Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vertrouw op je eigen intuïtie en ga ermee oefenen. 
ineke1963 schreef:Het belangrijkste is ook, leren luisteren naar je gevoel, het leren scheiden van elkaar. Dus je eigen ik en datgene wat je voelt van elkaar gescheiden houden. Geloof me dat is heel erg moeilijk ben daar jaren mee bezig geweest
Weet niet of je wel eens heb gehoort van HSP mensen, High Sensitive Persons
Dat betekent dus dat je 'op hoger niveau' dingen kunt waarnemen, hetzij in dromen hetzij gewoon als je ergens mee bezig bent. Dat je ineens iemand achter je 'voelt' staan.
Als het nieuw is komt dat heel eng over, daar moet je mee leren omgaan en gelukkig hierboven geven ze je de kans om hiermee om te leren gaan. Stapsgewijs krijg je datgene toegereikt waar je klaar voor bent, ook beslist niet eerder. Net wat Milo ook zegt, heb vertrouwen in jezelf, luister naar je eigen gevoel en intuïtie dan komt alles vanzelf op zijn pootjes terecht

. Zoek een persoon die je vertrouwd, en die je wegwijs kan maken en die je kan begeleiden op een goede manier. Op beurzen zit er heel veel kaf tussen het koren, en niemand kan zuiver blijven tussen al de ruis die daar veroorzaakt wordt. Wat je wel kan doen is kijken of daar mensen zijn die je aanspreken, en daar eens mee afspreken buiten de beurs om. 

kekavo schreef:Ik kan me een uittreding herinneren, die ik heb gehad in mijn slaap. Ik weet er niet heel veel meer vanaf, maar ik weet dat ik hulp had aangeboden die nacht en dat ik me erna zo vreselijk vredig voelde toen ik weer wakker was. Ik weet nog precies de datum en de reden ervan ook. Was echt een heel mooie ervaring.
Janine1990 schreef:Dat wist ik dus al, maar meerdere voorbeelden doelde ik eigenlijk op. Want ik wil graag weten of dat van mij er mee te vergelijken is.

Citaat:Spiritueel 'werker' is dus ook een stuk counseling-coaching en in sommige gevallen therapie. Maar die opleiding ontbreekt nogal eens. Alleen levenservaring is i.m.o. niet voldoende. Iedereen heeft een verhaal maar dat maakt je nog geen goede hulpverlener. Er komt veel meer bij kijken.
Ik denk dat je op persoonlijk vlak heel veel kunt doen om je spirituele kant te ontwikkelen maar ikzelf vind het met beide benen op de grond staan net zo belangrijk, misschien nog wel meer.