Hoe kom ik erachter?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_knollie_

Hoe kom ik erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 09:31

2 weken geleden bleef ik bij mijn vriend slapen. Hij zei dat hij de volgende dag de wekker op 7u moest zetten want hij moest gaan klussen bij een vriend van hem. Tegelijkertijd vertelde hij dat hij ook beloofd had om bij een collega te klussen (zijn dezelfde leeftijd, zij is vrijgezel) maar dat hij daar geen zin in had. Maar hij zei het meer zo in het algemeen dat hij dat een keer beloofd had om te doen.
Vervolgens ging 7u de wekker en hij had geen zin nog om eruit te gaan. Hij zei dat hij zijn vriend wel even zou smsen dat hij later zou komen. Toen hij later aan het douchen was pakte ik zijn mobiel en stond er een smsje in zijn inbox en eentje in zijn outbox. Dat smsje was van die collega. Mijn vriend had naar dat meisje gestuurd dat hij de trein van 9u zou pakken, omdat hij eerst naar de huisarts moest. Dat had hij natuurlijk verzonnen omdat hij geen zin had om zijn bed uit te gaan. Ik werd natuurlijk pissig want hij zou bij een vriend gaan klussen en nou loog hij erover. Ik vertelde het tegen hem en vroeg waarom hij niet gewoon vertelde dat hij bij die collega ging klussen. Hij werd ontzettend kwaad en zei dat hij gewoon naar zijn vriend ging en dat hij aan zijn collega beloofd had om ook te helpen, maar geen zin had. Hij zei dat hij heel veel moeite had om zijn colega af te zeggen en dat hij zo gauw geen smoes kon verzinnen. Vervolgens zei hij dat ik het nu had verpest en dat hij het er al moeilijk mee had, omdat het toch een collega was en hij er volgende week weer gewoon mee meost werken en geen gezeik wou. Hij was erg kwaad op me en is vervolgens boos weg gefietst. Achteraf bedacht ik me dat hij net zo goed naar het station gefietst zou kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zat te denken om die collega te mailen of hij er is geweest, maar dat is ook zo raar aangezien ik die collega niet goed ken en collega's ook niets van onze relatie af weten. Mijn vriend is nu al meer dan een week boos op me en laat niets horen. Ik heb wel me excuses aangeboden, maar ik blijf het verhaal raar vinden. Waarom stonden die smsjes van zijn vriend er niet meer in en van die collega wel. Terwijk hij vertelde dat hij ze allebei gesmst had die morgen. Ook heeft hij maar één smsje terug ontvangen en geen twee.

Ik wil graag te weten komen waar hij nou heen geweest is, maar weet niet zo goed hoe.

Sorry voor me verhaal, moest het even van me af schrijven

0maris0

Re: Hoe kom ik erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:34

Sorry, maar als je het mij vraagt vertrouwde ik het voor geen meter..
Vind het een erg vaag iets.. en denk dat hij niet naar de vriend is gegaan maar naar zn collega

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:19

Ik vind het verhaal ook maar vaag. Zou het niet vertrouwen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:34

Het staat hier verkeerd, je had het beter bij LZP (leven zonder paarden) kunnen plaatsen.

Ik zou het ook niet helemaal vertrouwen, je kunt dan wel geen mailtje sturen naar zijn collega, maar komt het wel eens voor dat jij die collega ook ziet? Je kunt dan vragen hoe het klussen geweest is, als hij raar gaat kijken weet je meteen hoelaat het is.

Ik zou je vriendje wel even goed in de gaten houden, als hij zich vreemd gaat gedragen en hij vaak weg is zonder dat je weet waar naar toe, moet er een belletje gaan rinkelen.

Verder vind ik het een beetje kinderachtig dat hij nu al een week boos op je is, jij hebt niks fout gedaan maar hij is (waarschijnlijk) boos omdat jij hem op betrapt hebt. Hij zou niet zo boos zijn als hij je het gewoon uit had kunnen leggen, maar omdat hij zo reageerd, maakt hij zichzelf wel een beetje verdacht.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:36

Idd storm..

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:39

een dubbeltje op zijn kant vind ik, het is van zijn kant maar een raar verhaal. Aan de andere kant kan ik heel goed begrijpen dat hij boos is dat je zomaar even in zijn mobiel gaat snuffelen als hij aan het douchen is, lijkt mij ook een gebrek aan vertrouwen en niet zo'n goeie basis voor een relatie....

