Vriend word boos omdat ik iemand help?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrkvi

Vriend word boos omdat ik iemand help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:48

hoi,

Ik was gister met mijn nichtje een rondje aan het fieten omdat we ons verveelden.
op een gegeven moment moesten we over een bruggetje,alleen we zagen van een afstand al dat er allemaal jongens stonden,wij die brug op,zien we dat er 1 jongen helemaal in elkaar word geslagen,
dus ik heb gevraagd aan de mensen die erbij stonden wat er allemaal aan de hand was.
hij had alles onder het bloed zitten,hij viel op de grond en werd nog een paar keer na getrapt,zijn fiets hadden ze in de sloot gegooid.
ze waren met een hele groep alleen er was 1 jongen die sloeg.
Die jongen kwam naar ons toe en begon te vertellen dat die aan de drugs zat en dat hij XTC had gebruikt,en hij vroeg of we bang waren.
Ik heb gezegd van niet terwijl ik dat eigenlijk toch wel een beetje was.
Ik wist echt niet wat ik moest doen,ik dacht misschien heeft hij wel een mes of wat dan ook bij zich.
en in 1 keer rent iedereen weg,er kwam dus politie aan,iedereen was weg ook de zogenaamde ''vrienden'' van die jongen die daar op de grond lag.
wij zijn blijven staan.
en hebben alles uit gelegd aan de politie,die hebben er nog een paar te pakken gekregen,alleen de ''dader'' niet.
Niemand durfte ook zijn naam te noemen,en die jongen durfte geen aangifte tegen hem te doen,op een geven moment heeft toch iemand zijn naam genoemt en hij heeft gelukkig toch aangifte gedaan.
de politie was weg,en alleen die jongen die was geslagen was er nog,en een ''vriend'' van hem,en ik en me nichtje.
Hij had heel erg last van zijn neus en van zijn ribben/buik en hij was duizelig.
We hebben hem naar het ziekenhuis gebracht,hij had ze neus zwaar gekneusd en zijn ribben ook.
Die jongen bedankte ons dat we mee waren gefietst(hij wist niet precies waar het was)en ging naar huis.

Onderweg had ik mijn vriend gebeld en het hele verhaal uitgelegd wat er allemaal was gebeurt.
en dat we die jongen naar het ziekenhuis hadden gebracht.
word ie hartstikke boos!
Hij vroeg waar ik mee bezig was,dat ik een belachelijk wijf ben,en dat ik niks met die kerel te maken heb,en waarom ik dat heb gedaan,en dat ik hem beter gewoon had kunnen laten liggen.
Ik vind dat echt belachelijk.
ik zou het zelf ook fijn vinden als iemand mij zou helpen,maar hij denkt er anders over blijkbaar.

Ik heb nu nog steeds ruzie met hem.
en ik weet echt niet wat ik moet doen.
heb het al zo vaak uit proberen te leggen,maar hij snapt niet dat we die jongen hebben geholpen.

Ik wou dit gewoon even kwijt,en wou even weten wat jullie ervan vinden.

Lachen

Dowski

Re: Vriend word boos omdat ik iemand help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:52

belachelijk! logisch dat ie boos wordt als je tussen die jongen en zn aanvaller inspringt, waarschijnlijk maakt hij zich dan bezorgd, wat dus alleen maar lief is.
Maar dat hij boos wordt dat je iemand naar het ziekenhuis brengt Verward

raar dat de politie die jongen niet gebracht heeft. En voor aangifte doen moet je naar het politiebureau...

Nanne

Sorry, maar wat is jouw vriend een eikel..

Als ik in elkaar getrapt word hoop ik ook dat mensen zoals jij in de buurt zijn.

Hoe zou je vriend het zelf vinden als dit hem was overkomen en iedereen had hem aan zn lot over gelaten?

Belachelijk..

RainyDays

Ik denk dat relaties zich vaak bewijzen in tijden dat er dingen gebeuren.....
Misschien zegt zijn reactie genoeg over de manier waarop hij met dit soort dingen omgaat.

Joto

Nou als mijn vriend zo zou reageren als ik iemand hielp, ongeacht man vrouw oud jong.. Kon hij direct zijn spullen pakken en vertrekken.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:53

De politie ging weg om de dader te zoeken,de jongen heeft al aan gifte gedaan.
ik moet zometeen naar het politiebureau om een verklaring af te leggen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:54

ten eerste tof van je dat je 't gedurft hebt, om die jongen te helpen Lachen
maar ik snap je vriend aan de ene kant ook wel.. zelfde geld hadden ze jou en je nichtje ook kunnen toetakelen..
ik zou rustig nog eens proberen met hem te praten en hem uit te leggen waarom je 't gedaan hebt enz..

Vealosz

Zolang jij maar weet dat je iets goeds verricht hebt.
Ik zou zelf niet durfen, maar vind het heel moedig.
Laat die vriend van jou maar even uitrusten, je hebt een goede beslissing genomen.

Pinootje

Denk dat hij gewoon bezorgd was om jou en daardoor boos reageert. Want ik denk dat hij dan denkt; wat als jij geslagen werd en naar ziekenhuis moest gaan...

Ik zou hem even laten bekoelen en dan nog keer over praten.

