Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:18

Jemig zeg,de dag begon weer geweldig vandaag.

Het gaat niet om mijn directe buurvrouw maar om degene die een huis verder woont.
Met mijn directe buuf heb ik een erg leuke band,is zeg maar een vriendin van me geworden.
Ik stond onder de douche vanmorgen en hoorde dat ik een sms-je kreeg.
Het was iets van half 10,en zag dat het smsje van mijn directe buuf kwam,dat het weer 'bingo' was bij haar buren.
Helaas gebeurt het vaker dat er nogal veel sprake is van geluidsoverlast,maar dit keer liep het enorm uit de hand.
Ben op mijn sloffen en nat haar naar mijn buufje gelopen en hoorde in het trappenhuis al enorm hysterisch geschreeuw.
(wat dus bij haar buren vandaan kwam)

Ik had mijn telefoon meegenomen voor het geval dat.
Het geschreeuw was zo erg en we konden horen dat haar vriend die bij haar was haar sloeg.
Ik heb geen moment getwijfeld en heb direct 112 gebeld.
Het leek echt een eeuwigheid te duren voor de politie er was.
Ik noem mijn buuf maar even M anders wordt het erg verwarrend om te lezen.
M en ik liepen door haar huis te ijsberen en ondertussen hoorde we dat haar buurvrouw schreeuwde dat haar hoofd bloedde. en ze een dokter nodig had.
Waarop hij zei dat ze geen dokter nodig had maar een psychiater.

Misschien denk je nu,waarom zijn jullie er niet heengelopen.
Het erge is dat er drugs in het spel waren en we niet durfden in te begrijpen bij een kerel die vermoedelijk van de wereld was en erg onberekenbaar kan zijn.
(overigens is dit geen speculeren maar is dit onderbouwt door vrienden dat er sprake is van drugsmisbruik)

Op het moment dat de politie de straat in kwam rijden hoorde we de deur dichtslaan bij de buurvrouw,die stond te huilen in de deuropening en liep duidelijk mank.
Die klootzak was em gesmeerd toen ie de politie zag!
M en ik stonden allebei met ons hart in onze kelen,helemaal overstuur door wat we door het kijkgaatje hadden gezien en gehoord.
Politie heeft het allemaal echt meer dan goed afgehandelt,om een heel lang verhaal maar even kort te maken.
M en ik hebben allebei een getuigenverklaring afgelegd die we nog mnoeten ondertekenen op het buro zodra alles op papier is gezet.

Het trieste aan het hele verhaal is dat die vrouw een kindje van 2 heeft en een pup in huis die alles meekrijgen,al was het kindje nu op de peuterspeelzaal.
Ook wilde ze in eerste instantie geen aangifte doen,terwijl ze een hoofdwond had en goed op haar been was geschopt!
Dat doet echt pijn als je zoiets hoort,eerlijk gezegd werd ik er zelfs een beetje boos om,want dit was al eerder gebeurt en erna nam ze hem ook gewoon weer terug.

Imo kies je dan toch voor je kind en jezelf?
Zelf hebben M en ik ook de nodige ellende meegemaakt en weten dondersgoed wat er allemaal door dat vrouwtje haar hoofd heen gaat.

Goddank is de buurvrouw wel aangifte gaan doen en zijn ze nu op zoek naar die hufter van een vriend van haar,die ingerekent zal worden als ze hem vinden.

Wat ik eigenlijk met dit verhaal wil zeggen,mensen sluit asjeblieft je ogen hier niet voor,zoals onze andere buren wel doen.
Bel de politie als je dit soort dingen hoort of ziet Huilen

detour

Re: Buurvruuw is in elkaar geslagen door haar vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:20

Allemensen, wat heftig , meid, heb jij zelf ook iemand die je steunt? Ik hoop dat die vrouw de kracht en de centjes heeft om voor zichzelf en haar kind te kiezen, en de hond... Sterkte.

Bonita_Bon

Re: Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:22

Jeetje dat is geen kattenpis!! Hoe gaat het nu met de buurvrouw en met jou en M?
Sterkte in elk geval

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:23

Ik red me wel hoor,heb het nu toch even van me af kunnen schrijven;)
M komt zo even hier langs om samen de woningstichting hier ook over in te lichten,op advies van de politie...

