Verkoper houd zich niet aan "niet goed geld terug"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Verkoper houd zich niet aan "niet goed geld terug"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 21:22

Ik heb een probleem...

Ik was een zadel aan het kopen voor mijn paard en dacht op marktplaats een model gevonden te hebben dat ze eerder had gehad en dat goed paste. Ik heb de verkoper (een vrouw) gebeld en mondeling afgesproken dat het zadel terug kon als het niet paste. De verzendkosten uiteraard voor mij.

Dus zo gezegd, zo gedaan. Gister was de zadelpasser geweest en het zadel paste niet, dus ik heb via de zadelpasser een andere aangeschaft. Maar dit zadel moet dus terug.
Nu belde ik vanmiddag de verkoper (deze keer een man) en die zegt niets te weten van die afspraak. Dus ik verwees naar de afspraak met de vrouw en hij zei dat ze niet thuis was. Dus ik heb laten weten later op de avond terug te bellen.

Nu wil ik net bellen en staat haar telefoon ineens uit. Dat ding heeft altijd aangestaan, ik heb meerdere keren contact gehad omdat het ook erg lang (twee weken) duurde voordat ik het zadel in huis had. Toen heb ik al een keer een afspraak gemaakt dat zij mij zou bellen met de Track en Trace code en daar hoorde ik ook niets van.

Uitsluitsel heb ik nog niet, maar ik denk dat ik mijn geld niet zomaar terug ga krijgen. Nou wou ik graag weten wat mijn rechten zijn, omdat ik dus geen bewijs heb dat die afspraak gemaakt is.
Maar als ik het zadel zo via internet verkoop krijg ik er nooit voor wat ik betaald heb.

Tivoli

Re: Verkoper houd zich niet aan "niet goed geld terug"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:24

Ik zou het eerst maar eens gaan vragen.
Kan me zomaar voorstellen dat die vrouw niet 24/7 op haar mobieltje zit Knipoog

Die afspraak,heb je dat op mail?
Zo ja,uitprinten.Misschien kan je daar iets mee.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 21:25

Afspraak heb ik niet op de mail, helaas...

Naja, ik vind het een beetje verdacht. Ze wisten dat ik om 9 uur terug zou bellen. Heb expres specifiek een tijd gezegd.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:29

morgen nog maar eens bellen en als het niet lukt, meteen rechtsbijstand inschakelen. Het is heel goed aannemelijk te maken dat je deze afspraak hebt gemaakt. Niemand koopt toch zomaar een nieuw zadel zonder te weten of hij past?

ik zou er heengaan en geld terugeisen en laat die man dan maar uitzoeken of die vrouw het heeft toegezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:31

bel morgen nog een keer en spreek geen tijd af en bel met iemand anders zijn telefoon. grote kans dat als ze je nr zien ze expres niet opnemen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 21:45

Ik ga morgen sowieso nog een keer bellen en als ik ze maandag niet te pakken heb gekregen ga ik inderdaad echt actie ondernemen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:18

Ik heb vandaag weer gebeld en ik denk dat die kerel heel veel lol gehad heeft... Ik wat minder.

Ik belde met de huistelefoon, daarmee heb ik ze eerder gebeld en ook aan de lijn gehad. Die man nam op, veel herrie en hij schreeuwde in de telefoon met de vraag wie ik was. Dus ik zeg mijn naam, maar hij kon mij niet verstaan. Ik schreeuw mijn naam en zeg dat ik van het zadel ben... Opgehangen.
Daarna nog een keer bellen, zelfde verhaal alleen nu met de mededeling dat ik moest stoppen met bellen. Daarna hoorde ik hard gelach (?) en werd er weer opgehangen.

Toen wilde mijn moeder bellen, ook met de huistelefoon. Weer die vreemde kerel, en weer hing hij op.

Daarna belde mijn zus met haar eigen mobiel, dus een ander nummer, en toen kregen we de voicemail...

Dus ik denk dat ik wel zeker weet dat ik naar mijn centen kan fluiten.

Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje enge mensen Bloos , dus de politie inschakelen, daar ben ik ook niet zo fan van... Ze hebben mijn adres...

Maar bellen doet dus ook vrij weinig, dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nu mee moet. Heb het zadel wel te koop staan, maar ik heb de nieuwprijs betaald en als ik hem verkoop krijg ik dat er natuurlijk nooit voor...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:36

Weet je het adres van die mensen waar je het zadel vandaan hebt? Gewoon langsgaan met je vader en een paar vrienden van je vader, aanbellen: 'Hallo, ik kom het zadel retourneren' Schijnheilig

Je laat je toch niet zomaar oplichten zeker! Ook niet vergeten even de advertentiesite te informeren hierover. Bij de politie heb je denk ik weinig zaak zonder bewijs, maar ik zou daar dus echt niet van de stoep gaan tot ik mijn geld terug had, al moet ik me aan het tuinhek vastketenen en ze 's nachts blijven stalken Clown

*maar beetje dom om de nieuwprijs te betalen voor een zadel dat niet van de winkel komt, sorry*

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:40

Naja, ik zat wel onder de nieuwprijs, en het zadel is dit ook wel waard, maar het is gewoon lastig om een match te vinden.
Plus dat ik ervanuitging dat het zadel retour kon, en als het had gepast had ik ook het dubbele willen betalen, wat dat betreft vond ik het geen probleem, maar als ik dit had geweten...

