Tussenuren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Tussenuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:43

Ik heb nu dus mij 2e tussenuur vandaag. Hierna heb ik er nog 1 en dan 't 8e nog les.
Dit heb ik elke week, ingeroosterd.
Ik heb ongeveer 7 tussenuren ingeroosterd. Ik kan er best chagerijnig van worden.
Vorige week viel er 1 uur uit waardoor ik gewoon 4 tussenuren had! Nou, dan ben je op een gegeven moment echt niet meer te genieten.

Ik heb verder 3 x in de week een z-uur. Dit is een zelfstudie-uur. Deze worden hier ook wel ophokuren genoemd. Alleen maar om aan de juiste hoeveelheid uren per week te komen.

Ik zit trouwens in 4havo. Nadat ik vorig jaar mijn TL heb afgerond.
Wie heeft dit ook?

Apocalatch

Re: Tussenuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:51

Ik heb ook 5 tussenuren ingeroosterd. Ik zit in 6VWO, dus bij ons is dat zo'n beetje standaard, de roostermakers kunnen het niet veranderen, i.v.m. de vele vakken die er gekozen kunnen worden.
Als je veel huiswerk hebt kun je dat in je tussenuren doen, dan hoeft dat thuis niet meer. Maar inderdaad, als je niks te doen hebt, is het erg irritant. Knipoog De ZWT uren (zelfwerktijd uren) mogen wij zelf versprijden over onze week, ik moet er drie doen, dus die doe ik in m'n tussenuren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:52

Ik had vorig jaar 8 tussenuren, dit jaar is het iets beter: 7. Vork

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:54

Ik niet... Ik heb in een hele week 1 tussenuur waarbij ik dat uur in een lokaal moet zitten waar ik stil voor mezelf moet werken. Meestal valt mentoruur ook uit, dus dan is dat ook een tussenuur. En wij hebben 2 z-uren in de week.
Ik ben er nog niet zat van. Een vriendin van mij die ook in 5Havo zit heeft wel heel erg veel tussenuren. Die moet bijv. maandags van 1e t/m 8e naar school, heeft de eerste 2 uur les en het 8e uur les en daartussen allemaal tussenuren. Het lijkt mij niets als ik het had, gelukkig heb ik maar heel weinig tussenuren.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:59

Ik zit nu ook in 4havo, kom ook van vmbo-tl. Heb er eigenlijk geen 1 ingeroosterd, maar door bijles wisk. heb ik er toch 1. Vorig jaar had ik er 5 ingeroosterd.. Idd, huiswerk maken, gezellig met z'n alle kaarten of iets in die richting. Muziek mee.. naar de mediatheek om te bokken.. En ik weet niet hoe ver je van je school woont, maar je zou anders ook nog even naar huis kunnen gaan.

Helaas is er niets aan te veranderen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:16

Ik had vorig jaar ook best veel tussenuren, maar volgensmij wel minder dan jij. Ik geloof ongeveer 5 of 6 per week. Dus ik spijbelde heel vaak, want ga echt niet wachten voor bijv een uur tekenen. Maarja toen ben ik dus wel blijven zitten. Schijnheilig Heb dit jaar 0 tussenuren. Pling En als we een tussenuur zouden hebben wordt dat een studieles, moet je verplicht naar het open leer centrum en dan controleren ze ook echt of je er wel bent enzo.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:34

Ik had vorig jaar (vmbo4) 1 tussenuur per week.
Nu dit jaar (4havo) helemaal geen, vind het wel fijn zo Ja

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:35

Ik heb (4havo) nu 3 tussenuren in de week waarvan ik 1 uur moet stempelen..

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:38

ik zit in 4 gym en heb ingeroosterd 1 tussenuur maar de laatste tijd lijkt het wel alsof alle leraren geen les meer kunnen geven zo heb je al gouw 5 tussenuren...laatst 3 achter elkaar voor tekenen :S
ik heb er de laatste tijd ook haat aan ..
bij ons is het vooral heel stom dat als je 4 dagen "ongeoorloofd" er niet ben dat je tijdelijk geschorst kan worden enz..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:21

Het blijkt in de 4e/5e van de Havo/vwo geloof ik heel normaal te zijn om gemiddeld 5 tussenuren per week te hebben.. Bij veel mensen is dit wel meer dan 5.
Toen ik in de 4e en de 5e zat had ik het ook heel veel, vreselijk vond ik het.. En dan helemaal zo'n tussenuur op het een na laatste uur van de dag..
Studie-uren noemen ze het, maar ik snap niet waarom die roosters niet wat meer aangepast kunnen worden zodat leerlingen eerder uit zijn oid en dan thuis aan hun studie kunnen werken..

