.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 14:30

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Re: Vriend gaat half jaar weg, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:35

Ik snap wel dat het moeilijk is om je vriend zo lang te moeten missen. Zoiets is natuurlijk best wel heftig, zo'n tijd uit elkaar.

Ik zou alleen wel zeggen dat het super zonde is om een hele goede relatie van ruim een jaar weg te gooien omdat je bang bent dat het missen je te veel word. Er zijn heel veel mensen die hun mannetje voor langere tijd moeten missen en die komen daar toch ook doorheen?

Zoiets kan echt enorm zwaar worden, maar je kunt het ook als een soort test zien. Als jullie hier door heen komen weet je eigenlijk alleen maar zeker dat je relatie heel sterk is!

En je samenwoon plannen hoef toch helemaal niet in duigen te vallen? Samenwonen kan toch ook wachten tot hij terug is! Gewoon een nog eens een tijdelijke kamer vinden, kei hard knallen om alles naar wens te krijgen, hem zijn gang laten gaan en als hij terug komt, lekker aan jullie leventje samen beginnen!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:47

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-04-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:57

Ik ken het, alleen bij mij is het íets anders.... Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga nu anderhalve maand héél leuk om met iemand, bij wie ik me echt goed en fijn voel, en het klikt serieus súper... Maar in Januari gaat hij een half jaar naar Amerika, om daar school te volgen voor z'n 'afstuderen'... No Cheer Ik heb hier best wel even mee in mn hoofd gezeten om het dan maar helemaal 'aftekappen', maar juist omdat het zo goed voelt, toch maar niet.... (Trouwens, ik ben 17 en hij 21... Nagelbijten / Gniffelen )

Zoals hier boven al geschreven is, laat je geluk niet van hem afhangen...! Een half jaar is zó voorbij, zorg dat je genoeg te doen hebt, richt je lekker op je paardjes, werk/school.... Komt helemaal goed joh! OK dan!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:02

ik.. zou het niet kunnen.
en weet van mijn vriend dat hij ook niet zo lang zonder bij zou kunnen. was toen we nog niet zo lang met elkaar hadden 1 week naar berlijn en daarna 2 weken naar spanje.
zou eigenlijk 6 weken naar spanje gaan maar heb 100 euro betaald om eerder weg te kunnen. en nee liever nooit meer..
als mijn vriend mij zou vertellen dat hij naar een ander land wilt voor zo lang dan zou ik mij heel onzeker gaan voelen en me af vragen waarom hij weg wilt van mij.
maar iedereen is anders en er zijn genoeg mensen bij wie het wel goed gaat.
dus het ligt denk ik meer aan jezelf en hoe jij je erbij voelt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:07

ik snap dat het onwijs klote voor je is. Maar laat hem gaan! Probeer zelf ook iets leuks te plannen tegen die tijd! Zul je zien dat de tijd voorbij vliegt en als ie dan eenmaal terug is weet je zeker dat je de hele wereld aan kan samen Knipoog

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:17

Hey

Bij ons is het net andersom, ik wil graag langere tijd naar het buitenland en mn vriend werkt al, heeft eigen flatje etc. Maar hij zegt ook wel, ja als je het niet doet dan zul je er elke keer op terug komen.

En jullie zijn nog maar 20 en 21, je hebt nog een heel leven voor je om samen te gaan wonen, dat kan ook op jullie 21e en 22e. Een jongen uit mn klas en daar de vriendin van zat ook voor stage een half jaar in Midden-Amerika. Hij is aardig druk met de studie dus dan is een half jaar zo voorbij Lachen

Ik zou het zelf niet uitmaken, je moet hem ook niet tegenhouden, zie maar hoe het loopt, als jullie echt bij elkaar horen komt het vanzelf wel goed Lachen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:19

je kan toch mailen, sms'en, noem maar op.

T zal wel een half jaar tanden bijten zijn.

Maar als jullie zo goed bij elkaar passen, zal dat halve jaar omzijn voor je het goed en wel beseft!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:20

Ik heb helaas al meerdere malen gezien dat dit verkeerd afliep. Goede vriend van mij werd verlieft terwijl hij in Oz was en ging uiteindelijk vreemt. Beste vriendin op wereld reis veranderde dusdanig in haar visie op de wereld dat ze daarna geen klik meer had met haar vriend. Een reisgenootje in Oz heb ik zien tobben met trouw blijven (wat hij wel deed) maar het vervolgens toch uit maakte toen hij weer terug was. Ik heb het zelf uitgemaakt voor ik weg ging op stage omdat ik geen verplichtingen wilde opleggen en ook eigenlijk niet wilde hebben. Want wat nou als ik zou besluiten om nog 2 jaar langer te blijven oid.
Als het echt goed zit wordt je in de tussentijd toch niet weer zo snel verlieft en kom je wel weer bij elkaar terug na de reis is mijn idee. 15 maanden relatie is immers nog niet zo lang en je zit beide in een leeftijd waarin je nog erg zult veranderen.
Solide relaties van meerdere jaren zou er echter wel tegen bestand moeten kunnen zijn, maar ik ga het risico nooit nemen met mijn huidige vriend. Ik heb ook veel te veel collegas gehad waarvan de vriend in een ander land werkte en elkaar 1x in de maand zagen. Ik ken er niet 1 waarbij de relatie overeind gebleven is helaas.

