maar word er op de 1 of andere manier vrolijk of rustig van..
vind t ook geweldige muziek voor kuren enz.
maar nu was mijn vraag wie luistert hier nog meer klassieke muziek?
ik luister o.a andre rieau etc.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

. Sheran schreef:Ik vind Andre Rieu juist erg goed, hij maakt klassieke muziek zoals het hoort te zijn. Vroeger kletsten de mensen ook vrolijk door Mozart heen en liepen ze te dansen op Strauss... al dat stijve gedoe van tegenwoordig is pas erg laat ontstaan.
Ik ben vooral fan van banketstaaf, Chopin en Mozart. Ik heb al Mozarts brieven gelezen en vind hem gewoon een erg leuk persoon.

upendo schreef:Ik vind klassieke muziek zeker mooi hoor!
Vooral omdat ik het zelf speel..
Zaterdag en zondag hebben we met ons orkest de kerstconcerten, waarvan een in A'dam,
we spelen de Peer-Gynt suites van Grieg, de 2e Symfonie van Brahms en The Lark Ascending van Vaughn Williams..

danneke80 schreef:Ik ben ook absoluut klassiek-fan.
Niet van Rieu etc, maar voornamelijk van Mendelssohn, Bach, Verdi etc. En dan het liefste die flink lange oratoria.
Ben trouwens erg benieuwd wat er voor die censuur stond.
Ken wel een componist die L*lli heet, wist niet dat ie daar ook al op censureerde.
mairead schreef:Ik hou er ook van, hoor!![]()
Ik vind instrumentale muziek in het algemeen sowieso heel fijn; zoals de muziek van soundtracks.
Op het moment draai ik Boccherini grijs (La musica notturna delle strade di Madrid no. 6 op. 30) uitgevoerd in viool en cello. Prachtige muziek vind ik dat!
Ik ben bevooroordeeld.. 

.
.