Hoe krijg ik mijn wasmachine weer fris??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OlimpicDiaz

Hoe krijg ik mijn wasmachine weer fris??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 12:28

Dag allemaal!!

Ik zit in dubio over de aanschaf van een nieuwe wasmachine, het apparaat stond hier al voordat we gingen wonen, maar rook niet zo fris. Ik heb hem schoongemaakt door er flessen azijn aan te besteden, te spoelen, zonder was, maar met wasmiddel te laten draaien, afvoer en filter schoon te maken....maar.....hij blijft stinken en mijn was is dus ook niet echt fris....

Dus, mijn vraag is eigenlijk.....is mijn wasmachine gewoon overleden en kansloos?
Of heeft er hier iemand een briljante huisvrouwentip om het apparaatje weer goed te laten wassen??

Bedankt!!

uffie

Re: Hoe krijg ik mijn wasmachine weer fris??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:29

chloor Knipoog

Of ff op 90 graden laten draaien, maar dan niet met chloor.

En ff de rubbers bij de deur goed schoonmaken, en leeghalen van oud water.

Filter losdraaien en uitspoelen, en na het wassen de deur niet sluiten maar open laten staan Knipoog

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:31

Heb je al eens bleek geprobeerd?
Anders eens een monteur er bij vragen, mss zit er ergens iets vies in waar je niet bij kunt?

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 12:34

Bedankt voor jullie reacties!!
Nee, bleek en chloor heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.....doe ik dat dan gewoon in de trommel? En daarna het spoelprogramma?
Of ook bleek/chloor in het waspoederbakje?
En als ik hem op 90 graden draai, dan wel met wasmiddel of gewoon "uitkoken"?
Ik zal eerst even kijken hoe duur een monteur is, die hebben denk ik een aardig uurloon.....maar eerst even checken of de chloor werkt....ik hoop het!!! Anders moet het toch een nieuwe worden, want ik word er gek van....

Thanx!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:36

Machine op 90 graden laten draaien met biotex schijnt ook goed te helpen. Idd wel belangrijk dat je rubbers, doseerbakje wasmiddel en filter ook schoonmaakt.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 12:37

Thanx!! De biotex heb ik hier staan, dus ik zet hem meteen even aan met het 90-gradenprogramma en vanavond of morgen even naar de super om een extra fles bleek te halen.....
Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat Knipoog
Ik ga wassen!!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:38

Soda in de trommel gooien en wassen op 90 graden.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:38

Wat ik altijd gebruik is van HG, onderhoudsmonteur. Aangezien ik ook mijn paardendekjes erin was, en vriendlief daar niet blij mee is, doe ik dat altijd 1 keer per twee maanden.
Verder doe ik na het wassen van mijn dekjes de wasmachine laten draaien op 90 graden met losse soda gewoon in het bakje.
Die HG kost trouwens voor 1 verpakking met 2 flesjes erin rond de 7,50 euro. Hij ruikt daarna weer heerlijk fris en schoon en alle viezigheid is verdwenen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:42

Ook even de filters schoonmaken, dat kan ook helpen. Lachen

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 12:43

Ik word helemaal blij van jullie tips Lachen, ik ga ze even allemaal uitproberen en nog eens de rubbers, filters e.d. goed schoon maken....dat scheelt me dan weer een nieuwe wasmachine aanschaffen....
Ook een erg fijne tip van die HG, ik was ook mijn paardenspullen en de hondendekens in dit apparaat, dus misschien dat het daar ook wat aan ligt....na het wassen van de beestenwas spoel ik wel altijd na, maar dat is denk ik dus niet genoeg....
O ja en soda, daar had ik ook nog niet aan gedacht!! Ik moet dus nog even trainen om een goede huisvrouw te worden Knipoog
Maarre, hij draait nu op een lang programma 95 graden met biotex in het waspoederbakje en in de trommel.....dus ik ben benieuwd of dat alvast wat vruchten afwerpt!!!
Nogmaals bedankt!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:50

Werkt het verwarmingselement überhaupt nog wel?
Voel even aan de deur tijdens het wassen of je je handen "verbrand".
Als je je handen rustig tegen het glas kunt houden, weet je zeker dat de machine niet meer (goed) verwarmt.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:52

Citaat:
Werkt het verwarmingselement überhaupt nog wel?
Voel even aan de deur tijdens het wassen of je je handen "verbrand".
Als je je handen rustig tegen het glas kunt houden, weet je zeker dat de machine niet meer (goed) verwarmt

