kort werk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:05

gebruik je onbegrip over je contract om nog eens in gesprek te gaan. geef aan dat je op je tenen loopt en het idee hebt veel vergeleken te worden met je andere collega. wat wil je baas precies zien bij jou en kan je aan dit profiel voldoen?
schrijf desnoods een spiekbriefje, zodat je alles kan bespreken wat je wilt.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:13

Ik denk dat ik na de kerst het gesprek aanga. Wel vind ik het erg lastig. Ik ben iemand die (te) snel toegeeft en moeilijk nee kan zeggen. Voor anderen kan ik zo klaar staan en ben ik niet op mn mond gevallen, maar voor mezelf is dat een ander verhaal. Ik ga het in ieder geval nog nog met mijn man en mijn moeder over hebben en bespreken. Maar heb totaal geen goed gevoel bij deze baan. Terwijl ik dat in het begin wel had.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:20

ik werkte ook nog maar heel kort bij mijn werk.
2 maandjes ofzo.
en ik vond het ook moeilijk.
maar ik heb gewoon eerlijk gezegt dat ik het zo niet kon volhouden.

je moet gewoon eerlijk zijn.
eerlijk zijn is nooit fout.
dat is dan echt een op luchting hoor

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:25

Ik denk het ook. Moet het gewoon doen, maar vind het wel lastig. Vind het ook rottig voor mijn bazin. Zij heeft gezocht naar iemand. Die heeft ze gevonden en dan gaat ze alweer weg.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:30

maar zij heb het gevoel dat je niks goed.
zij geeft het gevoel aan jou.
dus zal het ook zo zijn.
ik had zelf het gevoel dat ik stopten dat ze blij was

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:50

Hoi Leandra,

Als jij niet aangeeft hoe je je voelt, geef je je bazin niet de mogelijkheid je te begrijpen en dat gevoel bij jou te veranderen. Ook kan je haar feedback geven. Zoek maar eens op wat de 4 stappen daar van zijn. Dit geeft je een handvat in een eventueel gesprek. Ik kan mij totaal inleven in hoe moeilijk dit soort dingen zijn. Maar als er geen communicatie is, bloed een relatie dood. Die van jou en je baas, maar bijv. ook met een partner of kind bijv.
Zie het als een oefening, wat kan ze in het ergste geval doen? Je ontslaan? Waarom geeft zij jou zo'n enorm minderwaardig gevoel? Ben je dan minderwaardig? Nee toch? Nou dan! Doe er wat aan! Ieder mens is gelijk als persoon, baas of geen baas.

En kom je er met praten niet uit, kan je altijd nog zeggen dat je stopt. De klik is er immers niet. Als je eerlijk bent, zal niemand je ooit verwijten kunnen maken. Dus probeer je gevoel te bespreken, stel je maar eens kwetsbaar op. Kom op voor jezelf, word moedig en groei Knipoog

Heel veel succes!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:56

Het eerste wat ook in mij opkwam is in gesprek te gaan met haar. Misschien zegt je gevoel dat er spanningen zijn en vind je bazin dit helemaal niet .. Spreek dingen uit kan soms veel opheldering geven, misschien klopt je gevoel wel en merkt je bazin de spanningen ook. Dan is het of een oplossing zoeken hoe deze spanningen wegnemen of in overleg met je bazin toch ander werk zoeken. Dat is natuurlijk erg moeilijk maar je helpt alleen jezelf ermee!
Niet fijn naar je werk gaan is ook niks, een gesprek kan voor veel opheldering en duidelijkheid zorgen en hopenlijk weet je dan wat je te doen staat!
het klinkt heel makkelijk maar dit soort gesprekken zijn de moeilijksten. Makkelijkste oplossing is weg gaan maar misschien sta je bij een andere baan weer voor deze situatie.

Kom voor jezelf op, iemand anders zal dat niet doen in je werk voor jou, dat heb ik inmiddels wel geleerd! Je komt er alleen maar sterker uit!

Heel erg veel succes!!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:59

Ga een goed gesprek aan met je bazin. Misschien is er van haar kant niks aan de hand of kunnen problemen uitgepraat worden.
Zo niet; dan lekker voor jezelf kiezen en wat anders zoeken.

Sterkte!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 18:14

Dank jullie wel allemaal voor de reacties en tips.

Vandaag ging het naar mijn idee eigenlijk wel goed. Ben het grootse gedeelte van de dag alleen geweest en lekker gerommeld, schoongemaakt en dingen gedaan die gedaan moesten worden. een half uur voor sluiting kam ze binnen en begon te vragen wat ik gedaan had vandaag en waarom ik andere dingen niet had gedaan. Had gelijk weer een vervelend gevoel.
Ga nu lekker 2 dagen kerst vieren en even mn gedachten op een ander spoor zetten. Volgende week maar eens een gesprek aangaan, al zie ik er nu al erg tegen op.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:16

