hebben jullie dat ook: uitlenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

hebben jullie dat ook: uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 10:50

Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben. Als ik een dvd of cd uitleen krijg ik ze dikwijls met krassen terug, vette vingers erop etc. Nu weer een die het niet meer deed, maar wel een dvd van 40 euro.

Mi_Amore

Re: hebben jullie dat ook: uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:52

Ik heb dat niet, ik leen dan ook niets uit omdat ik weet hoe dat eindigt Knipoog

Als ik zelf eens iets leen (is al anderhalf jaar geleden ofzo) blijft het wel proper, maar vergeet het dikwijls terug te geven Clown (het betreft een tupperwarepotje van mijn moeder Huilen van het lachen )

Maar ik herken je ergernis, hatelijk op die manier he!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:00

ik doe het wel. schrijf altijd wel op een briefje wat, wanneer en aan wie ik iets uitleen. heeft me al 2 dvds gekost toen ik het niet bijhield. ik leen ook vanalles en nog wat van mensen dus van mij mogen ze ook lenen..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 11:02

teruggeven ken ik wel heb ik ook wel hahah, we weten hoe dat gaat Tong uitsteken maar dat je iets leent dan dan kapot terug geven, en dan is het ook nog vaak zo dat ze zeggen dat het al zo was of dat het daarna is gebeurt. Eigelijk vind ik dat gewoon laf, ik heb dikwijls dingen van een ander vergoed die ik of mijn paarden kapot hebben gemaakt hoewel het niet eens mijn schuld was. maar diezelfde persoon die er zo op stond dat het vergoed werd en meteen met rekeningen aankwam moet mij nog weet ik hoeveel geld betalen van dingen die ze leent, kapot maakt en niet terug geeft.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:03

Enige die ze van me leent is op dit moment me neefje, maar die heeft ze soms een jaar Knipoog Altijd netjes afspeelbaar terug.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:03

Ik heb ook een broetje dood aan uitlenen...
Zelf iets lenen doe ik ook niet.
Ben altijd bang dat er uitgerekend met dat wat je hebt geleend iets gebeurt..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:05

Uitlenen doe ik dan ook echt aan mensen wie ik vertrouw en waarvan ik weet aan wie ik het uit kan lenen. Zelf ben ik altijd meer dan voorzichtig met de spullen die ik leen.
Als ik iets beschadigd terug zou krijgen en zeker als het het niet meer goed doet zou ik (een deel van) het aankoopbedrag aan diegene terug vragen, of niks meer uitlenen.
Hoe moeilijk het ook is als je wat uitleent en zeker bij goede vrienden, volgende keer misschien een klein contractje erbij. Lachen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:13

krasen en vette vingers?
jij krijgt je spullen nog terug... Nors opkijken

uitlenen doe ik echt niet meer aan,hoevaak je op je knieen achter je eigen spullen aan moet.
vaak is het dan nog,dat heb ik helemaal niet Bloos
dvd s,cd s, rijbroeken...allemaal weg Boos!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:16

Ik leen geen spullen meer uit tenzij ik de persoon in kwestie genoeg vertrouw met de spullen van mij.
Dvd's die een vriendin had geleend en zij heeft het toen weer uitgeleend aan haar vader en die was het kwijt, niet nog een keer meer.
Vaak verwijs ik mensen door naar de bibliotheek bij wijze van spreken omdat ze boeken oid willen lenen dat ik dan niet meer terug krijg.
Dus nee, ik doe het niet meer.
Ik moet er ook bij zeggen dat ik ook geen dingen van een ander leen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-12-08 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:20

C_arola schreef:
Vaak verwijs ik mensen door naar de bibliotheek bij wijze van spreken omdat ze boeken oid willen lenen dat ik dan niet meer terug krijg.

Die zal ik onthouden, je kunt een kleine boekenkast vullen met boeken die ik niet heb teruggekregen nadat ik ze iemand geleend had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:24

Oh ik leen alles altijd uit. Huilen van het lachen Krijg het ook weer gewoon terug. Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:26

Ir111 schreef:
C_arola schreef:

Die zal ik onthouden, je kunt een kleine boekenkast vullen met boeken die ik niet heb teruggekregen nadat ik ze iemand geleend had...

