Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Nou volgens mij bestaan ze gewoon beide niet
Relaxed schreef:Nou volgens mij bestaan ze gewoon beide niet
BBreedveld schreef:Vraag het aan een Boeddhist en die zal je vertellen dat de een kenbaar is door het andere.
Dankzij de duisternis is er licht, dankzij het licht is er duisternis. Al met al zijn beiden één.

NaNi schreef:Ojee, we gaan zometeen naar het niveau *als een tak breekt in het donker, en er is niemand die het hoort... is er dan uberhaupt geluid, en is die tak dan wel echt gebroken*
Ik vind dat je een punt hebt; maar zonder donker zou je je nooit kunnen realiseren wat licht is.
Vjestagirl schreef:NaNi schreef:Ojee, we gaan zometeen naar het niveau *als een tak breekt in het donker, en er is niemand die het hoort... is er dan uberhaupt geluid, en is die tak dan wel echt gebroken*
Ik vind dat je een punt hebt; maar zonder donker zou je je nooit kunnen realiseren wat licht is.
Nee, dat is ook zo. Daarom vraag ik me af waarom het een niet zonder het ander zou kunnen, misschien wel momdat je anders van geen van 2 benul zou hebben van het bestaan
Fenn schreef:En is het ook niet zo dat al het 'kwaad' op de wereld ook ergens vandaan moet komen? Oorlog ed, dat zou een God nooit gemaakt kunnen hebben en dus moet er een Duivel zijn.
Vjestagirl schreef:Fenn schreef:En is het ook niet zo dat al het 'kwaad' op de wereld ook ergens vandaan moet komen? Oorlog ed, dat zou een God nooit gemaakt kunnen hebben en dus moet er een Duivel zijn.
Waarom zou dit niet vanuit de mens zelf kunnen komen? En waarom kan God dit niet gemaakt hebben? Wij weten niet wat Zijn plan is met de wereld, dus wie weet heeft God dit wel bewust gemaakt.
En, als het kwaad dan perse van de Duivel af komt, dat bewijst nog niet het bestaan van een God?
Fenn schreef:Vjestagirl schreef:
Waarom zou dit niet vanuit de mens zelf kunnen komen? En waarom kan God dit niet gemaakt hebben? Wij weten niet wat Zijn plan is met de wereld, dus wie weet heeft God dit wel bewust gemaakt.
En, als het kwaad dan perse van de Duivel af komt, dat bewijst nog niet het bestaan van een God?
Het zou niet van de mens zelf uit kunnen komen, omdat die ook door God gemaakt zouden zijn. (als God bestaat) Wanneer er alleen een Duivel is, dan zou de wereld één grote oven zijn waarin allerlei Sadisten elkaar martelden met prikvorkjes![]()
![]()
Ik ben trouwens niet gelovig. Als je begint met het verhaal dat God dat bewust heeft gedaan. Tja, het is best een logisch proces dat er oorlog, ziekte en andere vreselijke dingen moeten zijn. Om de mensen een beetje in toom te houden. Maar als er dan echt een God is die de hele aarde al kon verzinnen geloof ik wel dat Hij daar een creativere oplossing voor zou hebben.
Fenn schreef:mmm... er is uberhaupt geen bewijs van het bestaan van één van tweeën, er is meer bewijs tegen, maar wanneer je in de één geloofd is er logiserwijs ook een ander.
Tja, dan heeft God blijkbaar een foutje gemaakt he
Er zijn echter wel mensen die denken dat ze God zijn en mensen waarvan anderen vinden dat ze de baarlijke duivel zijn.