Net het rijbewijs en dan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna85

Net het rijbewijs en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 11:34

Hoi!

Er is al een topic over afrij stress, maar kon er niet 1 vinden voor mensen die net het rijbewijs hebben gehaald,
en dacht dat het wel leuk zou zijn om ervaring uit te wisselen over het rijden. Hoe ging het bijvoorbeeld de 1e keer dat je alleen in de auto stapte, en kom je welleens dingen tegen die je tijdens het lesrijden nooit geoefend hebt enz. enz..

Zelf heb ik vorige week donderdag het rijbewijs gehaald en heb t gister al op kunnen halen op het gemeentehuis.
Savonds gelijk maar naar mijn werk gereden in de auto, pff er was zulke dikke mist, zag op sommige stukken haast niks, had me geen beter weer kunnen wensen om voor t eerst alleen in de auto te stappen.. Clown

Emori

Re: Net het rijbewijs en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:36

haha

ik moest gelijk terug rijden vanaf het gemeentehuis Clown maar daar zat mijn vriendin naast.

Ben voor het eerst in het donker gereden, alleen, 7 km ofzo Clown
vond het wel even spannend, maar daarna alleen maar leuk!

was alleen ff wennen dat niemand je meer zei waar je langs moest Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:38

Toen ik net mijn rijbewijs had, ben ik met mijn ouders direct 2 uur gaan rijden. Ging wel goed, ik ben vrij zeker in de auto, allen t schakelen ging spontaan niet lekker, ben 3 keer in z'n 3 vanuit stilstand weggereden.. Hij is toen wel niet afgeslagen Tong uitsteken De dag erna met n meisje ook 2 uur op pad geweest, ook door het donker.. Was ook sjpannend, vooral omdat we verdwaald waren. Maar we zijn er goed uitgekomen, en ik ben heel wat ervaring rijker Haha!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:39

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!
Heb hem zelf nu 2 1/2 jaar, maar in het donker rijden op vreemd terrein en in de mist is nog steeds niet mijn ding.
De eerste keren dat ik reed in mijn auto had ik zelfs niet eens mijn radio aan, zodat ik me goed overal op concentreren. Bloos
Maar nu na al tijd tijd heb ik nog wel eens problemen met hekjes en muurtjes. Clown
Veel plezier met je rijbewijs.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:48

Ik heb gelijk een volle tank (400km ong) erdoor gereden toen ik mn rijbewijs had Haha! Heb m nu anderhalf jaar, en vind autorijden nog steeds he-le-maal leuk! Lekker muziekje op, heerlijk!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:51

Ik heb mijn rijbewijs gehaald en ben na het weekend samen met mijn moeder naar het gemeentehuis gereden in mijn eigen auto. Mijn moeder reed op de heenweg. Rijbewijs opgehaald en gelijk zelf terug gereden in mijn autootje en ik was nog geen 10 meter onderweg en rij bijna op de rotonde een paar fietsers aan Vork Huilen van het lachen . Daarna was ik over mijn "angst" en cross vrolijk overal heen.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 11:56

foetsie schreef:
Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!
Heb hem zelf nu 2 1/2 jaar, maar in het donker rijden op vreemd terrein en in de mist is nog steeds niet mijn ding.
De eerste keren dat ik reed in mijn auto had ik zelfs niet eens mijn radio aan, zodat ik me goed overal op concentreren. Bloos
Maar nu na al tijd tijd heb ik nog wel eens problemen met hekjes en muurtjes. Clown
Veel plezier met je rijbewijs.

Dankje Knipoog

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:00

Op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde kreeg mijn vader ook een nieuwe auto. Mocht die dan ook meteen uitproberen was wel gaaf. Ben meteen veel overal heen gaan rijden. Ook langere stukken.
Nu rijd ik helaas wat minder vaak (heb geen eigen auto) en ik kan nog steeds niet achteruit fileparkeren

