Auto totaal los verklaard:(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Auto totaal los verklaard:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 20:21

hoi

ik had mijn autotje nu bijna 1.5 jaar. Een leuke fiat cinquecento.
Ik was opweg naar me werk om de paardjes te gaan voeren. Opeens gingen er 3 auto's voor mij op de rem
Ik schiet ook op de rem maar je glijd altijd door. Ik schoot met 40km op mijn voorganger.
Zijn auto had niks want ik reed op de trekhaak. Mijn kenteken vloog eragf en er lekte wat.
Vandaag moest hij naar de APK keuring. Omdat de accu oook branden hebben we de auto naar de garage gesleept.
Mijn autotje is totaal los verklaard Huilen mijn 1e autotje. er was zoveel kapot dat er meer dan 1500 euro aan gemaakt moest worden.
Vind het zo klote, kleine botsing gelijk auto totaal los.

benangelique

Re: Auto totaal los verklaard:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:26

dat is flink balen zeg! vooral omdat de dagwaarde waarschijnlijk te weinig is om een leuk totootje voor terug te kopen.

geen lichamelijk letsel verder?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:10

Aah wat balen zeg!
Zeker omdat het ook je eerste autootje is, dat is toch extra bijzonder. Ik hoop dat je er nog iets nieuws voor teug kunt kopen.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:22

Das flink balen Anouk, hoe kom je nou op je werk en stal?
Krijg je nog iets van de verzekering terug?
Tja de dagwaarde van zo'n autotootje is natuurlijk ontiegelijk laag en dan worden ze verzekering technisch al snel totalos verklaard.
Done that, been their... Verdrietig Een jaar geleden hetzelfde meegemaakt.

Maar desalniettemin, zonde van je autootje met kattepootjes, zal hem missen op stal Verdrietig

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:24

Maar als dekosten maar iets meer zijn kun je je auto nog wel laten maken. heeft mijn buurmeisje ook gedaan. Ligt aan de dagwaarde an de auto hoe snel die totall loss is. een klasgenootje had haar oude brik al total loss met een deuk in de deur.

maar ben je er verder zelf wel goed van afgekomen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:31

Haha! Op zoek naar een handige beun de haas wil nog weleens helpen.
De mijne is ook al eens total-loss verklaard door een ongelukje met een onoplettende Duitser. Op de sloop een andere motorkap,koplamp en spatbord gehaald. (50 euro) Paar nieuwe (dikke) bumper (250 euro) en een autolak op kleur laten mengen. (40 euro) Nog wat schuurpapier en een vrije zaterdag en mijn auto was weer klaar voor 350 euro. En ik kreeg 700 euro van de verzekering...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:33

Jeetje dat is balen zeg. Nog een handig persoon in de omgeving die je auot kan maken?
Hoop dat je er zelf wel goed vanaf bent gekomen Ach gut

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:01

Is mij 2 jaar geleden ook overkomen met mijn peugeotje. Ik heb echt gejankt toen mijn autootje werd weggesleept, idd ook auto total loss en de dikke mercedes waar ik achterop was gereden had niet eens een krasje. Succes met het zoeken naar een repareteur of vervangende auto.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 13:13

ja ik moest gisteren ook wel huilen toen ik thuis was. mijn 1e autotje. ga straks naar de garage om me spullen eruit te halen en nog een foto maken. krijg 100 euro van de sloop.
ik ben alleen verzekerd aan schade aan iemand anders.
Zelf had ik niks. De hond zat achterin en heeft gelukkig ook niks.
Moet nu overal met de fiets heen en kan soms de auto van mijn ma pakken.
Is wel koud hoor 'smorgens vroeg op de fiets naar je werk, maarja niks aan te doen.
Na stal fietsen is wel een eindje 30min fietsen

heb gisteren een andere auto gezien op internet. een Twingo.http://www.marktplaats.nl/index. ... 4%26fs%3D1

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:20

Ahhh, wat een narigheid!! Ach gut Gelukkig heb je er zelfs niks aan over gehouden joh Lachen Dat is nog het allerbelangrijkste he..

