Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:bij het verlopen van een tijdelijk contract gaat deze automatisch over naar een contract voor onbepaalde tijd..........

is gewoon voor onbepaalde tijd
Thirsa_ schreef:En hoe kom je aan die informatie Kiwiko???
Ik heb hier dagelijks mee te maken en deze vraag wordt ook tig keer gesteld, ben er 300% van overtuigd dat het stilzwijgend verlengd wordt voor een half jaar

kathris schreef:LadyElmira, jij hebt nu een contract gehad en uitgewerkt van een half jaar, van 7 juni 2008 tot 7 december 2008 als ik het goed begrijp.
jou baas heeft geen gesprek met je gehad en je bent gewoon doorgegaan met werken sinds 7 december.. je contract is om die reden stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode als het vorige contract (te weten een half jaar)
kort gezegd: je hebt nu een nieuw contract, ondanks dat je niks getekend hebt van een half jaar, geldend van 7 december 2008 tot 7 juni 2009
(hypothetisch: als je baas dit nog een keer doet, je na 7 juni 2009 nogmaals door laten werken zonder gesprek of opnieuw iets moeten tekenen heb je nogmaals een contract wat geldig is voor een half jaar (dat zou dan dus zijn van 7 juni 2009 tot 7 december 2009) mocht die je daarna nog een keer zonder melding of iets door laten werken heb je met ingang van 8 december 2009 een contract voor onbepaalde (als ik puur afga op wat in de wet gesteld is))
sidenote: ik studeer HBO-Rechten en doe momenteel een arbeidsrechtgerichte stage, ben er zo'n beetje dagelijks mee bezig
2 weken "overtijd" Thirsa_ schreef:Kathris heeft het mooi uitgelegd
Kiwiko, dat zegt voor mij niet zoveel.. Er zijn zoveel werkgevers die niet op de hoogte zijn van de regels![]()
Hier nog een linkje voor de TS; zie laatste puntje onder kopje aandachtspunten en er staat ook een mooi praktijkvoorbeeld bij.
http://www.hrnetwerk.nl/hrmtools/hrm_le ... detijd.php

geen probleem