*zucht* politiecontrole en autoverzekering...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

*zucht* politiecontrole en autoverzekering...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:03

Vanmorgen opgestaan om met mijn moeder sinterklaascadeautjes te shoppen, leuke dingen gekocht en was in een goede bui. Nadat we nog wat boodschapjes hadden gedaan ging ik rond 12 uur naar het postkantoor, vol enthousiasme voor een Mr Jummy pop van de sultana. De vorige keer dat Mr. Jummy werd verkocht bleef hij een aantal dagen verkrijgbaar in de postkantoren dus ik dacht dat ik er wel op tijd bij zou zijn. Word ik vlak voor het postkantoor aangehouden door de politie voor een algemene verkeerscontrole. Ik had op dat moment de autopapieren niet bij (die zaten nog bij mijn moeder in de tas die ik vlak daarvoor thuis had afgezet), maar dat mocht geen probleem zijn, ze zouden het bureau bellen en daar konden ze kijken of de auto verzekerd was. Bleek op het bureau dat de auto niet verzekerd was, maar we hadden toch echt verzekeringspapieren (thuis Clown )! Dus ik kon weer gaan als ik maar vóó'r 5 uur met de papieren bij het bureau langs zou gaan. Toen meteen naar het postkantoor. Kom bij de balie: "ik had gehoord dat de sultanapoppen weer in de verkoop waren" man achter de balie zei: "ze WAREN inderdaad in de verkoop, vanmorgen om half 10 stond er een lange rij voor het postkantoor en waren al meteen uitverkocht. We hadden er 45". Dus heb ik ze helaas misgelopen en ben ook nog een hele tijd bezig geweest met die stomme politie (hoewel het natuurlijk ook niet echt hun schuld was... Scheve mond ). Toen ik later langs huis was gereden om de papieren op te halen en bij het bureau langs was gegaan (die ze leuk in de stad hebben waar geen gratis parkeerplaats is voor auto's Boos! ) bleek dat het niet bekend was dat onze auto verzekerd was, de papieren klopten wel. Politieagent heeft een kopietje gemaakt van de autopapieren en het verzekeringsformulier, ze zouden het verder uitzoeken en laten ze ons telefonisch weten als we verder nog actie moeten ondernemen (via verzekering nog een bewijs opvragen dat wij echt een autoverzekering hebben), als we niks horen is alles in orde. Wel een gedoe zeg, maar ik vind het nog steeds vreemd dat ze bij de RDW (want daar zou het bekend moeten zijn) niets weten van onze autoverzekering... Meer mensen dit meegemaakt of heeft iemand enig idee hoe dit fout heeft kunnen gaan?

Faelivrin

Re: *zucht* politiecontrole en autoverzekering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:07

Jee dan baal je. Ik heb gelukkig àltijd de papieren van m'n auto bij me. Ja RDW zijn/blijven ook mensen met computers en daar gaat nog wel eens wat mis. Zelf nog nooit mee gemaakt. Maar als je het bij je hebt controleren ze het toch ook niet na bij de 'centrale'?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:10

je kan het op de site van de rdw nakijken of je verzekerd bent volgens hun
en hun ook een kopie van alles sturen

dat is het enige wat je nog zou kunnen doen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:13

Faelivrin schreef:
Jee dan baal je. Ik heb gelukkig àltijd de papieren van m'n auto bij me. Ja RDW zijn/blijven ook mensen met computers en daar gaat nog wel eens wat mis. Zelf nog nooit mee gemaakt. Maar als je het bij je hebt controleren ze het toch ook niet na bij de 'centrale'?

Ik heb ze normaal ook altijd bij me, maar was het gewoon vergeten omdat ik mijn moeder net had afgezet en zo was doorgereden. Ik denk inderdaad dat ze het normaal ook niet na gaan vragen bij de centrale. Optimistisch blijven denken; ik zie het als een geluk bij een ongeluk, hopelijk word nu alles rechtgezet.

dipstaartje schreef:
je kan het op de site van de rdw nakijken of je verzekerd bent volgens hun
en hun ook een kopie van alles sturen

dat is het enige wat je nog zou kunnen doen

Bedankt voor de tip! Zal het mijn moeder even vertellen, kunnen we dat zelf gewoon regelen Lachen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:16

Dat is balen!

Bij het RDW loopt het welis mis!
Storing in de computer, kan daar maar zo hele dag eruit liggen.