Ze zeggen altijd maar: Het is maar een stuk blik.. ( Zeg zij die gilde Maar wel MIJN stuk blik!! En dankzij JOU is hij nu stuk!! *LOL* Ik was onschuldig hoor, had dus wel enigsinds reden om het te mogen roepen.. )

Jeetje, ik weet nog hoe erg ik het vond.. Was ook mijn eerste eigen auto.. Mijnes was alleen niet total loss..

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:30

Ga eens bij garages vragen wat ze nog voor je auto terug geven bij inruil...
Ik heb mijn eerste auto ook total loss gereden zelfde situatie als jou en foto's gemaakt en ermee opzoek gegaan naar een nieuwe auto... kreeg €600,- terug op mijn huidige auto waar ik mijn kapotte auto op ingeruild had en daarover heen nog de gebruikelijke korting dus scheelde me toch weer wat.. op de sloop krijg je altijd veel minder terug... Ook kun je `m eventueel op internet aanbieden er zijn altijd wel mensen die hem misschien voor 300 euro over willen nemen om zelf op te knappen... je kan `m altijd nog naar de sloop doen !!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 17:22

helaas. mijn autotje is al na de sloop. heb net me auto leeggehaald. De sloper stond al te wachten om de auto op te halen. Wel raar zicht in je auto weg te moeten geven. Het is maar een stuk blik maar toch. Net of ik mijn huisdier weg moet geven.
Het stomme is dat ik 3 weken geleden met auto een grote beurt heb gegeven en alles was in orde. Alleen een nieuwe v-snaar.
Maar bij de garage hadden ze een hele lijst wat niet goed was aan me auto. Snap niet dat ze dat niet met de grote beurt gezien hebben. baal wel. Net 300 euro tegenaan gegooid.

Aan de buitenkant zie je ook niks, geen deuktje of wat, alleen me kentekenplaat is er af.

Dit was mijn autotje.
Afbeelding

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:54

MAAR Anouk, gaat wel een auto zonder dak nemen Clown He Anouk? Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:03

Ik ken je gevoel, heb ook 3 auto's voor de sloop moeten inleveren , mijn eerste auto, die was echt op, ik reed al vanaf de eerste dag na het halen van mijn rijbewijs 200 km in de week, en die auto had dat snel bekeken Huilen van het lachen
Toen kreeg ik de auto van mijn ouders, een mazda 626 coupe, zalige auto, maar trok de trailer niet.
Toen kwam mijn trots... de Jeep. Helaas knalde de turbo en sloeg in de motor naar binnen en alles was dus kaduuk.

Vond het echt vreselijk om die auto af te moeten geven , ik was echt dol op dat ding.

Ook mijn paardenvrachtwagen is naar de sloop gegaan, hij moest weg vanwege plaatstekort, en die achterlijke garage hier in de buurt, die hem jaarlijks zonder moeite en zonder veel kosten, goedkeurde, joeg nu de mensen weg die hem wilden kopen Boos!

Maar goed, ik heb nu een auto die niet gauw naar de sloop zal gaan, sterker nog, hij moet nog minstens 10 jaar mee , eerder heb ik niet genoeg gespaard voor een nieuwe Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:25

Lang leve de drie seconde regel, klinkt mss hard maar als jij meer afstand had gehouden was dit allemaal niet nodig geweest. Zonde hoor dat je auto totall loss is verklaard..ik hoop dat je snel iets anders heb gevonden en iig een beetje wat heb geleerd van dit ongelukje.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:03

Chiqa schreef:
Lang leve de drie seconde regel, klinkt mss hard maar als jij meer afstand had gehouden was dit allemaal niet nodig geweest. Zonde hoor dat je auto totall loss is verklaard..ik hoop dat je snel iets anders heb gevonden en iig een beetje wat heb geleerd van dit ongelukje.
Nouja zeg, hoe weet jij dat nou! Je kent toch de hele situatie niet?

