Zo'n hekel aan m'n zus!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ossie96

Zo'n hekel aan m'n zus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:10

Het is elke dag hetzelfde, altijd heb ik ruzie met m'n oudere zus... Zij is nu 22 en ik ben 19, scheelt amper wat dus. Ik zie in mijn omgeving veel zussen die leuke dingen met elkaar doen en goed met elkaar kunnen opschieten (al hebben die ook weleens ruzie), maar ik heb dat totaal niet met m'n zus.

Ik ben een echt familiemens, ik wil dat iedereen zich prettig voelt en help graag waar kan zoveel mogelijk. Zoals thuis help ik in het huishouden, ik help m'n moeder met koken etc. M'n zus doet het alleen als het haar gevraagd wordt, ze zal nooit iets uit zichzelf doen...
De communicatie tussen de omgeving en m'n zus is ook slecht. Zodra iemand iets vraagt bijvoorbeeld krijg je wel een antwoord terug maar op een kattige toon, mijn moeder heeft daar ook veel moeite mee. Er is niet normaal met haar te praten. Als je dan zelf kattig terugreageert krijg je een snauw en moet ik 'eens normaal praten!'

Net tijdens het eten wilde ze niet afruimen, m'n moeder vroeg het aan haar. Dus toen ging m'n moeder het zelf maar doen, ik hielp haar maar omdat ik het banketstaaf vond. Dus ik was boos op m'n zus en zei zachtjes (in mezelf) 'profiteur!' Werd ze enorm boos! Heb haar maar laten zitten en gezegd dat ik niet meer met haar praat als ze zo doet.

Waarom ik haar profiteur noemde? Dat is omdat ze altijd alleen maar profiteert zonder zelf ook maar een poot uit te steken. Zolang alles voor haar wordt gedaan is het prima maar zodra ze zelf iets moet doen is ze boos en chaggerijnig.

Mijn ouders (gescheiden weliswaar) betalen veel voor ons, zodra we kleding hebben gekocht of al is het maar een klein dingetje dan krijgen we dat geld terug. Ik ben daar erg blij mee een dat zeg ik ook regelmatig tegen mijn ouders. Soms lever ik ook de bonnetjes niet in omdat ik vind dat ik bepaalde dingen zelf wel kan betalen en mijn ouders niet voor alles hoeven opdraaien.
Mijn zus niet, neehoor zodra ze iets nodig heeft koopt ze het en krijgt ze het geld terug. M'n moeder sputtert nog weleens tegen maar dan wordt m'n zus boos en krijgt ze haar zin.

Thuis merk ik heel erg als m'n zus thuis is, vaak is het dan ongezellig en dat vind ik enorm jammer. In het weekend is ze bij haar vriend, het is dan thuis echt gezellig en knus, totdat m'n zus weer thuiskomt op zondagavond. Dan gaat bij iedereen meteen de knop om. En gaat die niet, dan maakt ze wel weer een opmerking waardoor die alsnog gaat...

Over een halfjaar gaat mijn zus eindelijk het huis uit, ze gaat samenwonen met haar vriend. Ik kijk er enorm naar uit! Aan de ene kant vind ik het erg dat ik er zo over denk, je eigen zus, blij als ze weggaat? Maar aan de andere kant maakt ze mijn leefomgevind zo negatief...
Ik baal ervan als ze thuis is als ik thuis kom, ik durf soms niet eens wat aan haar te vragen omdat ik bang ben dat ze boos wordt en de hele sfeer weer verpest. Zelfs m'n moeder wordt soms gek van haar, soms geeft ze dat ook toe.

Is het gek dat ik blij ben dat m'n zus straks het huis uit gaat? Dat ik dan weer normaal kan leven?
Zijn er meer meiden die met zo'n probleem zitten?

