Wat moet ik nou met haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pilgrim

Wat moet ik nou met haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:19

Ik heb sinds kort een relatie met een hele lieve en mooie vrouw. Ik ben helemaal idolaat van haar. Ik zit duidelijk anders in elkaar als zij, ze heeft meer tijd voor zichzelf nodig als ik. Ik weet wel heel zeker dat ze zielsveel van me houdt, Dat is niet de twijfel. Ze is een immense sportfanaat, vind haar sport heel belangrijk. Nu is het zo dat ik een beetje met mezelf in de knoop zit vandaag. Heb zo'n dag dat ik alleen maar kan huilen en mezelf zielig vind. Zij is nu werken en is om 5 uur klaar. Ik heb gevraagd of ze alsjeblieft naar me toe wil komen na haar werk. Ik was echt aan het huilen toen ik dat aan haar vroeg. Het enige wat ze zei was; "lieverd, ik wil je troosten en bij je zijn, maar ik móet echt zwemmen vanavond". Ik heb zoiets van; "zeg dat dan af". Ze zwemt drie keer in de week, ze loopt hard, ze fietst.... Ze sport vaak genoeg en nu ik haar nodig heb zegt ze gewoon; "nee". En als ze alleen maar zou vragen of ik na de training naar haar toe kom, of zij bij mij... Dat zou al zo veel schelen. Stel ik me aan?

Ik heb haar deze mail gestuurd, maar weet niet of ik daar goed aan heb gedaan:

Ik kom eraan, als jij me nodig hebt.. natuurlijk kom ik er dan aan. Sterker nog; dan ben ik al onderweg. Werk is een uitzondering, maar of ik nu bij vrienden ben, bij m'n paarden, aan de andere kant van het land; ik kom eraan. Je kunt op me rekenen. Als jij me nodig hebt, verdrietig bent en onzeker, of heel simpel alleen maar even iemand nodig hebt om bij te (sc)huilen, dan zal ik er zijn. Wat ik dan ook zou moeten laten vallen. Ik mag jou mijn meisje noemen omdat ik dat voor je wil doen. Sterker nog; ik vind het mijn plicht. En voor jou is het een recht om op me te leunen als je dat nodig hebt. Overdag, in de avond of midden in de nacht. Wanneer dan ook. Dat is één van de redenen dat je mij hebt als jouw vriendin. Omdat ik, als jij dat nodig hebt, bij je wil zijn om je te troosten, m'n mond te houden, te praten, met je mee te huilen of je aan het lachen te maken. Om je af te leiden. Om je eten klaar te maken, je te knuffelen of lieve kusjes te geven. Wat je nodig hebt zal ik je altijd proberen te geven. Altijd. Omdat ik zoveel van je hou. Ik mag dan een dromer zijn, een fantast, maar dit heeft niets met dromen te maken. Voor mij is dát wat een relatie inhoudt; er zijn voor elkaar en elkaar liefhebben. No matter what. Oók als het moeilijk is voor mijzelf.

Vandaag heb ik jou nodig...

Saskiaatje

Re: Wat moet ik nou met haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:22

Je zegt "ik heb sinds kort een relatie". Als je nu al op deze manier gaat claimen, ben ik bang dat het niet zo lang gaat duren, al helemaal niet als zij zo op haar eigen tijd gesteld is.

In je mailtje lijkt het net alsof je half dood aan het gaan bent, maar je voelt je gewoon een beetje zielig, toch?

Ik zeg, laat haar lekker sporten en spreek morgen wat af. Lachen

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:24

Wauw, wat een ontroerend stukje, jou vriendin mag blij zijn met zo'n lieverd zeg... Ik vind dan ook niet dat je, je aanstelt absoluut niet. En als zij het zwemmen belangrijker vind, ook na het lezen van dit, dan moet je, toch eens met haar in gesprek gaan. Wan t bij elkaar willen zijn en er voor elkaar willen zijn, moet wel van twee kanten komen.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:26

Erg mooie tekst zeg! Ik snap je punt, en hoop dat zij je ook begrijpt.

