Wat is er voor 18 tot 23jarigen in jullie gemeente geregeld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Wat is er voor 18 tot 23jarigen in jullie gemeente geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:07

Zoals de titel al zegt Lachen En als er niks is geregeld voorzover jullie weten wat denken jullie dat er dan nodig is voor deze groep jongeren?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een coach heb gehad en de mensen van het cwi verwezen zelfs jongeren naar haar door, maar zij loopt continu tegen muren en heeft nu tijdelijk dit werk stilgelegd en is alleen met een groter project doorgegaan, wat langer duurt, maar wat wrs wel er gaat komen. De jongeren kan ze alleen momenteel niks voor doen en nu wil ze dit in de media gaan brengen omdat het in meer gemeentes een probleem is.

Edit: even voor de duidelijkheid, dit gaat zowel om activiteiten als om voor oplossingen voor de zogenaamde probleemjongeren, je kan het dus heel breed zien Lachen
Laatst bijgewerkt door Njen op 23-12-08 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

NatassJa

Re: Wat is er voor 18 tot 23jarigen in jullie gemeente geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:08

Bedoel je qua activiteiten??
Dan is er hier niks te doen, discotheek moeten we voor naar Rotterdam, op een half uur, 3 kwartier rijden.
Of Renesse, dik half uur rijden.
Is 1 discotheek op het eiland en daar komt "de jeugd" meestal. Rond de 16/18.
Dus dat is ook niks..

Verder wordt er niks georganiseerd, geen plannen, niks..
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 23-12-08 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:08

ben ook benieuwd wát je precies bedoelt...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:10

Sorry, het maakt niet zoveel uit, zowel qua activiteiten als bijv voor de zogenaamde probleemjongeren Lachen Dus echt heel breed Knipoog

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:18

Nee wordt hier eigenlijk vrij weinig gedaan.
Rijd wel ontzettend veel politie rond (ene keer meer dan de andere keer).
Maar we staan dan ook bekend als het "witte eiland".
Het drugscijfer is ontzettend hoog hier, ook als het alcoholpercentage van de mensen die hier drinken. Vooral jongeren dan.
En dan krijg je soms wel eens baldadigheid. Dus daar wordt weer wel veel gecontroleerd.

lor1_1984

Re: Wat is er voor 18 tot 23jarigen in jullie gemeente gereg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:22

Qua uitgaan etc is het wel goed geregeld hier. Ja
Voor probleemjongeren etc weet ik eigk niet.
Er zitten hier zowiezo wel wat begeleidwonen etc, geloof ik.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:07

NatassJa schreef:
Dan is er hier niks te doen, discotheek moeten we voor naar Rotterdam, op een half uur, 3 kwartier rijden.
Dus dat is ook niks..

Laat me raden, je bedoeld De Kreek? M'n vriend komt van het eiland en ik woon er sinds kort ook.
Voor de rest is er idd niet veel. Ik ben welliswaar geen 23 meer, maar ik ga nog wel 's een bandje checken in Hellevoet (bv Mach), Men'eerse Knipoog (oa Jailhouse), Zierikzee (Brogum). Soms gaan we wat verder op pad naar Vlissingen (De Piek), Middelburg (De Spot) of Goes ('t Beest). We kijken regelmatig of er ergens iets optreed. En mocht het tegenvallen, ben je nog geen kapitaal armer (voor zover er entreegeld gevraagd wordt)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 09:19

En wat zouden jullie graag willen zien dan? Voor dingen die er te doen vallen(evt. voor studenten/jongeren die het niet breed hebben).

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:22

Hier is helemaal niks geregeld waardoor jongeren vaak dingen vernielen uit verveling. Dus opzich zou het wel fijn zijn als er een paar dingen zijn waar we na toe zouden kunnen. Voor stappen moet je al snel een half uur met de bus en terug met de taxi waardoor je nog eens 50 euro extra kwijt bent..