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:05

Nu ik een keer of 3 heb gereden in mijn eentje na het rijbewijs begint het enthousiasme eindelijk wel te komen. Alleen parkeren is echt niet favoriet bij mij. In de lesauto was het geen probleem, maar in mn eentje in mn eigen auto is het echt een ramp. Ik parkeer liever 2 km verderop waar het makkelijk parkeren is, dan dat ik naast de deur parkeer en moeilijk moet gaan zitten doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:08

ik heb mijn rijbewijs nu 2 maand, en heb al in een aantal verschillende autos gereden. Meteen de eerste dag dat ik mijn rijbewijs had al in een busje, maar neem ook vaak zomaar auto van een ander mee op stage, auto van mijn broer, van mijn vader, schoonvader/moeder.. tsjah gaat wel goed

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:15

hoi, ik heb hem ook net gehaald. gister aangevraagd en dinsdag ophalen. heb alleen geen auto om te oefenen. baal ik wel een beetje van.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:19

Ik heb vorige maand mijn rijbewijs in 10 dagen gehaald, meteen dat weekend dat Nederland overal een Sneeuwhel was moest ik naar de andere kant van het land, alleen. Ging prima! Haha!
Heerlijk, hele einden sturen! Haha! Was echt mooi. Alleen jammer dat ik mijn open dak toen niet kon proberen....komt van de zomer wel een keer:+
Ben niet bang geweest toen ik voor het eerst moest, ik moest alleen wel wennen aan de auto(logisch)
Ik heb gelest in een diesel en heb nu een ietwat oudere benzine (mazda 121 cabrio).
Maar het gaat allemaal prima Lachen

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:22

Ik ben nu inmiddels 8 maanden in bezit van mijn rijbewijs, en ik mocht metteen na het ophalen van mijn rijbewijs in de GSI rijden van mijn vriend terwijl er absoluut nooit iemand anders in mocht rijden Haha!
Een week later is mijn eigen autootje gekomen en tuf ik in mijn corsaatje van 85 rond, moest heel erg wennen omdat de BMW waarin ik lesreed veel luxer was.
Fileparkeren heb ik nog nooit geprobeert met de corsa omdat ik bang ben dat het sturen niet wil (zit namelijk geen stuurbekrachting op).
Verder vind ik het nog steeds niet fijn om alleen in het donker te rijden, dat ook omdat ik het in de lessen nooit heb gehad.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:24

Ik heb ook sinds kort mijn rijbewijs. Het rijden ging gelijk gewoon goed. Ben ook wel zeker in de auto, dat scheelt wel Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:25

Ik had 1 dag mijn rijbewijs,mijn vader drukt me de sleutels van zijn auto in mijn had met de mededeling dat ik moest gaan tanken.
Was doodeng, ik had altijd les gehad in een golfje en toen zat ik ineens in een enorme audi A4 die graag hard wou. Aangekomen bij de pomp realiseerde ik me dat ik niet eens wíst hoe je moet tanken. Daar sta je dan he Haha! Blond Tong uitsteken Gelukkig was er een behulpzame pompmedewerker en is het helemaal gelukt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:30

Zo deed mijn moeder dat ook. Ik had die ochtend mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis, ze haalde me van het station, gaf me de autosleutels en zei 'zet me maar af bij de kapper, ik loop wel naar huis en ik zie je vanavond wel weer'. Haha!

Ben een flink eind gaan rijden, was even wennen zo in m'n uppie maar op zich ook wel fijn nu ik het he-le-maal zelf moest doen. Meteen ook maar ff wat bijzondere verrichtingen meegepakt (fileparkeren, achteruit inparkeren) en dat ging wonderbaarlijk goed. Heb later wel weer even wat mindere momenten gehad (snelwegrijden heb ik vrij lang niet grappig gevonden, vooral niet met een auto met heel lichte stuurbekrachtiging) maar alles is goedgekomen. Lachen

Moet er nu alleen niet aan denken om ooit mijn E te gaan halen, hoewel ik weet dat ik daar op een dag toch echt aan moet gaan geloven.

