Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik ben daardoor jarenlang in de horeca blijven hangen maar achteraf wel zonde want nu heb ik niet echt een opleiding.
Erg vervelend. Ik heb de Mavo en de Havo gedaan, toen een week op de Pabo gezeten en toen zowat gillend teruggerend naar de middelbare school om dan maar het VWO te gaan doen. Helaas pindakaas niet afgemaakt door longontsteking en toen maar begonnen met HBOV, waar ik na 5 maanden mee ben gestopt. Toen twee jaar gaan werken bij de post, verhuisd en nu ben ik bezig met de opleiding Apothekers Assistente (Mbo 4, duurt 2 jaar) en zit in het laatste jaar. Maar ik vind het echt verschrikkelijk. Ik vind mezelf er zo niet geschikt voor, maar ik weet ook niet waar ik wel geschikt voor ben en ik wordt maar ouder en ouder en heb nog niets. Ondertussen ben ik dus alweer 24 jaar en om mij heen zijn er dus klasgenoten die hun TWEEDE studie al hebben afgerond... zucht... Overigens ga ik deze opleiding wel afmaken. Het staat niet zo geweldig op je CV als je veel bent begonnen maar niet hebt afgemaakt. Maar wat ik hierna ga doen? Werken? Nog een opleiding? Geen idee... Citaat:Zou wel weer een opleiding willen gaan doen maar zoiezo geen 5 dagen school want ik moet huur betalen enzo..

. 
Citaat:Ik word zo gek van mezelf, ik ben nu al een aantal jaar van de middelbare school af en ben met 2 opleidingen bezig geweest.. kappers en toerisme.. allebei na een jaar meegestopt.
En ik weet gewoon echt niet wat ik wil, nu ben ik maar weer aan het werk in de horeca (en ik heb echt al een boel baantjes gehad) maar ik weet het gewoon echt niet..
Zou wel weer een opleiding willen gaan doen maar zoiezo geen 5 dagen school want ik moet huur betalen enzo.. ik zou eigelijk het liefst wat voor mezelf beginnen maarja.. wat??

Zit nu thuis, te bedenken wat ik wil gaan doen. Misschien stewardess, maar vind maar is een betaalbaar huis in Amsterdam.
Citaat:Waar heb jij een beroepskeuzetest gedaan? Ik heb er meerdere gedaan, maar daar kwamen alleen richtingen uit en ik scoorde nergens hoog op...