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:42

Maar blijkbaar is het in deze relatie nodig geweest marieke

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:42

Ik kijk ook vaak in de mobiel van mijn vriendje Haha! (nieuwsgierig) Hij doet dat ook bij mij, gewoon om even te kijken wat je bezighoud, ik doe het zelfs bij mijn moeder om te kijken wat mijn broer voor smsjes heeft gestuurd...

Als de TS al een vaag vermoeden heeft dat haar vriend iets anders ging doen, is het helemaal niet zo gek. Gekker vind ik het als je je kop in het zand gaat steken als je vermoedens hebt. De TS hoopte waarschijnlijk dat ze gerustgesteld zou worden.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:45

de vraag die bij mij opkomt, waarom lees je zijn smsjes? daaruit blijkt dat je hem niet vertrouwd en hem dus al gaat controleren, er zit dus al iets niet helemaal jofel in jullie relatie

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:49

Eerlijk gezegd: Iemand zou het mij niet moeten flikken om zomaar in mijn mobieltje te kijken. En nee, ik heb niets te verbergen, maar mijn smsjes zijn van mij alleen, dat is gewoon privepost.

Als je het niet vertrouwt, moet je met elkaar praten. En bedenken hoe je relatie de laatste tijd geweest is.....

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:52

maar lees ik daar nu zo over, of help mij even dan. Er staat toch niks dat hij echt verkeerd gedaan heeft. Hij zegt dat hij bij een vriend moest gaan klussen en ook bij ook vrouwelijke collega, maar in dat laatste heeft hij niet zoveel zin. (misschien zegt hij dit wel om haar gerust te stellen dat ze er verder niks moet achter zoeken?) Misschien had hij haar belooft dat hij voor dat hij naar zijn vriend ging even bij haar zou langsgaan en wat later dan naar zijn vriend of zoiets (pure veronderstelling) en dat hij daarom naar haar een berichtje stuurt dat hij wat later zal zijn... Er stond toch niks in dat berichtje dat kon wijzen op iets anders, kusjes, knuffels of zo?

Ik zou zowieso niks naar die collega sturen, dat zal je vriend alleen nog maar bozer maken! Die collega zegt hem dat toch en dan is het volgens mij helemaal niet goed, want hij zal weer vinden dat je hem controleert?
Gewoon eens bij hem langs gaan voor een rustige babbel, misschien is hier wel een simpele verklaring voor ipv direct in de aanval te gaan?

Ik wens je veel sterkte wat er ook gebeurt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:56

Ik vind het ook een vaag verhaal.
En waarom weten zijn collega's eigenlijk niets van jullie relatie?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:56

Twiggy2008 schreef:
Eerlijk gezegd: Iemand zou het mij niet moeten flikken om zomaar in mijn mobieltje te kijken. En nee, ik heb niets te verbergen, maar mijn smsjes zijn van mij alleen, dat is gewoon privepost.

Als je het niet vertrouwt, moet je met elkaar praten. En bedenken hoe je relatie de laatste tijd geweest is.....

Ik vind het zelf niet zo'n probleem, heb niets te verbergen dus als vriendlief even wil sneupen mag dat gerust. En ik denk wel dat je reactie anders is als er niets aan de hand is dan wanneer er veradelijke smsjes in staan.

Vind het niet netjes van de vriend van ts om te liegen. Waarheid eisen? Want een week kwaad zijn boekt klaarblijkelijk geen oplossing, dan maar even de confrontatie opzoeken en vragen hoe alles nou zit? Je excuses heb je inmiddels aangeboden, dus ik snap niet dat je vriend nog niet bekoeld is?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:57

_Ella_ schreef:
Ik vind het ook een vaag verhaal.
En waarom weten zijn collega's eigenlijk niets van jullie relatie?

Sommige mensen lopen nou niet de hele dag op het werk te mekkeren over hun relatie. Ik durf te verwedden dat zowat de helft van de collega's ook geen weet heeft van zijn relatie met mij. Laat staan dat ze zich daar uberhaupt mee bezig houden...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:03

Avalon_ schreef:
Sommige mensen lopen nou niet de hele dag op het werk te mekkeren over hun relatie. Ik durf te verwedden dat zowat de helft van de collega's ook geen weet heeft van zijn relatie met mij. Laat staan dat ze zich daar uberhaupt mee bezig houden...