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:03

hier is het wel aardig geregeld.
Het zijn wat losse dorpen, die samen 1 gemeente vormen. In het dorp wat ongeveer in het midden ligt is uitgaansgelegenheid uiteenlopend van 16 tot een jaar of 22. In de dorpen zelf zijn nog wel wat kroegen, maar daar zitten meest de ouderen.

Voor diegene die het nog niet genoeg vinden is rotterdam ongeveer op een half uurtje afstand..

Er loopt wel vrij veel bewaking en politie rond overal!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:13

Er zijn hier wel uitgaansgelegenheden, maar dat helpt niet om de jongeren overdag ook van de straat te halen. Er zijn jongeren huizen, maar daar komt maar een beperkte groep. Er is sinds een poosje een voetbalveld met kunstgras en hoge hekken geplaatst maar ook die zie ik 9 v.d 10 leeg staan en de meeste jongeren hangen de hele dag in de stad. Ik denk dat het belangrijk is als een gemeente es echt naar de jongeren gaat luisteren in plaats van lukraak dingen te plaatsen waar geen gebruik van wordt gemaakt..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:16

Wij hebben alleen 2 kroegen.
Enneuh.. sportvelden, een skatebaan.
Dat is alles.
En er worden maar verboden uitgedeeld aan de jeugd. Ze mogen daar niet staan, maar aan de andere kant ook niet. Belachelijk. Gelukkig wordt het wat beter... Al is er niet echt iets om te doen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:23

Uhh hier in het dorp is tennis, voetbal, gym, 2 kroegjes, een jeugdhonk, er zijn wel gauw eens kleine feesten hier te vinden, elk jaar wordt er straatvoetbal georganiseerd (voor alle leeftijden) en zomervolleybal etc.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:24

Njen schreef:
En wat zouden jullie graag willen zien dan? Voor dingen die er te doen vallen(evt. voor studenten/jongeren die het niet breed hebben).

Dat ze gaan werken Tong uitsteken

Ik kan me vergissen maar jongeren tussen de 18 en 23 jaar ??? Dat zijn toch gewoon volwassenen, ik ga er vanuit dat die zich zelf wel kunnen vermaken en zo niet dat ze zelf dingen organiseren waarmee ze zich kunnen vermaken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:25

sporter schreef:
Njen schreef:

Dat ze gaan werken Tong uitsteken

Ik kan me vergissen maar jongeren tussen de 18 en 23 jaar ??? Dat zijn toch gewoon volwassenen, ik ga er vanuit dat die zich zelf wel kunnen vermaken en zo niet dat ze zelf dingen organiseren waarmee ze zich kunnen vermaken.

Dacht het dus niet hè?
Er zijn meer dan genoeg jongeren tussen de 18 en 23 die naar school gaan.
Nee, dat is iets wat je de hele dag doet.
En dan nog, als je wel werkt. Wat doe je dan 's avonds? Met een grote groep op straat staan.
JUIST! En dat moet opgelost worden, maar bedenk maar eens iets voor die groep jongeren.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:29

Wij hebben in de gemeente een paar jongeren centra's. Wordt heel veel voor jongeren georganiseerd, mede door jongeren zelf. Ook zijn er veel vrijwilligersprojecten. De jongeren doen dan vrijwilligerswerk, als het begeleiden van je jeugd met activiteiten. Er zijn plannen om het jongerencentrum naar een groter gebouw te verhuizen, of om de boel te verbouwen.
Uitgaan kan in de nabij gelegen dorpen met kermis en carnaval. 20 min fietsen. Uitgaan kan in Hoorn of Heerhugowaard (15 min met auto) En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden.

