vraag Uitschrijven opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

vraag Uitschrijven opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:37

Hallo

ik ga me uitschrijven voor mijn opleiding. Ik moet dit nu even snel weten daarom deze vraag Tong uitsteken , Je moet hiervoor toch op school aangeven (bij de studentenservice bijvoorbeeld) dat je ermee stopt? Dat doen ze toch niet zomaar zonder jou in te lichten? Ben door omstandigheden een tijdje niet geweest en heb besloten ermee te stoppen. (op school weten ze ervan maar heb het nog niet officieel aangegeven dus)

Thats_Me

Re: vraag Uitschrijven opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:39

als je zomaar stopt moet je vaak wel op afsluitend gesprek komen bij de decaan. Dit om te bevestigen of het echt verstandig is dat je gaat stoppen
Verder moet je, je uitschrijven bij de ib-groep en inderdaad ook aan school doorgeven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:48

Ja het lijkt me wel dat je dit apart aan school moet doorgeven, ik moest toen ik met mijn opleiding stopte een formulier etc. invullen. Ook de IB-Groep moet dit snel weten, zij zetten dan je studiefinanciering stop, zodat je geen schuld blijft opbouwen. Zorg ook dat je je OV kaart op tijd inlevert, als je hier te laat mee bent wordt dat een hele dure grap.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:52

okeee dankjullie wel!! Ik was bang dat ik zomaar oneens uitgeschreven kon worden zonder dat ik het wist Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:55

Nee, daar krijg je wel bericht van, zowel van school als van de IB-Groep

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:19

Tegenwoordig kan je je via studielink afmelden, dan kan je ook gelijk de IB-groep informeren.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:18

toen ik me moest uitschrijven voor mijn hbo studie hoefde ik geen gesprek, de cijfers toonden genoeg aan Clown Verdrietig
Moest bij de coordinator een uitschrijfforumlier invullen en opsturen naar de IB, Voilá klaar!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:19

Even een gesprek plannen met je decaan/studieloopbaancoach/hoe ze het ook noemen bij jou. Zij/Hij weet precies wat je allemaal moet doen om jezelf correct uit te schrijven.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:52

Ik heb me ook uitgeschreven via Studielink. Ja
Nou wacht ik op bericht van school wanneer ik m'n diploma mag gaan ophalen. Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:12

Hou er wel rekening mee dat je eventueel ontvangen studiefinanciering en kosten van je OV terug moet betalen indien je niet binnen een korte termijn een studie op het zelfde niveau start... Dit even als tip Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:49

Fifteen schreef:
Hou er wel rekening mee dat je eventueel ontvangen studiefinanciering en kosten van je OV terug moet betalen indien je niet binnen een korte termijn een studie op het zelfde niveau start... Dit even als tip Lachen

Geld dat ook voor een mbo niv. 2 opleiding? Daar geld nml je studiefinanciering vanzelf als gift. Een vriend van mij is nml door omstandigheden van school afgetrapt maar heeft al 2 jaar op school gezeten en beide keren een andere niv. 2 studie.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:15

Denk dat je voor je vraag over stufi even de IBG moet bellen..
Op het HBO is het trouwens zo dat je stufi een gift is als je binnen 10 jaar een opleiding op HBO niveau afmaakt...

wbt het uitschrijven, dat kan je decaan je ongetwijfeld precies vertellen.. Je moet je iig bij school afmelden, en ook bij de ibg...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:17

Nou die decaan is bij hem niet duidelijk geweest en bellen is voor hem geen optie(heeft geen telefoon meer), ze hebben bij hem een heel vaag verhaal opgehangen waar ik nog nooit van had gehoord, daarom vraag ik het nu ook... Dus als iemand voor mij op die vraag het antwoord weet, graag! Hbo enz weet ik, maar mbo niv. 2 is weer net iets anders dacht ik...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:43

Het is volgens mij gewoon zo dat je binnen 10 jaar een studie ongeacht welk niveau MBO/HBO/WO moet afronden wil je je studiefinanciering niet terug hoeven te betalen.

Zowiezo als gift kennen ze niet bij de IB groep, ik denk als hij zelf niet duidelijk aangeeft binnen 10 jaa dat hij er mee stopt hij na die 10 jaar een aantal acceptgiro's in de bus krijgt met daarbij de rente kosten die erbovenop zijn gekomen.

De IB groep/ overheid geeft niet gratis geld weg, is gewoon een prestatie beurs.
Dus volgens mij geld ook voor MBO 2 studie halen is weg lening wordt het een gift.
Niet halen binnen 10 jaar is terug betalen + rente.
En de rente is 6% dus niet te weinig...
Als ik hem was zou ik op school een afspraak maken alles goed regelen, en bij de IB groep alles regelen anders gaat hem dat behoorlijk wat geld kosten.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 27-11-08 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:46

Fifteen schreef:
Het is volgens mij gewoon zo dat je binnen 10 jaar een studie ongeacht welk niveau MBO/HBO/WO moet afronden wil je je studiefinanciering niet terug hoeven te betalen.