Ik ga zo even lekker wat leuke dingetjes kopen voor mijn huis,even mijn gedachten verzetten Clown

En werd net door de politie gebeld,want ze hebben mijn verklaring niet helemaal kunnen opnemen omdat ik het belangrijker vond dat die buurvrouw aangifte ging doen.
Op dat moment zat ze op het buro om aangifte te doen,thank god....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:25

Wat goed dat je de politie hebt gebeld! Hopelijk neemt ze haar 'vriend' niet weer terug.
Triest dat dit soort dingen gebeuren, zou niet moeten. Vooral als er kinderen (en dieren) in het speel zijn, vind ik het erg begrotelijk.
Waarschijnlijk word je nog wel gebeld o.i.d. door slachtofferhulp of je hulp nodig bent.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:27

goschie is niet niks Scheve mond dat ze 'm terug neemt past ergens wel in dat "patroontje" zeg maar.. ik hoop dat ze alle moed bij elkaar krijgt en idd voor zichzelf de kleine en de hond kiest en bij die vent weggaat.. wij hebben hele tijd geleden ongeveer zelfde mee gemaakt hier (wonen in 'n flat van 10 verdiepingen, me pa en ik wonen op de 2e) en op de 4e of 5e (ik zelf dacht toen op de 5e) was ook knallende ruzie.. hebben we ook de politie voor gebelt toen.. bleek indd "ruzie" te zijn geweest nou 't hoorde zich aan alsof die meid door 't hele huis geslagen werd Scheve mond

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:32

Ik ken het helaas ja....
De buurvrouw van mijn schoonouders had ook een man met losse handjes en hij heeft ook regelmatig de 2 kindjes geslagen. Het ging al zover dat mijn schoonmoeder bij het bellen naar 112 een soort code kon doorgeven en dan wisten ze precies waar ze heen moesten gaan. Na veel praten met anderen en psych. hulp is de buuf naar een vrouwenopvanghuis gegaan met de kinderen en inmiddels heeft ze de scheiding doorgezet. Gelukkig maar...
Het gekke was dat deze man echt een "watje" was in de buitenwereld en tegen mij "moeder met baan en leuke plek in de maatschappij" (om het zo te zeggen) echt niet op kon en soort zenuwachtig werd, dus ja, dan moet je thuis maar de boel terrorriseren...de knuppel....
Zijn vrouw mocht ook echt niets, niet werken wat ze graag wilde, geen autorijden, haar handje ophouden voor huishoudgeld, noem maar op. Hoe sluit je iemand af van de buitenwereld.. Boos!

En het ergst komt nog, zijn vader was dominee van de zware kerk hier in de buurt en die zegt alleen maar; ja, als je vrouw niet luistert dan mag je slaan...want de man staat ver boven de vrouw.. idioterie.. Gadver Boos! Boos!

Hoop dat het met de buuf van je buuf goed komt en zeker ook voor het kindje!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:33

Jeetje das echt heftig! Je hebt er goed aangedaan om er niet heen te gaan, wie weet wat jij voor klappen had kunnen krijgen!

Maar voor sommige mensen is het niet makkelijk om afstand te doen van iemand die mishandeld geestelijk of lichamelijk! Het leven is voor hun zo gecompliceerd, ze zien het gewoonweg niet. Voor, ik denk, de meesten van ons hadden de man allang het huis uitgetrapt, kind gaat altijd voorop.. Hoe komen ze erbij om die man weer terug te nemen, toch blijft het gebeuren .. Hoe vreemd ook, vaak is het de angst of toch de hoop dat de man veranderd..
En omstanders kunnen er niks tegen doen, de vrouw moet het uiteindelijk zelf doen en misschien pas na 10x dat de vrouw gaat beseffen dat dit niet goed is wat er allemaal gebeurd..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:35

Pff wat een heerlijke situatie... hopen dat ze sterk genoeg is en hem voorgoed buiten de deur houdt.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:35

Tja,het bekende vicieuze cirkeltje,klonk ons ook erg bekent.
Helemaal toen dat vrouwtje zei dat ze hem nog een kans wilde geven. Frusty
Dit is iets wat zich zal blijven herhalen,zeiden wij ook allemaal tegen haar.
Ook dat dit zo'n cliche verhaal is en dat ze daar niet in moet trappen,dat er al zoveel boeken en films over zijn gemaakt.
Nu is zijzelf degene die de beslissing moet nemen,hoe machteloos dat ook voelt voor M en mij....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:39

Fish - Family business

Zit nu weer met dat nummer in mijn hoofd, zo treffend in dit soort situaties. Wat ontzettend fijn voor jullie buurvrouw dat jullie zo achter haar staan en actie ondernemen! Hopelijk is ze sterk genoeg om haar leven in eigen hand te nemen. Sterkte voor jou en M, ik begrijp dat jullie zelf in het verleden ook het een en ander hebben meegemaakt, kan me voorstellen dat er nu bij jullie ook weer het een en ander boven komt drijven.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:40

