probleem met mijzelf denk ik......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pris2009

probleem met mijzelf denk ik......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:23

Hallo bokkers,

Ik heb gewoon echt een soort van probleem.
Als we uit gaan durf ik niet helemaal los te gaan, het liefst sta ik heel de tijd aan de bar. Ik durf niet op leuke jongens af te gaan noem maar op. Ik zit er best wel mee, ik ben nu 17 en zal ik ooit nog een vriendje krijgen??
Ik durf bijvoorbeeld ook nog steeds niet te zoenen, als ik een leuke jongen zie durf ik hem niet aan te kijken, ga maar door.

Iemand tips of heeft hier ook last van?

Lovely1

Re: probleem met mijzelf denk ik......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:26

Meid je bent pas 17 en het komt allemaal vanzelf wel. Lekker zelfvertrouwen kweken en dan komt het helemaal goed

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:28

pris2009 schreef:
Hallo bokkers,

Als we uit gaan durf ik niet helemaal los te gaan, het liefst sta ik heel de tijd aan de bar. Ik durf niet op leuke jongens af te gaan noem maar op. Ik zit er best wel mee, ik ben nu 17 en zal ik ooit nog een vriendje krijgen??
Ik durf bijvoorbeeld ook nog steeds niet te zoenen, als ik een leuke jongen zie durf ik hem niet aan te kijken, ga maar door.

Nee jij krijgt nooit een vriendje. Alle jongens vallen namelijk op meiden die midden op de dansvloer staan, boven op ze springen, schuren enz enz enz. Er zijn totaal geen jongens die een verlegen meisje leuk vinden, die moeite willen doen om je echt te leren kennen, die rustig aan met je doen en dingen doen omdat je het alle 2 leuk vind, niet omdat hij dat zo graag wilt...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:31

Ik zou me niet zo druk maken hoor Clown Ik ben ook meestal zo geweest op een paar keer na en juist de figuren die dan achter je hol aanlopen word je niet blij van Huilen van het lachen Ik kap het dan ookwel direct af zodat het duidelijk is, maar geef mij maar een normaal iemand zoals Vjestagirl zegt Lachen

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:32

ach ik was toen ik 17 was ook verlegen komt vanzelf allemaal wel goed!!

heeft geen haast toch? kan je hele leven nog kerels krijgen!!
en er zijn heus wel jongens die jou daarmee kunnen helpen! niet alle mannen vallen op dames die goed gebekt zijn!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:37

probeer eens verder te kijken dan alleen de kroeg ga ook andere dingen doen, bijv een activiteit bij een buurtcentrum hier kom je niet alleen maar opgemaakte meiden tegen en gladde jongens. juist mensen die ook wat verlegen zijn en wat meer back to earth zijn.

en mede bokkers: het kan wel wat vriendelijker hoor lekker voor het zelfvertrouwen van het meisje hoor. zeker nooit onzeker geweest????????????

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:45

Weetje ik had dit probleem ook, ik durfde niet los te gaan. Ik ben 16. Maar je moet gewoon denken; Als ik maar lol heb! En als je met de juiste mensen gaat, die juist wel los gaan, dan gaat het ook veel makkelijker.
En tegenwoordig, nu ik wel helemaal los kan gaan, lopen er ook jongens achter je aan die je niet achter je aan wilt hebben lopen hoor Clown. Omdat ik gewoon losga, maar toch een onschuldige uitstraling heb denken ze allemaal dat ik ze uit daag, terwijl ik gewoon lol maak, en verder niets van ze wil.

Verder wat je denkt straal je uit; Neem even een arrogante houding aan en denk:
Ik ben mooi, lief, leuk, aardig.

En dan durf je ook meer, geloof mij. Dit hebben mensen eens tegen mij gezegt en heb het maar onthouden, probeer het alleen wel uit te stralen zonder dat je echt een air hebt zeg maar. Knipoog

Komt goed joh!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:32

juline schreef:
probeer eens verder te kijken dan alleen de kroeg ga ook andere dingen doen, bijv een activiteit bij een buurtcentrum hier kom je niet alleen maar opgemaakte meiden tegen en gladde jongens. juist mensen die ook wat verlegen zijn en wat meer back to earth zijn.

en mede bokkers: het kan wel wat vriendelijker hoor lekker voor het zelfvertrouwen van het meisje hoor. zeker nooit onzeker geweest????????????

dat van mij is niet banketstaaf bedoeld staat er alleen niet zo handig, zie ik net..

bedoel ermee te zeggen, er zijn ook jongens die ook geintereseerd zijn in verlegen meisjes!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:37

Ach je ben pas 17 jaar, maak je niet zo druk. Komt allemaal vanzelf wel joh Lachen. Een beetje een positieve instelling houden! Dat zien jongens vaak ook, dat je sterk in je schoenen staat Knipoog

Succes meis!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:37

mijn mening is dat het van 2 kanten moet komen. Je kan wel zeggen dat je niet op jongens durft af te stappen, maar zij mogen dat ook wel eens een keertje op jou! Daarnaast, moet je persée je vriendje ontmoeten met stappen? Nee! Zeker niet! Wanneer een jongen op jou af komt voel je je misschien ookal wat gemakkelijker Lachen Moet zeggen dat ik ook aardig verlegen ben en je verhaal goed herken, en toch heb ik vriendjes gehad (en nog steeds) Ken ze overigens niet van stappen, maar hoop dat mn punt duidelijk is Lachen