Nu heb ik bij mijn opleiding ook nogal wat tussenuren, maar dat vind ik niet zo heel erg. Kan het nu altijd goed gebruiken om nog iets aan mijn studie te doen of met mijn werkgroepje wat dingen door te nemen. Lachen

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:44

Ik heb maar vijf lesuren les in de week van de 25 uur. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:49

Ik begon in de 6e met 13 ingeroosterde tussenuren en daarbij nog 5 pauzeuren per week. Nagelbijten / Gniffelen

Nu heb ik er nog 5, + pauzeuren..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:02

Ik zit op het HBO, maar heb op donderdag meestal heel veel tussenuren. Ik vind dat niet zo erg, want ik kan best goed wat doen voor school in die tijd. Mijn school zit vlakbij het centrum van Rotterdam, dus als mijn vriendinnen uit andere klassen ook tussenuren hebben gaan we nog weleens gezellig wat drinken met zijn allen.
Tussenuren vind ik dus eigenlijk niet zo erg, maar eerder nuttig en gezellig Lachen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:49

Hier net zo en kan er ook heel kwaad om worden. Dinsdags moet ik van 08:00-10:00 en van 14:00-16:00. Ga nu altijd maar tussen 10 en 2 paardrijden. Donderdag ben ik 12:30 vrij en heb ik weer les om 15:00, daar ga ik dus echt nooit heen want vind het ronduit belachelijk. Ooh en maandag heb ik maar 1 uur school van 10:00-11:00. *zucht..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:54

Citaat:
Het blijkt in de 4e/5e van de Havo/vwo geloof ik heel normaal te zijn om gemiddeld 5 tussenuren per week te hebben.. Bij veel mensen is dit wel meer dan 5.
ben ik blij Haha!
ik zit nu ook in 4 havo en ik heb maar 2 tussen uren Haha! en dan nog 2 zelfstandig werk uren met de hele klas voor projecten. dan heb ik eigenlijk best wel geluk Haha!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:56

Ik heb 9 tussen uren en zit 2 dagen tot het 9de uur en 2 tot het 8ste en 1 tot het 7de. En dat als voor 4vwo. Er is geen zak aan en mijn huiswerk heb ik al snel af.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:56

oh ik had op middelbare in laatste jaar 15 tussenuren per week.. lees: meer tussenuur dan les!

tja, dan ging ik altijd maar leren, beetje kloten.. naar de stad of.. uh...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:57

Ik heb gelukkig niet zoveel tussenuren! Maar 2/3 per week meestal.
Ik heb ook die zelfstudie-uren alleen bij mij heet dat cupuren.
Wij moeten een aantal uur per week cuppen want je moet per week een verplicht aantal uur op school zijn, die uren die je te weinig hebt moet je cuppen.

Ik vind dat niet zo erg, ik ga meestal huiswerk maken en je mag gewoon een laptop halen dus meestal kan ik ook bokken en muziek luisteren Lachen
En ik zit in een grote hal dus het is meestal ook nog wel gezellig.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:01

Pistasche schreef:
Ik heb gelukkig niet zoveel tussenuren! Maar 2/3 per week meestal.
Ik heb ook die zelfstudie-uren alleen bij mij heet dat cupuren.
Wij moeten een aantal uur per week cuppen want je moet per week een verplicht aantal uur op school zijn, die uren die je te weinig hebt moet je cuppen.

Ik vind dat niet zo erg, ik ga meestal huiswerk maken en je mag gewoon een laptop halen dus meestal kan ik ook bokken en muziek luisteren Lachen
En ik zit in een grote hal dus het is meestal ook nog wel gezellig.

wij hebben dat ook alleen hebben wij "uurtje maken"

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:02

Ik zit nu in 4VWO en bij mij valt het wel mee.. Ik heb standaard 2 tussenuren per week. En verder elke dag een Daltonuur, dan mag je naar een leraar die je zelf wilt en mag je zelfstandig werken...
Wat wel jammer is, is dat er nu erg weinig uren meer echt uitvallen.. Als er een les uitvalt komt er meestal standaard een tussenuur voor in de plaats... Maar meestal ga ik dan of naar de mediatheek om te werken of op de computer te gaan (waar je helaas alleen maar huiswerk kan doen want dat houden ze in de gaten op een centrale computer Huilen van het lachen ) of ik ga naar huis, omdat ik zo dichtbij woon Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:04

Ik heb 4 tussenuren in de week, ik vindt het wel gezellig... maar ben blij dat het meestal maar 1 á 2 uurtjes is. Haha!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:07

ik heb ook vaak tussenuren,de 1e en 2e mogen geen tussenuren,de 3e en 4e wel dus zijn wij de pineut...zit weleens tot 10 voor 4 waarin we maar 3 a 4 lesuren van 40 min hebben,dan ga k hw maken of naar de winkels Tong uitsteken

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:08

Bij ons op school is er nooit een tussenuur. Je word nooit zo ingeroosterd Ja
Alleen in de 4e klas, heel soms in de 3e van uitval van een leraar.
Maar verder nooit Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:09

maar mogen jullie dan ook allemaal weg van school als je een tussenuur hebt ??

wij mogen namelijjk het schoolterein niet verlaten :S

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:15

Kunnen die roostermakers dan geen fatsoenlijke roosters maken Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb in 4V, 5V en 5H geen tussenuren gehad hoor Tenzij een docent uitviel...En wij mochten idd ook vakken kiezen Lachen