Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Thuis heb ik hem in de tuin begraven. Duhelo schreef:als er mogelijkheid voor is (op een snelweg zou ik niet zo vlug stoppen voor een duif bv, voor een hond neem ik het risico dan weer wel, en ja, noem me maar hypocriet, maar die hond heeft wss thuis verdrietige mensen zitten ...)
op een gewone weg stop ik wel (niet dat ik al een dier aangereden heb, maar kom)
indien het dood zou zijn zou ik het aan de kant leggen (hond of kat zou ik meenemen en proberen de eigenaar te vinden)
indien het nog leeft, maar net niet dood is, zou ik het wss een handje helpen en uit zijn lijden verlossen (behalve indien hond en kat, dan naar DA)
indien het gewoon nog gered kan worden ga ik ermee naar de DA.

Maar het idee dat ie toen iig nog leefde vond ik fijn. _Mel schreef:Mocht het ooit gebeuren dat ik een dier aanrijd, en het mogelijk is te stoppen zal ik dat zeker doen. Als het nog leeft dierenambulance bellen.
Als het dood is dan naast de weg leggen, zodat er niet nog 400 keer over heen gereden wordt.
Maar als zoiets zou gebeuren dan zou ik zeker wel stoppen en de DA bellen en kijken wat ik zelf kan doen.. En als die dood is ergens begraven
Dat vond ik trouwens al echt erg...
Zij werkt voor de dierenambulance en wist daar geen telefoonnummer van. Maar toen ik met haar aan de telefoon zat ging ie dood... Wel jammer, maar goed ik weet ook niet of ie nog te redden viel. Als een wild dier niet meer weg probeert te lopen voor mensen is ie al ver heen
Jam schreef:toen me moeder voor haar rijbewijs bezig was stopte ze maar die rijinstructeur vond dat ze door moest rijden
maar het was moedereend met haar kleintjes en dat was zielig![]()
ik denk als het kan stoppen maar dat kan niet als er heel veel auto's achter je zitten
het is wel zielig als het nog leeft!!