Caesar

Je gedrag zal het na langere tijd alleen maar erger maken. Leven en laten leven... ga in de tijd dat zij sport ook wat doen en dan kunnen jullie daarna nog afspreken. Mijn ex was ook zo, hij had 's avonds niets na zijn werk terwijl ik nog paarden wilden doen of bij vriendin langs. Dat botste op gegeven moment omdat hij zich alleen of achtergesteld voelde. Probeer een middenweg te vinden, dat is de enige oplossing, na een goed gesprek. Succes!

Vind je stukje wel heel erg mooi geschreven.

Jolien_x

Ik snap jou, maar ik snap haar ook. Haar sport is gewoon heel belangrijk voor haar. Misschien dat jij je dat niet kunt voorstellen omdat jij niet zo'n sportfanaat bent (misschien niet zo'n grote als je vriendin) In ieder geval; ga er niet teveel van denken.

Over dat claimen van hierboven; dat vind ik wel meevallen. Het is een lief mailtje en ik weet zeker dat ze het wardeerd maar verwacht niet teveel van haar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:29

Ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar zijn, maar als ik net samen met iemand ben die (hoe lief bedoeld ook) een email stuurt met deze text, zou ik me toch behoorlijk bezwaard en geclaimd voelen.

Ik denk dat je beter je bui wat in kunt slikken en je gedachtes moet verzetten, niet iedereen is zoals jij bent, vergis je daar niet in.. Ach gut

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:31

Sinds kort bedoel ik een half jaar mee. We zijn erg aan elkaar toegewijd maar ze steekt gewoon anders in elkaar. Ik merk ook dat ik claim, en dat wil ik helemaal niet. Doordat ik merk dat ik haar claim wordt ik alleen maar depressiever omdat ik wéét dat ik haar wegjaag daarmee, maar aan de andere kant vind ik dat ze er gewoon voor me moet zijn als ik haar nodig heb. Ik wil haar echt niet kwijt (lees:wegjagen) en daar doe ik ook mijn best voor. Als ik haar vandaag niet zie zie ik haar pas Zondag weer omdat we allebei wisselende diensten werken, dus vandaar dat ik zoiets heb van; "je kunt het hele weekend sporten en op jezelf zijn, dus wees er dan nu voor mij".

Bedankt voor jullie lieve en soms confronterende Lachen reacties!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:33

Joh, werk aan jezelf, want hier krijgt iemand gewoon de kriebels van.

Ik zou onmiddellijk een punt erachter zetten hoor, ik zou hier niet tegen kunnen.

Sorry, denk niet dat je aan meehuilen iets hebt.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:35

Het is niet zo dat ik me altijd zo voel, eigenlijk nooit, maar een beetje toewijding in een relatie is toch niet teveel gevraagd? Ik geef haar altijd de ruimte om haar eigen tijd in te delen, te sporten of vrienden te zien en we zien elkaar alleen als we daar allebei zin in hebben. Maar nu heb ik haar gewoon nodig.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:38

Ik snap wel waar je vandaan komt, ik heb ook wel eens van die buien en ik kan ook wel wat claimerig zijn, dan ben ik bv onwijs verdrietig terwijl er eigenlijk niets is of met mezelf aan het klooien maar dan wil je wel graag wat gezelschap. En dat heeft niks te maken met je achtergesteld voelen, of claimen of morgen wat afspreken, het gaat om dat moment en je wil gewoon even iemand hebben, en in het geval van een relatie meestal je partner. Hoe hard iedereen roept, zet je eroverheen, doe even wat anders, dat wil niet altijd even makkelijk. Iedereen kan zich toch wel eens poedersuiker voelen? dat mag toch hopelijk wel zonder dat je partner gillend wegrent?
Ik vind dat je best mag verwachten dat je vriend/vriendin daar rekening mee houdt. Misschien niet direct, het is geen levensbedreigende situatie Lachen maar toch minstens na het werk oid. Ik kan er in komen dat sport voor je vriendin heel belangrijk is, ik weet niet of ze solo sport of dat er een team op haar rekent? Het hoeft ook niet iedere dag voor te komen maar ik vind dat ze best even langs had mogen komen, of op z'n minst een smsje sturen of het goed is als ze anders 's avonds na het sporten langskomt of even met je bellen of wat dan ook.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:40

