Anonieme beller

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Anonieme beller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 00:04

Ik word echt gek! al een paar maanden wordt er op onze huistelefoon zovaak anoniem gebeld! dan neem je op dan is het 2 seconden stil en dan wordt er opgehangen! is er niet een manier om er achter te komen wie dit is?!

RoosIris

Re: Anonieme beller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:09

Hebben wij dus ook, alleen horen dan een rare toon.

Naar het schijnt(heb nog geen tijd gehad het te checken) kun je bij de telefoonmaatschapij het laten nakijken wie er dan belt. Moet je even wat tijden noteren waarop het gebeurt.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:11

je moet inderdaad een lijst bijhouden wanneer en hoe lang je gebeld word. ik geloof dat je dat een dag of 10 moet doen en daarmee kunnen ze dan achterhalen wie het is.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:23

Hee wij hebben ook zoiets. Laatste tijd is het wel minder. Heel vaak ging de telefoon 2x, dus net als je op nam werd er opgehangen, maar soms ging het net zo lang door tot je opnam en toen werd er opgehangen..

Zal eens tegen mn moeder zeggen om dit bij te houden Sigaar

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:26

wij hadden het vaak ook. Hoorde dat het dan vaak om callcenters gaat. Maar had laatst ook een stalker die me om 3 uur snachts belde steeds ook niks zei. Overgens kon ik dit toen melden bij mijn provider. Kreeg een formulier thuis moest 3 tijdstippen opschrijven wanneer ik percies gebelt was door dat nummer en er moest opgenomen zijn. Helaas hield het bellen toen al op wou graag weten wie het was:P

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:09

Wij hebben dit thuis ook gehad, een jaar geleden.
Elke keer belde iemand tussen 4 uur en half 9, wij dachten aan een vervelend rotjong die om 4 uur thuis was van school, en om half 9 weer naar bed moest.
Maar het bleef daar niet bij, op een gegeven moment begonnen ze ook diep in de nacht, dat is dan niet echt fijn natuurlijk....
Gelukkig hield het na een paar keer ook opnemen en niks meer zeggen op, dus wanneer er onbekend stond namen we gewoon op, zeiden niks en dan de telefoon op tafel neerleggen tot ze ophingen, laat hun maar betalen haha. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 02:10

Je koopt een voetbalfluitje en legt dit bij de foon. Bij anonieme beller => fluiten. Naast het dreigement van lijsten bijhouden vrij efficiënt normaal gezien.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:28

*21* en dan doorschakelen naar iemand anders of als ze heel vervelend zijn doorschakelen naar de politie Knipoog .

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:30

Je moet even kijken er is een site, ik geloof www.infofilter.nl maar daar moet je iets invullen, als het call centrums zijn.

Wel heel vervelend Ach gut

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:31

poes schreef:
Je koopt een voetbalfluitje en legt dit bij de foon. Bij anonieme beller => fluiten. Naast het dreigement van lijsten bijhouden vrij efficiënt normaal gezien.

En dalijk belt je broertje met z'n mobiel - toevallig anoniem - en dan krijgt 'ie dat gefluit te horen, dat is ook niet lekker. Ach gut

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:35

Dan belt hij denk ik wel terug Knipoog als het je broertje is!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:37

Kan inderdaad ook een callcenter zijn. Het computersysteem waarmee word gewerkt is dan niet optimaal, zodra jullie opnemen worden jullie doorverbonden naar een beschikbare callcenter-agent. Maar wanneer dat computersysteem niet helemaal goed werkt kan het zijn dat alle werknemers al in gesprek zijn en dan krijgen jullie niemand aan de telefoon.
Blijf anders een keer wat langer aan de telefoon, áls het een callcenter is krijg je vanzelf iemand aan de lijn, kan wat langer duren.
En als het echt een stalker is, tsja, dan misschien toch maar het fluitje Tong uitsteken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:38

Hebben wij ook.. Dat infofilter werkt mar een beetje, maar als je ze dan zegt dat het iegenlijk niet kan dat ze je bellen kijken ze toch wel heel raar op over het algemeen.

