vraagje voor motorrijders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

vraagje voor motorrijders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:00

hoi,

ik heb een vraagje voor motorrijders. noujah jullie mening nodig.
ik heb net mijn rijbewijs opgehaald (:D) en heb ondertussen 2 motoren gezien die mij wel leuk lijken(ben ook even gaan kijken en jah het is wat!) maar nu hoor ik veel om me heen, zou het nog niet doen omdat je nu toch nog niet rijd ivm weer enz.
zouden jullie nu een motor kopen of tot het voorjaar wachten?

Charmotte

Re: vraagje voor motorrijders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:03

Ik heb zelf geen motor, mn moeder wel en die rijd er ook met dit weer regelmatig op.
Het is logisch dat je nu wilt rijden toch Haha! en als je het geld ervoor hebt, waarom niet? Zit je krap met geld zou ik ermee wachten, het is natuurlijk toch ook iedere maand verzekering enzo.. dus dan zou ik ermee wachten tot het voorjaar als je er wél veel op rijd.
Ik denk dat je na 3 weken rijden ook wel zoiets hebt van bah koud, en dan staat hij er ook maar, en dan betaal je er toch voor.. is dan wel zonde

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:22

Ik begon ook in de winter, is geen probleem hoor. Wel uitkijken met pekel.
Enne in de winter is er vaak wat makkelijker van de prijs te halen dan in het zomerseizoen Knipoog
Welke 2 heb je gezien?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:26

Ik heb het aan mijn vader gevraagd (hij rijd áltijd motor ongeacht jaargetijde)
Hij zegt: wel kopen, maar wachten met rijden!
Het is heel verleidelijk om meteen te gaan rijden, maar het vergt wel wat ervaring om in de winter te rijden. Zeker met evt. gladheid.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:15

ik zou ook nu kopen, wat al gezegd is, in sommige gevallen is nu meer met de prijs te doen.
Wachten met rijden zou ik alleen doen als er pekel ligt, dat is zo slecht voor je motor!!
Maar als er geen pekel ligt en het is bv mooi droog weer zou ik lekker een rondje gaan karren.
Houd er dan wel goed rekening mee dat je grip door de lage temperatuur van het wegdek veel en veeeel minder is!

Nog gefeliciteerd met je rijbewijs!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 11:42

dankje voor jullie reactie!! ik vind wel moeilijk wat ik moet doen. mijn vader zegt, wachten en mijn moeder zegt kopen! haha
ga vanmiddag nog even met me ouders kijken this toch bij ons om de hoek. heb 2 yamaha's XJ600S gezien. ze staan op www.ensingmotorapeldoorn.nl

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:48

Ik zou ook nu gaan kopen, vaak is er nu (zoals al gezegd is) wel wat met de prijs te doen, in het voorjaar is dit alweer een stuk lastiger, want tja, dan is het weer mooi weer en wilt iedereen motorrijden Lachen

Izmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:55

Lekker kopen en rustig rijden je moet toch eerst wennen aan de motor. Ik heb zelf eerst mijn motor rijbewijs gehaald en pas 5 jaar later mijn auto dus toen reed ik het hele jaar wil prima. Nu heb ik een kawa zx10r maar ik ben begonnen met een 400 om het goed te leren.
Veel plezier en doe voorzichtig!!!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:57

Qua prijs is het inderdaad wel handig om nu een motor aan te schaffen.

Maar om nu te gaan rijden met een voor jouw onbekende motor terwijl je net je rijbewijs hebt, vind ik niet zo verstandig. Je kent de motor niet, je weet niet hoe hij reageert.

Als je dan toch wilt gaan rijden, neem dan Polly's adviezen in acht Lachen Een schuiver is zo gemaakt... *denkt terug aan vorige week woensdag*

Wel tof dat je je rijbewijs gehaald hebt, gefeliciteerd!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:05

ten eerste gefeliciteerd met je rijbewijs...

ten tweede lekker kopen die motor en wegzetten tot het voorjaar... zeker tot er niet meer gestrooid word... Als je wel rijd met deze wegkwaliteit zul je moeten blijven poetsen je motor heeft het dan ontzettend zwaar te voorduren. Maar nog is het niet verstandig om met een onbekende motor te rijden in dit weer...
Je hebt zo veel minder grip.. ik heb vorige week mijn motor nog van stal gehaald om winterklaar te maken en kon het niet weerstaan om even een rondje te maken voordat hij voor de winter weggezet wordt...
Maar heb toch bijna het asfalt van dichtbij gezien (vergeten dat ik een nieuwe intermediar circuit achterband eronder heb zitten die niet warm was) maar gelukkig geen schade kon hem nog optijd rechttrekken...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:07

Wel kopen, wrs zijn ze nu goedkoper, in het voorjaar gaan de prijzen weer omhoog! In ieder geval wel voor de gebruikte motoren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:22

