De Horror van mannen en hun AUDIO!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

De Horror van mannen en hun AUDIO!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:24

Zucht. Bloos

4 Weken geleden besloot mijn lieftallige wederhelft, dat de huidige audio van Samsung (1 jaar oud)
niet meer voldeed aan zijn eisen.

Aan die van mij voldeed ie al helemaal niet, veeeeeeels te grote boxen (lees van die kei lelijke zwarte staanders) en kleine zwarte boxjes welke wel HALVERWEGE die prachtig geschilderde muren moeten hangen. (lees: doorn in het oog!)

Het moest een Blueray speler worden. Was geweldig want dan kan je ieder pukkeltje van de acteurs op tv in nauwkeurigheid bestuderen. ( " Kijk schat Ellemieke heeft ook welleens pukkels met een wit kopje erop " Verdrietig ) Let wel over dit argument heeft hij HEEL hard nagedacht.

Nu ben ik dan heel simpel geen nieuwe tenzij hij kapot is. En wat blijkt? Welgeteld 5 dagen later:
Dvd stopt constant tijdens het afspelen.

* Ben nog even met een zaklamp in het klepje wezen kijken of er niet toevallig een tandenstoker o.i.d in gewaaid was Bloos Bloos *

Welgeteld 2 dagen later had meneer de nieuwe al op het oog een Harmen Kardon (??) moest het worden.

Prima, 1 grote hoogglans zwarte subwoofer en verder kleine boxjes die veeeeeels te veel kabaal produceren voor onze bejaarde buren, maar oke...

Zucht maar nu komt het... Dat kreng heeft hem ongeveer duzend euries gekost, dus ik vraag : " Nou mop laat mij die smerige pukkels en mee-eters van die knappe vrouwen maar zien! Heb ik er ook wat lol aan!"

Blijft het een heel stil... " Euhm tis geen blueray geworden. Dit is een beter merk dus dan hoef ik dat nog niet...."

ZUCHT!! Frusty Begrijp me niet verkeerd hou zielsveel van hem hoor!

Zijn er meer lotgenoten? Haha! Haha!

Eleionomae

Re: De Horror van mannen en hun AUDIO!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:35

Mijn vader is ook zo'n rampenplan Clown
Die moet ook alles wat nieuw is hebben, van tv's en stereo's tot telefoons en gps systemen. En als jij een nieuwe pc hebt gekocht zit hij er als eerste achter om alles uit te proberen en te installeren Clown

mijn moeder heeft de hoop dat dat ooit nog bij zal trekken al opgegeven op het moment dat de eerste thuiscomputer in beeld kwamen Clown

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:36

oh jee... dat beloofd niet zo heel veel soeps...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:39

Nee en ze zijn al sinds hun 16e samen en inmiddels 27? jaar getrouwd Vork

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:46

haha nou dat beloofd wat en inderdaad de tv was de eerste relatie crisis, daarna kwam de audio. ik denk dat we na de computer (ben er heilig van overtuigd dat die ook eerdaags kapot is) in relatie therapie mogen haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:59

Mijn vriend wou ook heel graag een blu-ray speler aanschaffen, een echte gadget dus hij moest het hebben.
Wekenlang laat naar bed gaan (ver in de nacht) om ervoor te zorgen dat hij alles wist wat maar te weten valt over de blu-ray.
Kwam hij later tot de conclusie dat een blu-ray aanschaffen veel duurder was dan een mediacenter met een losse blu-rayspeler, dan kon je ook nog legaal gaan downloaden.
Hij wekenlang bezig om uit te zoeken over het hoe en wat van de mediacenter.
Al die weken wist ik dat ik hem alleen maar mocht storen voor een kopje koffie met koek (!) en snel een kus geven zodat ik ook nog het gevoel had dat ik ergens een vriend had.
Afijn, alles was uitgezocht, onderdelen waren besteld en binnengekomen en vriend ging aan de slag met dat ding.
Bleek later dat de geheugen niet groot genoeg was, de blu-raydiscs gingen storen tijdens het afspelen. Nieuwe geheugen gekocht van 250gb. Bleek later dat de videokaart niet sterk/snel genoeg was, nieuwe videokaart besteld en erin gedaan.
Moederbord bleek niet goed te zijn.
Uiteindelijk bleek de mediacenter maar 50-100,- goedkoper te zijn dan een echte blu-rayspeler.
Het heeft zo'n 2 maand geduurd en nu ben ik diegene die gebruik maakt van het ding omdat mijn vriend weg is voor werk Knipoog Haha!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:01

hahahaha!!! ge-wel-dig!!!