KarmaChansy

lastig, ik zou hetzelfde gedaan hebben ik denk dat je vriend gewoon bezorgt om je is, het is natuurlijk een gevaarlijke situatie je weet maar nooit wat die jongens met jou en je nichtje hadden gedaan. Ik zou toch het nog ene keer proberen uit te leggen en aan je vriend en aan hem vragen waarom hij zo boos doet Lachen dan moet hij zijn gevoelens er over uiten en zo kan je daar op inspelen.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:55

Nanne schreef:
Sorry, maar wat is jouw vriend een eikel..

Als ik in elkaar getrapt word hoop ik ook dat mensen zoals jij in de buurt zijn.

Hoe zou je vriend het zelf vinden als dit hem was overkomen en iedereen had hem aan zn lot over gelaten?

Belachelijk..

Ja,dat heb ik hem ook al uitgelegd,alleen dat snapt hij niet,hij had liever gewild dat ik gewoon door was gefietst,dat is toch te gek voor woorden.
Als mij dat zou overkomen zou ik idd ook heel erg blij zijn als ik werd geholpen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:56

Goed van je hoor, walgelijke reactie van je vriend.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:57

Raar vriendje heb jij, zou hij ook niet geholpen willen worden dan?

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:58

Ja,ik heb het hem al tien keer uitgelegd,en hij zegt alleen maar op een banketstaaf manier; oo heb je ook je msn gegeven of je nummer?
en ga je nog op ziekenbezoek bij je beste vriend.
en wat dat soort dingen,hij reageert heel jaloers.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:59

Nou ik zou je vriend niet meteen voor eikel uitmaken..
Ik ken hem verder niet maar ik weet wel dat als ik hem was geweest ik ook vreselijk was geschrokken!
Ik denk ook dat hij eerder overstuur is om wat jou allemaal hadkunnen gebeuren dan dat hij kwaad is OMDAT je heb geholpen..
Dus ik zou je aanraden hem (je vriend) even zijn verhaal te laten doen..
Het is helemaal niet vreemd dat hij een beetje van slag is, je weet zelf ook wel wat er vandaag de dag allemaal gebeurt op straat!
Ik denk dat hij gewoon onwijs geschrokken en bezorgd is..

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 12:01

waarschijnlijk is hij ook heel erg geschrokken,ik zelf ook,toen ik thuis was zat ik me pas te bedenken wat er allemaal had kunnen gebeuren,het was ook maar echt 1 jongen waar iedereen bang voor was.
Maar ik vind het wel een beetje overdreven om mij uit te schelden voor dom wijf,achterlijke mogool,en stomme slet.
en hij drijgde ook nog dat als ik vandaag naar hem toe zou komen om het goed te praten en het er gewoon over te hebben wat er is gebeurt dat hij het uit zou maken. haha

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:02

Nou dan zou ik hem voor zijn als ik jou was en vertellen dat ie het fijn kan uitzoeken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:03

Myrkvi schreef:
Ja,ik heb het hem al tien keer uitgelegd,en hij zegt alleen maar op een banketstaaf manier; oo heb je ook je msn gegeven of je nummer?

Dat noem ik geen bezorgdheid, dat klinkt idd meer als jaloezie.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:03

nou, daar zou ik dan niet op wachten, zowiezo hoeft mijn vriend mij niet voor zulke dingen uit te maken, ongeacht of hij bezorgd is of wat....

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 12:04

ik moest er eigenlijk wel om lachen,als ik zwarte sokken aan heb is het zeker ook uit.
Vind het nergens op slaan,we hebben al bijna een jaar wat,en het dan uit maken met zo'n reden .

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 12:05

Karin schreef:
Myrkvi schreef:

Dat noem ik geen bezorgdheid, dat klinkt idd meer als jaloezie.

ja hij is ook heel erg jaloers,maar dat is nergens voor nodig,ik ken die hele jongen niet,hij is 14 en ik ben 17.
Ik heb hem alleen geholpen meer niet.
Dus ik vind niet echt dat hij een rede heeft om jaloers te zijn.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:05

Kijk ik snap wel dat ie bezorgd was, maar je kunt die jongen toch ook niet zomaar laten liggen ?

Ik vind dat je het geod gedaan hebt, je bent er heelhuids vanaf gekomen en op zo'n moment denk je niet na wat er allemaal kan gebeuren Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:09

Persoonlijk zou ik hem lekker in zijn sop gaar laten koken en niets van je laten horen. Een flink excuus van zijn kant is wel op zijn plaats.
Je niets! fout gedaan, je mag zelfs trots zijn op wat je hebt gedaan. Je bent ook geen uitleg of zelfs excuses schuldig aan je vriend. Dit is gewoon hufterig gedrag wat je echt niet hoeft te pikken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:09

Goed gedaan! In het begin van je verhaal dacht ik: O je vriend is vast heel bezorgd. Naarmate ik meer gelezen heb, denk ik een stuk minder positief over hem. Geen man mag je zo noemen, wat denkt hij wel!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:10

Ik kan he wel begrijpen van je vriend. Je bent gewoon bij een gevecht gaan staan kijken. Voor hetzelfde geld hadden die gasten naar jou toegekomen en jou ook geslagen enzo.
Ik denk at je vriend zich gewoon een beetje ongerust maakt. Maar hij had het wel met wat meer begrip kunnen zeggen Lachen