parkeren!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigondas

parkeren!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:42

Ik ben er zelf ook geen ster in maar probeer de auto altijd netjes in het vak te zetten zodat de deuren van mijn auto en die van de auto 's naast mij gewoon open kunnen en iemand fatsoenlijk in en uit kan stappen.
Nu moest ik vanavond de auto van mijn werk ophalen die staat op een parkeerplaats bij een flat. Hij stond gelukkig op de 1ste plek want anders had ik nooit de auto ingekund. Aan de bestuurderskant stond een auto zo dicht bij dat de deur net 15 cm open kon. (wonder boven wonder had mijn auto geen schade.) Nu kon ik gelukkig met een hoop gedoe,gevloek en gescheld via de passagiers kant de auto in. Had aan die kant ook nog een auto gestaan dan had ik er nooit ingekund mijn auto heeft een grijs kenteken met dicht tussenschot. Kan er niet bij dat iemand zo aso z'n auto neerzet!!!!!!!

Moest het ff kwijt Boos!

Sammetje_

Re: parkeren!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:17

Je ziet het inderdaad wel vaker, echt heel vervelend! Zeker als je er zelf altijd rekening mee houdt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:19

Tja het is vervelend, maar weinig aan te doen vrees ik...
Helaas zijn er altijd wel mensen die geen rekening met een ander houden.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:27

Wij hebben dat hier ook op de parkeerplaats en aangezien we geen beste vriendjes zijn met onze buren doet onze buurman dat altijd express met het busje van zijn werk.
Zo dicht tegen je auto zetten dat je jezelf afvraagt hoe hun uberhaupt zijn uitgestapt

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:45

dit had ik laatst dus ook..met mijn normale figuur had ik mij er nog tussen kunnen wringen maar aangezien dat ik hoogzwanger was was dat dus een onmogelijke opgave...
dus ik wilde via mijn andere deur een poging wagen maar die weigerde dus open te gaan (had ie wel vaker last van) en via de kofferbak met die dikke buik ging ook niet..
Nou stond ik dan...ik was woedend (ja hormonen doen dan veel)
uiteindelijk kwam vriendlief die al in de buurt was en die is er in gekomen en mijn auto uit het vak gereden...
Sinds die tijd zette ik overal vrij asociaal mijn auto breed weg om dat dus nog een keer te voorkomen...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:51

Voor mensen die strak naast je parkeren geen oplossing, wel voor mensen die straks voor / achter je parkeren: de Parijse manier! Tip van mn baas, zet je auto in de achteruit, geef ff flink en kort gas, de auto achter je hupst zo een stukje naar achteren waardoor je iig ruimte hebt om je auto eruit te draaien!

@ Trieske_: oei jij blij dat je vriend nog in de buurt was!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:59

Ach gut Ik ken het. Meestal zet ik dan de kunststof strip van mijn portier tegen die andere auto, en dan toch even flink douwen Duivel
Verder alles OK met jou? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:27

O zo herkenbaar....Hier in de straat is een plaats waar met gemak 5-6 auto's zouden moeten kunnen parkeren, omdat er een paar leeghoofden bijzitten kunnen er soms maar drie auto's staan...Je kan je wel voorstellen wat er gebeurd als zo'n hopeloze zijn auto neerschijt naast jou knap geparkeerde auto.

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:47

Deur ertegen en duwen ging echt niet werken. Ben niet de slankste maar iemand met anorexia had er ook niet tussendoor gekund.
Denk dat ik anders was gaan toeteren of bij de flat op alle bellen had gedrukt tot ik die idioot had gevonden.

ff off topic
@alfie
Alles goed met mij en de mannen!!!!
Hoest met jullie?
Ga proberen echt zo snel mogelijk langs te komen er is zoveel veranderd.

Groetjes aan iedereen!!!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:56

Gigondas schreef:
Deur ertegen en duwen ging echt niet werken. Ben niet de slankste maar iemand met anorexia had er ook niet tussendoor gekund.
Maar wel van binnenuit toen je er eenmaal in zat Pling Duivel Maar ik snap 't wel hoor die machteloze woede als iemand zo asociaal parkeert dat jij geen kant meer uit kan. Hamer

Citaat:
ff off topic
@alfie
Alles goed met mij en de mannen!!!!
Hoest met jullie?
Ga proberen echt zo snel mogelijk langs te komen er is zoveel veranderd.

Groetjes aan iedereen!!!
Ja, met ons ook alles OK
Doe ik!!
Zo en nu zal ik niet verder off topic gaan Doei, doei

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:09

Ik deel de frustratie *LOL*

Ik vind het echt wonderbaarlijk dat mensen met een Daewoo Matizje twéé parkeervakken kan innemen ROFL
En dat het zo moeilijk is om je auto récht in een parkeervak te parkeren.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:13

Ik ben daar tegenwoordig heel makkelijk in geworden, ik maak het passend.
Ze zijn hier sterren in parkeren, normaal zouden alle auto's makkelijk moeten passen maar nu moet ik regelmatig verder rijden naar een andere straat omdat er een paar er toch veel moeite mee hebben.
Mij klemzetten = risico op schade. Moeten ze 'm maar niet te strak zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:22

Nijn schreef:
Mij klemzetten = risico op schade.

Dat vind ik persoonlijk iets te ver gaan, bovendien ben je strafbaar.
Als een ooggetuige het ziet en meldt aan de politie zal je grote problemen krijgen.
Nijn lekker de eer aan jezelf houden hoor Ja het is het niet waard!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:26

Ik zet mijn auto eigenlijk altijd op de hoek strak langs een paaltje zodat het vak naast mij meer dan genoeg ruimte heeft om te parkeren. Als de auto naast mij dan strak parkeert moet ik wel via de bestuurderskant erin.
Het is niet zo dat ik onvoorzichtig doe o.d., maar ik ga niet via de achterkant van mijn auto door mn hele auto kruipen om achter het stuur te komen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:27

Ik deel de ergenis. Clown
Op stal kunnen er ook een paar niet parkeren. Er kunnen er 5 staan (geloof ik) maar soms staan er maar 3 met ruim een meter tussen elke auto. Boos! Dus ik moet verder weg parkeren. En doen geen eens moeite....heel irritant...

