) inhaalde en we rondtollend tegen de vangrail knalden en nog een keer een ongeluk als passagier heb gehad toen het sneeuwde vond ik het niet zo'n pretje om met mensen mee te rijden in de auto. En dan vooral bij veel regenval of gladheid/ sneeuw. Afgelopen februari heb ik het volgende mee gemaakt:
iefke schreef:Van Tilburg met de auto naar huis om 2.30 uur. Grote sneeuwvlokken en een bende op de weg. Dus zeer rustig aan rijden. Ik vond het spannend, maar kalm aan en het ging best.
Op de snelweg komen andere auto's met 120 voorbij... Echt onverantwoord, maar dat terzijde. Je ziet geen hand voor ogen.
Wanneer ik net op de snelweg zit, zie ik aan de andere kant een auto hard aan komen rijden... Hij haalt een andere auto in, waarna hij vervolgens één, twee, drie, vier, vijf keer rondtolt en snoeihard tegen de vangrail klapt.
Vanaf dat moment heb ik in een rush achter het stuur gezeten. Alles ging trillen en shaken. Klappertanden, terwijl mijn verwarming op 32 stond. De hoogste stand.
Eindelijk, ik ben met 40 km per uur naar huis gereden, het bordje Waalwijk in zicht. Hield mezelf voor dat anderen dan maar in moesten halen wanneer ik te langzaam zou gaan. Normaal doe je er een klein kwartiertje over, nu leek het wel een hele dag. Ik heb hier een poosje verdwaasd rondgelopen, ijskoud en nat.
En nog steeds lijkt het alsof ik in een film ben beland... Zo'n raar, licht gevoel in mijn hoofd en mijn lichaam wat vreemde bewegingen maakt die ik niet in de hand heb.
Het blijft ook maar afspelen in mijn hoofd. Hoe zou het met die mensen in die auto zijn? Toen ik in mijn achteruitkijkspiegel keek, zag ik in de verte de alarmlichten aanstaan... Brrr.
En sinds het nu weer sneeuwt en glad is op de weg heb ik echt schrik om te gaan auto rijden. Als ik dan eenmaal in de auto zit en op een rustig stukje heb geprobeerd om te remmen en ik schuif niet dan is het goed.
Afgelopen donderdag met die natte sneeuw moest ik naar huis rijden en de tranen stonden gewoon in mijn ogen terwijl ik doorgaans echt niet zo flauw ben.
Nou ben ik eigenlijk benieuwd of meer mensen dit hebben, herkennen en weten wat ik er aan kan doen. Het neemt echt belachelijke vormen aan vind ik zelf en ik wil weer normaal de weg op durven wanneer het dreigt te gaan sneeuwen of glad 'zou kunnen zijn'.
Zat zelf te denken aan een slipcursus of iets dergelijks zodat ik weet wat ik kan doen mocht de auto gaan schuiven...

)
).
...
!! 
En bedenk je wel dat als jij veilig rijd je dit niet overkomt als het goed is...