Vanmiddag is mijn Oma-tje van 82 jaar , op enorm brutale wijze ontdaan van haar pinpas en pincode.
S'morgens nog lekker naar haar knutselclubje geweest, en op de terug weg even boodschapjes gedaan bij de Spar in haar buurt.
Thuis aangekomen naar binnen gestapt, en wil de deur sluiten als er een nette man in een mooie grijze jas van rond de 50 / 60 jaar ineens voor haar neus staat.
Met de mededeling dat hij van de Spar is , en het net niet goed is gegaan met de betaling en daarom haar pincode nodig heeft.
Op het moment dat hij dat zei stond hij al bij haar in huis.
Overdonderd dat ze was heeft ze ( achteraf gelukkig ) haar pincode gegeven.
Toen hij de deur uit was .. kwam ze tot besef dat het niet echt normaal was, en keek in haar tas en de pinpas miste ..
Ze is toen direct naar de Spar gegaan en heeft het uitgelegt, waar ze haar overgens goed hebben opgevangen en ook gezegt dat dat niet iemand van hun was.
Gelijk de bank gebeld en alles geblokkeerd, ze konden helaas nog niet zeggen of er ook daadwerkelijk wat was afgehaald.
Daarna is ze netjes door iemand van de Spar thuis gebracht en zijn haar dochters gebelt.
Ik snap werkelijkwaar niet wat iemand bezielt om zoiets een oud mensje aan te doen.
Financieel zou het jammer zijn , maar de Emotionele schade wat je zo iemand aan doet.
Is ze nog wel veilig in haar eigen huis ?!
Ik zet dit hier ook neer , om mensen te waarschuwen. ( met name de Oma / Opa'tjes , want daarbij hebben ze "lef " )
Zo kan je echt niemand meer vertrouwen he