Opdringerige wervingsmannetjes van nuon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ylva

Opdringerige wervingsmannetjes van nuon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:03

Ook iemand last van.....

Het begint met de bel. Goedemiddag mevrouw, gevolgt door grote prodent grijns en ID kaartje onder mijn neus Haha! . Jawel nette kleding, papier en pen in de aanslag en bijna een voet tussen de deur, het kwartje valt, het is een verkoper Nors opkijken
*ziet afgrijzen aan voor wantrouwen* U hoeft niet te schrikken hoor *wederom prodent grijns* Hamer
Vervolgens wordt me uitgelegt dat ik veeeeeel te veel betaal voor mijn vaste lasten die een paar euro omhoog zijn en ik wel 14% (werd later 9) goedkoper uit kan zijn, het scheelt namelijk wel €120 (werd 60 tot 70) euro op jaarbasis.
*Kijkt nu teleurgesteld bij uitblijven van vreugdedansje en blijde omhelzing* Nieuwe poging: u kunt nu veel geld terugverdienen, ik wilde dat ik zoveel in een paar minuten kreeg, dan was ik miljonair *kijkt nu heel blij*.
Ik geef nu toe dat al het geratel heel imponererend klinkt als je twee keer zo snel praat als normaal zonder adempauze en voornamelijk de termen grote korting, rijk en wat leuke bedragen en percentages bij elkaar stopt. Desalniettemin ben ik per definitie niet van plan om een handtekening te zetten in mijn deuropening terwijl ik niet meer kan onthouden dan dat het over gas en electra gaat.....
Meneer heeft na het volgen van talloze *overrompel de bewoner* cursussen feilloos door dat ik nog niet in juich en toehap stemming verkeer en besluit over te gaan tot drastischer maatregelen.*Heeft lief kijkende sidekick waarschijnlijk laten bellen want telefoon begint nu veel kabaal te maken*
* Doet nu heel gehaast en stapt naar voren* Nou als u even een tafeltje beschikbaar heeft dan zullen we dit even in orde maken en kunt u het daarna op uw gemakje doorlezen.
Ik, vastbesloten om niet toe te geven, meld dat ik het liever eerst lees en daarna zelf wel actie onderneem Pling
Was kennelijk het verkeerde antwoord, want nu wordt ik ingelicht over de bij wet verplichte wettelijke acht dagen bedenktermijn.
Nu wordt, naar later blijkt de laatste poging ondernomen. Als we dan nu even naar een tafeltje gaan.....*kijkt hoopvol*
Wederom heel fijn, maar ik meld weer dat ik toch echt niet nu iets ga tekenen. Dit bleek dan uiteindelijk afdoende om hem in rap tempo te laten doorstromen naar zijn volgende slachtoffer. Doei, doei

Ik ben toch benieuwd hoeveel mensen er nou bezwijken voor zo iemand. Ik vind de wervingstactiek persoonlijk best "agressief", ik kan me voorstellen dat mensen daardoor overrompeld worden. Vervolgens denken de meesten laat maar en gebeurt er in die acht dagen dus niets.

Nu ik zit te schrijven vraag ik me ernstig af wat er nu eigenlijk goedkoper is. Ik geloof dat hij het over netwerkkosten had, maar volgens mij blijven die hetzelfde als je van leverancier veranderd. Je hebt immers nog steeds dezelfde netbeheerder. Het zou me niets verbazen als het een groot kletsverhaal was, het gaat immers om de handtekening en zonder een halfuur gericht vragen of een geluidsopname is er niemand die onthoudt wat hij nou eigenlijk verteld Nagelbijten / Gniffelen

efaa

Re: Opdringerige wervingsmannetjes van nuon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:08

schoppen !!!!! zulke mensen halen echt het slechtste in mij naar boven!!! heb er echt een hekel aan. ik gooi gewoon de deur dicht(ook aan de telefoon heb je zulke mensen) wie denken ze wel niet dat ze zijn ! bah! netjes vragen mag altijd maar je iets aansmeren en opdringen hou ik niet van !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:09

Dat soort mensen heb ik gelukkig nog nooit aan de deur gehad. Daar ben ik erg blij mee, en als ik ze wel aan de deur zou krijgen mogen ze hun hele verhaaltje doen, en dan kan ik ze vertellen dat ik er niet over ga...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:11

haha dit hebben wij vorige week gehad hier.. eerst heb ik gezegt dat me pa nie thuis was, en hij maar later terug moest komen.. nou goed, daarna is ie weer trug gewees en heeft me pa getekent drvoor ben benieuwd...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:17

Je hebt het erg leuk beschreven zeg, ik zag het gewoon voor me Haha!
En je hebt gelijk: die verkooptechniek is erg agressief die ze hanteren en ze leren precies de truukjes om mensen een contract/abonnement/whatever aan te praten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:19

Volgende keer direct onderbreken met de quote: 'Oh, u bent van Nuon? Geen zorgen, ik heb energie genoeg!'. Haha!