Wat ik wel heb gezien bij weer een andere vriendin is dat deze het uitmaakte. De jongen bleeft uiteindelijk ook inderdaad veel langer weg dan in eerste instantie gepland en zij had in de tussentijd ook weer nieuwe kortstondige vriendjes, maar na een aantal jaar zijn ze opnieuw elkaar tegengekomen en ze hebben nu een gezinnetje. Ze zijn beide blij dat het zo gelopen is, want ze weten ook beide dat als ze het niet uitgemaakt hadden dat de relatie geen stand had gehouden en zeker niet geworden was wat het nu is.

edit: Oja 1x ging het wel goed. Man had vrouw al 10 jaar niet gezien (vluchteling) en zijn daarna eindelijk verenigd en houden nog steeds van elkaar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:29

Mijn vriend is 4 maanden op uitzending geweest en het was erg zwaar, thuis ging alles bij mij helemaal niet lekker. Het is zwaar maar we zijn er wel doorheengekomen.
Afstuderen is natuurlijk wel wat anders, maar als jullie relatie goed zit dan komt het vast goed.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:32

Sizzle, daar ben ik dus ook zo bang voor, ik blijf ik dezelfde situatie zitten, en hij gaat een heel ander leven tegemoet met veel actie etc.
Ik weet echt 99% zeker, voor mijn gevoel, dat we straks uit elkaar groeien.. Verdrietig

Maar ik houd hem ook zeker niet tegen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:33

Bij mij zou het simpel zijn, dan is het over. Lachen Als hij terug komt en de vlam slaat meteen weer over, dan is dat okee en kan de relatie gewoon verdergaan waar dat die 6 maanden er voor gestopt is, maar ik wil niet vastzitten aan iemand die aan de andere kant van de wereld woont met de kans dat hij als hij terug komt zegt "sorry, ik heb een ander." of die als een totaal andere persoon terug komt. (dat ik er dus zes maanden voor niets op heb moeten wachten).

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:34

Japke_Z schreef:
Meid, laat jouw geluk niet afhangen van zijn aanwezigheid.

Wat een rake tekst!
Ik sluit me er dan ook geheel bij aan.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wanneer de gedachte er aan je NU al zo'n stress oplevert, lijkt het me zaak om NU al hulp te gaan zoeken, op deze manier ga jij aan een 'gedachte' ten onder, de realiteit is nog niet eens daar.
Zoek hulp voor jezelf, zet het geheel op een rijtje, en kijk dan verder. Je leeft NU.
Succes en sterkte ermee.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:35

pharagirlke schreef:
Bij mij zou het simpel zijn, dan is het over. Lachen Als hij terug komt en de vlam slaat meteen weer over, dan is dat okee en kan de relatie gewoon verdergaan waar dat die 6 maanden er voor gestopt is, maar ik wil niet vastzitten aan iemand die aan de andere kant van de wereld woont met de kans dat hij als hij terug komt zegt "sorry, ik heb een ander." of die als een totaal andere persoon terug komt. (dat ik er dus zes maanden voor niets op heb moeten wachten).

Ja

En waarom zou ik mijn geluk niet (mede) van hem laten afhangen als hij me al zoveel geluk heeft gebracht?

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:36

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou echt op hem wachten. een halfjaar lijkt lang maar is snel voor bij Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:36

Is er eigenlijk over gesproken, heeft hij jouw mening gevraagd of heeft hij gewoon gezegd "lieverd.... Ik ga in januari voor zes maandjes naar australie"?

Want het zou nog een enorm verschil zijn als er over gepraat was of niet. Als hij het op bovenstaande manier zou brengen, zou hij per direct mogen vertrekken Bloos

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:37

Mijn vriend is 4 maanden naar Nieuw zeeland gegaan. Ook om iets van de wereld te zien en hij werkte daar.
Ik heb hem gemist dat wil je niet weten. Ik zou het niet aankunnen als ik met mezelf in de knoop zat.
Want het verdriet/gemis wordt dan alleen maar sterker.
Toch vind ik het geen reden om het uit te maken. Als je van hem houd en hij wilt het graag dan moet hij gaan. Je hebt nog een heel leven voor je en als je je ritme eenmaal gevonden hebt gevonden dan gaat de tijd snel. Misschien kan je wel op vakantie gaan daarheen?
Daarbij kun je op alle mogelijke manier contact houden.

Ik zou hem laten gaan en als ik de behoefte had en het geld hem opzoeken.
Ik had toen hij terugkwam trouwens een betere relatie dan ooit met hem.
Weer helemaal verliefd en dat is ook leuk Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:40

pharagirlke schreef:
Is er eigenlijk over gesproken, heeft hij jouw mening gevraagd of heeft hij gewoon gezegd "lieverd.... Ik ga in januari voor zes maandjes naar australie"?

