Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende:
Vandaag reed ik in het donker op een afgelegen landweggetje. Ik had mijn lichten aan en ze deden het allebei.
Om de bocht kwam een brede tractor. Ik had hem al lang en breed aan zien komen dus ging in de berm staan en knipperde met mijn lichten om hem te waarschuwen dat ik er ook nog was.
Desondanks knalt die sukkel tegen mij aan en neemt mijn buitenspiegel mee. Ik toeteren. Geschokt en kwaad als ik was zat ik met trillende handen in mijn binnenspiegel te kijken of mijnheer ook nog van plan was te stoppen, maar nee hoor: hij rijd gewoon door. Nu heb ik dus een dikke vette deuk in mijn deur & de buitenspiegel ontbreekt half.
Dekt mijn eigen verzekering dit? Want officieel hoort die kerel er toch voor te betalen?
Ben overigens allrisk verzekerd. (het overcomplete pakket)
Verder absoluut geen verstand van verzekeringen & ook nog nooit iets dergelijks meegemaakt.
Graag tips; waar heb ik recht op?

)
Dat kan je wel op je buik schrijven, die zeggen alleen "Sorry mevrouw, maar als wij geen gegevens van die tractor/bestuurder hebben kunnen we u niet helpen"
.
Tijdens het keren viel het glas opeens uit de spiegel en toen we goed en wel waren omgekeerd was mevrouw al lang uit het zicht. We zijn nog een stukje haar kant op gereden, maar dat heeft geen zin gehad. De week erna zijn we nog op zoek gegaan naar haar auto (het enige wat ik kon zien in het donker was dat het een klein, donker autotje was) maar helaas hebben we haar niet gezien.
.