Deze heeft mij al een paar keer 'gered' van een aantal telefonische verkoop aanvallen. Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:21

Ir111 schreef:
Volgende keer direct onderbreken met de quote: 'Oh, u bent van Nuon? Geen zorgen, ik heb energie genoeg!'. Haha!

Deze heeft mij al een paar keer 'gered' van een aantal telefonische verkoop aanvallen. Tong uitsteken

Dies leuk, die ga k onthouden...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:25

ha... Bij mij zouden ze echt Niet binnenkomen. Bijkomend voordeel dat ik een groot hek rond mijn huis heb, en dat blijft ten alle tijden dicht... Bij ons komen ze gelukkig niet eens langs...

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:28

Ik zal het onthouden, al denk ik niet dat hij nog terugkomt Haha! . Telefonische terreur is al een stuk minder als je geen vast nummer meer hebt..... Al werd ik laatst weer lastig gevallen met een werkelijk geweldige kans om voor x euro een paar weken de ?krant te krijgen. Bij de tweede nee, hoorde ik een heel verbaast stemmetje vragen, "maar dat is toch heerlijk, 's ochtends met een kopje koffie", ik drink geen koffie. Bij de 4e nee werd het een smekend "echt niet?" en uiteindelijk droop ze af. Ach gut
Het zou mijn baan niet zijn

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:33

Wat een toeval. Ik ga per morgen stagelopen bij het programma Kassa van de VARA en tijdens mijn kennismakingsgesprek vertelden ze over een andere stagiar die "geïnfiltreerd" was bij dit groepje energieverkopers en die was op pad geweest met een verborgen camera. Was een erg leuke reportage.

Ik walg er echt van. Mijn schoonmoeder werd ook laatst gebeld of ze groene stroom wilde. Antwoordde ze: komen jullie dat dan apart aanleggen ofzo, want ik heb stadsverwarming. Nou...daar hadden ze geen antwoord op natuurlijk.

Die goede doelen mensen kan ik ook wel voor hun bek slaan soms. Kankerfonds, Greenpeace, Nierstichting...ga toch lekker weg allemaal. Als ik aan goede doelen geef is het altijd kleinschalige projecten zodat ik weet waar het terecht komt!
Als je ook hoort dat de directeur van de Harststichting bijna 2 ton verdiend per jaar voor een parttime baantje...
BAH!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:37

Ik heb ook wel last van de Nuon op moment, maar dan per telefoon. U bent ooit lid geweest van Ouders van Nu? Dan hebben wij een geweldige aanbieding voor u!
Ik heb ze precies 8x verteld (en steeds een beetje boziger) dat ze in de AVOND moesten bellen omdat ik voor de klas sta en dan dus GEEN tijd heb voor een mobiel gesprek (maar ze bellen natuurlijk alleen in de pauze of net na school Scheve mond , anders is mijn telefoon gewoon uit), toen had ik er tabak van en heb ik gezegd dat ze NIET meer hoefden te bellen want ze konden blijkbaar na aanhoudend vragen niet in de avonduren bellen/niet luisteren. Inmiddels hebben ze alweer drie keer gebeld waarop ik ze verteld heb dat ik contact op ging nemen met de consumentenbond als ze zouden blijven bellen. Tot nog toe was zaterdag het laatste belletje, maar ja, het is pas maandag...

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 16:50

De maandag is nog niet om, dus juich niet te vroeg Huilen van het lachen
Enne, jij wint. Jij hebt last van herhaalde telefoonterreur. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit een eenmalige actie is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:58

Weet je wat ik zo vervelend vind? Mijn dementerende schoonvader is met dit soort personen altijd de klos, zowel telefonisch als aan de deur. Je wil niet weten wat wij allemaal al hebben moeten terugdraaien Rolleyes .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:00

LDRD schreef:
Weet je wat ik zo vervelend vind? Mijn dementerende schoonvader is met dit soort personen altijd de klos, zowel telefonisch als aan de deur. Je wil niet weten wat wij allemaal al hebben moeten terugdraaien Rolleyes .

Hetzelfde met mijn opa,
voor hij het wist zat hij aan groene stroom vast, de arme man had nauwelijks twee minuten aan de telefoon
gezeten en was zich niet eens bewust dat hij zojuist een abonnement had afgesloten.
Schandalig vind ik het! Boos!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:04

ik heb een keer een aanvaring gehad met een vrouw die uitvaartverzekeringen verkocht.... Oh zo vervelend..