Ok... Het is natuurlijk geen verplicht iets. Maar je brengt meer tijd door met je collega's dan met wie dan ook, dus dan is het toch best logisch dat zulke dingen gewoon bekend zijn, zonder dat je er de hele dag over mekkert.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:08

Avalon_ schreef:
Ik vind het zelf niet zo'n probleem, heb niets te verbergen dus als vriendlief even wil sneupen mag dat gerust. En ik denk wel dat je reactie anders is als er niets aan de hand is dan wanneer er veradelijke smsjes in staan.

Vind het niet netjes van de vriend van ts om te liegen. Waarheid eisen? Want een week kwaad zijn boekt klaarblijkelijk geen oplossing, dan maar even de confrontatie opzoeken en vragen hoe alles nou zit? Je excuses heb je inmiddels aangeboden, dus ik snap niet dat je vriend nog niet bekoeld is?

En ik denk er anders over. Knipoog
Ik zou het in elk geval niet in mijn hoofd halen om mijn vriend's mobiel te gaan bestuderen. Clown
Heb er ook geen enkele behoefte aan, ik vertrouw hem. We delen heel veel samen (zelfs een dochter Haha! ). Haha! Maar ik heb ook een leven met mijn eigen vrienden en hij met zijn eigen vrienden. Ik hoef daar niet zo nodig in rond te neuzen. Knipoog
Als er wat van belang is dan vertellen we dat elkaar wel. En zo niet, dan niet.

Verder zie ik in het verhaal van TS ook niet echt, wat nou het concrete probleem is. Kan me wel voorstellen dat hij kwaad is dat zij in zijn mobiel zit te speuren. En verder snap ik ook niet dat niemand van hun relatie af weet. Kijk, interesseert het ze niet, dan hoef je toch ook niet moeilijk te doen? En een relatie waarbij je vriend al een week van zich laat horen na een ruzie, lijkt me niet zo'n hechte relatie. Sigaar
Sorry TS, maar dat klinkt niet best....... Ach gut

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:09

onder collega's vertel je daar toch over, gewoon terloops zonder daarover te 'mekkeren'. Mijn vriend vertelt mij zelfs thuis vaak over zijn collega's en hun vriend/vriendin, en mijn vriend is echt geen kletskous op vlak van relaties en dergelijke, dat komt gewoon eens aan bod lijkt me.
Hoe lang zijn jullie al samen als ik vragen mag?

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:14

marieke84 schreef:
maar lees ik daar nu zo over, of help mij even dan. Er staat toch niks dat hij echt verkeerd gedaan heeft. Hij zegt dat hij bij een vriend moest gaan klussen en ook bij ook vrouwelijke collega, maar in dat laatste heeft hij niet zoveel zin. (misschien zegt hij dit wel om haar gerust te stellen dat ze er verder niks moet achter zoeken?) Misschien had hij haar belooft dat hij voor dat hij naar zijn vriend ging even bij haar zou langsgaan en wat later dan naar zijn vriend of zoiets (pure veronderstelling) en dat hij daarom naar haar een berichtje stuurt dat hij wat later zal zijn... Er stond toch niks in dat berichtje dat kon wijzen op iets anders, kusjes, knuffels of zo?

Ik zou zowieso niks naar die collega sturen, dat zal je vriend alleen nog maar bozer maken! Die collega zegt hem dat toch en dan is het volgens mij helemaal niet goed, want hij zal weer vinden dat je hem controleert?
Gewoon eens bij hem langs gaan voor een rustige babbel, misschien is hier wel een simpele verklaring voor ipv direct in de aanval te gaan?

Ik wens je veel sterkte wat er ook gebeurt

Het probleem is dus dat vriendlief zei dat hij naar zijn vriend ging, maar ik kwam er dus achter dat hij loog door dat smsje. Hij heeft dus niets vertelt over die collega. In dat smsje stond dus dat hij naar zijn collega ging i.p.v naar zijn vriend. Maar hij zei dus dat hij zijn collega af wilde zeggen voor die dag. Maar als je dan eerst een smsje stuurt dat je later komt is dat toch raar? Hij heeft er dus sowieso over gelogen, want als ik zijn smsjes niet had gelezen wist ik dus niets van die collega af.

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 11:15

marieke84 schreef:
onder collega's vertel je daar toch over, gewoon terloops zonder daarover te 'mekkeren'. Mijn vriend vertelt mij zelfs thuis vaak over zijn collega's en hun vriend/vriendin, en mijn vriend is echt geen kletskous op vlak van relaties en dergelijke, dat komt gewoon eens aan bod lijkt me.
Hoe lang zijn jullie al samen als ik vragen mag?

