Hoe reageerd jouw werkgever op ziekte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Hoe reageerd jouw werkgever op ziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 09:40

Niets ergs aan de hand, was gewoon nieuwschierig. Mijn baas is een baas apart, zeg maar.

Hoe reageerd jouw baas op ziekte? Dus van migraine, oorontsteking naar gewoon de griep?

Edit: En dan bedoel ik niet de gevallen waarbij je een beetje oorpijn hebt en dus lui bent en thuis wilt blijven Haha!

Mizoan

Re: Hoe reageerd jouw werkgever op ziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:43

Bij ons kijken ze echt de mensen aan, ik heb 1 collega die is dit jaar al 20 x ziek geweest, krijgt nooit een opmerking naar zijn hoofd. Als ik 1 dag ziek ben, direct controlerend arts aan de deur Boos! Hier vind men vaak dat ziek zijn voor watjes is Boos!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:46

Geen enkele werkgever is blij met een zieke werknemer. Een zieke werknemer kost veel geld. Bij ons zijn ze ook niet blij met ziekte en zeer. Maar waar wel.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 09:48

Mijn baas vind dit ook. Echter heb ik nu al bijna 7 dagen de griep en het was zelfs zo erg dat ik de trap niet meer af kon lopen van de duizeligheid. Ik was overigens geen 7 dagen weg van mijn werk, want daar zat een vrij weekend bij en een vrije dag door de weeks. In totaal ben ik nu dus met vandaag 4 dagen thuis. Ik ben twee dagen geleden nog naar mijn werk geweest omdat mijn baas midden in mijn verhaal de telefoon zomaar ophing, en ik wou nog een excuus maken dat mijn hoofd zo bonkt Clown En toen was ik van kwaadheid toch gaan werken, na een kwartier zei zijn vrouw ga naar huis, dit gaat niet zo. En toen ben ik maar gegaan. Hij zegt dat er nooit iemand ziek was..maar wij hebben dan ook geen verwarming in de winkel en die kou zal ons echt niet overslaan haha. Werk hier nu iets langer dan een half jaar overigens.

Het is alweer uitgepraat, ze hebben kunnen zien dat ik echt ziek ben. Maar ik was wel benieuwd hoe die van jullie erover dachten. Of misschien ben je zelf wel werkgever?

Edit: Denise dat is waar. Uiteraard, maar de een hangt op in een gesprek en de ander wenst in ieder geval nog een beterschap Vork

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:49

mijn werkgever is ook niet blij met me
zit nu 2 maanden thuis vanwege de reume en wil graag een paar uurtjes per dag werken
maar dat wil hij niet of voor 30 uur terug komen of niet

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:01

Denise1984 schreef:
Geen enkele werkgever is blij met een zieke werknemer. Een zieke werknemer kost veel geld. Bij ons zijn ze ook niet blij met ziekte en zeer. Maar waar wel.

Maar een echt zieke werknemer is ook niet gelukkig met het feit ziek te zijn.
En dan heb ik het niet over de mensen die als er een scheet dwars zit zichzelf al ziek melden

dipstaartje schreef:
mijn werkgever is ook niet blij met me
zit nu 2 maanden thuis vanwege de reume en wil graag een paar uurtjes per dag werken
maar dat wil hij niet of voor 30 uur terug komen of niet

Ik neem aan dat je begeleiding hebt van een Arbo arts in een reintegratie project en deze een langzame opbouw de voorkeur geeft

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:05

ik zit momenteel ook al een week thuis (ontsteking in m'n heup)
maar ik heb m'n baas of m'n bedrijfsleider nog helemaal niet gehoord (zelfs niet even gebeld Vork
collegaatjes bellen wel regelmatig en die brieven dan wel weer door aan m'n bedreifsleider hahaha

maar ja ziek is ziek, daar kun je ook niks aan doen (alleen verveel ik me inmiddels wel rot blehhh ziek zijn is niet leuk)

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 10:07

Vervelend dipstaartje, je voelt je dan zo machteloos..je wilt wel maar kan niet.

