Winter Efteling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Winter Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:28

Morgen ga ik met mijn vriend naar de WinterEfteling. Nu is het voor mij al een tijd geleden dat ik daar geweest ben, dus veel weet ik er niet van. Maar onze plannen waren om daar 's middags rond 2 uur/half 3 er pas te zijn en dan tot ongeveer 7 uur te blijven. Dus dat ruim 4 uur dat we daar rond lopen. Of is dat te kort om veel te zien? En heeft iemand ervaring met de WE in het donker? Is het dan nog mooier dan overdag?

Saul

Re: Winter Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:22

Marilla natuurlijk is het in het donker mooier dan overdag, veel meer sfeer ed.
Persoonlijk zou ik het veelste kort vinden, maargoed hou jij het vol langer dan vier uur daar rond bazuinen? Denk dat dat de belangrijkste kwestie is voor jou ..

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:29

Om alles te zien is het veeeel te kort.. Ik woon om de hoek bij de efteling en we zijn er vroeger dus ook regelmatig geweest. Alles ja alle delen van het park wilt zien ben je minstens een dag kwijt.. Nu staan er ook nog allerlei kraampjes, maar zijn er wel een aantal atracties dicht. Ik zou persoonlijk zorgen dat ik er rond een uurtje of 11 half 12 zou zijn Lachen

Veel plezier

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:52

Ik denk dat je in een hele dag zelfs nog moeite hebt het hele park te zien (in de zomer) in de winter kan het wel in één dag maar dan moet je er wel op tijd zijn. Heel het sprookjesbos is supermooi aangepast aan het winter thema. En de meeste attracties zijn nog gewoon open. Vier uur is veel te kort zeker als je de Efteling niet kent. Toen ik er was waren er allerlei standjes met kampvuren waar je warme choco en gluhwein kon krijgen, was goed te doen ondanks dat het vroor!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:19

Saul schreef:
Marilla natuurlijk is het in het donker mooier dan overdag, veel meer sfeer ed.
Persoonlijk zou ik het veelste kort vinden, maargoed hou jij het vol langer dan vier uur daar rond bazuinen? Denk dat dat de belangrijkste kwestie is voor jou ..

Ja idd. Want ik moet zelf ook nog rijden en als ik doodmoe ben dan is het niet te slim om nog terug te rijden en mijn vriend heeft geen rijbewijs.
Ikzelf vind het misschien ook wel wat kort idd, maar een hele dag daar rond lopen zou ik idd niet vol houden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:21

s'avonds als het park dichtgaat, rond half 8/8 uur is er nog een show bij de uitgang.. Zou zonde zijn dat je die zou missen. Het hele gebeuren is leuker in het donker hoor!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:23

Dank je voor de tip!
Het word vanavond vroeg slapen voor mij en dan morgenochtend maar eventjes kijken hoe ik me voel! Ik heb laatste tijd hele goede dagen en als morgen nu een goede dag is, kan ik misschien wel een uurtje eerder gaan! Zodat we wat meer tijd hebben Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:24

Ze hebben overal ook grote vuurplekken, met bankjes eromheen. Je kunt ook een kop erwtensoep halen dan etc... dat is zó leuk!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:25

Ik hoor het al, aardig romantisch dus om in het donker te lopen! Lachen

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:30

Ik ga dinsdag! Al gaan we maandag al die kant op en slapen daar in de buurt.
Heb er al helemaal zin in

Jij heel veel plezier morgen. 4 uur zal wel kort zijn, maar denk dat je in die tijd toch ook best aardig wat kan bekijken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:48

Ja 4 uur is misschien wel kort, maar ik heb vermoeidheidsziekte dus voor mij zal het wel lang genoeg zijn Knipoog

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:58

Veel plezier he Maril!

