Hulp gevraagd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Hulp gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:04

Het zit zo.. Sinds een paar weekjes heb ik een lieve vriend Lachen
Maar het probleem is, hij voelt meer voor mij dan ik voor hem. Ik zie het niet meer zitten.
Uitmaken is totaal het probleem niet, ik ga gewoon eerlijk zeggen hoe en wat Lachen
Maar wat wel het probleem is.... Hij gaat sowieso huilen.... Het is echt zo'n type..
Hoe moet ik daarmee omgaan?
De 1 zegt: Lekker laten janken!
De ander: Hem troosten, en zeggen misschien later in de toekomst
Weer een ander: Hem troosten, en zeggen dat het zo beter is
En wéér een ander zegt: Laten huilen, en doorpraten (dit spreekt mij het meest aan, maar het probleem bij mij is, als iemand verdrietig is, dan neem ik het over.. Ga me dan erg rot voelen, en zal dan zo weer overstag gaan, en dat is niet fair tegenover hem en mij..)

Ik heb dus geen tips nodig om het uit te maken Clown
Maar over hoe ik met zijn emotie's om moet gaan..
Dit lijkt misschien weer een hele domme topic, maar ik weet het echt even niet meer. Zit hier nu al 2 dagen mee..
Wil hem niet aan het lijntje houden, omdat ik niet weet hoe ik moet reageren.. Bloos

Groetjes Lin

Iris82

Re: Hulp gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:09

Ik heb ook zo'n situatie gehad. Nouja, ik heb deze situatie al twee keer gehad!

Wat mij het beste geholpen heeft:
- als je aan komt, niet te lang wachten met de boodschap vertellen. Dus jas ophangen, drinken inschenken en hoppa.
- Uit laten huilen
- Praten over het hoe en waarom
- Duidelijk zijn
- Niet te lang blijven hangen. Zorg ervoor dat je er maar maximaal een uur bent. Zodat je gezegd hebt wat je wilde zeggen, en verder is het toch aan hem om dit nieuws te 'verwerken'. Dat kun jij niet voor hem doen en dat kan hij niet met jou doen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Veel succes!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:13

Oke bedankt!
Volgend probleem, bij mij thuis komt er visite, en bij hem ook.
Dus we zouden ergens wat gaan drinken dan. Beter ook geen slim plan of wel?
Kan beter voor zijn deur blijven staan met mijn auto? Nagelbijten / Gniffelen

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:15

Wil je het vandaag nog uitmaken of wat ?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:16

Ja, het liefst wel. Zou het zelf ook niet fijn vinden om 'aan het lijntje' gehouden te worden Bloos

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:17

Dat snap ik.
Misschien hem opbellen en dat je iets minder leuks moet melden en dan naar hem toe gaan en misschien buiten dan ofzo Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:18

Och...dit heb ik vroeger met m´n ex gehad en nee dat was absoluut niet makkelijk pfoe! Hij was ook echt zo´n type die erg snel begint te huilen als je bijv met niet goed nieuws komt (oa:je eigen gevoel eerlijk vertellen), dus ik het toen toch maar gedaan en meneer barste in tranen uit. Ik hem duidelijk toen gezegd dat dat voor ons beiden beter was, maar meneer vond dat niet hij wou me niet kwijt, en ik maar geprobeerd het goed door te laten dringen maar opeens hield ik het niet meer en was ik weggegaan met als gevolg er nog achteraan gezegd we kunnen gewoon wel vrienden blijven, maar hij wou me niet kwijt bleef maar huilen ik deur achter me dicht gedaan en m´n ex kwam me toen achterna..Overal waar ik kwam stond ie me toen op te wachten en wou ie me in m´n armen vallen..Ik toen gewoon hem tijdje genegeerd maar ook dat hielp niet hij bleef volhouden, toen heb ik hem een erg lange brief geschreven (van wel 10 kantjes vol), en daarin alles omschreven..Maar zelfs dat hielp niet (Pfoe)! Uiteindelijk nadat ik een half jaar niks van me heb laten horen en hem genegeerd heb dringde het beetje tot hem door en zag ie een vriendschap ook wel zitten, alleen hij zijn gevoel zou altijd wel blijven bestaan, okee mooi dan spreken we gewoon niet te vaak af. En zo konden we onze relatie toch nog goed afsluiten. Knipoog (nadat we wel een relatie samen hadden van 3 jaar).

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:21

Pfff __Possie__ dat lijkt mij echt erg Bloos!
Maar zo is hij gelukkig niet haha! Haha!
Maarre hij is dus sowieso wel het type dat dus ook gelijk in tranen gaat..
Het banketstaaf is, ik had hem van de week nog een sms gestuurd dat ik echt gek op hem was Bloos
Heb gewoon in 1x zo'n ommekeer gehad.

mii_jessy buiten is ook wel een optie, alleen erg koud Bloos

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:22

ga in elk geval gewoon eerlijk zijn. zeg dat je hem geen verdriet wilt doen, maar dat je gewoon niet zoveel voor hem voelt als hij voor jou. ga anders een blokje om samen. is er geen park in de buurt waar je even heen kunt? knap van je dat je het aandurft terwijl je weet dat hij gaat huilen. gewoon doorzetten. dat verdriet is maar tijdelijk. hij komt er echt wel overheen. succes!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:22

Laten huilen absoluut! Lachen
Bel hem dat je even iets belangrijks wil zeggen en dat je hem ophaalt met de auto en dan de auto parkeert op een rustig plekje?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:24

