Hoe brommeren jullie de winter door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Hoe brommeren jullie de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:36

Hallo Bokkers!

Zoals we allemaal voelen, begint het behoorlijk koud te worden!
Nu wil ik graag met m'n scooter naar school aangezien me dit 3 kwartier scheelt!
Alleen, hoe komen jullie de winter door?
Hebben jullie extra dikke jassen?
Hoe houden jullie je handen warm?
Goede thermosokken?
Hoe zorgen jullie dat jullie helm niet beslaat?
Etc! Dus kom maar op met de wintertips Haha! !

kelcy

Re: Hoe brommeren jullie de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:40

ik heb geen helm maar ik heb vaak me regenjas aan die is winddicht en houd warmte vast Tong uitsteken
en paardrijsokken aan die zijn warm en hoog Tong uitsteken
en GOEDE handschoenen ze zijn duur maar wel goed Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:42

Ik heb een snorscooter.. dus geen problemen met helm etc.. Vork
Maar heb toch een winterjas gekocht die langer is, tot mijn knieen, scheelt me toch heel wat warmte dan een kortere jas Knipoog
Daarnaast leren handschoenen en wanneer het echt guur is mijn sjaal tot boven mijn neus Cool

Daarnaast hoef ik nooit ver met de scooter, maar brr dat kleine stukje vind ik al koud, moet er niet aan denken 3 kwartier te moeten touren nu .. Bloos

Oh wat ik ook wel eens wil doen is 2 broeken over elkaar heen trekken, och heerlijk, pyamabroek en dan mijn spijkerbroek.. Vork sokken over de pyamabroek trekken, je ziet er niks van onder de spijkerbroek..
Maar eerst nog wat kouder worden voor ik dat ga doen Knipoog

Ik wil iedereen sterkte wensen met dit weer op de scooter te gaan! Ach gut

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:51

veel jassen, truien, skibroeken.. goede waterdichte handschoenen.,. sjaals...

ik kom de winter wel door Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:51

Ik trok altijd mijn regenpak aan. En daaronder een gevoerd fleechejack. Helm had ik nooit geen probleem mee. Voordeel van een regenpak is dat er geen wind door gaat. En die is nou net het koudst. Verder kan je nog motorhandschoenen aantrekken, daar gaat ook niets doorheen. Koude voeten had ik eigenlijk nooit.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:58

Hier in België moet je altijd een helm dragen dusja (gelukkig ook maar anders vriest men hoofd er zowat af Clown ).

Verder probeer ik de ritjes met de scooter te beperken tot een minimum, en wanneer ik er toch niet onderuit kan duffel ik me echt super warm in, want anders ben ik 1 grote ijsklomp als ik aankom Knipoog ...

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:14

rij al een tijdje geen brommer meer maar toen het wel zo was deed ik er een 35 minuten over een ritje naar mn werk.

had een thermobroek met ritsen (ruitersportzaak)en dikke skihandschoenen en skijas omdat deze ook een beetje wintdicht zijn.verder houd een regenbroek je ook warm,is ook winddicht.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:15

Zorgen dat je met warme voeten in een plastic zakje de schoenen instapt voor je weggaat scheelt een boel warmte. Goeie handschoenen en een lekkere lange jas. Paardensokken tot over je knieën zijn ook fijn of idd regenbroek aan.
Tegen het beslaan van je vizier een druppeltje afwasmiddel aan de binnenkant uitwrijven dan beslaat ie lang zo snel niet en werkt net goed als van dat speciale anti-condensspul.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:24

lange dikke jas, skihandschoenen waarik nog een betere oplossing voor moet hebben, maandag zó misselijk enz van koude handen dat kbijna flauw viel:( koude voeten heb k nooit:)

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:48

Winterbanden Clown

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:52

Miemserik schreef:
Winterbanden Clown

Nou die winterbanden houden je echt warm! Clown
ROFL

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:56

Dreeetje schreef:
Miemserik schreef:
Winterbanden Clown

Nou die winterbanden houden je echt warm! Clown
ROFL

Ja wel hoor, als je onderuit gaat met dit weer in de natte sneeuw hagel blubber heb je het uber koud dat kan ik je uit eigen ervaring vertellen Huilen van het lachen En winterbanden maken de kans daarop toch kleiner.

Daarbij de vraag was toch hoe je de winter door komt niet hoe je je warm houdt Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:59

Ik denk hoofdzakelijk hoe je warm blijft, maar zeker weten goed dat je over winterbanden begint hoor haha! Hoe kom je de winter door horen zeker ook de winterbanden bij!

