Als ik goed genoeg mijn best doe studeer ik dit schooljaar af. Nu leek het me altijd dé tijd om dan eens een aantal maanden weg te gaan. Op dit moment twijfel ik, want het voelt veel meer als dé tijd om zekerheden op te gaan bouwen (baan/huis etc.)
Dus hoe zet je zoiets in touw? wat moet je regelen? Waar kan je terecht voor informatie? Wie heeft iets dergelijks ondernomen? Ik hoop dat er bokkers zijn die me een eindje op weg kunnen helpen
Ik merk dat het nu tijd wordt om dingen te gaan plannen, tijd vrijmaken o.k. Maar hoe zit dat dan met b.v. werk? normaal zou je in het voorjaar gaan solliciteren naar een vaste baan, maar nu? 'Gewoon' pas gaan solliciteren als je terug bent van weggeweest? En wat moet je regelen m.b.t. de plek waar je naartoe gaat?
Waar zal ik dan naartoe willen? en wat zou ik willen doen? Wil ik uberhaupt Nederland wel uit? Ik heb enkel nog maar een paar voorkeuren....
- Ik wil graag uit mijn kosten komen, dus gaan werken, of vrijwilligerswerk doen tegen bijvoorbeeld kost en inwoning.
- Ik zou graag terecht komen op een plek waar de mensen waarmee ik 'werk' nederlands of engels spreken. Het land mag wel anderstalig zijn, maar heb denk ik echt mensen nodig om op terug te vallen in een voor mij begrijpelijke taal.
- Wat wil ik gaan doen? Iets wat voor een aantal weken-maanden mogelijk is, manege of stalwerk ben ik het meest ervaren in maar is geen must.
- En natuurlijk op een veilige plek terecht komen, bij betrouwbare mensen/werkgever.
Ik ben vooral ook erg benieuwd naar ervaringen en bijbehorende regelzaken.