Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
En het roze dekje op een hengst/ruin is gewoon een grapje.
Tenminste, zo heb ik het altijd gehoord.

Liedje schreef:Er zijn tegenwoordig génoeg hetero mannen die zonder schaamte een roze blouse oid dragen. Dus volgens mij valt dat nog wel mee.En het roze dekje op een hengst/ruin is gewoon een grapje.

Maartje1990 schreef:Liedje schreef:Er zijn tegenwoordig génoeg hetero mannen die zonder schaamte een roze blouse oid dragen. Dus volgens mij valt dat nog wel mee.En het roze dekje op een hengst/ruin is gewoon een grapje.
roze op een ruin/hengst een grapje? ik heb mijn ruin ook wel eens een roze dekje op maar niet als grap (dat komt eigenlijk omdat ik de verkeerde maat voor m'n merriehaflinger heb gekocht). maar ik vind het persoonlijk niet zo grappig dat ze dan zeggen dat ze (door dat roze dekje) een 'homopaard' hebben.

Maartje1990 schreef:roze op een ruin/hengst een grapje? ik heb mijn ruin ook wel eens een roze dekje op maar niet als grap (dat komt eigenlijk omdat ik de verkeerde maat voor m'n merriehaflinger heb gekocht). maar ik vind het persoonlijk niet zo grappig dat ze dan zeggen dat ze (door dat roze dekje) een 'homopaard' hebben.
Het staat er idd een beetje vaag.

RedPassion schreef:Stereotypen en vooroordelen houd je toch. Ik associeer alleen regenboogkleuren met homoseksualiteit (en ook alleen in een bepaalde context), roze bij een man niet echt. In onze cultuur/maatschappij is het volgens mij niet zo uitzonderlijk meer om roze te dragen als man (welke geaardheid ook) zijnde.
Inn schreef:He in het Antwerpse heb ik vroeger altijd geweten dat roze voor de jongetjes was en blauw voor de meisjes baby's. Nu dragen Baby's wel alle kleurtjes.
Liedje schreef:Er zijn tegenwoordig génoeg hetero mannen die zonder schaamte een roze blouse oid dragen. Dus volgens mij valt dat nog wel mee.En het roze dekje op een hengst/ruin is gewoon een grapje.
. Prima toch? Ik zie het probleem niet zo.