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:48

Ik ben ook heel erg verlegen, en ik kan je geruststellen. De jongens die op verlegen meisjes afstappen zijn namelijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker dan de jongens die voor de "hoerige" types gaan Knipoog

En anders kun je altijd nog 2 tequila's nemen, losgaan gegarandeerd Clown (eh... niet erg pedagogisch verantwoorde tip)

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:53

Ach meid, ik ben 19 en zo stijf als 'n plank ROFL ik ga ook niet uit, ben niet zo'n uitgaans type (kan ook beetje met situatie te maken hebben) maar dat komt vanzelf wel, betekent natuurlijk niet dat je binnen moet gaan zitten wachten totdat mister right komt Knipoog Maar idd wat Juline ook al zei, ga 's met wat vrienden 't centrum in ofzo Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:59

je moet je niet te druk maken, komt allemaal wel goed hoor meis;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:03

ach, ik ben 21, studente *jah dán zou je er écht wat van moeten kunnen, volgens de algemene opvatting* en had/heb dit ook wel eens.

Het is misschien voor jezelf 'vervelend', maar het is zéker niet zo dat je dan per definitie maar een 'saaie chick' bent in de ogen van jongens hoor; jongens die dat denken zijn jou gewoon niet waard, een échte jongen kijkt daar door heen en doet er idd moeite voor.

Bij mij is het meer zo dat ik er voor in de stemming moet zijn. Als ik eind v/d middag al denk 'he gat vanavond stappen' dan gaat het ook niks worden ook en voel ik me helemaal niet op m'n gemak. Als ik er gewoon niet te veel over nadenk en lekker mee ga en me niet te druk maak, lukt het prima.

Wil hier niet beweren dat je geen lol kan hebben zonder alcohol (en ik ben ook zéker geen zuiplap die zich altijd bezat, ik zit dan nl. met een kater van minstens 1,5 dag) maar ik wordt er dus zelf wel wat losser van en laat me in de loop v/d avond/nacht ook wat meer gaan.

Ging eerder rond mijn 16/17e best redelijk veel uit voor mijn doen, maar de laatste keer dat ik nu op stap ben geweest is volgens mij wel meer dan een half jaar geleden (afgezien van wat drinken in de kroeg)..... al maanden wil ik weer gewoon lekker even een avondje er uit met vrienden en vriendinnen, maar wegens persoonlijke omstandigheden is het uitgaan voor mij de laatste tijd érg moeilijk geweest, liep vaak uit op een drama.

Heb mijn leven nu naar lange tijd eindelijk weer eens opgepakt, maar ik blijf nu tegen het uitgaan opkijken... en dat vind ik zelf ook heel vervelend.
Maar probeer toch binnenkort wel weer een keertje mee te gaan; ik moet me er dan gewoon niet zo druk over maken.

Tip: bij de éne groep mensen voel ik me véel meer op m'n gemak dan bij een andere groep mensen, dan ben ik ook altijd veel losser. Misschien eens met andere mensen op stap gaan?

Oh en ik ben er trouwens zo'n een die helemaal kan flippen als ik dus aandacht krijgt van jongens op het verkeerde moment. Heeft te maken met bepaalde omstandigheden maar ook met principes. 't hoeft soms maar een blik te zijn, en dat is al genoeg.

Waar ik werkelijk de pesthekel aan heb is jongens die denken dat ze je zomaar even overal kunnen aanraken, of in je kont kunnen knijpen als je ergens langs heen loopt. Die krijgen tegenwoordig niet meer alleen maar een boze blik, maar als 't even mee zit ook een knietje in 't kruis of ik sta ineens 'geheel perongeluk' met mijn 10 cm. naaldhak op hun edele teentjes Clown

net als Airiin ook al zei; staar je niet blind op jongens met gladde praatjes die kiezen voor de makkelijke weg, namelijk de meiden die al half naakt en dronken op de dansvloer zich het lazerus bewegen en alles doen voor aandacht.... die jongens, dat zijn 9 v/d 10 keer 'de verkeerde' types.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 07:34

ik ben het zelfde. Ook verlegen. geen zelfvertrouwen en durf ook niet los te gaan.

Ga in iedergeval niet opzoek naar een jongen.
dat is het slechtste wat je kan doen.

Mijn eerste vriend heb ik ook niet leren kennen tijdens het uitgaan maar op me werk.
Het klinkt altijd heel leuk.
ja ik heb me vriend leren kennen tijdens het uitgaan. maar hoe vaak hoor je niet dat
ze ergns anders hun vriend hebben leren kennen.
heb een keer een verhaal gehoort van iemand die haar vriend/man had leren kennen in de file.

