Niet schamen, de meeste mensen die beginnen hebben dit probleem. Gewoon zorgen dat je noodpakketten in huis hebt (pizza's, röstirondjes, pakjes aardapplepuree, magnetronmaaltijden, maaltijdsalades etc) en lekker gaan klooien. Hoeveel eten er de eerste weken bij mij wel niet in de prullenbak belandt is
En hoe vaak ik wel niet eerst mijn vlees heb gegeten, en later pas mijn aardappeltjes en groente. Nou ja, op een gegeven momente weet ik dat ik een half uur voordat ik mijn groente en aardappels heb mijn vlees al heb, dus begin ik een half uur later met mijn vlees (bij wijze van spreke dan hè). En zo probeer je wat uit, en op een gegeven moment lijkt het ergens op.
Tip voor een erg leuk en simpel kookboek: Eenvoudig kookboek voor kamerbewonders van Jan de Graaff.
Wat ik met recepten uit kookboeken vaak deed was ze overtypen in groteletters en dan printen. Dat briefje plakte ik dan op de muur van de keuken, kan ik van een afstandje zien wat ik moet doen, ipv elke keer mijn neus in een boek te douwen en een lap tekst te lezen.
Succes!