Precies, dat bedoel ik. Als ze alleen maar het idee zou geven dat ik welkom ben als ze klaar is met haar (solo) sport, dat ze er dan voor me wil zijn, dat had al zoveel gescheeld.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:40

Ik vind het een heel lief stukje! Ik sta volkomen achter je. Zodra je je in een relatie stort hoor je allebei water bij de wijn te doen.. En er is toch niks fijners dan bij elkaar zijn? Als zij sporten boven jouw zet.. Sorry maar dat zou ik is gaan praten, vind ik niet heel normaal eerlijk gezegd. Succes!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:40

Soms krijg je niet altijd wat je wilt.

Heel hard gezegd misschien.. Ik snap jou wel, maar soms kan het gewoon niet.. Ach gut

En ik weet waar ik over praat, mijn vriend woont 250 km bij mij vandaan, die zie ik niet iedere dag, vaak alleen maar in het weekeind, soms zelfs door zijn werk eens in de 2 weken..

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:41

Ik vind het prima dat ze zo zelfstandig is, dat waardeer ik heel erg in haar. Maar die keer dat ik me dan even beroerd voel... dan heb ik haar nodig. Als het nou echt niet zou kunnen dan is het wat anders, maar ik krijg nu het gevoel dat ze er niet voor me wil zijn.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:44

Praat er met haar even over, vanavond, van t weekend of wanneer je dr dan ook ziet (het lieft als je zelf weer wat minder emotioneel bent Lachen ) Dit vreet aan je, vraag haar naar de redenen (die zal ze vast gehad hebben) om dat niet aan te bieden, of ja, misschien heeft ze er gewoon niet bij stil gestaan dat ze ook daarna nog even kan langskomen/bellen, dat kan ook. Maar anders blijft dit je dwars zitten, zeker als het eventueel nog een keer voorkomt.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 20-11-08 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:45

Hoi Pilgrim....ook ik vind het een beetje een claimerig mailtje...mij zou het nogal afschrikken... Bloos Als je iemand zo op een voetstuk plaatst, kan ze er alleen maar afvallen...
al weet ik ook nog hoe het soms voelde toen ik net samen was met mn vriend, die aan de andere kant van het land woonde. We zagen elkaar alleen in het weekend en misten elkaar soms verschrikkelijk, maar je moet elkaar wel vrij laten. Ook dat is echte liefde, elkaar je hobby's en vrienden gunnen...Dus laat haar lekker sporten en zoek zelf ook lekker afleiding.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:47

Pilgrim schreef:
Sinds kort bedoel ik een half jaar mee. We zijn erg aan elkaar toegewijd maar ze steekt gewoon anders in elkaar. Ik merk ook dat ik claim, en dat wil ik helemaal niet. Doordat ik merk dat ik haar claim wordt ik alleen maar depressiever omdat ik wéét dat ik haar wegjaag daarmee, maar aan de andere kant vind ik dat ze er gewoon voor me moet zijn als ik haar nodig heb. Ik wil haar echt niet kwijt (lees:wegjagen) en daar doe ik ook mijn best voor. Als ik haar vandaag niet zie zie ik haar pas Zondag weer omdat we allebei wisselende diensten werken, dus vandaar dat ik zoiets heb van; "je kunt het hele weekend sporten en op jezelf zijn, dus wees er dan nu voor mij".

Fout! Er is niets zo verkeerd als verwachtingen hebben van anderen.

Als ik zo'n mail zou krijgen van iemand waarop ik gek ben, dan zouden mijn nekharen overeind gaan staan en lekker gaan sporten. Ieder heeft zo z'n eigen dingen en dat hoeft niet te vallen voor de ander.

Let erop dat zij niet jouw afleiding wordt, maar ga zelf ook iets van een sport oid zoeken waar je druk mee bezig kan als je je rot voelt of niets te doen hebt.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:48

Ja, dat moet ik maar doen. Ze staat best open voor een gesprek hoor, ze is de beroerdste niet. Ik weet ook dat ik altijd welkom ben bij haar dus vraag haar straks gewoon of er een reden is dat ze het niet heeft aangeboden (misschien heeft ze na het zwemmen nog iets anders te doen). Zo niet dan vraag ik of ik vanavond gewoon lekker bij haar mag zijn. Ik hoef er alleen maar te zijn, dat ik haar in m'n buurt heb, dat ik naast haar slaap en wakker word. Het zou heel veel schelen.