Maar je kunt inderdaad op www.rdw.nl vinden of je auto verzekerd is!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:17

Getverderrie, dat is ook een baaldag. Maar wat raar van die verzekering, zoiets heb ik nog nooit gehoord Zou daar zelf best wel van schrikken eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:19

Gebeurt vaker hoor dat een auto door de verzekeraar niet of niet correct bij de RDW wordt aangemeld.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:20

Het kan heel goed zijn dat je verzekerings maatschappij het niet helemaal goed door heeft gegeven aan RDW. Geen probleem die versturen wel een verklaring naar de politie en waarschijnlijk hoor je er dan niks meer van.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:20

dus kan je dat beter zelf doorgeven aan de rdw
dat voorkomt een hoop onnodig papier werk als je weer aangehouden zou worden

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:21

Zelf doorgeven kan niet, dat wordt door de verzekeraar gedaan.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:25

Ik heb net even op de site gekeken en daar staat de auto inderdaad als onverzekerd (die van mijn vader is wel verzekerd gelukkig). Mijn ouders wachten gewoon tot we weer wat horen van de politie en als dat niet gebeurd hoeven we niks meer te doen. Mochten we alsnog actie moeten ondernemen denk ik dat we gewoon contact op moeten nemen met de verzekeringsmaatschappij.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:26

Bel je verzekeraar morgen even dat ze wat vergeten zijn Knipoog .

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:31

LDRD schreef:
Bel je verzekeraar morgen even dat ze wat vergeten zijn Knipoog .

Dat zeg ik net tegen mijn ouders, maar ze wachten liever af of we nog wat te horen krijgen van de politie, zo niet dan zou alles geregeld moeten zijn. Ik denk dat ze vanuit daar contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij, ook aangezien ze een kopietje hebben gemaakt van het verzekeringsformulier (en dus weten waar we verzekerd zijn). Persoonlijk zou ik zelf bellen, maar het is niet mijn verzekering en dus ook niet echt aan mij om dit te doen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:32

@LDRD: volgens mij ben jij wel thuis in verzekeringskwesties? Zag je vanmiddag ook posten in dat topic over die dode koe Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:38

Haha!

Weet toevallig van deze beide gebieden wel het nodige. Ja

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:39

Bij de RDW gaat er inderdaad wel vaker iets mis. daarnaast kan het bij het aangaan van een nieuwe verzekering ook enige weken duren voordat de juiste gegevens in het systeem staan. Bij politiecontroles horen de agenten de verzekeringsgegevens altijd te controleren bij de meldkamer, aangezien iemand tussentijds de verzekering kan hebben stop gezet en dan nog wel in het bezit is van de papieren.
Ik zou je toch willen aanraden om even contact met de RDW op te nemen. Dan weet je in ieder geval zeker dat de gegevens aangepast zullen worden.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:42

Hobby schreef:
Bij de RDW gaat er inderdaad wel vaker iets mis. daarnaast kan het bij het aangaan van een nieuwe verzekering ook enige weken duren voordat de juiste gegevens in het systeem staan. Bij politiecontroles horen de agenten de verzekeringsgegevens altijd te controleren bij de meldkamer, aangezien iemand tussentijds de verzekering kan hebben stop gezet en dan nog wel in het bezit is van de papieren.
Ik zou je toch willen aanraden om even contact met de RDW op te nemen. Dan weet je in ieder geval zeker dat de gegevens aangepast zullen worden.

De verzekering is niet 'net' ingegaan, dat was om precies te zijn ergens in april van dit jaar. Ze hebben dus tijd genoeg gehad om dat in orde te maken. Als ik morgen op tijd terug ben dan denk ik dat ik gewoon zelf even bel. Heb ik die ervaring ook weer Lachen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:45

Wat een maf verhaal. De politie heeft het helaas wel vaker mis.

Een paar maanden geleden werd ik onderweg naar mijn werk aangehouden door de politie (hadden al een hele tijd achter me gereden en toen kreeg ik opeens het bordje 'politie volgen'). Ik mee eerst nog bedacht wat ik fout gedaan kon hebben.
Of ze even mijn rijbewijs mochten zien. Ja natuurlijk. En mijn autopapieren. Ja, ook prima. Toen kreeg ik een vaag verhaal dat volgens hun gegevens degene op wiens naam de auto stond geen geldig rijbewijs heeft (in dit geval manlief). Hij zou het zelf hebben laten opheffen en hij zou nu in het bezit zijn van een engels rijbewijs Ziek . Ik snapte er echt niks meer van, maar mijn papieren klopten en toen mocht ik wel doorrijden. Normaal is manlief ook op hetzelfde werk en had ik gewoon gevraagd of ze even wilden meerijden, maar hij zat toen toevallig een paar dagen in Duitsland voor z'n werk. Heb heel wat afgebeld die ochtend om te achterhalen of er toch niet per ongeluk iets mis was met zijn rijbewijs voor het geval er iets zou gebeuren, maar alles klopte (inschrijving gemeente enzo). Hij is een paar dagen later zelf nog langs het politiebureau geweest en toen bleek alles te kloppen. Echt zóó vreemd.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:48

Bedoel je die mooie groene polo??
Ma vind het een beetje een vreemd verhaal, die auto hebben jullie al 20 jaar hahaha!