Ik werk hier nu bijna 7 maanden en ben nog nooit ziek geweest. Ben in die tijd 1 keer een paar dagen thuis gebleven omdat ik van de trap was gevallen en door mijn rug was gegaan. Na twee dagen ging ik werken, en toen ging ik op mijn werk weer door mijn rug, dus ik moest wel stoppen. Verder niets eigenlijk, op de tandartsafspraakjes na, waar ik recht op heb.

Er werkte tot kort geleden een collega bij mij die nogal wispelturig was. Ze had elke keer een andere vriend en nam alle problemen daarvan mee, en ze was 18 jaar. Ze is overal wel een keer uitgezet dat haar spullen bij ons op de zaak stonden, ging soms drie dagen weg zonder wat te zeggen en zei ons dat ze had overgegeven om de hoek, en dat de bovenbuurvrouw het had weggespoeld. Maar dat bleek allemaal niet waar te zijn, ze wou gewoon naar huis. Hierdoor wordt mijn baas nu een beetje gek van ons allemaal, als we lopen te hoesten en onze neus lopen te snuiten. Ik voelde me eerst schuldig omdat ik ziek aan het worden was, maar nu kan het me niet schelen. Ik ben ziek, kom werken terwijl ik ziek ben, merk dat het niet gaat en ga naar huis. Dan ziek ik vervolgens uit en hij ziet me volgende week maandag weer.

Overigens moet ik elke dag bellen hoe het gaat. Dus om 6 uur (lig nu al een hele week op bed van 2 in de middag tot 7 in de avond) moet ik mijn wekker zetten om vervolgens mij baas te gaan bellen. Leuk is anders.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:10

Mijn ene collega is dit jaar al 5 volledige weken ziek geweest, en haar wordt niets gezegd of verweten!

Als ik ziek ben zeggen ze het me niet in het gezicht, maar ik hoor het tussen de woorden door dat ze het echt niet accepteren dat ik ziek val.

Mijn andere collega had drie weken geleden een extreem buikpijngevoel, zo hard dat hij bijna door zijn benen ging. Hij mocht NIET naar huis! Omdat ik uiteindelijk gezegd heb dat ik wel een volledige dag wou draaien (10u tot 21u) is hij eindelijk naar huis gemogen om 15u 's middags. Dan had hij al een paar uur met pijn rondgelopen. Diezelfde avond hebben ze op spoed zijn apendix er nog uitgehaald omdat al zijn darmen ernstig ontstoken waren.

Dank u baas voor de goede zorgen Ja

Volgens de baas van mijn baas is ziekte waarbij je nog kunt rechtstaan nog niet ziek genoeg om te komen werken. Ik heb dit jaar mijn teen gebroken, heb weekje thuisgezeten en ben dan maar gaan werken. Heb nog twee weken lopen pikkelen op mijn werk. Ik ben een zware rugpatiënt maar ik durf met rugpijn al lang niet meer naar de HA, die zet mij thuis in hoeverre de ernst en dan mag ik het toch weer horen... Voor de rest heb ik eens 3 dagen thuisgezeten met extreme buikgriep en ben toen op zaterdag toch gaan werken, veel klanten vonden het niet verantwoord dat ze mij zo lieten komen werken, ik was echt een wrak Tong uitsteken

Wat een geweldig systeem toch.
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 12-12-08 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:12

Je baas kan ook jou even bellen natuurlijk Haha!

chipieke schreef:
Mijn ene collega is dit jaar al 5 volledige weken ziek geweest, en haar wordt niets gezegd of verweten!

Als ik ziek ben zeggen ze het me niet in het gezicht, maar ik hoor het tussen de woorden door dat ze het echt niet accepteren dat ik ziek val.

Mijn andere collega had drie weken geleden een extreem buikpijngevoel, zo hard dat hij bijna door zijn benen ging. Hij mocht NIET naar huis! Omdat ik uiteindelijk gezegd heb dat ik wel een volledige dag wou draaien (10u tot 21u) is hij eindelijk naar huis gemogen om 15u 's middags. Dan had hij al een paar uur met pijn rondgelopen. Diezelfde avond hebben ze op spoed zijn apendix er nog uitgehaald omdat al zijn darmen ernstig ontstoken waren.