Ik zou hem nu kopen, wil zelf ook een nieuwe motor die ik ook nu het liefst aan zou schaffen. Probleem is dat ik er nog op mag rijden en dus wel moet wachten.
Zelf rij ik gewoon door in de winter dus zie geen bezwaar om nu een motor te kopen hoor, prijstechnisch gezien zeker niet.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 18:12

als ik hem koop zet ik hem toch weg. geen zin om elkke de motor iedere x te poetsen vanwege het zout.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:46

hunter87 schreef:
dankje voor jullie reactie!! ik vind wel moeilijk wat ik moet doen. mijn vader zegt, wachten en mijn moeder zegt kopen! haha
ga vanmiddag nog even met me ouders kijken this toch bij ons om de hoek. heb 2 yamaha's XJ600S gezien. ze staan op http://www.ensingmotorapeldoorn.nl

Dat was ook mijn eerste motor.. enne eentje waar ik tegelijkertijd ook een hoop van heb geleerd.
Met letterlijk vallen en opstaan Knipoog Prima motor hoor.
Veel plezier er alvast mee!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:50

Wel kopen maar uitkijken met rijden, en winterse dagen lekker laten staan. Zoveel vriest het niet in Nederland, vorig jaar hebben we ook nauwelijks winter gehad. Als het niet vriest, niet glad is (dus ook niet rond het vriespunt) en niet net gestrooid is, dan kan je prima rijden, dan is er niks anders dan in het voorjaar. Gewoon doen dus maar gaan rijden als het niet meer vriest zou ik zeggen! (als je onderuit gaat als je net je rijbewijs hebt komt dat je zelfvertrouwen niet ten goede kan ik je vertellen...)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:58

ik zou ook nu kopen
nu kan je nog onderhandelen, en als niet gevroren heeft kan je ook rijden
ik heb morgen ook een ritje gepland
in voorjaar zoeken veel meer mensen een motor en worden de prijzen ook omhooggegooid

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:05

als je toch van plan bent een motor te kopen zou ik niet wachten tot het voorjaar.
alleen....ik zou niet wachten met rijden tot het voorjaar.
pekel is absoluut funnest voor je motor [en ik kan het weten] Knipoog dus die tijd vermijden als het kan en iets meer de tijd nemen om je banden op temp te krijgen.
heb even gespiekt naar het type motor wat je op het oog hebt,zijn wel lekkere gooi en smijt machienes,prima start. Knipoog

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:06

mariska32: jah opzich niet mijn ideale motor, dat blijft altijd nog de yamahaR6!!! maar ik heb erg last van mijn rug dus dat word niet wat. mijn broer rijd een honda cbr en daar hou ik heb ook niet lang mee vol.
ik heb gelest op een honda cb600f, ook erg fijne motor maar die ligt wat boven mijn budget. dit vind ik opzich (op de kleur na) een leuke motor om mee te beginnen. hier kunnen ook evt koffers aan en kan ik spullen voor me werk meenemen. this wel de bedeoling dat als het een beetje weer is dat ik met de motor na het werk ga

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:11

r6 is idd ook leuk
ik heb nu een suzuki gsxr

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:14

Mijn buurman heeft ook een R6, heb er van de week even op mogen zitten. Is toch een heul ander gevoel dan mijn choppertje hoor! Tong uitsteken

Volgend jaar komt er een nieuwe fiets voor mij en hoogstwaarschijnlijk wordt dat een Honda Deauville Lachen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:08

hunter87 schreef:
mariska32: jah opzich niet mijn ideale motor, dat blijft altijd nog de yamahaR6!!! maar ik heb erg last van mijn rug dus dat word niet wat. mijn broer rijd een honda cbr en daar hou ik heb ook niet lang mee vol.
ik heb gelest op een honda cb600f, ook erg fijne motor maar die ligt wat boven mijn budget. dit vind ik opzich (op de kleur na) een leuke motor om mee te beginnen. hier kunnen ook evt koffers aan en kan ik spullen voor me werk meenemen. this wel de bedeoling dat als het een beetje weer is dat ik met de motor na het werk ga

ik had zelf ook een cbr,heerlijke motor maar idd niet met rug klachten.
ik vind het echt een goede keus hoor,zeker om te beginnen! Ja

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:33

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:14

Mijn cbr-tje staat in mijn profiel, althans de foto's dan Tong uitsteken Ligt alleen momenteel wel in de kreukels Huilen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:17

Ik heb er net 1 vandaag gekocht.. Ik zou zeggen waarom niet.. Je betaald kwa verzekering en wegenbelasting bijna niets.
Heb vandaag ook even heerlijk gereden.. afgelopen 5 weken heeft mijn vriend zeker een stuk of 10 x gereden

Zit even de reactie's te lezen Tong uitsteken Maar ik heb vandaag ook een CBR gekocht Tong uitsteken

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:32

Welke? Lachen