Dat had ik dus ook.
Ik leen zelf ook boeken bij de bibliotheek, heb een all-inpas dus dat komt goed uit.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:57

Tja dat is wel een klein beetje je eigen schuld.
Ik leen nooit niks uit, ja een pen, maar verder niks.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:07

leen genoeg uit maar krijg het altijd in goede staat weer terug en als dat niet zo was zou ik niet meer uitlenen geloof ik Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:11

Maar ik begrijp niet als je iets mag lenen wat je normaal een berg geld zou kosten maar iemand is zo aardig je er aan te helpen dat je het toch an horen-zien-lezen dan zorg je toch dat het netjes terug komt of is mijn opvoeding nou zo anders?

Koetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:22

Ik heb ook nooit problemen met uitlenen. Ik leen alles uit: dvd's, cd's, boeken en leen zelf ook vanalles van mensen. Ik krijg altijd alles onbeschadigd terug. Ik vind het zelfs leuk om mensen boeken te lenen, ik sta al bekend als bibliotheek bij mij vrienden en ze vragen ook vaak of ik nog mooie boeken voor hun weet. En ik vind het mooi als mijn boeken er 'gelezen' uit zien, want daar zijn ze toch voor! Geen problemen dus!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:28

Wij leenden onze trailer nog wel eens uit, maar dus ook niet meer. Altijd als we 'm terug krijgen, mist er wat of er is er wat kapot, zonder dat het ons verteld wordt.
Nee hoor, ik doe het niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:33

Dvd's, cd's en boeken leen ik wel uit, ik krijg ze altijd in prima staat terug. Zelf leen ik ook wel eens wat, ik geef het altijd wel terug maar dat kan wel lang duren. Bloos

Kleding en schoenen leen ik niet meer uit. Vriendinnen/zusjes wilden altijd de mooiste spullen en die kwamen regelmatig met vlekken of beschadigingen terug.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:39

ik leen ook vrijwel niks meer uit. Laatst toch nog in goed vertrouwen iets uitgeleent, maar na 2 maand nog niks terug. Was er laatst en keek in de dvd la. Allemaal dvd's van andere mensen(stonden namen op). Ik ga er ook niet na vragen, zij moeten het maar terug geven.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:46

Hmm..

Ik leen ook wel dingen uit, maar krijg het - tot op heden - altijd nog heel terug.. Ik leen zelf ook dingen; en ik zou het niet durven om iets kapot terug te geven of om het uberhaupt niet terug te geven..

Misschien krijg ik mijn spullen wel terug omdat ik weet aan wie ik het uitleen en diegenen ook weten hoe ik ben Tong uitsteken

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:57

Je krijgt je spullen in ieder geval nog terug...de laatste die iets leende moet ik er zelf achteraan om het terug te krijgen. zelfs dan is de persoon nog pissed en krijg ik het niet terug...damn hoe suf kun je wezen Knipoog

ik leen zelf zelden iets bij iemand...en als ik iets leen is het van een vriendin van me en dan vaak iets voor mijn dochter. Zo goed als altijd krijgt ze het terug...en anders komt ze het zelf uit mijn huis vissen Knipoog

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:59

Als ik wat uitleen kwa dvd's of spellen duurt het vaak heel lang voordat ik het terug krijg.
en als ik er dan naar vraag blijkt die 9 van de 10 keer kapot te zijn.

De enige die nog wat van me mag lenen is 1 vriendin van me en me familie, de rest kunnen me de pot op.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:02

heb een keer mijn trailer uit geleent kreeg hem terug met een lekke band!! en dan nog zeggen "ja, maar het is jou trailer dan kun je toch ook wel mee betalen aan die band!!" heb met veel pijn en moeite 15euro gekregen en heb toen zelf alles moeten vervangen en laten maken.. sommige zijn niet zo zuinig op je spullen, en als er dan iets kapot gaat nemen ze niet eens de meoite om het te maken.. mijn trailer leen ik nooit meer uit of het moet een spoed geval zijn ivm koliek oid, maar dan rij ik alsnog zelf wel..
verder nooit zoveel problemen gehad met uitlenen van spullen gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:05

mn vrienden mogen alles van mij lenen Lachen ikleen ook alles van hen. krijg t ook gewoon weer terug en zij ook.. okee soms vergeet je het, nou dan vraagt iemand ernaar en klaar Lachen

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:14

Ben ook niet zo happig op dingen of geld uitlenen.
Leen alleen aan de mensen waarvan ik weet dat ze netjes met mn spullen omgaan.(en vaak raak je t overzicht kwijt)
Geld lenen of voorschieten ben ik ook niet zo happig op is een paar x gebeurd dat je enorm moet zeuren om het weer terug te krijgen en daar heb ik echt geen zin in.
Mocht het voorkomen dat ik iemand geld leen dan zeg ik dat er ook bij hihi dat helpt wel trouwens