Nou ik was gister al helemaal trots dat ik een dvd-tje aan kreeg op mijn vrije dag!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:09

Hij heeft het me een keer uitgelegd en nu ben ik zeer intensief (nadat mijn vriend al het werk heeft gedaan) aan het profiteren van zijn werk Knipoog
Ik weet nu ook hoe ik mijn laptop op de mediacenter moet aansluiten om films van mijn laptop op tv af te spelen.
Ach ja, als je kunt kiezen tussen een lcd en een laptopbeeld heb ik mijn keuze gemaakt! Knipoog
Helemaal geweldig voor de moonlightmeeting Haha!
Alleen begin ik nu wel steeds meer voordelen te zien van een universele afstandsbediening. We hebben 5 afstandsbedieningen en soms weet ik niet meer welke voor welk apparaat is...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:12

JA!!!! wij ook 5 nu!!! 1 voor de audio, 1 voor dvd, 1 voor digitale ontvanger, 1 voor versterker, en nog 1 voor de tv zelf... als ik er ook een voor me vent kan krijgen ben ik gelukkig haha

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:16

Drama, mijn vriend heeft het met autoradio's. Ongeveer elke 2 maanden moet er een nieuwe superdeluxe radio in. Let wel, gewoon radio luisteren zit er niet in, dat doet het niet. Maar je kan je telefoon aansluiten, cd's luisteren, je Mp3 aansluiten.

Ik zit in mijn auto gewoon met een radio met cassetebandje. Daar heb ik tenminste 3fm en 538 Haha!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:27

haha ik ben dus niet de enige!

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:32

Haha, je bent niet de enige... ik vraag me nog steeds wat we met een beamer moeten?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:34

Ben blij dat mijn vriend dat absoluut niet heeft. Geeft er niks om, gelukkig want ook ik ben van de ik wacht wel tot het stuk is voordat er iets nieuws komt. Echter is het dan wel dat mijn vriend weer altijd voor de duurdere dingen gaat terwijl ik ook tevreden kan zijn met iets goedkopers. Maar goed dat is bij hem in de hele familie. Ja want je moet dan natuurlijk wel iets goeds kopen (goedkoop is niet goed).

Hoe doen jullie dat dan als julie samenwonen? heeft ieder zijn eigen spaarpotje waar hij/zij van kan kopen wat die wil? Als mijn vriend dit dus wel zou hebben zou ik resoluut alles omgooien met het geld en zou iedereen zijn eigen rekening krijgen. Anders kreeg ik de grootste ruzie denk ik.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:40

owww en ooit gehoord van broertjes:S die van mij is zo'n nerd.
momenteel in bezit van 2 computers en een minilaptop!
elke keer ligt het internet er weer af omdat hij weer wat uit heeft zitten proberen!
probeer mijn laptop zo goed en kwaad als het kan uit zijn buurt te houden!!

hoop vriend te vinden die in de middeleeuwen leeft en blij is met een nokia 3310, die dingen zijn nog te begrijpen en gaan gewoon niet kapot!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:43

joyce83 schreef:
Ben blij dat mijn vriend dat absoluut niet heeft. Geeft er niks om, gelukkig want ook ik ben van de ik wacht wel tot het stuk is voordat er iets nieuws komt. Echter is het dan wel dat mijn vriend weer altijd voor de duurdere dingen gaat terwijl ik ook tevreden kan zijn met iets goedkopers. Maar goed dat is bij hem in de hele familie. Ja want je moet dan natuurlijk wel iets goeds kopen (goedkoop is niet goed).

Hoe doen jullie dat dan als julie samenwonen? heeft ieder zijn eigen spaarpotje waar hij/zij van kan kopen wat die wil? Als mijn vriend dit dus wel zou hebben zou ik resoluut alles omgooien met het geld en zou iedereen zijn eigen rekening krijgen. Anders kreeg ik de grootste ruzie denk ik.