Met haar praten heb ik al een aantal keer geprobeerd, het gaat niet. Telkens reageert ze boos en kattig, ik weet niet hoe ik dit kan oplossen... Ik denk dat ik maar moet wachten tot ze het huis eindelijk uit is!

pinuts

Re: Zo'n hekel aan m'n zus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:16

hmm.. ik geloof niet dat het allemaal haar schuld is, en dat jij het lieve perfecte meisje bent in huis.. nee ik geloof dat hier zeker 2 kanten aan zitten. En met zon verhaal zou je al snel denken: bah wat heb jij een rotzus, maar niemand hier weet hoe het er werkelijk bij jullie aan toegaat, dus veel kan bokt je denk ik niet helpen. Wel moet ik zeggen dat ik jullie (allebei) enorm verwend vind qua geld, misschien is daardoor je zus wat teveel verwend en arrogant geworden.. En heeft ze geen idee hoe duur en hard het leven wel niet is. Ik denk toch dat je met praten, of iniedergeval contact maken met je zus (bijv. met een brief) verder komt dan hier een topic aanmaken. Tips kun je hier natuurlijk wel krijgen, maar je zult het toch echt samen moeten oplossen. Ik wens jullie veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:30

Ik en mijn zusje hadden ook áltijd ruzie, toen vond ik ook altijd dat het door haar kwam, maar nu weet ik wel beter. We deden er allebei aan mee! Wij verschilden enorm en dat botste bijna altijd en met alles.. Nu we beide uit huis zijn gaat het prima! Dus ik ga idd met Pinuts mee dat het verhaal 2 kanten heeft.. Ja

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:52

pinuts schreef:
hmm.. ik geloof niet dat het allemaal haar schuld is, en dat jij het lieve perfecte meisje bent in huis.. nee ik geloof dat hier zeker 2 kanten aan zitten. En met zon verhaal zou je al snel denken: bah wat heb jij een rotzus, maar niemand hier weet hoe het er werkelijk bij jullie aan toegaat, dus veel kan bokt je denk ik niet helpen. Wel moet ik zeggen dat ik jullie (allebei) enorm verwend vind qua geld, misschien is daardoor je zus wat teveel verwend en arrogant geworden.. En heeft ze geen idee hoe duur en hard het leven wel niet is. Ik denk toch dat je met praten, of iniedergeval contact maken met je zus (bijv. met een brief) verder komt dan hier een topic aanmaken. Tips kun je hier natuurlijk wel krijgen, maar je zult het toch echt samen moeten oplossen. Ik wens jullie veel succes!

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb eenzelfde relatie met mijn zusje. Kind is alleen 'vrolijk' als ze haar zin direct krijgt. Laatst mocht ze een groot feest geven. En de dag erna meteen weer kwaad als het even niet ging zoals zij dat wou, waarbij ze iedereen de schuld geeft, behalve zichzelf. Nee, ik kan me HEEEL goed in de TS verplaatsen.
Daarom ben ik uit huis gegaan toen dat kon. Ik was het zat die verziekte sfeer steeds in huis. Ik durf niemand mee naar huis te nemen als ik weet dat zij er is, omdat ze diegene direct de grond in boort met beledigingen. Om je voor dood te schamen, echt waar. Nu kom ik nog wel elk weekend thuis, maar eigenlijk alleen voor de dieren en mijn moeder. Nu heb ik maar 2,5 dag last van haar, ipv 7 dagen. En dat is een stuk beter voor mijn eigen gemoedstoestand.

Dus om je vragen te beantwoorden: het is niet gek dat je haar liever kwijt dan rijk bent. En je bent zeker niet de enige.
Meestal is tijd het enige wat helpt (of een ouder die overwicht heeft, maar vaak helpt dat al nieteens meer). Hou het vol tot ze weg is en ga dan (stilletjes) een feestje vieren. En als er tussentijds iets is, mag je me best pm-en. Ik weet hoe erg je handen kunnen jeuken soms.. Verdrietig

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:56

Vervelende situatie. Maar ik denk dat een groot deel met je moeder te maken heeft. Als je moeder alsmaar toegeeft, leert ze nooit dat ze bepaalde dingen moet? (geen beschuldiging)

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:57

Ah ik dacht dat ik de enigste was.
Ik heb eerlijk gezegd ook een hekel aan me zus.
Ze is het lieferdje van me moeder, en ze krijgt alles!
Ze wordt altijd voorgetrokken door mijn ouders.
Ze maakt altijd zeurige opmerkingen en is (vind ik dan) heel arrogant
Ik ben 12 en zij is 17.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:03

hoe je haar nu benaderd werkt niet dus probeer het anders.
Uitdaging: niet oordelen en blijf liefdevol naar haar, tot 100 tellen als het nodig is en maak complimenten ( elke dag minstens een), probeer haar te betrekken in leuke acties voor je moeder bijv., koop samen een bloemetje, kook samen en blijf liefdevol ook als ze gaat lopen zuigen en het bloed onder je nagels vandaan gaat halen want dat gaat ze doen als ze niet begrijpt waarom je zo liefdevol blijft. Doe het minstens een week lang, negeer haar negatieve gedrag, laat je niet uitdagen en kijk of je je moeder hier misschien ook in kan betrekken, samen liefdevol naar je zus toe, ik weet zeker dat ze daar uiteindelijk positief op gaat reageren. En anders heb je een boel lol met je moeder. Succes.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:13

