Aangezien we voor school (Design Academy) we ons voor een vak wat meer moeten verdiepen over de Hema, dacht ik dat ik misschien wijzer wordt door wat vragen te stellen. En bokt is daar natuurlijk heel handig voor.

Voor de opdracht is het de bedoeling om erachter te komen wát het "Hema-icoon" is. Onder een icoon wordt bedoelt wat herkenbaar aan de Hema is, in dit geval een product. Dat kan van alles zijn, want Hema heeft een heel herkenbare stijl.
1. Ga je vaak naar de Hema?a - minder dan 1 keer per maand
b - 1 keer per maand
c - 1 keer per week
d - vaker dan 1 keer per week , maar ik werk er dan ook
Buiten werk kom ik er hooguit één keer in de twee maanden ofzo[.b]
[b]2. Wat valt je op als je de Hema binnenloopt?Ik kijk altijd even wat voor BH's, ondergoed er hangt en dat terwijl ik de BH's van de Hema niet eens pas.
3. Wat vind jij heel herkenbaar aan de Hema winkels?Het Rode logo, de rekken die bijna overal het zelfde zijn.
4. Wat vind je van de indeling van de winkels?Ik zie er de logica wel van in, maar ik weet dat veel mensen dingen niet kunnen vinden. Toch vind ik het een nette indeling.
5. Wat koop je bij de Hema? Is dat vaak hetzelfde of is dat heel verschillend? Taart

, ondergoed en in de winter mutsen/handschoenen, soms fotolijstjes. Heel verschillend dus
6. Wat vind je herkenbaar/typerend aan de Hema producten?Tijdloos en ze doen het vaak goed. Gewoon heel makkelijk.
7. Ben je tevreden over de kwaliteit van hun producten?Ja,
8. Wat vind jij nou een heel typerend Hema product (wat is nou "écht Hema")?De rookworst

En eigenlijk meen ik dat nog serieus ook
9. Hoe is de service in de winkel?Op Zaterdag sowieso top

, verder volgens mij ook goed.
10. Welke doelgroepen kopen denk je producten bij de Hema?Enorm gevarieerd, van kleine meisjes die schoolspullen nodig hebben, tot moeders die brood/vleeswaren halen, tot oude dametjes die voor de koekejes en banketstaven kopen.
Alvast bedankt!