Tijden noteren, dat is een goeie. Wij merken overigens wel dat als je gewoon niet opneemt, anoniem dan, dat ze op een gegeven moment stoppen met bellen, denk dat de lol er dan vanaf is ofzo.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:44

x_Jeanine_x schreef:
Dan belt hij denk ik wel terug Knipoog als het je broertje is!

Pluttersput schreef:
Wij merken overigens wel dat als je gewoon niet opneemt, anoniem dan, dat ze op een gegeven moment stoppen met bellen, denk dat de lol er dan vanaf is ofzo.

Lekker handig. Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:33

Mensen die mij bellen met een anoniem nummer vangen sowieso bot, want die neem ik nooit op, die laten maar een berichtje na..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:36

poes schreef:
Mensen die mij bellen met een anoniem nummer vangen sowieso bot, want die neem ik nooit op, die laten maar een berichtje na..

Ja pcies doe ik ook Knipoog

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:40

Ik neem zelf zo ie zo nooit anonieme gesprekken op, die mensen kunnen mn voicemail in spreken. Wij hebben het hier toen oko gehad, en we hebben opgeschreven wanneer en hoelaat en de provider gebeld.. Ze hebben toen achterhaald wie het is, en we hebben er nooit meer last mee gehad!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:26

Ik heb ook een tijd last gehad van zo'n Willem de Zwijger die anoniem belt en niks zegt als je opneemt.

Sindsdien laat ik anonieme bellers lekker bellen. Wie me echt nodig heeft, spreekt maar wat in op mijn antwoordapparaat.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:31

Ik heb het een tijdje ook gehad, maar bij mij werden er dan ook wel degelijk dingen verteld, heel eng eigenlijk.
Zo van die dingen als: Wat doe je nu? Op hele enge stemmetjes Hallo en van die toestanden zeggen.
Ik werd er ook echt gek van, op den duur nam ik gewoon niet meer op. Maar toen kreeg ik een sms, had ik dus wel zijn nummer. In het bericht stond : Je dacht dat ik je met rust zou laten hé? Je hebt een leuke topje aan nu.
Man ik was écht zo aan het flippen! Ik had wel degelijk een topje aan enzo. Pfoef ik was er gewoon van gaan huilen.
Bleek het dus om een flauwe grap te gaan van de broer van mijn vriendin, waar ik de webcam had opstaan.
Jezus wat ben ik toen bang geweest! Clown

Op de huistelefoon hebben we dat ook redelijk vaak, maar bij ons is het dan een fout bij de telefooncentrale.
Even bellen en checken Knipoog

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:35

Ik denk dat het waarschijnlijk idd een callcenter is.
Er zijn callcenters die bellen dan bv 5 mensen tegelijk de eerste die opneemt daar gaan ze mee praten en de rest van die 5 dan wordt automatisch opgehangen.

Slechte manier vind ik zelf.. maarja

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:39

ik heb dit vaak op mijn mobiel.
ben vandaag ook al weer 2x gebeld door onbekend.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:42

Ik heb dit ook een tijdje gehad bij ons thuis, die belde ook steeds rond dezelfde tijd op heel irritant Scheve mond
Op het laatst drukte ik het gewoon automatisch weg en na een tijdje is het toen opgehouden.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:48

Ik heb eerder wel eens mijn nichtjes wijs gemaakt dat het dieven waren die wouden weten of je thuis was en als je niet opnam dat ze dan kwamen inbreken.. Daarna durfden we niet meer naar huis.. Clown

Maar ik denk ook dat het een callcenter is.. Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:14

Is al eens eerder genoemd hier op bokt.
Mensen zeggen wel dat ze het kunnen achterhalen, maar het is vaak gewoon een fax.
Een fax wordt naar een verkeerd nummer gestuurd, en dan gaat er bij jou thuis de telefoon over. Het bericht komt dan niet door uiteraard.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:15

Wat je ook kunt doen is een fluitje (scheidsrechtersvoetbalfluitje) naast de telefoon fluiten. Als er weer gebeld wordt neem je op en fluit je op je allerhardst door de telefoon.