Dank u baas voor de goede zorgen Ja

Volgens de baas van mijn baas is ziekte waarbij je nog kunt rechtstaan nog niet ziek genoeg om te komen werken. Ik heb dit jaar mijn teen gebroken, heb weekje thuisgezeten en ben dan maar gaan werken. Heb nog twee weken lopen pikkelen op mijn werk. Ik ben een zware rugpatiënt maar ik durf met rugpijn al lang niet meer naar de HA, die zet mij thuis in hoeverre de ernst en dan mag ik het toch weer horen...

Wat een geweldig systeem toch.

Bloos! dit is wel heeeeeeeeeeel extreem Ach gut

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:17

Mijn werkgever vind het natuurlijk ook niet leuk, maar ze doen ook absoluut niet moeilijk. Ik moet zeggen dat ik ook bijna nooit ziek ben.. bij medewerkers die om de haverklap ziek thuis zitten gaat het wel iets anders Bloos

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:20

Ja oke die van mij belt niet zelf maar laat een teamleider bellen. Van de baas zelf hoor ik niks als ik ziek ben

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:21

Ik ben leidinggevende, dus even vanuit de ander kant gezien. Ik toon altijd belangstelling en hou in principe dagelijks contact met de werknemers. Helaas moet ik wel constateren dat het vaak de zelfde zijn die voor een wissewasje thuis blijven, terwijl ik ook wel eens mensen naar huis stuur die komen werken terwijl ze eigenlijk ziek zijn. Bij mij merken de mensen het aan het einde van hetjaar met de hoogte van de bonus die ze wel/niet of gedeeltelijk krijgen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:23

Bij mijn huidige baan reageren ze gewoon goed, heel normaal. Ziek is ziek. Gaat hier wel over een enorm bedrijf, waar het dus niet een heel groot probleem is als er 1 persoon minder is.

Maar ik heb ook bij een ander bedrijf gewerkt, waar ze verwachtten dat ik tóch maar gewoon kwam werken, toen ik trombose had, en niets mócht doen..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:28

Mijn baas mopperd niet, het is ook meteen m'n vader Lachen. Hij stuurt me eerder naar huis dan dat ik zelf thuis blijf. De laatste keer is geweest toen ik een ontsteking in m'n evenwichts orgaan had, toen kwam ik op handen en voeten de keuken binnen gekropen(ik woon in een eigen deel op het erf van m'n ouders) omdat ik niet rechtop kon staan zonder om te vallen(zonder evenwicht kan je echt niets kom je dan in eens achter). Dat was wel een goede reden om thuis te blijven Knipoog .

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 10:29

sambagirl schreef:
Ik ben leidinggevende, dus even vanuit de ander kant gezien. Ik toon altijd belangstelling en hou in principe dagelijks contact met de werknemers. Helaas moet ik wel constateren dat het vaak de zelfde zijn die voor een wissewasje thuis blijven, terwijl ik ook wel eens mensen naar huis stuur die komen werken terwijl ze eigenlijk ziek zijn. Bij mij merken de mensen het aan het einde van hetjaar met de hoogte van de bonus die ze wel/niet of gedeeltelijk krijgen.

Je hebt inderdaad gelijk, ik begon zelf heel vroeg met werken en stopte met school. Ik was gewend om af en toe van school weg te kunnen blijven dus ik ben ook iemand geweest die met oorpijn inderdaad thuis bleef. Maar nu ben ik ouder en houd ik het vol, heb het zelfs naar mijn zin. En dan vind ik het jammer dat mijn baas mij over de telefoon verteld dat ik geen smoesjes moest verzinnen. Ik ben naar mijn werk gegaan met de gedachte alles onder te kotsen, zullen ze zien. Ik was gewoon zo boos, mijn hoofd bonkte aan alle kanten en dat voor een hele week lang..voelde me echt heel rot. Toen ik daar eenmaal was ben ik niet boos geworden, maar heb daar wel met een traantje gestaan omdat ik het zo rot vond dat ze zo tegen me deden. Ik werk daar namelijk over zonder zeuren, sla soms een pauze over en doe het allemaal met een lach, omdat het leuk werk is. Maar af en toe begrijp ik niet dat ze van iedereen zo slecht uit kunnen gaan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:33

