Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:24

Nu rond de kersttijd komt iedere persoon die folders, krantjes etc. een fooitje halen voor het bezorgen van het afgelopen jaar. Geven jullie eraan?
Ik geef dus niks. Vind het nogal belachelijk dat ze zoiets doen. Wij doen toch ook het hele jaar het werk voor de mensen? Spui je mening maar Knipoog

lovey_ou

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:25

Tja mijn moeder geeft wel altijd maar ik word er gek van. Er komen hier iets van 3,4 aan de deur tja.. zou het zelf niet doen. Je word ook zo opgelicht. Maar daar hebben ze dit jaar wel wat aan gedaan geloof ik

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:26

Wij geven aan de regionale krantenbezorgers een heel klein bedrag, die hoeven tenslotte maar 1x per week een middag, en aan de bezorger van de Telegraaf iets meer, omdat hij/zij toch door weer en wind ons krantje netjes op tijd komt bezorgen Lachen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:26

Ik geef niks.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:27

nee, ik heb ze nog niet aan de deur gehad,w eet ook niet of dat hier gewoonte is, maar ik geef niks
iedereen krijgt gewoon loon voor zijn werkzaamheden, ook in restaurant vind ik het belachelijk, ook al geeft mijn vriend altijd een fooi

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:28

Ik geef wel iets, ik heb het zelf ook gedaan dus ik weet hoe het is om folders/kranten te bezorgen.

Denise

Ik geef niks, m'n ouders wel. Maar ik geef niks omdat ik verbitterd ben, ik moest toen ik tijdschriften bezorgen net voor de kerst stoppen dus liep net dat rondje mis Verdrietig dus daarom vind ik dat andere bezorgers niks van mij krijgen Huilen van het lachen

Yell

ik geef ook altijd fooi en dus ook aan kranten/folder mensen.
Ik zou niet graag voor zo'n klein bedrag door weer en wind gaan.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:30

Ik loop toevallig zelf nu kranten (1x per week) en het is echt heel verschillend wat mensen geven! De een geeft soms wel 5 euro, de ander 20 cent. Ik vind het toch altijd wel leuk als mensen wat geven want eigenlijk brengt het naast de nieuwjaarskaartjes echt heel weinig op.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:31

eehm tsjaa Bloos
wij hadden er 2 weken terug (!) al één, ze zei doodleuk : fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. en dan met handje al bijna klaar om geld aan te pakken, ze vond het niet leuk toen ik zei: ja hetzelfde Clown
verontwaardig gezicht Bloos!

maar aan de krantenbezorgen van de trouw geven we altijd wel , iedere dag ligt om 6 uur de krant in de bus. maar de rest geven we eigenlijk nooit

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:31

ik geef ook altijd wat...aangezien ik nooit veel geld in huis heb gaat het vaak om een euro of 2. idd zoals hierboven gezegd is...ik zou niet graag voor zo'n flutloontje mijn rondje lopen in de regen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:32

Wij doen het wel altijd. Ja

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:35

Wij doen het wel, je moet over dat soort dingen niet zo moeilijk doen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:37

Nee, heb nu een nieuw huis met een ''Nee, Nee'' stikker en nog gooien ze folders er in.
Bij het nieuwe huis is dezelfde bezorger als waar ik nu nog woon dus heeft hij lekker pech Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:19

Mariss schreef:

ik zie dat jij nog 16 bent.. dus ik neem aan dat jou ouders het dan betalen voor die krantenjochies?

ik geef ook niet hoor.. ik heb nooit kleingeld in huis.. en als ze al zo staan te wachten op geld, daar hou ik helemaal niet van!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:27

Ik vind dat gebedel aan de deur ook niets, heb zelf ook een krantenwijk gehad toen ik 13/14 was, maar ik ging echt niet met die kaartjes lopen
Mijn moeder geeft geloof ik wel wat aan ze, een euro ofzo.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:30

we geven mensen van betaalde kranten niets(je betaald je al scheel aan de krant)
maar folders en niet betaalde kranten wel,
weet zelf welk salaris daar ongeveer aan verbonden zit en is meestal niet echt hoog,
maar zou me doodschamen als ik iedereen een gelukkig nieuwjaar zou moeten wensen! en ook nog gaan lopen bedelen

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:31

Mijn ouders geven een euro ongeveer. Lachen

Mijn broertje heeft gisteren ook folders aan de deur gebracht, heeft in totaal 120 euro opgehaald!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:32

ehhhhh nee, mensen vinden het echt aso van me maar ik weiger het gewoon...ik ga ook niet jaarlijks langs de mensen van mijn werk om geld te vragen, ze worden toch betaald?

Neehoor, dan geef ik liever aan het leger des heids zodat de daklozen iets extra's krijgen

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:34

ze vergeten ons altijd folders te bezorgen dus als ze langs komen geef ik e ook echt niks haha

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:34

Ja, wij weten de thuissituatie van die mensen (het is een familie die onze folders brengt) en dus geven wij altijd wel wat. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:37

LimaMambo schreef:
Mariss schreef:

ik zie dat jij nog 16 bent.. dus ik neem aan dat jou ouders het dan betalen voor die krantenjochies?

ik geef ook niet hoor.. ik heb nooit kleingeld in huis.. en als ze al zo staan te wachten op geld, daar hou ik helemaal niet van!

ik ben 14, en me ouders zijn vaak werken als ze komen, en ik geef ze dan geld van mezelf ja.
Heel afentoe niet, maar da's als me ouders mijn geld bij zich hebben, dan is d'r gewoon geen geld in huis. Huilen van het lachen & dan zeg ik; kom maar terug morgen ofzo. Lachen

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:41

mijn ouders geven meestal een euro...
ik weet nog dat 2/3 (?) jaar terug dat er zo'n krantenjongen aan de deur kwam met zo'n kaartje: ''de ...krant wenst u fijne feestdagen & gelukkig nieuwjaar''. ik kaartje aangenomen, bedankt en toen de deur dicht gedaan, had toen geen idee dat je eigenlijk geld ''hoorde'' te geven Tong uitsteken

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:43

Melissaaaaa schreef:
mijn ouders geven meestal een euro...
ik weet nog dat 2/3 (?) jaar terug dat er zo'n krantenjongen aan de deur kwam met zo'n kaartje: ''de ...krant wenst u fijne feestdagen & gelukkig nieuwjaar''. ik kaartje aangenomen, bedankt en toen de deur dicht gedaan, had toen geen idee dat je eigenlijk geld ''hoorde'' te geven Tong uitsteken

geweldige actie melissa Haha! haha echt wat voor jou Clown

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:44

Smystique schreef:
ehhhhh nee, mensen vinden het echt aso van me maar ik weiger het gewoon...ik ga ook niet jaarlijks langs de mensen van mijn werk om geld te vragen, ze worden toch betaald?

Neehoor, dan geef ik liever aan het leger des heids zodat de daklozen iets extra's krijgen

Om het te gaan vergelijken met je eigen werk is wel wat anders, kranten lopen is echt zwaarder dan de meeste mensen denken. Bv; Elke maand loop ik zowiezo de normale krant (200 huizen). Ik heb deze maand ook nog 6 folders (6x 180) en 3 extra kranten (3x 200). Dat moet je ook allemaal nog vouwen en reken er maar niet op dat je in 1x klaar bent, als ik zoveel folders of extra kranten heb moet ik zeker weten nog een keer extra naar huis fietsen.

Die kaartjes zijn een extra'tje, mensen zien het gauw als bedelen maar van die kaartjes moet je het ook hebben.