Zowiezo als gift kennen ze niet bij de IB groep, ik denk als hij zelf niet duidelijk aangeeft binnen 10 jaa dat hij er mee stopt hij na die 10 jaar een aantal acceptgiro's in de bus krijgt met daarbij de rente kosten die erbovenop zijn gekomen.

De IB groep/ overheid geeft niet gratis geld weg, is gewoon een prestatie beurs.

Voorzover ik begrepen heb heb je juist op niv 2 geen prestatiebeurs, omdat ze leerlingen willen stimuleren hun startkwalificatie te halen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:55

Heb even op IB groep gekeken.
Moet mijn reactie even herzien idd het is geen prestatiebeurs.
Maar ht lijkt me heel stug dat hij de studiefinanciering niet terg hoeft te betalen.

Moet zeggen dat er op ib groep.nl weinig te vinden valt op dit voorval alleen dat wanneer je het niet voor 1 februari doet je wel een gedeelte terug zal moeten betalen.

Denk dat hij het beste even langs school moet gaan en de ib groep kun je ook mailen voor vragen en antwoord duur wel heel lang en anders de post dan duurd een anwoord minimaal 3 weken alleen krijg je vaak een gewoon standaard computer antwoord terug.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:56

Ik ga wel even mailen dan en hopelijk krijg ik een reactie(heb daar recht toe trouwens, weet dat ze geen info aan anderen mogen geven). School doet verschrikkelijk moeilijk en vaag en hij snapte er echt niks meer van.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:01

Klinkt misschien heel dom dat ik dit nu zeg maar je moet gewoon even een gesprek met de directeur/adjunct aangaan dan schud je ze wel wakker en komen er wel gerelateerde antwoorden uit.

Gaat het toevallig om een ROC, want praat me er niet van

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:02

Fifteen schreef:
Klinkt misschien heel dom dat ik dit nu zeg maar je moet gewoon even een gesprek met de directeur/adjunct aangaan dan schud je ze wel wakker en komen er wel gerelateerde antwoorden uit.

Gaat het toevallig om een ROC, want praat me er niet van

Ja Knipoog Ik zal het hem wel even zeggen, maar hij is nogal iemand die dan zoiets heeft van laat maar, dus weet niet of ie het ook gaat doen...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:04

Ik weet niet in welk jaar je zit, als je namelijk in je eerste jaar zit en je stopt voor februari dan hoef je niet je stufi terug te betalen. Daar waar ik stopte kon ik gewoon een formulier bij de receptie halen en deze invullen en tekenen en dat was genoeg.
weet niet of je er wat aan hebt, maar succes in ieder geval Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:05

Gewoon stug blijven mailen/bellen/aanspreken dan komt het wel goed.

Ik heb dit gehad met een ROC in tilburg, zei zijn bij mij nalatig geweest met het passen van mijn opleiding tot het zo ver was dat ik problemen kreeg met de IB groep, dus weet er alles van!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:11

Fifteen schreef:
Gewoon stug blijven mailen/bellen/aanspreken dan komt het wel goed.

Ik heb dit gehad met een ROC in tilburg, zei zijn bij mij nalatig geweest met het passen van mijn opleiding tot het zo ver was dat ik problemen kreeg met de IB groep, dus weet er alles van!

Ok, desnoods mail ik wel, ben zelf het gezeik met het roc ook zat nml, heb zelf al op meerdere gezeten en echt alleen maar gezeik gehad...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:20

ROC Eigen... haha het si echt een ramp om daar iets voor elkaar te krijgen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:25

Fifteen schreef:
ROC Eigen... haha het si echt een ramp om daar iets voor elkaar te krijgen.

Zeker en ik heb zelfs een mooi voorbeeld, mijn ma kreeg ineens de deurwaarder achter haar aan omdat hun een fout in hun administratie hadden gemaakt, ze is zo stom geweest het nog te betalen ook en uiteindelijk wat er niet veel mee te maken heeft, maar ik heb haar alles terug mogen betalen Gestoord Ik had nml al mijn spullen terug ingeleverd en de directeur zou het laten weten als er iets niet klopte, nooit wat gehoord, ik nog duizend keer gezegd, bel aub want straks zijn ze het vergeten, krijgt ze ineens een deurwaarder voor dat en nog iets anders, terwijl ik daar nooit naartoe was geweest, want toen zat ik er nog niet op school(excursie). Verward

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:28

Ja een zooitje dat kun je wel zeggen zover als de deurwaarde is het bij mij niet gekomen wel zover dat ik de rechtsbijstand achter school en de ib groep heb gezet en het toen allemaal wel opgelost kon worden.

Alleen ik had toen acceptgiro's voor een hoog bedrag op de deurmat liggen