ik ben bijna nooit ziek,meestal 1 keer in de twee jaar dat ik de griep te pakken heb,en met koorts ben ik echt uitgeschakeld,voor een snot neus blijf ik niet thuis,en een keel ontsteking ook niet,dus als ik dan eens ziek ben,dan krijg is na een paar dagen een mooie bos bloemen met betrschaps wensen erop.
zelfs na mijn bevalling van mijn tweede kindje kwamen ze op kraamvisite,en leuke cadootjes.en een hele grote kaart met alle namen van de mensen en paarden die daar op de manege staan.
ik ben blij met mijn baas,en hij met mij. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:53

Sommige werkgevers krijgen ook via referenties natrekken bepaalde indrukken van mensen en wegen dat mee in hun beoordeling of iemand wel of niet geloofwaardig is.

Ik zit momenteel ook ziek thuis. Ben gisteren op aandringen van mijn baas ziek naar huis gegaan. Vanmorgen een berichtje via de mail gekregen, dat ik me vandaag vooral goed moest laten verwennen. Haha!

Collega van mij is gister na een ziekmelding weer begonnen en op staande voet ontslagen. Men zag niet voldoende motivatie bij hem....

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 11:00

Hmm maar die motivatie kwam toch niet door ziekte?

Mijn baas heeft me overigens niet nagetrokken, maar weet wel hoe ik ben geweest. Soms is hij vrolijk en dan kan hij me ermee treiteren. Verder ben ik niet bang dat hij me ontslaat hoor, er zijn al zoveel mensen weggegaan hierzo door zijn kuren, enige die bleef is mijn filliaalleidster, zij werkt er nu 7 jaar en we zijn inmiddels ook vriendinnen. Erg gezellig, tot baas binnen komt om vier uur Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:04

LadyElmira schreef:
Hmm maar die motivatie kwam toch niet door ziekte?

Als je niet gemotiveerd bent in je werk heb je wel degelijk de neiging je sneller ziek te melden. Dat was ook duidelijk bij mijn collega het geval Ja

Al kun je trouwens nog zo goed met een filiaalleidster overweg... je baas blijft je baas hè?

Maar iig beterschap.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:06

nou ik ben vanaf maandag al ziek en zit dus al de hele week thuis. ik wil zelf maandag weer beginnen maar dan moet ik gellijk naar haarlem. even erbij vermelden dat ik een stagiaire ben dus ze kunnen mij wel missen want ben altijd extra maar toch ik zit in mijn inwerkperiode omdat het straks veel drukker wordt (reisbureau) en dat mis ik nu allemaal. heb trouwens de griep.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:09

Zelf werk ik niet, maar mijn ouders hebben een bedrijf.
Wanneer iemand zich ziek meld, vinden ze dat niet erg.
Zolang het maar niet voor 2 weken of langer is.

We hadden ook iemand, die kenden wij nog van vroeger. Hij heeft een hernia, en verzweeg dat.
Toen hij daarvoor zich ziek meldde, is hij ontslagen. Omdat het waarschijnlijk nog lang niet over was, en mijn ouders gewoon iedereen nodig hebben in deze drukke tijd.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:11

Ik lig nu al anderhalve week op bed maar de baas houden allemaal contact en ik moet vooral niet te vroeg terug komen. Goh zullen ze me kennen...Clown

Mag zoiezo een week nog niet werken zolang aan de prednison zit..en daarna zal ik nog niet veel kunnen. Maar zo te lezen heb ik veel geluk met mijn bazen...

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:14

Als ik mijn 's morgens ziek meld op mijn werk hangen ze vervolgens 2 uurtjes later alweer aan de lijn om te horen wanneer ik weer van plan ben te gaan werken, alsof griep oid binnen 2 uren over is en ik dan al weet wanneer ik weer kan werken. Aan de andere kant kan ik het me ook wel voorstellen er is al zo vaak personeelsgebrek dat elke zieke werknemer nog weer minder personeel is!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:14

Geeeeeeeen probleem als je ziek bent hier. Daar zijn ze echt heel relaxed in.