Kan me wel voorstellen dat het meteen ff bikkelen is als je op een mistige dag voor het eerst alleen op pad gaat. Ben je er wel meteen doorheen Tong uitsteken en vandaag is het al een stuk beter weer! Lachen

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:35

Ik heb nou net 3 maanden mijn rijbewijs. In het begin was het een ramp,was zo onzeker waardoor auto steeds afsloeg Clown
Toen x gaan oefenen met mijn moeder en sinds toen gaat het goed en cross ik bijna overal heen. Alleen dat parkeren..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:40

Haha, bij mij was het ook een ramp in het begin! Vooral als mijn vriend ernaast zat, want die zat de hele tijd "mee te rijden." "Pas op!" of "Iets naar links" Hamer Daar werd ik zó onzeker van.
Nu heb ik mn eigen autootje en gaat het super.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:52

Ik had m in augustus een jaar. Dus die 1,5 schiet al op. Ik heb m'n rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis en me m'n moeder zei alsjeblieft.. Rijden jij! Het is toch wel een beetje vreemd als je dan ineens alleen moet, maar nu rij ik overal naartoe. Maakt niet uit waarheen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:13

toen ik voor t eerst bij ons thuis in de auto stapte kwam ik niet eens de oprit af.. de achteruit versnelling zat op een andere plek dan in mn les auto Clown wist ik veel dat die op meerdere plekken kon zitten Tong uitsteken gelukkig zat mams naast me dus die kon t even vertellen haha, voelde me wel echt heel dom toen.

ik heb mn rijbewijs nu ruim een jaar, maar sinds mn examen geen snelweg meer gereden (ik kom gewoon niet in de buurt van een snelweg hier) en ook geen lange stukken. zit max 20 minuten in de auto eigenlijk.
parkeren is nog steeds een drama. ik ben HEEL slecht in t inschatten van afstanden rondom mn auto, dus hoeveel ruimte ik nog links of rechts heb bijvoorbeeld. ik zie dat gewoon niet. fileparkeren heb ik tijdens mn rijlessen al nooit gekund (maarja, als je goed keek was dat niet erg) en heb t na mn examen nooit meer gedaan, dus ik kan t nu nog steeds niet. ben ook bang om t nu te proberen want ben bang dat ik ergens tegen aan rij.

verder rij ik nog steeds niet graag auto. pak zoveel mogelijk de fiets of het ov. vind het maar niets dat ding.
tanken kan ik overigens nog steeds niet ^^
ik rij altijd in t auto'tje van mn moeder, en zij is er altijd de hele dag mee weg, en tankt altijd. die 1x per week dat ik er een kwartier in rij is de tank nooit leeg, en betaal ik gewoon een beetje benzine geld aan mn moeder.
heb wel 1x geprobeerd te tanken maar toen liep ik enorm te kliederen Tong uitsteken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:16

Niwla schreef:
Haha, bij mij was het ook een ramp in het begin! Vooral als mijn vriend ernaast zat, want die zat de hele tijd "mee te rijden." "Pas op!" of "Iets naar links" Hamer Daar werd ik zó onzeker van.
Nu heb ik mn eigen autootje en gaat het super.

oh zo herkenbaar
en: "denk om mijn velgen"

Whoosh!

met de 1e keer tanken heb ik wel 10x gecheckt of ik wel écht de diesel pakte, en niet de benzine Huilen van het lachen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:19

Leuk topic, ga ik even in de gaten houden.
Hoop dat ik me hier binnenkort ook kan laten zien Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:21

Mijn eerste keer was van het gemeentehuis naar mijn eigen huis, met mijn moeder ernaast. Haar auto is alleen een benzine auto en mn leswagen was een diesel. Dat was behoorlijk wennen, maar het ging toch redelijk.
Een dagje later ging ik alleen en nog steeds rijdt ik het beste als ik alleen in de auto zit en er niemand op mijn vingers kijkt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:32

Ik weet het eigenlijk niet meer Clown Het duurde wel even voordat ik alleenin de auto zat volgens mij want ik had zelf geen auto in het begin Clown
maar mijn eerste eigen autootje was een verademing en ik scheurde echt overal naar toe. Auto rijden op vreemde plaatsen vind ik altijd heel erg leuk en spannend.
Ik kan ook minder goed auto rijden als er iemand naast me zit Clown

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:34

ik was net de dupe van het nieuwe rijbewijs...
en moest dus een week wachten en ik was boos ....

ik heb mn rijbewijs nu bijna drie jaar maar heb nog nooit in mijn moeders auto gereden.
vind het nog steeds oneerlijk want mijn broer mocht het wel toendertijd.
( maar hij is ook diegene die haar auto in de prak heeft gereden )

maar gefeliciteerd en knap hoor door de mist heen !!!