Jeetje ik begrijp die vrouwen echt niet. Als zoiets nou vaker gebeurd blijf dan niet bij zo'n vent.
Treurig vind ik het, en zeker als er ook nog kleine kinderen in het spel zijn.
Hopelijk wijst ze hem nu voorgoed de deur. Veel sterkte voor allemaal Ach gut

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:42

Ach,ik ken het wel een beetje hoor,al heb ik geen kind.
Ik heb bijna 4,5 jaar samengewoond met een alcoholist,wat ook erg vaak fout ging door zijn misbruik.
En elke keer zei hij dat dit de laatste keer was Verdrietig
Het is echt heel triest als je van iemand houdt,want dat is vaak hetgene wat zo'n vrouw week maakt....

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:45

Heftig zeg, maar vind het wel super dat er mensen bestaan die toch de stap durven te zetten om de politie te bellen!! Ja

Liefde maakt blind. Knipoog

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:47

Jullie hebben iig goed gehandelt!

Hopen dat die vrouw nu genoeg moed heeft om die man buiten de deur te houden... voor haar en voor haar kindje!

En voor jullie ook sterkte, kan me voorstellen dat het heel moeilijk is als je zelf ook zoiets heb meegemaakt.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:49

Ik heb ooit een TBSer in huis gehad door mijn bemoeienis met de ruzie bij de buren, ik ging me moeien omdat mijn buurman in elkaar geslagen werd, de net losgelaten TBSer vloog uiteindelijk mijn woning in, de buurman werd met een mega hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht en de TBSer is nadat hij 4 uur lang in mijn woning alles heeft vernield opgesloten in de bajes en later in een TBS kliniek, ik ben hiervoor moeten verhuizen in opdracht van de politie. Inmiddels loopt hij weer los trouwens Bloos

Ingrijpen is niet altijd prettig Clown
Maar ik heb wel mijn buurman gered! Haha!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:34

ik heb een paar weken geleden ook een topic geopend dat mijn moeder door haar (ex)vriend in elkaar geslagen was (3e x dit jaar).
Nu is ie wel het huis uit maar zit ie bij mijn oom in huis (broer van me moeder) omdat z'n eigen familie m ook niet in huis wil. Maar m'n moeder wil m nog een kans geven als ie hulp zoekt....zucht

Op een gegeven moment helpt praten niet meer. Ze maakt haar eigen keuzes

Ik kan haar alleen maar advies geven en d'r voor haar zijn.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 17:43

Het is idd erg lastig als je toe moet kijken hoe iemand zichzelf naar de *piep* helpt.
Zeker als je om diegene geeft,wat gelukkig in dit geval voor mij niet aan de orde was.

Ik heb haar nog wel gesproken vanmiddag,was al half aan het wegrijden met de auto Haha!
De politie heeft die vent opgepakt Go jij! Go jij!
Wat ik voor de aangifte wist is dat ze hem 3x 24 uur kunnen vasthouden.
Maar nu ze aangifte heeft gedaan gaat het vast zwaarder wegen en kan de politie meer.
Volgens mij zei die agent zelfs iets over agressietraining.
Ik hoop iig dat ie voorlopig zijn rotkop hier niet meer in de straat laat zien.

Ook wil ik even vermelden dat ik echt respect heb voor deze 2 agenten en hoe ze ermee om zijn gegaan.
Ze zijn er al met al iets van 2,5 uur mee bezig geweest en namen echt de tijd ervoor.
Het waren een mannelijke en vrouwelijke agent en uiteindelijk heeft zij de buurvrouw kunnen overtuigen om aangifte te gaan doen.

Echt heel knap,want de buuf ging ook nogal tekeer tegen die agenten.
Ze bleven heel rustig,wat mij echt niet was gelukt als iemand zo tegen me uit zijn dak zou gaan terwijl je probeert te helpen.
Petje af hoe die 2 de boel hebben kunnen sussen!!!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:52

Goed dat jullie de politie hebben gebeld. Ik hoop dat ze hem niet meer terugneemt, maar het gebeurt vaak zat. Wij hebben hier pleegkindjes in huis gehad waarvan de moeder ook werd mishandeld door haar vriend. Echt triest om te zien wat dat met de kids doet... Uiteindelijk heeft ze aangifte gedaan, is hij idd 3x24u opgepakt en toen heeft ze hem weer terug genomen.. waarbij ze overigens wel direct de kans verspeelde de kids ooit nog terug te krijgen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 17:53

Karin schreef:
Fish - Family business

Zit nu weer met dat nummer in mijn hoofd, zo treffend in dit soort situaties. Wat ontzettend fijn voor jullie buurvrouw dat jullie zo achter haar staan en actie ondernemen! Hopelijk is ze sterk genoeg om haar leven in eigen hand te nemen. Sterkte voor jou en M, ik begrijp dat jullie zelf in het verleden ook het een en ander hebben meegemaakt, kan me voorstellen dat er nu bij jullie ook weer het een en ander boven komt drijven.