Mijn vriend heb een gevaarlijke job. Vandaar verdiend hij dus meer dan ik - jan modaal. We hebben een gezamelijke rekening. Daar gaan alle vaste lasten, eten uitstapjes e.d van af en deze dingen mag hij zelf betalen Bloos

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:44

nou niet alleen audio maar ook met de computer/tv en de wii en playstation. als iets nieuw is wil meneer het hebben. ik heb vaak zoiets van wacht nou even dan word het vanzelf goedkoper. nee het moet altijd mooier en beter.
Boos! word er soms echt gek van!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:47

Hier nog1, zijn volgende ding is een argos mp4 speler, 400 euro. Het moet altijd mooier en beter, pff.
Maar ja weet je wat ik dan weer denk, ik heb 2 paardjes, dus ik moet niet zeuren

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:51

nou had ik maar 2 paarden!!!!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:55

ok hier meld zich nog een lotgenoot . Ach gut

mijn lieftallige wederhelft sluit hier alles aan op de versterker heb 8 boxen in huis staan en hij is nu zelfs bezig om de laptop aan te sluiten daarop .

word er knettergek van ook hier liggen 6 afstandbedieningen op tafel .
voordat ik de tv op een aandere zender kan zetten moet ik eerst op knopjes drukken van 2 andere anders doet het geluid het niet of zoiets .

stapel word ik ervan .

gister heb ik hem wel een idee geopperd omdat ie voor de zoveelste keer de magnetron niet hoorde doordat de tv te hard stond om dan de magnetron ook maar aan te sluiten op de boxen . Bloos

echt om gek van te worden .

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:59

en heb jij ook bejaarde buren net als ik? hihi

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:14

Mijn vriend is helemaal verslaafd aan muziek en daardoor aan goeie audio. We hebben hier 4 boxen staan van B&W (Bowers and wilkins) waar je de prijs niet van wilt weten, maar laten we zeggen dat je aan 1000 euro niet genoeg hebt (per stuk) geen dvd speler (dat doen we via de laptop) want die gebruiken we toch nauwelijks omdat we 90% via de apple tv afspelen. Wat ik dan wel weer fijn vind is dat hij niet standvastig aan een merk hangt, hij WEET wat goed is van wel merk en oordeelt zelf of hij dat vind of niet.

Wel is hij ontzettend pietleutig als het om de kwaliteit van het geluid gaat. De juiste kabels het geluid precies goed afgesteld (want zeg zelf, hoeveel mensen kunnen nou de bas goed afstellen? niet onze buurman!) want hij hoort echt alles wat niet klopt Tong uitsteken en dan boos worden als er wat op de boxen staat (maar wel zelf de urn van zijn fretje erop zetten.. die mag daar wel staan.. hoe schattig is dat!) want de rilling hoor je zo overduidelijk (ow?)

Maar de computers moeten er ook aan geloven hoor, het is niet zo dat ze sneller dan snel moeten zijn. En hoe groter hoe beter, en is onze laptop van draagbaar kwaliteit ipv versjouwbaar. Gelukkig is hij daar erg rieel in, maar als dat ding 1x blijft hangen dan is hij zo een paar uur bezig het op te lossen :S... daar gaat je gezellige avond Boos!.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:17

heel herkenbaar! haha en als ze er mee aan het klooien zijn mag je ook echt niet zeggen: schat zullen we naar bed? je kaqn beter gewoon gaan haha

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:20

Ja precies, want dat ene moet altijd nog eventjes af gemaakt worden. Naar de winkel ga je zo 2 uur later omdat de telefoon BLIEP deed ipv PLIEP (want dat verschil horen ze dan natuurlijk) om gek van te worden Tong uitsteken En dan zeuren als wij even ons haar moeten borstellen als zij weg willen.. tjees.. mannen!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:24

Ik hou van muziek, dat moet dan in huis ook goed klinken.

Had hele grote speakers, mijn vrouw wilde van de kleine speakertjes hebben en dan ook nog opgeborgen achter de bank ofzo. Een setje Bose (kleine dingetjes) ... geleend van iemand. Ze was snel genezen, dat klonk helemaal nergens naar.

Dus samen met mijn vrouw nieuwe speakers/ luidsprekers gekocht!! Werkt goed, want ook zij moest ze mooi vinden kwa klank en uiterlijk. Deze blijven de komende jaren ook lekker staan.

Zij heeft een paard was het vroeger, nu is het we hebben een paard.
Laatst bijgewerkt door sdi op 10-12-08 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:26

hahah ik ken het precies! altijd beter/meer willen met de raarste excuses Tong uitsteken het klinkt zó verdacht dat dat ding ineens kapot was Tong uitsteken en dan ook die hardcore die er elke keer ook weer mee afgedraait wordt.. ménn wonder dat die muren nog staan!