Iets meer dan een jaar, maar er is ontzettend veel gebeurd.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:16

Twiggy2008 schreef:
Avalon_ schreef:

Ik zou het in elk geval niet in mijn hoofd halen om mijn vriend's mobiel te gaan bestuderen. Clown
Heb er ook geen enkele behoefte aan, ik vertrouw hem. We delen heel veel samen (zelfs een dochter Haha! ). Haha! Maar ik heb ook een leven met mijn eigen vrienden en hij met zijn eigen vrienden. Ik hoef daar niet zo nodig in rond te neuzen. Knipoog

Verder zie ik in het verhaal van TS ook niet echt, wat nou het concrete probleem is. Kan me wel voorstellen dat hij kwaad is dat zij in zijn mobiel zit te speuren. En verder snap ik ook niet dat niemand van hun relatie af weet. Kijk, interesseert het ze niet, dan hoef je toch ook niet moeilijk te doen? En een relatie waarbij je vriend al een week van zich laat horen na een ruzie, lijkt me niet zo'n hechte relatie. Sigaar
Sorry TS, maar dat klinkt niet best....... Ach gut

Ik blijf ook van vriendliefs mobiel af, hij heeft me in anderhalf jaar nog nooit het minste bedrogen en ik vertrouw hem volledig.

Mijn vriend werkt op een groot lasbedrijf, ze zijn de hele dag bezig met het aan elkaar bakken van dingen en collega's te pakken nemen met de meest wilde grappen. Misschien dat hij het er met zijn naaste collega's wel eens over heeft, maar dat zullen misschien 2 zijn. Maar het hangt natuurlijk ook van het soort werk af hoe die verhoudingen liggen.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:19

Maar wanneer je iemand echt vertrouwt, dan wordt je toch niet super boos als er in je mobiel gelezen wordt? (Tenzij je iets te verbergen hebt??)
Mijn vriend mag van mij best mijn sms lezen. Heb niks te verbergen, en als hij daar gelukkig van word moet hij dat doen. Verder vindt ik het minder fijn wanneer ''vrienden'' in mijn mobiel zitten te neuzen, die hebben daar niks mee te schaften, maar mijn vriend, tjaa die hoort al bij mijn privéleven, en dan zou ik ook nog een appart privéleven voor mezelf TEGEN hem moeten afsluiten, daar kies ik niet voor om bij hem te zijn!

Over het algemeen, vindt ik dat je alles met je vriend moet kunnen delen, dus ook je smsjes.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:04

_knollie_ schreef:
Iets meer dan een jaar, maar er is ontzettend veel gebeurd.

dat verklaart denk ik al meer waarom je in zijn gsm keek? Wij kennen natuurlijk het hele verhaal niet (en dan bedoel ik dat ganse jaar). Misschien moet je toch wel voor jezelf nagaan of dit is wat je echt wil in een relatie, ik kan begrijpen dat je hem graag ziet, maar wil je telkens achterdochtig zijn als er zoiets gebeurt, en als het dan uit komt, een week noch beeld noch klank. Misschien moet je beginnen met alles eens op een rijtje te zetten en eens een echt goed gesprek met elkaar te doen, want hier zit duidelijk meer scheef dan alleen je beginpost...

ik wens je het beste toe want dit zal niet makkelijk zijn Ach gut

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:57

MW --> LZP

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:07

Ik zou naar hem toe gaan, en het is goed met hem uitpraten.
En van mijn part zou mijn vriend gewoon in m'n mobiel mogen kijken, als je toch niets te verbergen hebt. Daarom zou ik niet kwaad worden ofzo (zoals jou vriend beetje doet), maar dat is mijn mening Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:43

Twiggy2008 schreef:

Er is nog een verschil tussen gewoon niet kijken en niet mogen kijken Knipoog . Ik vertrouw mijn vriend voor 100 procent en heb dan ook absoluut geen behoefte om te speuren in zijn mobiel ofzo, heb dat dan ook nog nooit gedaan. Maar de dag dat hij me verbied van in zijn gsm te kijken gaat er een grote alarmbel rinkelen want dat vind ik persoonlijk niet 'normaal', dan is er iets aan de hand imo.

@TS: Eerlijkheid lijkt me hier wel de beste oplossing. Als je dingen gaat uitzoeken achter zijn rug wordt de situatie alleen maar erger en heeft hij straks écht een reden om zo boos te zijn op jou. Blijkbaar is er ook al meer gebeurt tussen jullie dan alleen dit incidentje, dus een goed gesprek kan nooit kwaad gok ik.