De mijne doet het prima en ik kan ook goed mijn hand er tegen houden! Die van jou is dan niet echt veilig meer! Dat hoort een wasmachine nl echt niet te doen!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:10

Verbrand staat tussen aanhalingstekens Knipoog
Ik heb sinds een jaar een nieuwe, als ik een kookwas draai, voel ik zeer duidelijk verschil tussen een 40-60 graden of 95 graden.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 13:17

Zoals gezegd is hij nu aan het draaien op 95graden.....en hij verwarmd zeker weten, het glas is echt heel erg heet eigenlijk....zo warm dat je je hand er net niet tegenaan kan houden eigenlijk.....Of dat dus goed is weet ik niet....
maarre, 1 lichtpuntje, het verwarmingselement werkt dus Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:20

OlimpicDiaz schreef:
zo warm dat je je hand er net niet tegenaan kan houden eigenlijk.....Of dat dus goed is weet ik niet....
maarre, 1 lichtpuntje, het verwarmingselement werkt dus :)

ROFL ROFL

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:20

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 13:30

Dankje voor de link naar dat topic!! Er staan inderdaad nog meer tips in...Met die hele "waslijst" ROFL moet het wel lukken denk ik Lachen. De dettoltip ga ik ook nog even proberen....Als ik morgen mijn handdoekenwasje nog niet lekker schoon en fris heb na al dat schoonmaken, nou dan weet ik het ook niet meer Bloos

Groetjes!!!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 14:42

De Biotexproef is mislukt Huilen ....ik stak mijn hoofd net in de trommel, maar het snuffelen beviel me daar toch niet echt.....Boos!...Op naar methode bleek.... Pling
En even moed proberen te houden dus.....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:44

Oh, das jammer. Ben benieuwd wat de bleekmethode oplevert. En vooral naar de HG test, die ga ik zelf ook es toepassen denk ik.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:47

Ik ben over gegaan van vloeibaar wasmiddel op poeder. Dat scheelt ook. Vloeibaar schijnt ook minder goed voor je machine te zijn. Ik ga die HG ook eens proberen. Ik kreeg de tip van de installateur om eens per maand de machine met een handvol soda in de trommel een kookwasprogramma te laten draaien.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:52

Ik heb dat ook gehad toen mijn ouders weg waren. Dan moet je in je waspoedervakje zo'n reinigingstablet voor kunstgebitten stoppen! En dan op 90 graden wassen. Heb het twee keer moeten doen, maar alles rook weer lekker!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 14:53

Ik ben ook geswitched op poeder, maar dan eigenlijk meer ivm de prijs van het vloeibare wasmiddel Bloos , maar hopelijk is dat inderdaad beter....het poeder blijft wel altijd in het bakje plakken....bah...

De wasmachine staat nu in de bleek, ik heb het in de trommel gespoten en in het waspoederbakje gedaan, over een uurtje ben ik van plan om dan maar een "leeg wasje" van 30 graden te gaan draaien. Doe ik het zo goed?

O ja, ik was net even (oppervlakkig), de rubbers aan het schoonmaken (bah....), hoe die ik dit het beste en met wat voor middel? Gewoon met allesreiniger???
Toch lijkt de geur echt uit de trommel te komen en niet van de rubbers.....

Kunstgebitreiniger??? Haha, maar als het helpt, dan wil ik het zeker proberen Pling

O ja.....heeft wel of geen calgon gebruiken er ook mee te maken?

Goed, nu even duimer voor de bleek Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:55

Is het niet verstandiger om eerst de azijn truc te proberen ipv bleek?
Stel dat er bleek resten achter blijven en je hierna een bonte was gaat draaien, tenminste als je machine weer fris ruikt.
Toch maar voor de zekerheid een witte was na je bleek experiment draaien.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:56

Yes, ik kon er niet opkomen maar ik bedoelde dus Steradent. Zo'n staaf waar dan allemaal tabs inzitten.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 14:58

Goed puntje!! Maar ik had er al over nagedacht....straks zijn eerst de handdoeken aan de beurt en ik wil ook nog het soda, HG en dettol en kunstgebitreinigerexperiment nog proberen, totdat eindelijk die vieze geur er eens uit gaat.....
Hij staat nu dus in de bleek en ging net de badkamer binnen en naast dat het naar chloor stinkt, lijkt nu extra de vieze lucht uit de trommel omhoog te komen....hopelijk is dit een teken dat het chloor de viezigheid "opeet".....

Keeping my fingers crossed....