Ik herken het wel een beetje, kleine bedrijven die slechte ervaringen hebben met vorig personeel, die zijn vaak lang afstandelijk of bot tegen nieuw personeel, de vraag is, hoe lang wil jij vechten voor deze baan?
Na 1,5 maand kunnen ze idd nog niet precies zeggen wat ze aan je hebben.
Wel kun jij zeggen of je er wat van kan maken of niet.
Speel open boek met je bazin. Zeg wat je dwars zit, en benadruk gerust jouw kwaliteiten.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:13

Dreeetje schreef:
Het eerste wat ook in mij opkwam is in gesprek te gaan met haar. Misschien zegt je gevoel dat er spanningen zijn en vind je bazin dit helemaal niet .. Spreek dingen uit kan soms veel opheldering geven, misschien klopt je gevoel wel en merkt je bazin de spanningen ook. Dan is het of een oplossing zoeken hoe deze spanningen wegnemen of in overleg met je bazin toch ander werk zoeken. Dat is natuurlijk erg moeilijk maar je helpt alleen jezelf ermee!
Niet fijn naar je werk gaan is ook niks, een gesprek kan voor veel opheldering en duidelijkheid zorgen en hopenlijk weet je dan wat je te doen staat!
het klinkt heel makkelijk maar dit soort gesprekken zijn de moeilijksten. Makkelijkste oplossing is weg gaan maar misschien sta je bij een andere baan weer voor deze situatie.

Kom voor jezelf op, iemand anders zal dat niet doen in je werk voor jou, dat heb ik inmiddels wel geleerd! Je komt er alleen maar sterker uit!

Heel erg veel succes!!

Ben het hier mee eens. Heel veel succes in iedergeval.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:31

Herken dit wel een beetje. Heb ook een maand ergens gewerkt waar ik mijn draai niet helemaal kon vinden. Dit kwam hoofdzakelijk door de leidinggevende die als een soort schooljuf bezig was en waar ik behoorlijk de zenuwen van kreeg. Als zij er niet was ging het prima. Op een gegeven moment stond ik 's ochtends al over te geven als ik naar mijn werk moest. Aan het eind van mijn proeftijd heb ik toen ook aangegeven dat ik er mee wilde stoppen, omdat het niet ging werken zo. Na 2 weken wist ik dat eigenlijk wel, maar ik vond wel dat ik het een kans moest geven. Had daarvoor best lang mijn vorige baan gewerkt en weet dat het moeilijk is om daarna ergens te wennen. Wel heb ik toen ook aangegeven wat de reden was dat ik niet wilde blijven en dat kon ze wel waarderen geloof ik.

Ik hoop voor jou dat je nog een goed gesprek aan kunt gaan waardoor er dingen verbeteren, maar als dat niet lukt snel op zoek gaan naar iets anders. Je moet wel aan jezelf denken hoor!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:41

Soms is het als iemand vraagt 'waarom heb je dat en dat vandaag niet gedaan' alleen bedoeld als echt een vraag en niet meer. Dan kan je gewoon antwoorden: ik heb dat niet gedaan maar wel dit en dit en dit omdat ik ervan uitging dat deze dingen meer voorrang hadden, ofwel dat ze allemaal even hoge prioriteit hadden en dan kun je dus zelf kiezen welke eerst -als er geen afspraken vooraf over gemaakt zijn-. Maar ik ken het gevoel dat je denkt 'het gaat niet lekker zo' en mijn ervaring is dat je gevoel je eigenlijk nooit in de steek laat... Probeer je niet in een hoek te laten drijven, bedenk dat je allebei volwassenen bent, probeer je niet aangevallen te voelen -dat kan erg moeilijk zijn, I know!- maar reageer rustig terug, en kijk zo hoe het dan gaat. Gaat het dan nog niet, dan weet je genoeg. Sterkte!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:45

Een paar dagen even mn gedachten op 0 gezet. Morgen ga ik een gesprek aan. En dan zien wat er uit komt. Ik ga me in ieder geval open opstellen en zeggen wat ik voel.

Ik hou jullie op de hoogte.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 08:51

LZP -> STW

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:11

succes vandaag!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 16:41

Vandaag gesprek aangegaan, maar ik kreeg er niet echt respons op. Eigenlijk kwam het erop neer dat alleen ik moest veranderen en verder zij niet. Ik vond het ook wel erg moeilijk, maar ben blij dat ik het hoge woord eruit heb. Er is verderf eigenlijk niet iets uitgekomen. Maar ik laat het bezinken en ga dan kijken wat ik wil en ga doen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:42

Ben je nu een beetje opgelucht?
En hoe reageerde ze verder? Wat moet je veranderen van haar?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 07:55

Ja, ben wel opgelucht dat ik het kwijt ben. Ben alleen een beetje overdonderd door de reactie.
Eigenlijk zou ik me anders op moeten stellen en me (in mijn ogen) meer gedeisd houden. Zo komt het op mij over.
Ik leg de keuze nu bij mij neer. Ik heb mijn zegje gedaan en meer kan ik nu niet doen. Afwachten dus.
Heb ook wel een beetje het idee dat ze niet meer wil dat ik daar werk. Maar dat wil ik volgende week een keer gaan vragen. Als haar antwoord ja is, dan is het snel bekeken en ben ik ook weg. Wil niet ergens werken waar ze mij niet willen hebben werken.