En werp meneer van de Bob, of de kraampjes voor de Bob maar een smerige blik namens mij toe oke Vork

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:29

Komt voor elkaar hoor Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:38

Ik dacht ook meteen: 4 uurtjes is veel te kort, maar ik lees dat je het niet volhoudt om de hele dag rond te lopen. In dat geval denk ik dat je een mooie tijd hebt uitgekozen en nog lekker even hebt om de Efteling in ht donker te zien Lachen
Ben ook al een paar keer geweest en het is echt prachtig in de winter Ja
Ik wens je alvast een hele fijne dag toe Lachen

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:44

Oh dat maakt het verhaal al anders dat je het niet de hele dag kan volhouden idd! Ik zou dan ook rond deze tijd gaan idd, als je nog langer vol kan houden kan je nog in het donker blijven en dat is echt super mooi!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:56

Dan denk ook ik dat je een goede tijd hebt uitgekozen. In het donker is het het mooist, en het is nu ook vroeg donker dus dan kun je er lekker lang van genieten. Veel plezier!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:03

Aan 4 uurtjes heb je meer dan genoeg aangezien de helft van de efteling is gesloten. Het is wel mooier om het in het donker te zien.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:43

Kun je eigenlijk bij de Efteling niet aangeven dat je vermoeidheidsziekte hebt? Ik ben bv. weleens met iemand in een rolstoel geweest en dan hoef je nergens in de rij te wachten. Mochten overal voor, ideaal was dat. Ik zou het ook wel terecht vinden want het is voor jou waarschijnlijk heel vermoeiend 45 minuten ergens in de rij te staan.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:25

ik vind 4 uurtjes veel te kort. Als het wat drukker is en je hebt lange wachtijden kun je haast niets doen. Ik vind het ook zonde van het geld om maar 4 uur van het park gebruik te maken.
Kun je geen rolstoel lenen bij de efteling?
Ik denk dat je spijt krijgt als je zo kort gaat

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:31

Wij gaan vandaag. Ik woon er 2 straten vanaf en ben er dus al heel vaak geweest. Maar wij gaan ook gewoon de hele dag om alles te zien. 4 uurtjes lijkt me veel te kort vooral met drukte en je lange wachtrijen hebt.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:36

Wij gaan ook vandaag ook naar de winterefteling, vertrekken hier om 10 uur en hopen dan om 11 uur daar aan te komen.. Lekker de hele dag in de efteling, maar wij hebben 2 kinderen bij ons. Heb er zin in!

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:42

Ik ben er vorige week geweest en het is echt allemaal heel mooi gemaakt!

Er zijn inderdaad wel aantal attracties gesloten, maar er is nog genoeg te doen!

Zodra het wat donkerder begint te worden komt er inderdaad veel meer sfeer! Lachen

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:44

volgens de website van de efteling zijn de volgende atracties gesloten:

Citaat:
De Vliegende Hollander, Bobbaan, Python, Piraña, Roeivijver en Pegasus zijn niet geopend tijdens de Winter Efteling.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:45

Maar als het nog best goed weer is, is de bob ook gewoon open.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 09:22

ninja2 schreef:
ik vind 4 uurtjes veel te kort. Als het wat drukker is en je hebt lange wachtijden kun je haast niets doen. Ik vind het ook zonde van het geld om maar 4 uur van het park gebruik te maken.
Kun je geen rolstoel lenen bij de efteling?
Ik denk dat je spijt krijgt als je zo kort gaat

Ik denk dat ik meer spijt krijg als ik niet ga. Jarenlang ben ik nergens geweest, omdat ik het altijd maar te kort vond om te gaan. Ik ga liever maar kort, dan dat ik alsmaar thuis blijft zitten. Na 7 jaar lang niets doen (bijna nooit uit, geen dagjes weg/winkelen, niet hele dagen naar school en werken enzo) ben ik het aardig zat. Dus daarom ga ik liever maar 4 uurtjes want dat is beter dan niets.
Maar ik begrijp natuurlijk wel dat jullie zeggen dat het maar heel weinig is! Maar voor mij is het echt veel Knipoog En het gaat me niet om dat ik alles zie en doe, maar het gaat me om de gezelligheid, dat ik er weer een dagje uit ben enzo Lachen