Vond het gewoon erg grappig te lezen hoe iedereen zich warm kleed met sokken, regenjassen en weet ik het wat en jou enige woordje winterbanden is Haha! Clown

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:59

Ik had een gewone jas.. En grote jas (van paps) die ik er over aan trok. Een sjaal tot aan mn neus...
2 paar handschoenen. ( wel zorgen dat ze niet de strak zitten want dan krijg je nog koude handen) Termo sokken aan (van die lange) En een regenbroek aan tegen de wind.

Ik moest vroeger ook 3 kwartier op de brommer.. Ben nu zoooo blij met mn auto Lachen

En tja winterbanden.. Ben ook meerdere keren onderuit gegaan in de ijzel sneeuw enz.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:03

ik kleed me altijd erg warm aan, incl regenjas, toch heb ik naderhand altijd giga last van me spieren, hebben meerdere mensen hier last van?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:08

Ik heb geen brommer, maar rijdt wel motor in de winter. Ik kan alle brommerrijders alleen maar motorhandschoenen aanbevelen. Die zijn gemaakt om je handen warm te houden bij snelheden die je met je brommertje nooit zult halen Knipoog
Verder draag ik uiteraard motorkleding om warm te blijven, maar dat lijkt me op een brommer niet handig.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:49

Euhmm heel veel lagen aan. Sowieso bij lange afstanden mn thermobroek aan (eigenlijk alleen als ik naar stal ga, dat duurt 40min). En mn water- en winddichte jas. Ohja en motorhandschoenen.
Ik heb 2 helmen (of helms? Bloos ). 1 open helm met een vizier en een systeemhelm. In de winter draag ik dus die 2e, vizier iets open laten staan tegen het beslaan ervan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:52

toen ik nog deed scooteren had ik standaard in de winter een regenbroek aan! komt de wind niet doorheen... had ook een warme leren jas waar geen wind doro heen kwam. een paar motorhandschoenen en je komt redelijk goed aan op de plek van bestemming Clown
het vizier van mijn helm liet ik trouwens altijd een klein stukkie open staan...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:54

ik rijd geen brommer maar motor en idd motorhandschoenen zijn altijd warm Haha! Nou heb ik van mezelf altijd al warme handen dus zo'n probleem heb ik er niet mee. Had wel een probleem met beslaan van je vizier, hier helpt een pinlock perfect tegen! Hebben ze bij veel motorzaken, het is een soort plastic schermpje wat ze aan de binnenkant van je vizier plaatsen. Nooit meer beslagen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:03

'Vroeger' toen ik nog scooter reed ( Huilen van het lachen ) had ik als het echt ijskoud was extra dikke sokken aan, mn laarzen aan, panty of legging onder mn broek, dikke handschoenen, flinke sjaal, dikke trui en een hemd aan. En als klappers op de vuurpijl: Regenbroek tegen de wind en mijn (nep)lerenjas Ja

Noem me een koukleum of niet, ik kwam tenminste nog redelijk warm aan op school Haha!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:05

A_lette zo zat ik er ook op haha Lachen
En TS je hebt een speciaal spul voor dat de helm niet beslaat, zelfde als voor de auto daar kan je het ook voor gebruiken.
Is een spray

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:11

Ik stap gewoon op de brommer, winterjasje aan, lekkere warme schoenen, en klaar. Ik heb een hekel aan handschoenen dus die gebruik ik niet. Als het glad is ga ik met de bus.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:15

Als ik met mijn brom ga en niet te koud wil worden doe ik.. uhm ff kijken, ik probeer te voorkomen dat ik moet krabben, moet het toch dan gebruik ik liever snelle de-icer (ja heel milieuonvriendelijk ik weet het Bloos ) dan stap ik in, doe de deur dicht en hou de ramen dicht zodat de kou buiten blijft, vervolgens start ik en zet ik de verwarming lekker hoog Ja
Sorry heel flauw, mijn brom is een brommobiel Bloos

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:29

Ik heb de grote motorhandschoenen van mn vader, haha. Meestal draag ik nu ook gewoon paardrij/hoge sokken. En gewoon een lekkere warme jas. Als het echt te koud wordt doe ik mn regenjack eroverheen Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:33

dik winterjack,paardrijsokken,muts,motorhandschoenen......en gaan met die banaan!soms een dubbele broek als t heel koud is