Ik heb geen adres, wel twee potentiële adressen via de telefoongids.nl... Ga morgen die huisnummers proberen, kijken of die mensen daar wonen, en dan wil mijn papsie inderdaad best langsrijden met zijn matties Knipoog .
Hada gehoopt dat het telefonisch geregeld kon worden, gezien het feit dat die mensen niet echt in de buurt wonen en ik dan dus benzine kosten moet maken...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:40

Rechtsbijstand inschakelen! Wat kunnen ze je maken ? Als ze gaan bedrijgen etc daar is de politie voor.

Ik zou het er niet zomaar bij laten zitten, jij bent niet fout! hun zijn fout. zulke mensen moeten gestraft worden. Lachen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:42

inderdaad als je het adres heb gewoon er heen gaan.
Hoe kan je 2 adressen gevonden hebben? Of heb je niet onder telefoon nummer gezocht ofzo? Goed luisteren of de stem hetzelfde klinkt als je langs gaat niet dat er onschuldige slacht overs vallen Clown

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:43

Heb op naam en woonplaats gezocht, en er zijn twee mensen met die naam in die stad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:47

Nou ja, ik had willen smsen dat ik het dieptriest vond dat ze een arme student die alleen maar het beste wil op deze manier geld aftroggelen en dan te kinderachtig zijn om mij gewoon te woord te staan. Maar ik heb niet zo'n zin me te verlagen tot hun niveau.

Ben inmiddels bezig om mijn zadel gewoon particulier te verkopen. Maar ik bel morgen (beetje lastig met school) en anders overmorgen die huisnummers. Durf nl niet zo goed 's avonds daarheen te bellen, één van de twee is immers gewoon een onschuldige burger Tong uitsteken . Maar ik bel ze woensdagmiddag en als ik dan weer geen gehoor krijg of deze onzin, dan schakel ik idd rechtsbijstand in...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:47

Heb je al een thuis telefoonnummer?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:51

Twee potentiële. Daarom heb ik nog niet gebeld op die nummers omdat ik niet echt op normale tijden thuis was. En ik vind het ook een beetje asociaal om onschuldige mensen om half 6 te bellen als ze aan het eten zijn.
Daarbij wilde ik de verkoper het voordeel van de twijfel geven, ik heb ook wel eens niet opgenomen, en mijn telefoon staat ook wel eens uit... Maar vond wat er vanavond gebeurde toch wel vreemd...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:54

Welk nummer heb je gebeld dan, toen die man opnam?

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:56

tjee das idd wel balen.. hoop wel dat je je geld terugkrijgt en misschien heb je wel geluk en kun je het met winst verkopen Clown

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:59

Het 06 nummer waarop ik eerder contact heb gehad.
Via dat nummer heb ik mijn adres etc doorgegeven, gezegd dat het zadel binnen was en dat er een zadelpasser ging komen en daarna nog naar dat nummer gebeld om te zeggen dat het dus niet paste. Alle keren werd er door een vrouw opgenomen, alleen de laatste keer niet.
Toen was het die man die niet van de "niet goed geld terug" afspraak wist.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:09

Mondelinge afspraak, geen getuigen, niets op papier....sorry maar je hebt geen been om op te staan en dat zal de raadsman van je rechtsbijstandverzekering je ook wel bevestigen...Politie kan ook niets doen...T Is woord tegen woord...

Volgende keer schriftelijk contract opmaken als je iets duurs koopt...dan zou je al deze ellende bespaard blijven.

Sterkte Ach gut

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:11

Het enige lichtpuntje is dat me dit niet snel meer zal gebeuren, want omdat ik dit gezeur zo zat wes heb ik gewoon een kwalitatief goed zadel wat goed op mijn paard past van de zadelpasser, en daar kan ik wel even mee vooruit Knipoog .

Doe straks even een mail naar de verkoopsite inderdaad. Jammer dat de advertentie weg is, dan hadden zij een gebruikersnaam en mailadres gehad...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 08:39

Heb je een mailtje van hun toevallig?
Maakt niet uit wat erin staat.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 08:46

He balen zeg, wat zijn er dan toch weer oneerlijke mensen op de wereld echt erg zonde. heel veel succes ermee!!!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 08:47

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 10:23

Heb wel mail, maar ik geloof niet dat die van hun zelf is... Kreeg via dat mailadres ook helemaal geen reactie namelijk.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:24

Er lopen teveel ondankbare krankzinnige mensen rond op deze aardbodem...Je moet zeker ook echt niet opgeven hoor je laat hun toch niet winnen NIET DOEN HOOR.!!

Ik probeer ook altijd op vriendelijke manieren dingen op te lossen mwah als mensen dan heel moeilijk beginnen te doen dan kunnen ze van mij de wind van voren verwachten want dan ga ik ook het lieverdje niet meer uithangen...

Sterkte