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:36

Men zegt dat als je je aanmeld bij infofilter.nl je dan niet meer gebeld wordt.
Echter helpt dat bij ons niet echt. Misschien omdat we een bedrijf hebben en dus op veel plekken ons telefoonnummer te vinden is, maar ik vind dit soort verkooptechnieken wel niet zo godsgruwelijk irritant. Gelukkig bellen ze met onbekende nummers, die ik dus ook maar niet meer opneem.

Aan de deur komen ze hier nooit, we wonen in het buitengebied, dus daar is niks te verdienen (geen huis-aan-huis)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:39

Ik heb dit soort werk gedaan (niet Nuon overigens) en dat deur aan deur werven is alleen in opdracht, dus dat zijn gewoon externen. Althans dat was het bij mij, je bent een soort zelfstandige maar ook weer niet helemaal en verdient dus ook daadwerkelijk per afgesloten contract. Was overigens vreselijk werk om te doen Bloos En je doet helemaal niet talloze cursussen hoor, er worden gewoon straten toegewezen en hallee, doe je best maar. De ene persoon heeft dus nogal een andere verkoopstechniek als de andere Haha! Ik was er niet zo best in, ik ben nl. niet commercieel maar klantgericht. Hoewel het kortingproject wat ik aanbood overigens wel serieus gewoon goedkoper was voelde ik me toch altijd een beetje als iemand die stond te verkondigen 'dat dit tweedehands autootje van een oud dametje was geweest die er eens in de week haar boodschappen mee deed en verder niets' bij wijze van spreken.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:49

Zo had ik laatst ook iemand aan de deur. Aan de deur, die zoals jij beschrijft prodent smile, Huilen van het lachen. Mevrouw ik zie aan U dat U van geurtjes houd.(Goh) Nu heb ik hier een aanbieding van 2 geurtjes die u gratis krijgt. (leuk vind ik het om altijd te luisteren, hun werk te laten doen en daarna mogen ze weer Doei!) met allemaal moeite haalt hij een geurtje uit zijn kartonnen doos. En laat mij ruiken. Echte gucci geur. Nou meneer, sorry dit is niet mijn soort geur. Maar blijven doorgaan dat het gratis is, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik dan toch 17 euro moest betalen terwijl het anders tegen de 50 euro uit de winkel zou zijn. Met een niet zo'n vriendelijke prodent smile is hij weer afgedropen nadat ik vroeg het was toch gratis geef mij er dan gewoon 1? Was niet de allerbeste verkoper blijkbaar Vork

Of kennen jullie die verkopers van de ECI? Weet niet of die elders in het land ook zitten. De standaard 3 vragen: welke boeken leest u, welke cd's luiserd U en welke films bekijkt U. Daarna hoevaak koopt u dit in de maand etc. Stom vervelend, maar vind het leuk ze aan de praat te houden met mijn onzinverhaaltjes om ze daarna te zeggen dat ik er geen belang bij heb ..
Noem het tijdverdrijf, zo doen zij hun werk en mogen ze praten als brugman, als ik wat wil hebben dan ga ik er zelf wel heen Vork

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:17

Hier in heerenveen stonden gister 2 dames voor de AH, waarvan de en mijn vriend aansprak (waarom mij niet? Clown ) of hij wel eens de veronica las. Nou die leest ie dus thuis bij zn ouders wel eens, maar hij kijkt zelf eigelijk nauwelijks tv, maar hij vind het wel een leuke gids. Nou of hij het dan leuk vond om een jaar gratis (lees 2 euro permaand, want je moet wel zelf de verzendkosten betalen) de veronica te gaan lezen en dan kreeg hij er een bon van een healthcentre bij of een bioscoopbon. En ze zou direct zn naam wel noteren en haar hele forumuliertje invullen voordat mn vriend ook nog maar iets kon zeggen. Dus vriend nogmaals duidelijk gemaakt dat een gids nutteloos is als je nauwelijks tv kijkt. Maar dan doe je het toch wel om die kado bonnen? Dus vriend heel vriendelijk, ik weet wel andere manieren om me te ontspannen (waarbij hij mij dan weer heel veelbetekenend aankijkt Huilen van het lachen ) waarna zij nog begint over die biosbon. Toen waren we het wel een beetje zat, ze begon agressief te verkopen (hoe irritant!) Ze ratelde aan 1 stuk door en je kreeg er nauwelijks een woord tussen.. Kreeg echt de neiging haar een cursus verkoop te doen (ik verkoop zelf ook,maar dan telefonisch), maar mn vriend trok me al weg omdat hij de bui al zag hangen (wellicht dat ze daarom mij nooit aanspreken Clown )

