Wanneer wordt een meisje een vrouw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 17:42

*na aanleiding van een discussie thuis Knipoog man/vrouw discussie Tong uitsteken*

Mijn moeder zei namelijk toen ik voor het eerst menstrueerde dat ik nu een vrouw was geworden. (mijn oma zei precies het zelfde) Natuurlijk ben ik nog een puber Knipoog maar de vrouwelijke vormen kreeg ik in die tijd (alle meisjes Knipoog ) vandaar dat ik dan al een jonge vrouw was.

Mijn moeders vriend vind pas dat een meisje een vrouw wordt, als ze over de 20 jaar is, en al de lakens heeft gedeelt met een man. Of te wel sex hebben gehad.

Vandaar dat ik het nu op bokt vraag. Iedereen mag zijn mening geven!
Wanneer wordt een meisje een (jonge) vrouw?

Brand maar los Haha!

*het spijt me erg als het verkeerd staat. Wist niet anders waar het staan moest Knipoog *
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 19-12-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekje_

Re: Wanneer wordt een meisje een vrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:44

Sorry verkeer gelezen Clown Maar ik ben het alsnog niet echt een met de mening van je moeders vriend Knipoog

Ik denk ook dat een vrouw worden niet alleen iets lichamelijk is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:45

mjah, lastig... ik ben inmiddels 22 en vind het erg moeilijk mezelf als "vrouw" te zien. Het klinkt zo oooouuuud. Maar op zich als je er over nadenkt, ik denk boven de 21 of zo. Ik weet niet.

tjah... kortom ik weet het niet. Ik vind mezelf echt nog geen "vrouw".

Wat Jori inderdaad ook zegt, het is niet puur iets lichamelijks... je moet je ook zo voelen...

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:47

nou idd dat van je stiefvader klopt niet helemaal ..
en voor de rest zou ik het echt niet weten..
miss na je pubertijd ??

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:47

OP het moment dat je kinderen kan krijgen ben je een "vrouw"
En dat is dus als je ongesteld word.
Voor die tijd ben je een..meisje..kind..peuter enz.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:48

Ik denk niet dat je daar een leeftijd aan kunt verbinden. Je moet mentaal ook volwassen zijn, niet alleen lichamelijk en dit is bij iedereen anders.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 17:51

Maar wanneer dan?
*ik bedoel, meisjes van 12 gaan ook al onder de lakens, zijn die volwassen? Of zijn meiden van 26 die dit nog niet hebben gedaan nog een meisje?

Het heeft idd geen leeftijd, maar waar zal die 'grens liggen' ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:51

ik ben ondertussen al 40 en wil nog steeds geen vrouw zijn Lachen Lachen Lachen

maargoed ik heb hier een 10 jarig puppie rondlopen, die haar eerste bhtjes draagt....... waarschijnlijk binnenkort ongesteld word........

ze hangt tussen vrouw en kind in......... en dan is ze pas 10.........

Soms nog zo kind Lachen soms al zo wijs en volwassen..........

echt wel een leuke tijd hoor Lachen nu gaan we echt ruzie maken Lachen

maar ook heel dubbel, doet mij het kindje voorlopig nog maar even Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:00

Als ik voor mezelf spreek, voelde ik me pas vrouw op het moment dat ik voor de eerste keer zwanger werd.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:05

Mijn moeder zegt ook bij de eerste menstruatie maar dan werd ik wel heeel erg vroeg vrouw haha, ben ik nu al dik 6 jaar vrouw.

Ik denk dat je eerder na je puber tijd vrouw word, je gaat dan toch ander leven in zeg maar, je gaat trouwen krijgt kinderen etc

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:09

Ik zie het al voor me, een kind van 12 wordt ongesteld en dan is
ze een vrouw Clown Nee, ik denk eerder ergens na de puberteit.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:10

Barco schreef:
Als ik voor mezelf spreek, voelde ik me pas vrouw op het moment dat ik voor de eerste keer zwanger werd.

Daar ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens. Als je kinderen krijgt wordt je een echte vrouw, daarvoor ben je een jonge vrouw. En voor kinderloze vrouwen, tja.. ik weet niet Vork

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:10

Ik vind na de pubertijd, als je zowel lichamelijk als psychisch volwassen bent Ja
alhoewel, sommigen worden nooit volwassen Tong uitsteken

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:11

Sodeletuut schreef:
Ik zie het al voor me, een kind van 12 wordt ongesteld en dan is
ze een vrouw Clown Nee, ik denk eerder ergens na de puberteit.

Ik was zelfs al met 10-11 jarige leeftijd ongesteld. Bloos
Ben dus niet met de stelling eens als je voor het eerst menstureerd dat je dan een "vrouw" bent.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:13

aerdenhout1 schreef:
OP het moment dat je kinderen kan krijgen ben je een "vrouw"
En dat is dus als je ongesteld word.
Voor die tijd ben je een..meisje..kind..peuter enz.

uhhh ik werd al heel vroeg ongesteld. (lees: 11)
Nou toen was ik echt nog geen vrouw hoor Nagelbijten / Gniffelen
Je bent naar mijn mening vrouw, wanneer jij je vrouw voelt.
Dus niet alleen lichamelijk, maar als je mentaal vrouw bent.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:14

Lastig... Er zijn leeftijdsgenoten die ik nog steeds 'meisje' noem als ik het over hen heb, maar er zijn er ook van dezelfde leeftijd die ik 'vrouw' noem. En dat gaat vooral gevoelsmatig. Ik schaar mezelf onder de 'meisjes' en ik ben toch echt al 30+. Knipoog

Maar goed, een ander zal mij misschien automatisch 'vrouw' noemen puur op grond van mijn leeftijd.

