Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:mijn advies: zodra je gaat werken al je huurtoeslag op een aparte rekening zetten, dan kun je het zo weer terugbetalen en mocht je nog wat over houden dan heb je een leuke meevaller.
Zeker voor mensen zoals de moeder van Benangelique... Zou eigenlijk niet moeten kunnen

Marigold schreef:@Benangelique, dat zou betekenen dat je moeder elke maand zo'n 180 euro teveel binnen kreeg,
terwijl ze amper rond kon komen van haar totale maandinkomsten, incl die 180 euro?
als je rustig doet met uitgaven, dan moet je normaal gesproken wel rondkomen van minimum, dus ik vraag me af hoe het dan kan, zo met je moeder.
is er niet elders een fout gemaakt, of had ze niet recht op andere inkomsten, waar ze (misschien uit onwetendheid) geen gebruik van heeft gemaakt?
ik moest zelf ook terug betalen, flink bedrag, maar het kan in kleine termijnen, dus ook dat is weer met een sisser afgelopen.
blijk nog wel hetzelfde bedrag aan huursubsidie binnen te blijven krijgen, beetje apart,
maar goed, ik zet voortaan maandelijks wel een bedrag apart om het eind vh jaar terug te kunnen betalen.
wyko schreef:Kijk maar goed uit.
Ik kreeg een paar weken terug een brief van de belasting. Er was over 2007 teveel huurtoeslag gerekend/betaald, dus of ik dat nu voor de kerstdagen even wil overmaken. 320 euro
Een dag later de volgende brief, er is ook teveel zorgtoeslag betaald (weet nieteens dat ik dat ooit heb aangevraagd)
of ik dit bedrag dus ook even voor de kerst overmaak. (433)
Niet echt fijn dus, en ik heb hier nooit om gevraagd, dit is altijd gewoon standaard zo geregeld, en heb er dus nooit over nagedacht...
wyko schreef:Kijk maar goed uit.
Ik kreeg een paar weken terug een brief van de belasting. Er was over 2007 teveel huurtoeslag gerekend/betaald, dus of ik dat nu voor de kerstdagen even wil overmaken. 320 euro
Een dag later de volgende brief, er is ook teveel zorgtoeslag betaald (weet nieteens dat ik dat ooit heb aangevraagd)
of ik dit bedrag dus ook even voor de kerst overmaak. (433)
Niet echt fijn dus, en ik heb hier nooit om gevraagd, dit is altijd gewoon standaard zo geregeld, en heb er dus nooit over nagedacht...

_Tara_ schreef:Ik wist niet eens dat dat kon, dat je dan die toeslag weer terug moest betalen... Wat belachelijkZeker voor mensen zoals de moeder van Benangelique... Zou eigenlijk niet moeten kunnen