Zie je morge

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:51

Laurabram schreef:
Wat een maf verhaal. De politie heeft het helaas wel vaker mis.

Een paar maanden geleden werd ik onderweg naar mijn werk aangehouden door de politie (hadden al een hele tijd achter me gereden en toen kreeg ik opeens het bordje 'politie volgen'). Ik mee eerst nog bedacht wat ik fout gedaan kon hebben.
Of ze even mijn rijbewijs mochten zien. Ja natuurlijk. En mijn autopapieren. Ja, ook prima. Toen kreeg ik een vaag verhaal dat volgens hun gegevens degene op wiens naam de auto stond geen geldig rijbewijs heeft (in dit geval manlief). Hij zou het zelf hebben laten opheffen en hij zou nu in het bezit zijn van een engels rijbewijs Ziek . Ik snapte er echt niks meer van, maar mijn papieren klopten en toen mocht ik wel doorrijden. Normaal is manlief ook op hetzelfde werk en had ik gewoon gevraagd of ze even wilden meerijden, maar hij zat toen toevallig een paar dagen in Duitsland voor z'n werk. Heb heel wat afgebeld die ochtend om te achterhalen of er toch niet per ongeluk iets mis was met zijn rijbewijs voor het geval er iets zou gebeuren, maar alles klopte (inschrijving gemeente enzo). Hij is een paar dagen later zelf nog langs het politiebureau geweest en toen bleek alles te kloppen. Echt zóó vreemd.

Dat is inderdaad wel een heel vreemd verhaal. Hoe komen ze erop Koe Ik denk alleen dat de politie in mijn geval niks verkeerd heeft gedaan. Heb net zelf gekeken op de site van de rdw en daar staat ook dat de auto niet verzekerd is. Ik denk dat in mijn geval de fout gewoon ligt bij de verzekeringsmaatschappij.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:52

lucifertje schreef:
Bedoel je die mooie groene polo??
Ma vind het een beetje een vreemd verhaal, die auto hebben jullie al 20 jaar hahaha!

Zie je morge

Ja inderdaad die GFT kliko Haha! We hebben m al sinds 2001 als ik het goed heb.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:53

owww ik dacht dat die stamde uit de vorige eeuw Tong uitsteken haha
Ik heb ook nog de eer gehad om erin te mogen rijden!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:56

lucifertje schreef:
owww ik dacht dat die stamde uit de vorige eeuw Tong uitsteken haha
Ik heb ook nog de eer gehad om erin te mogen rijden!

Ja dat kan ik me nog herinneren... heb doodsangsten uitgestaan bij jou in de auto Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed. Het blijft een vreemd verhaal (om maar ff ontopic te blijven Bloos ) Mijn moeder zegt ook dat ze gewoon een keer in de zoveel tijd een rekening thuisgestuurd krijgt die ze gewoon netjes betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:08

NIets ernstigs aan, geen enkel drama.
Gewoon even je groene kaart laten zien en je kan weer vrolijk verder hobbelen,
het is wel je plicht om die altijd bij je te hebben natuurlijk Knipoog

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:16

Chiqa schreef:
NIets ernstigs aan, geen enkel drama.
Gewoon even je groene kaart laten zien en je kan weer vrolijk verder hobbelen,
het is wel je plicht om die altijd bij je te hebben natuurlijk Knipoog

Die groene kaart was blijkbaar niet genoeg bewijs. Maar volgens mij begreep de politieagent achter de balie er verder ook niet veel meer van, aangezien je die kaart ook alleen maar krijgt als je een autoverzekering hebt. Mochten we de auto net hebben gekocht en hebben we dit kaarte er zo bijgekregen (wat blijkbaar wel eens voorkomt) zouden we inderdaad niet verzekerd zijn, maar aangezien we de auto al hebben sinds 2001 kan dit niet zo zijn. Ik denk dat het daar voor de agent ook onduidelijk werd, vandaar dat hij een kopietje heeft gemaakt en het verder uit zou zoeken.