Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Silviabol schreef:huur je particulier? dan zou ik naar de huurcomissie gaan~!

suuzepuus schreef:klagenb klagen klagen.... dat is het enige wat helpt. met de hele buurt gaan bellen en elke dag langsgaan.
maar die 400 euro pm is je eigen verbruik dus hier zullen ze niks aan doen.

iloveyah87 schreef:hebben jullie geen afspraken op papier gezet van te voren?

__Possie__ schreef:Hm...Dat klinkt absoluut niet goed een boiler die al erg oud is MOET eens in zoveel tijd gewoon vervangen worden weet niet hoe oud die boiler van jullie nu zou zijn maar bij de huizen van vriendlief (is opzichter van beroep) worden ze om de 6 jaar vervangen...
Dus als ik jullie was zal ik over die boiler flink gaan lopen klagen want dat is echt niet gezond een boiler die al erg oud is...Ik ga ervan uit dat ie al meer als 6 jaar oud is ?????
Succes

__Possie__ schreef:Heb het even met vriendlief erover gehad en hij zegt dat dat zeker niet normaal is een boiler nog steeds in gebruik terwijl ie al over de 10 jaar oud is, hij zegt dat hij in woningen de boilers om de 6 jaar moet laten vervangen maar eigenlijk moeten ze verplicht bij 10 jaar oud standaard vervangen worden...Ivm je er anders geheit flinke problemen door kan krijgen en bij waarneer boilers zo oud zijn al dan kan het ook gebeuren dat de gezondheid van de bewoners/mensen op het spel kunnen komen te staan...
Dus zeker aanklacht daarover indienen en anders kan vriendlief altijd een telefoontje plegen naar de woningcorporatie of particuliere verhuurder, hij zegt met 1 telefoontje is het zo geregeld...Doet ie bij woningen in zijn wijk ook...

__Possie__ schreef:Graag gedaan maar met problemen bedoeld ie mee de gezondheid van de bewoners/mensen kan achteruit gaan maar ook de klachten wat jullie al hebben van dat de energie kosten ineens de lucht in schieten en dus een hele hoop moeten gaan betalen, dit komt heel erg doordat de boiler oud is en bij een oude boiler functioneert ie slechter en slechter, dus hoe langer je hem laat zitten en niet laat vernieuwen zullen de energie kosten blijven stijgen...
Succes alvast ...
Huren jullie via een woningcorporatie ?? Zoja dan kan je die zo nu voor de rechter slepen want dan zijn ze heel heul slecht bezig, net als als jullie van een particulier huren... Want corporaties als ook particulieren vragen nie voor niks zoveel huur van hun huurders en daarbij horen ze de onderhoud bij te houden en te onderhouden...

Chiqa schreef:Advocaat...MWaaahh..
Wat is je verbruik neem aan dat je dat elk jaar wel heb genoteerd, dan heb je geen rechetrs nodig maar een simpel rekenmachientje
eventueel met rechtsbijstand/rechtswinkel!!! 
Silviabol schreef:de huurcomissie aanschrijveneventueel met rechtsbijstand/rechtswinkel!!!
patjelisa schreef:Hoe bedoel je?

__Possie__ schreef:Hm...Dat klinkt absoluut niet goed een boiler die al erg oud is MOET eens in zoveel tijd gewoon vervangen worden weet niet hoe oud die boiler van jullie nu zou zijn maar bij de huizen van vriendlief (is opzichter van beroep) worden ze om de 6 jaar vervangen...
Dus als ik jullie was zal ik over die boiler flink gaan lopen klagen want dat is echt niet gezond een boiler die al erg oud is...Ik ga ervan uit dat ie al meer als 6 jaar oud is ?????
Succes

Chiqa schreef:Dat is een heel hoog verbruik, ik weet haast wel zeker dat de rekeing klopt.
Hoe was dit vergeleken met de andere jaren?
Ik verbruik in een eensgezinswoning (groot) 1500 kuub aan electra en 700 kuub gas...
En ik ben geen zuinige, woon wel alleen.
Dus het zou nog best wel eens kunnen kloppen.

Chiqa schreef:Het gaat er in principe niet om wat je betaald, ik betaalde 15 jaar geleden een geeltje voor gas en elekctra, maar om wat je verbruikt.
Dat is van belang maar dat is toch logisch?