In ons dorpje hebben we 2 supermarkten, een grote van de keten Super de Boer. De andere is een kleine, beetje achtergebleven supermarkt, waar veel ouderen etc hun boodschappen doen. Ik heb er een tijdje gewerkt, helaas beviel het me absoluut niet goed, achter de kassa zitten, en waren er ontzettend veel klachten van klanten.
Het is bij ons dus al meerdere malen voorgekomen dat we met producten thuiskwamen, die achteraf gezien 2 weken of meer over de datum waren. Vleeswaren die al 3 dagen over de datum waren en nog in de schappen lagen. Melk die al 2 dagen niet meer goed was. En ga zo nog maar eventjes door. Vliegen die in de gehakt zitten etc. Wij halen er daarom ook al geen vlees meer, maar alleen de dingen die eigenlijk niet over de datum kunnen. Ook let ik altijd erg goed op de datum als ik iets pak...
Tot vandaag..
Ik kom thuis met oude kaas, wat pistoletjes en wilde lekker een pistoletje met oude kaas gaan eten. Tot mijn oog opeens viel op de houdbaarheidsdatum. Vandaag is het de 11e en de kaas was tot de 7e goed. Nu zal dit met oude kaas misschien niet veel uitmaken, maar ik heb gelukkig het kassabonnetje nog en rij er vanmiddag even mee terug, want het was toch bijna 5 euro aan kaas wat ik gekocht heb.
Misschien als ik er vaak genoeg op blijf wijzen, ze er dan wel goed op gaan letten, want als ik nu gewoon een rondje door de winkel zou lopen, zou ik zo een winkelwagentje vol hebben met dingen die over de datum zijn..

Wat vinden jullie hier nou van? Wat zouden jullie ermee doen, ook teruggaan en geld terug vragen zoals ik dat elke keer gedaan heb?