Verdorie ik kreeg kippenvel van die lyrics!
Zelf deed het me denken aan dit nummer http://www.youtube.com/watch?v=RZyxYL75 ... re=related

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:54

Dat nummer heeft idd hetzelfde thema... Scheve mond

Brr, ik vind huiselijk geweld wel zoiets gruwelijks. Je huis hoort een veilige plek te zijn. Scheve mond

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:24

Denk dat je het heel goed opgelost hebt!

Toch kan ik me die vrouw ook wel voorstellen. Telkens is het na afloop weer van "dit was echt, heus, de laatste keer, ik hou zoveel van je, blablabla". Plus dat er een enorme angst is om zo iemand te verlaten, wat als ie je nieuwe adres achterhaalt? Waar is zo iemand feitelijk toe in staat als ie je nieuwe schuilplaats vind?

Het is een enorm dilemma dat niet een twee drie op te lossen is. Roepen dat ze bij hem weg moet gaan is makkelijk gezegd, door mensen die het nooit hebben meegemaakt. De angst om "gevonden" te worden is immens, onmenselijk en ondraaglijk.

Het enige wat je feitelijk kan doen is zoals je hebt gedaan, naar de politie gaan zonder er zelf tussen te gaan zitten. De politie heeft tegenwoordig best wel wat handvatten sinds stalking wettelijk verboden is (ze mogen nu ook preventief ingrijpen, mocht tot een aantal jaar geleden niet), en hopen dat zo'n vrouw de moed kan vinden weg te lopen.

Wil je wel heel veel sterkte wensen, zoiets is geen kattepis om mee te maken, zelfs al gaat het niet om jezelf! Hoop dat jij en je buurvrouw er snel overheen zijn en dat die andere buurvrouw een verstandige beslissing neemt.

Nogmaals, heel veel sterkte met alles! (gemeend!)

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:42

Dank voor je reactie Mick!

Wat voor deze vrouw zo sneu is,is dat ze hier nog niet eens zo lang woont.
En het huis staat op haar naam,niet op die van hem.

Gisteren hoorde ik ook dat die vent niet is opgepakt,maar dat ie zichzelf heeft aangegeven wat voor hem strafvermindering betekent.
Ook is het gisteren al voorgekomen,waar we tot nog toe niet weten hoe dat is afgelopen.
Zodra we meer weten zet ik het hier even neer.

Ik sprak M net hierover,en we zijn allebei erg voorzichtig met er het beste van te hopen.
In de zin of ze hem nu echt afsluit in haar leven.
Wij hebben nu zoiets van 'we hebben gedaan wat konden doen voor haar'
En mocht ze hem toch terug nemen dan staat ze er wat ons betreft alleen voor,we kunnen dan erg weinig meer doen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:48

jeetje dat is niet niks wat je buurvrouw allemaal meemaakt. je hoort het helaas heel veel vaker dat mensen hun partner toch terug nemen omdat die dan weer beterschap beloven. ik hoop maar dat ze nu verstandig is en voor haar kindje en haarzelf kiest. goed van jullie dat jullie de politie hebben gebeld, en heel verstandig dat jullie er niet zelf heen zijn gegaan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:16

Zeeuwtje68 schreef:
Jeetje ik begrijp die vrouwen echt niet. Als zoiets nou vaker gebeurd blijf dan niet bij zo'n vent.
Treurig vind ik het, en zeker als er ook nog kleine kinderen in het spel zijn.
Hopelijk wijst ze hem nu voorgoed de deur. Veel sterkte voor allemaal Ach gut

daar kan jij absoluut niet over oordelen, ik zelf zei ook altijd als mij dat gebeurt weet ik wel wat ik doe hoor, maar toen het gebeurde stond ik stokstijf uit angst, toen was ik niet meer zo stoer.

Ik hoop dat het goedkomt met de buurvrouw, en jullie ook sterkte, jullie zitten er wel erg dichtop, wel terecht dat je er niet naar binnen bent gegaan, dat kan echt hele gevaarlijke situaties opleveren