Lonneke, eerlijk wou ik dus wel zijn ja. Is wel net zo fair Lachen Zou eigenlijk niet eens weten wat ik anders zou moeten zeggen hehe!
Maarre we hebben wel wat parkjes, maar is toch 10min met de auto rijden.. De terug weg zou dan best erg zijn Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:25

sja... je moet er maar even doorheen. Zet je de radio maar wat harder Nagelbijten / Gniffelen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:27

ja, dan is een park geen oplossing. ik zou wel gewoon even naar buiten gaan. in een hele mensenmassa met visite is eht niet echt het juiste moment om zoiets te gaan vertellen. of inderdaad ergens wat gaan drinken als dat in de buurt is. leuk is het nooit, maar geloof me, hij komt er wel overheen. ik heb ook pas een relatie verbroken en dat vond ik toen ook moeilijk, gelukkig reageerde hij heel begripvol en was hij ook niet boos. sterkte!!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:30

Dankje voor jullie berichten!
Heb hier echt wel wat aan. Denk dat het toch een blokje om lopen wordt in zijn buurt dan (is toch zijn vertrouwde terrein Lachen en vlak bij zijn huis)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:30

Ik kon m´n ex ook echt niet zien huilen vind ik eigenlijk ook best raar (een jongen die om z´n meid gaat huilen), maar goed wat maakt het ook uit niemand is perfect..Daarom was misschien ook erg moeilijk toen ik met m´n nieuwe vriend iets begon hij wou me opeens toen helemaal bijna niet meer zien of spreken, sterker nog hij schold me voor alles en nog wat uit en schreeuwde van ´´Je hebt noooit wat voor me gevoeld al die 3 jaren´´, naja ik toen weer hele gesprekken met hem gehad wat bijna fout afliep doordat ie me bijna zoende (maar goed als ik opnieuw een vriend heb ga ik echt niet zomaar vreemd), dus duwde ik hem ook echt van me af!

Maar TS, je vriend gewoon face to face vertellen dat je hem iets te vertellen hebt wat minder goed nieuws is en wacht dan vervolgens met nog iets te zeggen maar laat hem dan het woord als je dat hem gezegd hebt, en als ie begint te huilen zeg je hem ´´Sorry schat maar ik wil je ook niet aan het lijntje blijven houden en liefde moet echt van 2 kanten blijven komen, en dat speciale gevoel is nu bij me weg sorry´´, maar dat je wel dan gewoon vrienden met hem wil blijven vertel je dan...

Succes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:31

vind je het niet sneu dat hij midden op straat dan in janken uitbarst?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:33

Nou ik denk dat ie zich dan wel in zou houden Bloos
Bij mijn ex was het een ander verhaal, dat was gewoon een kl**tzak, dus die lachtte ik toen in zijn gezicht uit en liep weg Bloos En erachteraan zei ik nog Karma.

Maar deze jongen is echt zo'n schat van een jong, dat ik echt niet weet wat ik moet doen dan. En hoe ik erop moet reageren dan Bloos
Maar zometeen houdt hij zich niet in zeg maar.. Misschien toch beter in de auto dan Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:35

Laat ik het zo zeggen, mijn vriend kon zich op straat ook niet inhouden en begon ook te huilen toen het even niet goed liep tussen ons en ik hem een ultimatum stelde Nagelbijten / Gniffelen
Ik voelde mij echt super ongemakkelijk!
Dus ik vertel zoeiets nooooooit meer in het openbaar Tong uitsteken

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:36

FZ_Lin schreef:
Nou ik denk dat ie zich dan wel in zou houden Bloos
Bij mijn ex was het een ander verhaal, dat was gewoon een kl**tzak, dus die lachtte ik toen in zijn gezicht uit en liep weg Bloos En erachteraan zei ik nog Karma.

Maar deze jongen is echt zo'n schat van een jong, dat ik echt niet weet wat ik moet doen dan. En hoe ik erop moet reageren dan Bloos
Maar zometeen houdt hij zich niet in zeg maar.. Misschien toch beter in de auto dan Bloos

tja maar als je dan dus een eindje van huis bent moet je wel nog samen terug naar huis. heb je dan zin om in 1 auto te zitten met een huilende ex?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:38

Hmmm oke, blokje om in zijn buurt is dus ook geen optie Bloos
Wordt toch de auto, en hem beetje op zijn gemak te stellen, doe ik zijn soort muziek op Nagelbijten / Gniffelen

Ooh vind het echt sneu voor hem.. Hij zei gisteren nog: Als je het ooit uit zou maken, dan zou ik echt kapot gaan Bloos!
En ik wou het dus gisteren doen, maar kon dus niet, omdat mijn pa nog beneden was.
Dus toen hij dat zei heb ik gelijk heel verkeerd, het weer uitgesteld Bloos

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:38

lonneke, ik laat de auto dan op de parkeerplaats voor zijn deur staan Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:39

gewoon eerlijk zijn, en ook al gaat hij huilen, dan kan je nog meelevend troosten.... maar wel duidelijk zijn dat dit hem nu, en nooit niet gaat worden Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:39

Doe het anders op een parkeerplaatje in de buurt van zijn huis. Dan hoeft hij daarna niet meer een heel stuk met jou te rijden om thuis te komen en kan hij daarna meteen naar zijn kamer als hij thuis is.
Veel succes, en wees duidelijk, je mag best je eigen emoties laten zien, maar laat wel merken dat je goed hebt nagedacht over je beslissing. Laat hem uithuilen en geef hem ook de tijd om zijn vragen te stellen, niks is erger dan dat je met vraagtekens achterblijft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:40

FZ_Lin schreef:
lonneke, ik laat de auto dan op de parkeerplaats voor zijn deur staan Ja

jaa! dat is de beste oplossing: zit je lekker warm, niet gelijk zo openbaar en je hebt geen vervelende rit terug!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:41

Jaa zijn vragen beantwoord ik sowieso wel Ja
Heeft hij ook goed recht op.