e mail van een ander lezen ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

e mail van een ander lezen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:19

Wat als , je de kans kreeg om iemands e-mail te lezen .
Zonder dat hij / zij het weet . En je ziet daar meerdere dingen over jou staan , die slecht zijn jou afbreken. (je weet wel roddelgedoe )
Wat zou jij doen ?

Laten voor wat het is
of
Haar aanpakken

Dit is puur om een discutie te starten hé Knipoog

Elma_

Re: e mail van een ander lezen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:22

Lastig.. Zo stond de inbox van mn vriend een x open.. Ik heb hem toen netjes afgemeld.. Maar ik denk dat ik diegeen wel zou confronteren ja Ja

EngeltjeS

Laten voor wat het is, maar wel afstand beginnen te nemen...

Vind het wel een rotstreek, maar als ik de email had gelezen, was ik net zo fout bezig Knipoog

Anoniem

Waarom zou je iemands anders email lezen?
Onbeschoft.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:23

Ik zou nooit andermans email willen lezen

Maar mocht ik het om wat voor reden dan ook toch lezen, dan zou het heel erg afhangen wie het is. Is het iemand die belangrijk voor me is, dan zou ik diegene ernaar vragen. Is dat niet het geval, zou ik het verder laten voor wat het is, maar dan hou ik het wel in m'n achterhoofd voor het geval zo iemand nog iets van me wil ooit Knipoog

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:23

zou je dan het niet erg vinden dat de relatie misschien kapot gaat door jou inberuk op zijn/haar privacy

of zou je zeggen van ok jij hebt over mij geroddelt ... pech voor jou ?

edit Voor 4 berichten hierboven
Laatst bijgewerkt door _Bonte_ op 09-12-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:24

jahoor, ik lees regelmatig door wat mijn personeel op mijn computers in mijn tijd aan emailverkeer heeft Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:24

Yessy schreef:
Maar mocht ik het om wat voor reden dan ook toch lezen, dan zou het heel erg afhangen wie het is. Is het iemand die belangrijk voor me is, dan zou ik diegene ernaar vragen. Is dat niet het geval, zou ik het verder laten voor wat het is, maar dan hou ik het wel in m'n achterhoofd voor het geval zo iemand nog iets van me wil ooit Knipoog

Wat als het jou beste vriendin is , dan vind je het niet erg dat ze over jou roddelen , maar als het iemand minder is .. gewoon laten ?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:25

KiWiKo schreef:
jahoor, ik lees regelmatig door wat mijn personeel op mijn computers in mijn tijd aan emailverkeer heeft Lachen

en wat vind je dan Duivel Vork

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:25

_Bonte_ schreef:
zou je dan het niet erg vinden dat de relatie misschien kapot gaat door jou inberuk op zijn/haar privacy

edit Voor 3 berichten hierboven

*was niet voor mij bedoeld Knipoog
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 09-12-08 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:28

Ik lees de mail van m'n man wel eens maar die weet dat ook enzo hij leest het mijne ook wel eens....maar bij hem gaat het allemaal over kermis/circus en bij mij over paarden en piercings Huilen van het lachen

Maar als ik echt kwaas wil zit ik binnen een poep en een scheet in diens hotmail Duivel , erg fout weet het...... Cool
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 09-12-08 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:28

EngeltjeS schreef:
_Bonte_ schreef:

edit Voor 3 berichten hierboven

Was dit voor mij bedoeld? volgens mij niet? Tong uitsteken of wel? zo wel, pas ik dit bericht wel zo aan Knipoog

oepsie was 4 ;p Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:28

Ik zou het niet lezen - ik zou mijzelf liever niet tot dat soort dingen verlagen.

Mocht het om een of andere reden toch zo zijn gegaan dat ik iets lees dat ik niet hoor te lezen waarin onvriendelijke dingen over mij staan, dan zou ik me eerst eens afvragen waarom die persoon dat geschreven heeft. Ik zou niet iemand 'aan gaan pakken' maar als het iemand is waar ik close mee ben, eerder aansturen op een open gesprek: waarom schreef diegene dat? Vindt die persoon dat ook echt zo? Is er iets wat we daaraan kunnen doen? Zit er misschien wel een basis van waarheid in? Eventueel zou ik wel duidelijk maken dat ik het echt niet op prijs stel dat er zo over me gesproken wordt - en als de andere persoon dat niet inziet zou ik een stuk meer afstand houden.

Als het gaat om een persoon waar ik niet zoveel mee heb, zou ik er denk ik niets mee doen - wat zou je daarmee willen bereiken?

Als het echt puur om roddels en leugens gaat die door iemand bewust verspreid worden, zou ik denk ik vooral afstand houden, vriendelijk beleefd blijven en verder zorgen dat ik niet te veel meer met de betreffende persoon om hoef te gaan. Eventueel zou ik proberen om schade door de leugens te voorkomen - als het mogelijk is en belangrijk is. Maar verder trek je meestal aan het kortste eind, mensen die bewust kwaadspreken kun je niet overtuigen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:32

Ik zou de kans niet aangrijpen denk ik. Dan voorkom ik het gevolg.