Vrij laten is echte liefde, 100% mee eens, dat is ook de manier waarop we normaal met elkaar omgaan. Vandaag voel ik me k*t, en ik wil gewoon haar aanwezigheid. Is dat teveel gevraagd?

Nekharen overeind? Stap dan niet in een relatie! Ik laat haar altijd vrij, maar ik zou niet een keer op haar mogen rekenen als ik me poedersuiker voel, zoals zij zo vaak op mij kan rekenen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:51

Pilgrim schreef:
Nekharen overeind? Stap dan niet in een relatie! Ik laat haar altijd vrij, maar ik zou niet een keer op haar mogen rekenen als ik me poedersuiker voel, zoals zij zo vaak op mij kan rekenen?

Een relatie MAG niet betekenen dat je geen eigen leven meer hebt, dus ik kan me heel goed voorstellen dat zij gewoon lekker gaat sporten.

En op iemand mogen rekenen, tja... zoals ik al zei is het niet slim om verwachtingen van iemand anders te hebben, dan kan je heel vies op je neus gaan.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:52

Je hoeft je niet tegenover ons te verantwoorden. Praat erover met haar en kijk of jullie er samen uit kunnen.

Het enige advies wat ik je kan geven heb ik je al gegeven. Ik heb zelf in een relatie gezeten waarin ik ook was zoals jij bent en dat is inmiddels ook afgelopen. Dat werkt gewoon niet.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:54

Er is mijns inziens een verschil tussen geen eigen leven meer hebben en af en toe jezelf opzij zetten. Ik heb ook een eigen leven, vrienden, paarden, baan, huis, familie etcetera. Ik ga daar ook voor en we zien elkaar als we dat allebei willen. Maar als ze me zou bellen dat ze zich poedersuiker voelt, dan ben ik er voor haar, wat ik dan ook opzij moet zetten! Dat is liefde....

Ik wil me niet verantwoorden, maar wel graag uitleggen zodat de adviezen die ik krijg gegrond zijn. Ik wil niet dat het overkomt alsof ik naast haar geen leven heb en ik dat ook van haar eis. We hebben allebei ons eigen leven... Normaal claim ik helemaal niet. Het gaat om deze specifieke situatie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:56

Pilgrim; wat voor de een gegrond is, is voor de ander totale waanzin. Ik heb in de positie gezeten dat ik een jongen aan de andere kant had zitten die net als jij dacht en bij mij verstikte dat en uiteindelijk is het daar dus ook op stukgelopen.

Ik denk dat de meeste mensen jou er enkel op willen wijzen dat dit niet DE manier is (zie o.a. post van Saskiaatje) en dat je er beter met je vriendin over kunt gaan praten.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:58

Dat klopt Quelian. Ik neem je je reactie ook niet kwalijk, wilde je alleen duidelijk maken dat ik niet altijd zo ben. Ik ben er altijd voor haar, en nu vraag ik een keertje haar steun; that's it.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:16

Pilgrim schreef:
Er is mijns inziens een verschil tussen geen eigen leven meer hebben en af en toe jezelf opzij zetten. Ik heb ook een eigen leven, vrienden, paarden, baan, huis, familie etcetera. Ik ga daar ook voor en we zien elkaar als we dat allebei willen. Maar als ze me zou bellen at ze zich poedersuiker voelt, dan ben ik er voor haar, wat ik dan ook opzij moet zetten! Dat is liefde....

Nee, dat is jouw invulling van liefde. Een ander kan en mag daar anders over denken.

Wat jij doet is geen maatstaf voor wat de ander moet doen. Jullie moeten er samen uit zien te komen wat elkaars verwachtingen zijn en wat je daarin wel en wat je daarin niet kunt geven. Maar je kunt niet eisen dat de ander zich zo opstelt als jij graag zou willen. En als je dat wel probeert, is dat meestal niet gezond voor de relatie.