Rebel_Jits schreef:
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Ik heb eenzelfde relatie met mijn zusje. Kind is alleen 'vrolijk' als ze haar zin direct krijgt. Laatst mocht ze een groot feest geven. En de dag erna meteen weer kwaad als het even niet ging zoals zij dat wou, waarbij ze iedereen de schuld geeft, behalve zichzelf. Nee, ik kan me HEEEL goed in de TS verplaatsen.
Daarom ben ik uit huis gegaan toen dat kon. Ik was het zat die verziekte sfeer steeds in huis. Ik durf niemand mee naar huis te nemen als ik weet dat zij er is, omdat ze diegene direct de grond in boort met beledigingen. Om je voor dood te schamen, echt waar. Nu kom ik nog wel elk weekend thuis, maar eigenlijk alleen voor de dieren en mijn moeder. Nu heb ik maar 2,5 dag last van haar, ipv 7 dagen. En dat is een stuk beter voor mijn eigen gemoedstoestand.

Dus om je vragen te beantwoorden: het is niet gek dat je haar liever kwijt dan rijk bent. En je bent zeker niet de enige.
Meestal is tijd het enige wat helpt (of een ouder die overwicht heeft, maar vaak helpt dat al nieteens meer). Hou het vol tot ze weg is en ga dan (stilletjes) een feestje vieren. En als er tussentijds iets is, mag je me best pm-en. Ik weet hoe erg je handen kunnen jeuken soms.. Verdrietig

Fijn om zo'n reactie te krijgen! Ik ben blij dat tenminste iemand weet hoe rot je je soms kunt voelen.
De de eerste reactie had ik al spijt dat ik m'n verhaal op bokt had geplaatst... Maar ik weet zeker dat ik niks met haar gedrag te maken heb, tuurlijk ben ik niet het ideale kind maar dat is niemand gelukkig!

@ Pinuts: Heb je zelf een zus? Zonee dan kun je hier eigenlijk niet over meepraten...

@ smartiej: Denk niet dat het aan mijn moeder ligt. Mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden, daarvoor waren mijn beide ouders (erg) streng voor alle kinderen (heb ook nog een jonger broertje). Je werd naar je kamer gestuurd als je je niet gedraagde en hing je werkelijk de beest uit kreeg je een tik op je billen en kon je naar boven verdwijnen. Aan opvoeding dus niks aan te merken.
De laatste 3 jaar is mijn moeder wel wat losser geworden, maar dat komt meer omdat ze weer wat gelukkiger is denk ik. Maar mijn zus was toen 19 jaar, neem aan dat ze toen ondertussen wel wist wat normen en waarden zijn.
Thnx voor het meedenken, het had best gekund! Maar zelf denk ik dat dat niet het geval is.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:16

garny95 schreef:
Uitdaging: niet oordelen en blijf liefdevol naar haar, tot 100 tellen als het nodig is en maak complimenten ( elke dag minstens een), probeer haar te betrekken in leuke acties voor je moeder bijv., koop samen een bloemetje, kook samen en blijf liefdevol ook als ze gaat lopen zuigen en het bloed onder je nagels vandaan gaat halen want dat gaat ze doen als ze niet begrijpt waarom je zo liefdevol blijft. Doe het minstens een week lang, negeer haar negatieve gedrag, laat je niet uitdagen en kijk of je je moeder hier misschien ook in kan betrekken, samen liefdevol naar je zus toe, ik weet zeker dat ze daar uiteindelijk positief op gaat reageren. En anders heb je een boel lol met je moeder. Succes.

