Vriendje moest werken vanavond, en ik wilde eigenlijk nog wel even naar Tasja toe,
dus ik besloot met de bus te gaan, Heenweg ging prima, niets aan de hand.
Maar op de terugweg...
Ik stond op tijd bij de halte, dat was het probleem niet.
De bus was wat later, maar zag m uiteindelijk in de verte aankomen, nu is dit een
erg donkere halte, dus ik besloot met het licht van mijn telefoon te seinen en half op de weg te gaan
staan (er was geen ander verkeer, ben nog niet levensmoe
) om zo de chauffeur duidelijk aan te geven dat ik mee wilde.
Helaas reed de bus door, remde heeeeeel even na de halte, maar gaf toen ik die richting uit wilde lopen
weer flink gas en reed verder.
Ik draai me om, en zie in de verte gelukkig nog een bus aankomen, dus die op dezelfde manier
aangehouden, althans, een poging gedaan tot... Want ook deze chauffeur remde na de halte een seconde,
maar heeft me verder gewoon laten staan.
Daar sta je dan, om kwart voor zeven, de volgende bus ging om half negen pas weer en ik had zo'n vermoeden
dat ook deze bus gewoon door zou rijden, dus maar gaan lopen (dikke 10 km, maar goed, wat moet dat moet he?)
Na een kilometer of 4/5 bij een tankstation aangekomen en besloot de stoute schoenen aan te trekken en een lift
te vragen voor het laatste stukje, na een aantal teleurstellingen gelukkig een lift kunnen krijgen
(Mevrouw van het Schathoes Verhildersum in Leens echt SUPER bedankt
en de pompbediende van het tankstationook bedankt voor de koffie, ook al heb k maar 1 slok opgekregen... ) en thuis weten te komen.
Maar dit slaat toch nergens op dat notabene Twee bussen na elkaar je gewoon bij de halte laten staan terwijl
je duidelijk laat weten dat je mee wilt?!
Klacht is al ingediend, maar wilde dit verhaal Even van me af schrijven, zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt, en hoor
je eigenlijk nog wel iets op je klacht?!
Bedankt voor het lezen

Ik heb nu de Qbuzz, en ook daar ben ik zeker geen fan van.
Arriva is bij ons (Noord-oost Friesland) overgegaan op Qbuzz, en die is slecht. Laatst waren er te weinig bussen, dus hadden ze besloten dat er gewoon geen bus kwam om ons op te halen.. Daarna waren er een paar keer storings waardoor de bus niet verder kon rijden, of de stopknoppen deden het niet.
Een privé bus, handig! 
Uiteindelijk maar de bus de andere kant opgepakt die ver omreed, maar er sneller was dan de andere ondanks dat deze ook vertraging had...
ja, op die tijd moest de bus daar stoppen!
En bij mij rijden er elk halfuur twee bussen kort na elkaar voorbij, vind het jammer dat ze dat niet wat verspreiden naar bijv. elk kwartier een ofzo, maarjah