Gelukkig hebben we zelf nooit last van deurverkopers, maar bij dat soort volk gooi ik gewoon direct de deur dicht. Ik heb groene stroom, bevalt me prima en hoe weet jij zo goed wat ik wel of niet teveel betaal Huilen van het lachen
Ik vind echt niets erger dan agressief verkoopgedoe, wat bereik je daar nou mee?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:20

Dreeetje schreef:
Zo had ik laatst ook iemand aan de deur. Aan de deur, die zoals jij beschrijft prodent smile, Huilen van het lachen. Mevrouw ik zie aan U dat U van geurtjes houd.(Goh) Nu heb ik hier een aanbieding van 2 geurtjes die u gratis krijgt. (leuk vind ik het om altijd te luisteren, hun werk te laten doen en daarna mogen ze weer Doei!) met allemaal moeite haalt hij een geurtje uit zijn kartonnen doos. En laat mij ruiken. Echte gucci geur. Nou meneer, sorry dit is niet mijn soort geur. Maar blijven doorgaan dat het gratis is, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik dan toch 17 euro moest betalen terwijl het anders tegen de 50 euro uit de winkel zou zijn. Met een niet zo'n vriendelijke prodent smile is hij weer afgedropen nadat ik vroeg het was toch gratis geef mij er dan gewoon 1? Was niet de allerbeste verkoper blijkbaar Vork

Of kennen jullie die verkopers van de ECI? Weet niet of die elders in het land ook zitten. De standaard 3 vragen: welke boeken leest u, welke cd's luiserd U en welke films bekijkt U. Daarna hoevaak koopt u dit in de maand etc. Stom vervelend, maar vind het leuk ze aan de praat te houden met mijn onzinverhaaltjes om ze daarna te zeggen dat ik er geen belang bij heb ..
Noem het tijdverdrijf, zo doen zij hun werk en mogen ze praten als brugman, als ik wat wil hebben dan ga ik er zelf wel heen Vork

Die ECI-ers vind ik ook echt vreselijk, leest u veel boeken? Ja. Hoeveel? Gemiddeld 50 per jaar. Dan is dit echt iets voor u! Ik heb een pas van de biblotheek. Koopt u dan wel een cd's en dvd's? Wel eens gehoort van een computer Clown en dan druipen ze weer af

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:46

ylva schreef:
Enne, jij wint. Jij hebt last van herhaalde telefoonterreur. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit een eenmalige actie is.

Ze hebben nie meer gebeld sinds zaterdag Go jij! Go jij! Volgens mij ben ik nou ECHT duidelijk geweest Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:55

Blue_Eyes schreef:
ylva schreef:

Ze hebben nie meer gebeld sinds zaterdag Go jij! Go jij! Volgens mij ben ik nou ECHT duidelijk geweest Knipoog

Mooi zo!
Boodschap is blijkbaar toch nog aangekomen Haha!

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:05

Ach als ze zich nog bedenken dan moet je gewoon standaard ophangen als zij het zijn. Laten zij zich maar ergeren Clown de remedie voor hijgers is misschien ook nog wel wat: opnemen en de telefoon naast de radio leggen, dan hangen ze vanzelf op. Vork
Voorkeur gaat er natuurlijk naar uit dat ze nu inderdaad hun lesje geleerd hebben.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:26

Bij mij belt niemand...
Ik heb een geheim nummer. De enige die tig keer in de week belde was de KPN tot ik het op een gegeven moment zo zat was, dat ik gevraagd heb of ze wisten of ik een geheim nummer had. Ja dat wisten ze... Toen heb ik gevraagd waar ze dan het recht vandaan haalden om dat zelf wel te gebruiken. Eraan toegevoegd dat bij de volgende keer ik de Opta inschakel: nooit meer last gehad Haha! Haha! Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:36

Het werkt erg goed door ze gewoon eens uit te laten rekenen wat het je scheelt op jaarbasis. Energie kost niet zo enorm veel dat ze je zoveel korting kunnen geven als dat ze je geven. Vaak komt het welgeteld maar neer op 30 euro per jaar. Wie wil nu al die rompslomp op zijn hals halen voor 30 hele euro's? Meestal weten de verkopers namelijk exact welke energieleverancier je nu hebt, dus als ze jou goedkope energie willen leveren, zullen ze je toch moeten overtuigen met absolute getallen.

Uitvaartverzekering; Mevr./Dhr., ik denk niet dat ze me dood in bed laten liggen hoor!! Dat wordt echt wel geregeld.

Gelukkig komen ze hier niet aan de deur, alleen aan de telefoon.