Wel naar inderdaad, en zonde dat'ie al naar de sloop is, er was vast wel iets te regelen geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:06

_Nancy_ schreef:
Nouja zeg, hoe weet jij dat nou! Je kent toch de hele situatie niet?

Jawel hoor, omschrijft Miekelover toch in het begin van het topic Knipoog

miekelover schreef:
Opeens gingen er 3 auto's voor mij op de rem
Ik schiet ook op de rem maar je glijd altijd door. Ik schoot met 40km op mijn voorganger.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:07

dat is balen en ook de reden waarom ik een knoepert van auto voor de deur heb staan die tegen een stootje kan.
en geluk dat mijn vader automonteur is die garage's slaan je toch maar met alles om de oren kwa prijzen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 21:43

ik zat er niet heel dicht op. alleen als je 1sec te laat reageer is het al te laat. Vandaag naar een fiat seicento wisten kijken. Dinsdag ga ik er een proefrit mee maken en ik naar de garage die hem voor mij na wilt kijken. Hij vond het zo zielig voor. dus misschien binnenkort een nieuwe fiat voor mij. Kijken of er wat van de prijs af kan.

dit is misschien mijn nieuwe auto
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5721136

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:45

miekelover schreef:
ik zat er niet heel dicht op. alleen als je 1sec te laat reageer is het al te laat.

Ja praat het maar goed, als je meer afstand had gehad had je beter kunnen remmen en was je auto nog heel geweest.
Sorrie fraaier kan ik het echt niet maken voor je, de wet is niet voor niets dat je altidj fout bent als je iemand van achteren aanrijdt Vork

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:47

Ja ze heeft het inderdaad tot in het detail beschreven. Pff, ik zeg al niks meer. Nagelbijten / Gniffelen
Vind het in ieder geval wel een beetje flauw, maargoed..

Leuk autootje! Ik ben benieuwd hoor of het 'm wordt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:49

en jij verwacht dat je oude wagentje gesloopt wordt? echt niet hoor, die knappen ze voor een goeie 150 euro weer op of hij wordt gebruikt om van 2 auto's weer 1 te maken. ik zou een beun opzoeken in zo'n geval

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:03

dat mogen ze zelf weten wat ze met mijn oude auto doen.
ik probeer het toch niet goed te praten chica. ik weet heus wel dat het mijn eigen schuld is. maar het is toch nooit leuk om een ongeluk te krijgen

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:04

Mijn auto is ook total loss verklaard, lang leve de vuilniswagens op straat (die tegen mijn geparkeerde auto aan reed). Maar ik heb hem gehouden, het was dan ook alleen blikschade. Hij ziet er niet uit maar alles doet het nog goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:06

_Nancy_ schreef:
Vind het in ieder geval wel een beetje flauw, maargoed..

Niets flauws aan hoor, of had jij in dat rijtje willen staan?? Ik ben altijd blij als ik een noodstop moet maken dat mensen niet pal achter mij zitten, gewoon zoals het hoort Lachen
Sorrie fraaier zal het nooit worden

frankiej schreef:
en jij verwacht dat je oude wagentje gesloopt wordt? echt niet hoor,

Weet wel zeker dat die gewoon over week weekje weer te koop staat Lachen Maar je moet wat als je verder niet de middelen omhanden heb om hem weer te herstellen, zo gaat dat gewoon.

miekelover schreef:
ik probeer het toch niet goed te praten chica. ik weet heus wel dat het mijn eigen schuld is. maar het is toch nooit leuk om een ongeluk te krijgen

Ben blij dat je inziet dat je inziet dat het ook anders had gekunt, ach...je zult er wel je leerstof uithalen
soms heb je zo'n dure les nodig om te leren inzien dat het ook anders had gekunt.
Succes met je nieuwe auto.