Wauw wat een geduld moet je hiervoor hebben! Goed idee wel, het is zeker het proberen waard.
Als ik m'n zus daardoor kan helpen (en mezelf ook!!) is dat zeker een goed plan.
Komende 4 dagen ben ik bij m'n vader, gelukkig zonder zus. Maar vanaf maandag kan ik het weleens gaan proberen.
Thnx voor je idee. Ik ben ook echt wel bereid om er iets voor te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:19

Het kan ook een hoop schelen als ze dadelijk het huis uit is, tussen jullie bedoel ik!

Mijn zus en ik sloegen elkaar ook de hersenen in zo gauw het kon, was ook vreselijk. Nu woont ze 2,5 jaar op zichzelf en hebben we een hele fijne, gezellige band! Ik ga nu regelmatig bij haar slapen & ik vind het heerlijk als ze een paar dagen thuis slaapt.

Hopelijk scheelt het wat als ze weg is.. Sterkte tot die tijd Ach gut

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:27

wat herkenbaar
mijn zus gaat dit weekend weg
ook zij doet hier thuis helemaal niks waar ik me enorm aan kan ergeren
maar ze komt er allemaal wel achter dat haar was niet vanzelf word gewassen en gestreken en dat haar eten niet klaar staat als ze thuis is en dat het huis niet vanzelf niet schoon is
ik kan alleen maar zeggen dat je je zo min mogelijk met haar moet bemoeien het is moeilijk maar ga soms gewoon mee in de dingen die zij wil zo blijft de rust een beetje in huis

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:33

Heel herkenbaar, ik heb dit met mijn broer gehad.
Die had weliswaar de nodige handicaps waar het door kwam.
Maar ook wij hadden altijd ruzie, het enige waar je met hem over kon praten waren computers (dus dat gebeurde zelden)
Na een fikse ruzie en bedreigingen van zijn kant uit is hij kwaad het huis uit gegaan, tot grote opluchting van iedereen, nu een half jaar later zijn we hoe stom het ook klinkt voor het eerst een echt gezin waar het gezellig is.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:46

Een hekel aan me zus?? Nee dat zal ik nooit krijgen maarja wij zijn een tweeling Bloos en hebben een hele sterke band. Natuurlijk hebben wij ook wel eens ruzie en in onze tiener jaren trokken we ook elkaars haren eruit. Ik heb wel een periode gehad dat ik heel veel ruzie met me zus had en me zo een beetje gedroeg als jou zus. Dat kwam niet door haar maar door mijn toenmalige vriend. Ik had met hem zoveel ruzie en nare dingen dat ik dat afreageerde op mijn familie en vooral op me zus. Als ze aan mij vroeg wat er met me was dan snaude ik haar natuurlijk af, als ze me vroeg hoe het in mijn relatie ging was dat natuurlijk goed!!
Ik speelde mooi weer tegen hun maar voelde me zo rot dat ik dat dan weer op zo'n manier naar hun uiten. Mischien zit je zus ook ergens mee maar wil of durft ze het je niet te vertellen.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar mischien speeld er meer als dat jij weet.
Ik heb er toen heel veel spijt van gehad dat ik zo lelijk tegen haar had gedaan.
Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:07

ossie, nee ik heb geen zus.. En sorry dat ik je dan geen meedeleven kan geven, ik geef je wel tips. Ik heb zelf een broer, waar ik enorm gek op ben, en dat is dan ook mijn beste vriend.. En ik kan me dus wel voorstellen dat het rot is als je zoiets niet hebt. Ik vind de tip van garny95 erg goed.. denk dat je daar veel aan hebt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:45

ik ben gezegent met 4 oudere zussen, toen we met zijn alle thuis woonde, had ik 5 moeders. Ik kon ze wel schieten, had altijd wel ruzie met iemand. En iedereen bemoiede zich met mij. Nu we allemaal getrouwd ect ect ect zijn, is de band alleen maar beter geworden.
Dus er is hoop voor je hoor.
Maar idd, probeer met al je goede moed haar eens te betrekken bij de leuke en minder leuke dingen. Een rot opmerking is zo geplaatst, maar een leuke iets minder.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:02

Ik had ook geen goeie band met mijn broer (zacht uitgedrukt dan). Wat een rotjongen was dat toen hij nog thuis woonde. Dagelijks hadden we ruzie over de kleinste dingen en we zijn elkaar ontelbare keren in de haren gevlogen.