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:30

@alfie
van binnenuit had gekund maar het is de auto van me baas en heb al een reputatie met parkeren enz.
met me eigen auto had ie hem echt kunnen krijgen daar maakt een dutje meer of minder niet bij uit. Je weet hoe groot de auto van me werk is (chrysler voyager).

Bij mijzelf in de straat kan ik nooit parkeren meer huizen en auto's dan parkeerplek. Dus parkeer ik daar ook bij een flat aan het eind van de straat. Soms ben ik lui en zet ik hem daar in het 1e vak als ie die 's avonds nog leeg is dan zit er de volgende ochtend een briefje onder me ruit of ik die plek vrij wil laten. Of als ik een paar vakken verder parkeer dan gaat een oma (woont op begane grond)zeuren dat ze niet uit het raam kan kijken. Kan het ook niet helpen dat ik zef een jeep heb en van me werk een grote auto en dat ik niet in me eigen straat kan parkeren.

Heb wel een hoop parkeerfrustraties geloof ik Duivel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:31

Er is bij ons parkeerplek genoeg, kan vaak gewoon voor mijn deur parkeren. Maar mijn buurman zet zijn Audi vaak zó asociaal neer dat er ipv 2 auto's nog maar 1 naast kan...en dan word ik pissig. Nagelbijten / Gniffelen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:33

Zo ken ik er ook eentje...
O wee als wij de auto voor de deur van de overburen zetten, dan worden ze boos. Maar zelf zetten ze hun auto of zelfs camper voor onze deur.
Eén van die overburen probeert mij ook telkens in te parkeren als mijn ouders niet thuis zijn (woon nog thuis). Maakt mij niet uit, ik kan wel rijden hoor Clown

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:37

Dat is helemaal mooi zeg!!
Jij mag het niet bij hun en zij wel bij jou?
Lekker dan...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:38

Ja, beetje vage mensen Clown

Maar goed, ze hebben alleen zichzelf ermee, zij kunnen dan niet goed uitstappen als ze dicht op mijn auto parkeren Nagelbijten / Gniffelen

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:43

Ja das ook irri dat ze perse de auto voor de deur willen hebben.

Toen ik nog thuis woonde en mijn vader nog leefde stonden er in het weekend 3 auto's en door de week 2 voor de deur. auto pa, prive auto van mij en de auto van me werk. We woonden in een blok van 4 en verder had toen niemand een auto uit het blok. Toen onze buren een auto kochten moest die bij hun voor de deur staan. Wij en ook anderen werden verzocht de auto weg te zetten omdat hun auto daar moest staan. Vond het toen een sport om ze klem te zetten maar dan wachtte ze net zolang totdat ik wegging.
En als ik de trailer mee naar huis nam dan was het helemaal drama omdat ik die dan een keer bij mij voor de deur wilde hebben. Dan zette ze haar auto er zo dicht achter dat ik stiekum weleens hoopte datde klem spontaan open zou gaan. Deed ze ook met mijn eigen auto een jeep waarbij de achterdeur naar opzij opengaat. Als je dan iets achterin wilde leggen moest ik eerst de auto naar voren zetten zodat de deur open kon. En dan stonden ze voor het raam te kijken. Maar die zijn gelukkig verhuisd dus me mams heeft geen last meer van ze.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:19

Pff, ja van die kinderachtige overburen heb ik ook. Mevrouw is slecht ter been, dus dat zij voor de deur willen parkeren begrijp ik heel goed. Dan woont er nog een broer van mevr. of men. bij hun in die ook een auto heeft. Gaan de overburen met de auto weg dan wordt gauw de auto van de broer op die plek gezet. Komen de buren thuis zet broerlief z'n auto aan de kant zodat zij er kunnen parkeren. Tot zover alles OK. Maar soms is er dan geen ruimte meer voor broerlief z'n auto en moet hij elders in de straat parkeren. Gaat een andere auto die voor of achter de auto van de buren geparkeerd stond dan weg, dan komt gauw broerlief naar buiten schuifelen om dat plekkie te pikken. Zooo ontzettend kinderachtig vind ik...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:08

@ Gigondas: ik snap jou vorige buren wel, ik wil ook mn eigen auto voor de deur en niet de 3 auto's van de buren met trailer!

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 15:52

@OoappleoO

Snap hun ook wel vind het zelf ook fijner als de auto dichtbij huis staat zodat je er een btje zicht op heb. Maar als je het dan netjes vraagt en uitlegt hoe en waarom en dat ze dan deur dicht kwakken sorry.
Die trailer kwam 1 a 2 keer per jaar voor en vond het dan geen fijn idee dat ie in verwegnistan staat. Uiteindelijk voor hun bij mensen die zelf geen auto hadden gevraagd of mijn priveauto op hun oprit mocht staan (tegen betaling ).

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:57

Tja, ik heb me daar vanochtend (en nu nog steeds) schuldig aan gemaakt. Heb er ook altijd een hekel aan als mensen niet binnen de lijntjes parkeren, maar 2 parkeerplaatsen nodig lijken te hebben.
Ik had nog net de laatste parkeerplaats aan de linkerkant te pakken en heb hem dus ook even vakkundig zeer dicht naast die scheefparkeerder gezet als grote hint. Hopenlijk wordt ie begrepen Whoosh!