En er valt ook wel wat te zeggen voor de 'grenzen' die hierboven al zijn genoemd. Hoewel ik het toch altijd apart vind om in een krantenbericht te lezen over een '18-jarige vrouw'.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:37

Als je 21 bent dan ben je toch volwassen? Dus vind ik dat je als je de 21 bent gepasseerd je een vrouw bent.
Maar oke, er spelen wel meer dingen in mee hoor. Bijv. volwassenheid. Bij sommigen is dat écht ver te zoeken en dan zijn ze de 21 al gepasseerd. Triest .. maar ách we leven in een wereld van verschil. Al vind ik dat je 't deels ook zelf in de hand heb of je je volwassen gedraagt ja of nee. En of je je wil ontwikkelen etc. Of dat je in de bloei van je leven thuis achter de geraniums wil zitten, niks doet, je verveeld en mensen gaat lastigvallen als tijdverdrijf .. zo onvolwassen, gewoon echt kinderachtig (ik ken er eentje ja, Huilen van het lachen ). Dus deels ligt er wel een leeftijd en zijn bepaalde 'dingen' belangrijk, maar wat ook zeer belangrijk is is dat je het ook zélf in de hand heb.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:56

Ik vind het ook moeilijk. Voor de wet is het geloof ik pas als je 21 bent. Maar kan me er ook wel in vinden als je een vrouw bent als je gemenstrueerd hebt. Je bent dan echt vruchtbaar en kunt kinderen baren. Dit lijkt me ook al iets van de oertijd en iets wat je in stammen nog wel tegenkomt. Meisjes/vrouwen krijgen daar al veel eerder kinderen.

Maar voor mijn gevoel is een vrouw iemand die al ouder is, bijv. de moeder van mijn vriendin o.i.d. Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:18

Nadat je voor het eerst ongesteld bent vind ik je nog geen vrouw hoor

Ik ben 21 en voel me nog niet eens echt 'vrouw', maar misschien komt dat ook wel omdat ik nog bij mijn ouders woon en me nog niet echt voor kan stellen dat mijn kindertijd nu echt voorbij is...
Naar mijn mening ben je een vrouw geworden bij zowel lichamelijke als geestelijke volwassenheid. Je eigen keuzes kunnen maken en die verantwoorden, zelfstandigheid, verantwoordelijkheidsgevoel.
Het lichamelijke aspect is eigenlijk maar een heel klein deel van het vrouw-zijn vind ik Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:25

Ik vind trouwens ook als je veel heb meegemaakt, in je jeugd bijv. dat je ook sneller volwassen kán worden. Door meer levenservaring en je weet wat er in de wereld te koop is. Hierdoor ben je misschien al wel meer ontwikkeld dan de rest van jou leeftijd, gedraag je je volwassener en ben je op een vroege leeftijd al een 'vrouw'. Andersom geldt dat natuurlijk ook.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:37

Ik wil helemaal geen vrouw worden, meisje lijkt me een stuk leuker en onbezorger Ja!

Ik weet nog dat een klein jongetje vorig jaar op een festival bekertjes aan het verzamelen en was en heel lief aan mij vroeg: 'Mevrouw, zou ik uw bekertje mogen hebben?' Ik had in eerste instantie helemaal niet door dat ie tegen mij aan het spreken was Clown , en daarna lag ik tegen de grond van het lachen. Mevrouw klinkt zo oud Vork .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:42

BraveSpots: herkenbaar, ik ben receptioniste en achter mijn balie zit ook een kleine bar. Zaterdagochtend heb je dan ook bardienst naast het receptiewerkt. Ik zat achter mijn balie en er kwam een meisje van een jaar of 10/11 naar me toe:
'Mevrouw, zou ik iets te drinken mogen hebben?'
Ik heb haar toen geholpen en afgerekend, was het geld in de kassa aan het doen, ineens sta ik stil en denk ik:
'zei ze nu echt MEVROUW tegen mij??'
hihi ik voelde me idd 10 jaar ouder Huilen van het lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:45

Ik ben nu 20. Niet echt meer een meisje, maar ook zeker nog geen vrouw. Een vrouw is iemand van 30 met kinderen en zelfs dan... Tong uitsteken .
Ik vind dat je wel kind-af bent als je 18 bent. Hoe kinderachtig je dan ook bent. Maar dan ben je adolencent. Of zoals vrienden van mij het noemen... Als ze dan een date hebben met een meisje, en dat noemen ze dan een "dametje". Ok Knipoog .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:46

ik ben 26 en werd vandaag in winkel nog meerdere keren met meid of meisje aangesproken ( en ben nog manager daar ook ROFL )
Ik denk niet dat er een leeftijd aan gebonden kan worden, aan het "vrouw "zijn
als ik het zo zou moeten, dan zou ik zeggen na je 23e, dan ben je meestal pas volwassen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:52

Ik denk dat je je vooral vrouw moet voelen van binnen. Als je dat voelt straal je het ook uit natuurlijk. Meiden die zich nog echt meisje voelen stralen dit ook uit en worden ook als zodanig gezien denk ik