Voor 'ons' was de dag dat hij op kamers ging de grote oplossing. Wat een rust en kalmte. Sindsdien zien we elkaar enkel in het weekend en dat werkt prima Ja! We zijn gewoon niet gemaakt om 24 uur op elkaars lip te zitten, dan breekt de oorlog uit Knipoog .

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:07

Ossie96 schreef:
garny95 schreef:

Wauw wat een geduld moet je hiervoor hebben! Goed idee wel, het is zeker het proberen waard.
Als ik m'n zus daardoor kan helpen (en mezelf ook!!) is dat zeker een goed plan.
Komende 4 dagen ben ik bij m'n vader, gelukkig zonder zus. Maar vanaf maandag kan ik het weleens gaan proberen.
Thnx voor je idee. Ik ben ook echt wel bereid om er iets voor te doen.

petje af voor jou OK dan! , misschien kan je je vader ook betrekken in in het complot Haha!
en je zus zal het wel niet makkelijk hebben, of misschien hebben je ouders niet goed grenzen aan kunnen geven bij haar, of heeft ze toch moeite met de scheiding ?? van je ouders, dit vul ik even in omdat je naar je vader gaat. Het geeft haar natuurlijk niet het recht om het jouw leven zuur te maken. Boosheid uiten is altijd voor de korte termijn, liefdevol blijven voor de lange.

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:15

Dit is heel erg herkenbaar voor mijn. ik ben de jongste thuis en me zussen mogen veel de en na oudste zus dat is vaak de aandacht vrager geweest en k heb daar helle dagen ruzie mee gehad. en ik was ook niet de liefste van allemaal ik zorgde juist ervoor dat het sfeer ... werdt hierzo. toen heeft mijn zus gezegt dat er eerst iets ergs met mijn moet gebeuren voordat de knop omgedraaid was. en ja hoor na een jaar gebeurde idd ook iets ergs heb 1 week in coma gelegen en 7 weken in het ziekenhuis gelegen toen ben ik pas in gaan zien hoe dierbaar het leven is, en sinds dien zijn ik en me zus heel erg close met elkaar we praten nu ook gewoon alles uit of als er iets is hup meteen vertellen dat gaat goed...

en geloof mijn maar ik zou ook blij zijn als allebij me zussen eruit zijn want de en na oudste heeft nog een kleine hier rond lopen dus ja dat is soms heel vervelend want dan gooit ze alles op ons af Boos! maar als ze uit huis zijn dan is het hier veel rustiger en gezellig.

maar meis kom op.. ik begrijp jou kant ook heel erg goed.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:22

Zo'n zusje heb ik ook. Mag graag zien dat iedereen voor haar rent... Veel mensen zijn ook "bang" voor haar. Niet bang als in de zin dat ze agressief word o.i.d. Maar ze kan enorm vals uit de hoek komen en trapt je zo de grond in met haar woorden. Daarom rent iedereen ook braaf.
Ook kan ze enorm emotioneel zijn. Jankt ze om het minste geringste en schreeuwt ze de boel bij elkaar als het haar niet aanstaat.
Ik heb dikke sch.ijt aan die buien en laat haar lekker schreeuwen.

Vroegah hadden wij altijd ruzie. Dag in dag uit. Zij is verbaal heel sterk(waar ik prima tegen kan) maar ik ben sterk sterk alsin ja sterk.. hoe noem je dat nou.. en erg infinitief.

Dus als ik spuugzat van haar was, sluurde ik haar aan haar haren naar boven en smeet de deur dicht. Om deze op zo'n manier vast te maken dat geen mens behalve ik het weer los kreeg. Liet haar rustig een uur razen en dan ging ik naar boven en deed de deur op en zei: Nou klaar?? En hup begon ze weer te tieren en met dingen te smijten.... jaja zus het is goed met je... en dan liep ik weg of naar buiten(en dan was het hek helemaal van de dam Duivel ).

Heb het idee dat jouw zus enorm op die van mij lijkt qua karakter. Ook een profiteur en perfect in manipulatie en chantage.

Mijn vader en moeder(ook gescheiden) zijn erg gevoelig voor haar buien. En kreeg/krijgt zij alles voor elkaar. Helaas was/is dat in mijn geval niet zo....

Nu jaren later kunnen we prima door 1 deur en doen veel samen. Toch zal zij minder snel dingen voor een ander doen dan ik. Tenzij zij er zelf beter van word, dan doet ze nog wel eens wat.