Want het zou nog een enorm verschil zijn als er over gepraat was of niet. Als hij het op bovenstaande manier zou brengen, zou hij per direct mogen vertrekken Bloos

Het kwam wel vrij onverwacht, en per sms, en in het begin dacht ik dat het een bevlieging was, maar ineens deze week werd t echt serieus.
Dus toenheb ik geliujk gevraagd wanneer hij dan gaat etc..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:40

Ik ben precies zoals jij. Ook behoorlijk onzeker, en als we zo'n tijd zo'n eind van elkaar vandaan zouden zijn, dan zou ik dat verschrikkelijk moeilijk vinden. Voornamelijk omdat ik erg bevestiging nodig heb.
Toch moet je echt proberen dat los te laten. Jijzelf kunt alleen je eigen geluk maken. Hij kan veel geluk brengen, maar uiteindelijk ben jij degene die jezelf gelukkig moet maken. Met of zonder hem...
Ik zou m'n vriend niet tegenhouden, maar er wel veel moeite mee hebben.
Toch kan dat je relatie ook alleen maar sterker maken.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:40

BarbaLala schreef:
En waarom zou ik mijn geluk niet (mede) van hem laten afhangen als hij me al zoveel geluk heeft gebracht?

Je bent zélf verantwoordelijk voor je eigen geluk Ja
Wanneer je hiervoor afhankelijk bent van een ander zou je in mijn ogen eerst goed aan jezelf moeten werken.

Natuurlijk is het fijn dat iemand jou geluk geeft/brengt, maar het 'gelukkig zijn' komt vanuit jezelf, dat is voor mij de bron waaruit geput dient te worden.
Externe factoren kunnen het geluk vergroten (of verminderen) maar 'de bron' ben je zelf Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:42

Wat verwoord je dat mooi, Kiara.. en het is o zo waar!! Ja
Denk idd dat mensen om je heen je geluk wel kunnen vergroten, maar jijzelf bent echt degene waar vanuit het moet komen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:43

En waar ik zelf erg bang voor ben, is dat ik op een gegeven moment ook een soort van "vergeet" hoe het was met hem, en de drempel om vreemd te gaan lager word.
NIET DAT IK DAT WIL HOOR! totaaaaal niet!

Daar zit ook een persoonlijk probleemKiara, want ik kan mezelf niet meer gelukkig maken.
Ik leef voor mijn paarden, en voor hem, voor mij hoeft het niet meer...

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:44

inderdaad de tekst van japke is erg goed!

toen mijn vriend en ik 4 maand bij elkaar waren ging hij voor 8 maanden weg, we zijn allebei trouw aan elkaar gebleven en ik heb hem opgezocht ( zat in een luxepositie Schijnheilig ) maar het is bij mij nooit minder geworden, daar was ik wel bang voor, zat met dezelfde gedachtes als jij..
inmiddels zijn we al ruim 2,5 jaar samen en wij waren zelfs nog jonger 16 en 18.. ik had ook heel goed in mijn achterhoofd dat het een kalverliefde zou kunnen zijn.. maar dat was het niet Lachen ik wilde hem dit niet ontnemen, wist dat hij het zo graag wilde
wel hebben we afgesproken eerlijk naar elkaar te zijn.. contact was redelijk simpel, bellen, sms, msn, email Lachen

edit, op je bericht van net!
ik heb totaal geeeen behoefte gehad om vreemd te gaan.. juist omdat je zo met je gedachtes bij hem zit omdat hij weg is en je graag contact wilt..
tijdens de telefoontjes heb je het er ook over met elkaar van, weet je nog toen.. dan komtd at moment weer terug en beleef je het nog een keer samen

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:46

BarbaLala schreef:
Sizzle, daar ben ik dus ook zo bang voor, ik blijf ik dezelfde situatie zitten, en hij gaat een heel ander leven tegemoet met veel actie etc.
Ik weet echt 99% zeker, voor mijn gevoel, dat we straks uit elkaar groeien.. Verdrietig

Maar ik houd hem ook zeker niet tegen.

Ik val nog even hier op terug, je vriend kan idd wel een heel ander leven krijgen, nieuwe mensen ontmoeten etc, maar jij kan hier ook veranderen of iemand anders leren kennen. Ik ken zoiets namelijk dus van iemand, haar vriend was weg en tijdens zijn afwezigheid is zij helemaal opgefleurd en toen hij terugkwam heeft ze de relatie verbroken.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:48

BarbaLala schreef:
Daar zit ook een persoonlijk probleemKiara, want ik kan mezelf niet meer gelukkig maken.
Ik leef voor mijn paarden, en voor hem, voor mij hoeft het niet meer...

He bah wat vervelend voor je..... Scheve mond
Ik hoop van harte voor je dat er een mogelijk komt om hier aan te werken, en dat ook voor jou het zonnetje weer gaat schijnen Ach gut
Het is mogelijk, echt!