Edit: Wij hebben nog steeds last van hangjongeren, maar die krijgen steeds meer verboden om ergens te staan. Het is aan hun dat ze niet mee willen doen met de projecten, dat is niet stoer. De jongeren die wat willen doen voor de mede mens zijn wel bereid om aan de projecten mee te doen. Als ze niks willen, dan zoeken ze het ook maar uit.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 16:46

Hier luistert de gemeente dus ook niet en het is precies wat Janine zegt, maar de hangjongeren hangt hier weer heel erg van de buurt af. En er word hier dus niks aangedaan...(in de ergste buurten incl. jatten van spullen en niemand die er zogenaamd iets vanaf weet en de meeste zijn bang voor ze, de rest daar zijn hun eerder bang voor) Er zijn geen jongerenplekken, ja je kan de kroeg in, maar niet iedereen kan dat betalen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:22

Cathelijne schreef:
NatassJa schreef:
Dus dat is ook niks..

Laat me raden, je bedoeld De Kreek? M'n vriend komt van het eiland en ik woon er sinds kort ook.
Voor de rest is er idd niet veel. Ik ben welliswaar geen 23 meer, maar ik ga nog wel 's een bandje checken in Hellevoet (bv Mach), Men'eerse Knipoog (oa Jailhouse), Zierikzee (Brogum). Soms gaan we wat verder op pad naar Vlissingen (De Piek), Middelburg (De Spot) of Goes ('t Beest). We kijken regelmatig of er ergens iets optreed. En mocht het tegenvallen, ben je nog geen kapitaal armer (voor zover er entreegeld gevraagd wordt)

Hihi idd, de Kreek. Drama vind ik het, muziek is bagger, leeftijden die er komen...
Waar woon je dan nu?? Bloos
Ik ga heel af en toe naar Middelharnis (Lub) Rotterdam (Baja, Skihut, Coconuts) Renesse (Dan lopen we overal binnen buiten).

Ps, wat een onwijs mooie foto's op je site zeg Ja

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:27

NatassJa schreef:
Hihi idd, de Kreek. Drama vind ik het, muziek is bagger, leeftijden die er komen...
Waar woon je dan nu??
Ik ga heel af en toe naar Middelharnis (Lub) Rotterdam (Baja, Skihut, Coconuts) Renesse (Dan lopen we overal binnen buiten).

Ps, wat een onwijs mooie foto's op je site zeg

Ik woon in Ouddorp sinds een paar maanden. Ik ben zelf nog nooit in de Kreek geweest. M'n vriend heeft er vroeger zo'n beetje elke vrijdag en zaterdagavond doorgebracht. Hij komt van Goedereede.

Dank je Bloos!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:34

Er zijn hier een aantal jongerencentrums voor jongeren t/m 20 jaar Lachen

In de vakanties worden hier extra activiteiten georganiseerd zoals een pannatoernooi, WII toernooi, Tafeltennistoernooi, gourmetten en daarna een pokertoernooi. Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:48

Uitgaan is goed geregeld hier, al zijn de wat "jongere" jongeren (tot 18) het hier niet mee eens omdat je voor veel gelegenheden 21 moet zijn. Er worden ook regelmatig grote feesten georganiseerd in een zalencentrum in de stad. Lachen

Qua probleemjongeren geen idee, ik weet wel wat we een honk hebben waar jongeren naartoe kunnen voor activiteiten of gewoon binnen rondhangen, maar hier komen niet echt mensen van 18 tot 23.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:46

Is er wel genoeg mogelijkheid om te gaan sporten... beetje coole sporten voor zulke jongeren zou niet erg zijn. (bijv boksen o.i.d..)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:11

In oegtsgeest heb je ook totaal geen activiteiten. Helemaal niks. Voor 12 jarige is er een kinderdisco en dat was het. Niks voor 18+

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 19:09

MoonChloe schreef:
Is er wel genoeg mogelijkheid om te gaan sporten... beetje coole sporten voor zulke jongeren zou niet erg zijn. (bijv boksen o.i.d..)

Ik geloof van wel, maar het word niet echt aangeprezen en je betaald je er al snel scheel aan. Ik zal eens rondkijken Lachen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:11

Nu ik eraan denk, de dorpen naast ons (5 min fietsen) hebben wel alles, een kroeg, fitnesscentrum, sauna etc.