Ach iedere gek zijn gebrek zeg ik altijd maar zo.. ik heb ook zat mankementen hoor. Maar ik weet ze aardig onder controle te houden.

Probeer wat minder op de slechte kanten van je zus te letten, maar meer op de goede kanten.....erger je je ook minder.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:26

Mijn zusje en ik sloegen elkaar ook de harses in. Werkte gewoon echt niet in 1 huis.
Is maar 1 oplossing, jij uit huis of zij uit huis.
Dat scheelt de dagelijkse frustraties en je zult zien dat het daarna veel beter gaat.

Mijn zusje is nu eenmaal zo en het is niet aan mij de taak om haar op te voeden.
Ik zie ook wel eens dat mijn ouders er moeite mee hebben, maar hun zijn de ouders, zij moeten haar opvoeden, niet ik.
Nu kan ik daar mijn ogen voor dicht doen, toen kon ik dat echt niet.
Snap dus wel hoe je je voelt!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:32

Dais_ schreef:
Mijn zusje en ik sloegen elkaar ook de harses in. Werkte gewoon echt niet in 1 huis.
Is maar 1 oplossing, jij uit huis of zij uit huis.
Dat scheelt de dagelijkse frustraties en je zult zien dat het daarna veel beter gaat.

Mijn zusje is nu eenmaal zo en het is niet aan mij de taak om haar op te voeden.
Ik zie ook wel eens dat mijn ouders er moeite mee hebben, maar hun zijn de ouders, zij moeten haar opvoeden, niet ik.
Nu kan ik daar mijn ogen voor dicht doen, toen kon ik dat echt niet.
Snap dus wel hoe je je voelt!

Dat had ik er niet eens ingezet. Maar toen zuslief vertrok werd onze band vele malen beter.... Toen zij echter heimwee kreeg naar huis heb ik geeist dat zij niet weer in huis kwam omdat dan alles weer opnieuw zou beginnen. Godzijdank zag mijn moeder in dat het inderdaad niet kon en is zij bij mijn vader gaan wonen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:36

jeeetje dit is eng!
het lijkt alsof ik het zelf getypt heb alleen ben ik ouder als mijn zusje de leeftijden koppen overgens ook!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:46

wat vervelend dat het zo gaat voor je! wellicht helpt het inderdaad wel voor jullie relatie als ze eenmaal het huis uit is.

Mijn zus en ik trokken vroeger ook elkaars haren er uit.
En nu... is zij mijn beste vriendin!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:48

Haha, nou ik ben eerder al eens 4 maanden uit huis geweest (poging tot studeren) en later weer terug thuis gaan wonen.
Toen waardeerde mijn zus me veel meer. Ze was blij dat ik weer thuis woonde, ze vond het namelijk eng, alleen op de zolder.
Ze zag dat ze nu echt alles over zich heen kreeg van onze ouders...
Mij viel niks meer te verwijten als het een troep was bijv, want ik was er niet!
Nadien ging het gelukkig al stukken beter..
Behalve 'sochtends bij de badkamer ROFL
Sinds anderhalf jaar ben ik gaan samen wonen met mijn vriend en mijn zusje vind het nog regelmatig jammer dat ik uit huis ben!
Ik wist niet wat ik hoorde toen ze zei dat ze me miste Bloos
We zijn nog steeds geen dikke vriendinnen hoor, maar we kunnen veel meer van elkaar hebben Lachen
Nu heb ik echt een zus Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:59

Soms zijn zussen ook gewoon te verschillend. Ik was ook blij toen zuslief het huis uit ging, en we kunnen nog steeds niet goed overweg. We zien elkaar op de verplichte verjaardagen en feestdagen, doen dan normaal maar hebben verder geen contact. We hebben elkaar ook niets te vertellen, onze interesses zijn teveel uiteenlopend. Sterker nog, we hebben vrijwel niets gemeen. Geen gemeenschappelijke hobby's, activiteiten of interesses en een compleet verschillende opvatting over praktisch alles. En wij zijn allebei in de 30.

Ik weet vrij zeker dat als onze ouders er niet meer zijn er helemaal niets meer is dat ons bindt, dus dat het contact dan snel zou verwateren. Jammer, maar zo kan het ook gaan.