In een extreem geval zou het natuurlijk kunnen dat toevallig net een bericht geopend staat waar mijn zicht op mijn eigen naam staat. Dan lees je het bijna automatisch toch. Dan hangt het even van de situatie af of ik het erbij laat of dat ik me verontschuldig dat ik perongeluk een e-mail kon lezen die nog open stond. Om vervolgens na te vragen waar dat voor nodig was..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:36

KiWiKo schreef:

Ik zie geen knipoog ofzo, is dit dus serieus bedoeld? Bloos!

Mocht mij zoiets overkomen zou ik diegene er niet mee confronteren -dan verlul je ook je eigen onacceptabele actie- maar de kennis heb je in elk geval bij je, je weet dus wat meer over diegene.
Stel nou het is je partner dan zou ik hem er wel mee confronteren, want dan zit er blijkbaar iets niet goed in je relatie en dat lijkt me wel belangrijk.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:37

Bienotje schreef:
Ik zou de kans niet aangrijpen denk ik. Dan voorkom ik het gevolg.

In een extreem geval zou het natuurlijk kunnen dat toevallig net een bericht geopend staat waar mijn zicht op mijn eigen naam staat. Dan lees je het bijna automatisch toch. Dan hangt het even van de situatie af of ik het erbij laat of dat ik me verontschuldig dat ik perongeluk een e-mail kon lezen die nog open stond. Om vervolgens na te vragen waar dat voor nodig was..

Zoiets zou ik dan ook doen.
Ik lees nooit de Email van mijn vriend,maar stel hij heeft zijn emailscherm nog op de computer staan,en ik zie mijn naam,dan zou ik ernaar vragen.
Ik zou dan zoiets zeggen als 'Je had je email in het scherm laten staan en ik zag mijn naam,kan je het uitleggen?'

Maar als je bewust in een email gespiekt/ingebroken hebt zou ik dat erg... eh... onaardig vinden Nagelbijten / Gniffelen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:39

_Bonte_ schreef:
Yessy schreef:

Wat als het jou beste vriendin is , dan vind je het niet erg dat ze over jou roddelen , maar als het iemand minder is .. gewoon laten ?

Hoe bedoel je? Ik zeg toch niet dat ik het niet erg vind? Ik zeg dat ik het er met zo'n persoon over zou willen hebben. En ik heb meer categorieen dan beste vriendin en 'mindere' mensen Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:40

Geen idee eigenlijk.
Maar mijn mail mag je gerust lezen, niks bijzonders! Clown

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:41

Waarom haal je het in je hoofd om dat zomaar te gaan doen dan?
Lijkt me uiterst onbeschoft om iemand zijn email zomaar door te spitten... Lachen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:41

_Tivoli_; zo zou ik het ook doen! Ja

Ik kán wel in de mail van mijn vriend, maar doe dit niet. Als er iets is, vertelt hij 't me wel, en ik vind het onbeschoft om in iemands mail te gaan neuzen!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:42

KiWiKo schreef:

Hmmmm dan hoop ik niet dat mijn leidinggevende op mijn stage 2 jaar terug dat ook heeft gedaan Haha! toen liep ik daar stage met een vriendin en toen roddelden we nog wat af via de mail Haha! Haha!

Als mijn vriend zijn mail openstaat dan klik ik hem ook weg, en ik heb ook niet de behoefte om iemand zijn mail te lezen.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:46

Wij lezen soms elkaars mail. Hebben we ook geen problemen mee, want in een goed huwelijk is er ook niets te verbergen!.
Zou ik het van een vriend/ vriendin zien, dan zou ik uitloggen.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:48

Van mijn vriend ofzo zou ik het echt ook nooit doen. Ik weet waaraan en waaraf het is . Als ik hem iets vraag zegt hij naar mijn weten wat hij denkt.

Hij heeft me wel al 10 keer zijn passwoord gezegt , maar ondertussen ben ik het alweer 10 keer vergeten.
Ik heb er ook niet echt nood aan om het te lezen maar , ik was gewoon aan het denken aan mensen die zich vervelen en dan iedereen's E-mail gaan kraken .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:50

sdi schreef:
Wij lezen soms elkaars mail. Hebben we ook geen problemen mee, want in een goed huwelijk is er ook niets te verbergen!.

Wat een onzin :) Als je behoefte hebt aan privacy heeft dat niets te maken met wel of geen goed huwelijk.
(Daarnaast... zijn er vaak wel praktische dingen te verbergen. Al is het maar iets als 'goh, wat wil je partner voor z'n verjaardag' of de planning van een surprise-party, maar ook zakelijke details / beroepsgeheim waarvan ook de partner niet het recht heeft om dat zomaar allemaal te weten.)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:51

zou het ook niet lezen maar moet me dan wel erg inhouden want zou er best nieuwschierig naar zijn....