Het omt echt wel goed met je geloof me Ach gut
en ergens mag je er wel trots op zijn. er zij namelijk niet veel mensen die op hun 17de nog niet
gezoent hebben. Zo probeerde ik het maar te bekijken.
Ik snap dat het een probleem voor je is. Ik was ook 17 toen ik voor het eerst zoende.

succes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 07:44

Gewoon niet druk over maken, ik had het ook hoor is heel normaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 07:47

Heel veel meiden zijn net als jij hoor TS en durven niet zo goed te dansen en uit hun dak te gaan bij het uitgaan. Dat geeft helemaal niks, jij bent nu eenmaal jij en daar is niets mis mee Lachen

En idd wat al gezegd is: als een jongen je leuk vind kijkt ie echt wel door het verlegene heen hoor Ja

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:26

ooooh 17, meid tijd zat,

en anders probeer je het toch gewoon een keertje? loop op iemand af en vraag hoe het gaat, of hoe die heet, gewoon iets simpels begin je vanzelf een gesprek.

ik had daar ook altijd moeite mee, gewoon een paar keer gedaan, gedachte op 0 en gaan! nu heb ik nergens meer last van Clown

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:42

Ik was ook altijd heel onzeker (ben ik eigenlijk nog) en met het uitgaan bleef ik ook liever aan de bar staan. Maar daar is het ook leuk toch! En als jij niet zo een feestbeest bent, waarom zou je je dan anders voor gaan doen, door te doen alsof je het "leuk" vind op de dansvloer. Ik vond het ook altijd vervelend, vriendinnen die wel zo waren, kwamen met de een na de andere kerel terug, en ik stond daar maar te staan. Maar aan de bar zijn ook leuke jongens te vinden hoor! Probeer gewoon eens een keer een gesprek aan te gaan met een jongen, al is het maar een bekende. En probeer zo een beetje contacten te leggen. Het hoeft niet eens een leuke jongen te zijn, al is het gewoon een gesprekje of hij het ook zo naar zijn zin heeft.

En zoals al gezegd, ga niet zoeken naar een jongen, je komt vanzelf de "goede" jongen tegen en die kijkt echt wel door jou verlegenheid heen. Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:44

meid, je bent nog zo jong...
ook voor jou komt de prins op het witte paard wel voorbij Lachen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:02

Goh, dat zou ik wel kunnen zijn Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben nu 18, ga niet vaak uit (meestal spreek ik wat af en haakt de rest uiteindelijk af Scheve mond ), ik en jongens is al helemaal geen combi.. durf ook niet op ze af te stappen, ben nogal afstandelijk onbewust..
Ik houd mezelf maar voor dat 't vanzelf wel een keer komt, al kan ik er af en toe ook heel erg van balen, dus ik snap wel hoe je je voelt Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:07

pris2009 schreef:
Hallo bokkers,

Je omschrijft mij! alleen ben ik 20 Knipoog en toch heb ik al 4 jaar een hele lieve leuke vriend. en daarvoor ook een vriendje gehad... dus dat komt echt wel meid! maak je niet druk, je hoeft echt niet voor je 20ste overal ervaren in te zijn!

Overigens ga ik helemaal nooit uit Knipoog heb ik 1 of 2 keer gedaan, maar omdat ik zo verlegen ben vond ik er dus niets aan.
(Nu raad ik je niet aan om hele dagen thuis te gaan zitten, maar je hoeft toch niet persé uit te gaan wil je gezellig zijn en mensen leren kennen?)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:19

pris2009 schreef:
Hallo bokkers,

Lieve ts,
Heb je er misschien wel eens over nagedacht dat er ook jongens zijn die zich zo voelen? Dit is echt helemaal niet erg... Maak gewoon plezier zoals jij dat wilt, en go with the flow Lachen

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:30

Maak je niet druk joh!
Bij mij heeft het ook even geduurd voordat alles kwam. Het moet vanzelf komen. Komen als je je goed voelt. Lachen En niet omdat je zoiets hebt: het moet.Want namelijk NIKS moet. Knipoog

Ieder gaat op zijn eigen manier uit.
De 1 danst heel wild op de vloer terwijl de ander lekker rustig aan de kant staat.

Eerder was ik ook iemand die rustig aan de kant stond.
Maar nu niet meer.
Je moet schijt hebben aan de mensen!
Als jij maar lol hebt! Lachen

En dat vriendje!
Dat komt vanzelf wel!
Ga lekker rond kijken. En niet te veel zoeken.(Meestal vind je ze dan niet. Tong uitsteken )
En dan komen ze vanzelf op je af!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:37

Ik was en ben precies hetzelfde. Nu 24 en heb sinds 3,5 jaar een ontzettend leuke vriend. Ik durfde niet eens naar een jongen te kijken toen ik 17 was.
Het komt echt vanzelf.
probeer op een andere manier contact te krijgen met jongens.
Ga op een sport (naast paardrijden aangezien daar niet veel jongens bij komen).
Met uitgaan kun je jongens tegen komen maar het is moeilijker vind ik om dan een gesprek aan te gaan.
Neem een hobby waarbij je buiten de deur komt en ontspan.
Dat je nog niet durft te zoenen hebben heel veel meiden en jongens. Dat komt vanzelf als je die ene leuke jongen hebt ontmoet.
Het komt, echt waar!