Busvervoer connexxion... is dit normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Busvervoer connexxion... is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:58

Jee, vandaag weer lekker vrij. Dus ik denk; een hele dag voor de paarden en op stal alle dingen te doen die ik nog af moest handelen. Maar; verassing verassing, mijn broer had de fiets meegenomen en ik heb een scooter maar die had ij nog niet gemaakt. Nou goed, met de bus dan maar! Snel wat kleingeld (kaartje is 2 euro) meegenomen .Met de bus is het altijd drama, heen gaat nog maar terug rijdt ie heel vaak niet of te vroeg, of veeel te laat. Dus gergeld dat iemand van stal mij terug kon brengen, en mijn moeder, die ook met de bus moest maar dan naar amerongen daar kon ik bij meeirjden naar de bushalte.
Na een half uur wachten (jaja, voor de verandering) was ie er dan eindelijk; de bus!!
Dus ik stap in: en meneer zegt: dan is dan 3 euro! Dus ik zeg: ehm nee hoor, dat is 2 euro, naar rhenen.. een retourkaartje zelfs! (eem kaartje heet dat bij ons)
hij: " ja, maar die heb ik niet meer dus moet je er een van 3 euro kopen"

En laat ik nou net 50 cent tekort komen daarvoor. Maargoed, het is in mijn ogen) natuurlijk belachelijk, want een retour kost TWEE euro, wat ook op de site staat. En omdat de chauffeur niet genoeg kaartjes mee heeft genomen, kan ik niet mee omdat ie zo nodig 3 euro moet hebben?? Miscchien kon hij dan even opletten waar ik eruit ging en mij gewoon een kaartje van 3 euro geven voor 2,50? is nog 50 cent teveel? please?

Nee hoor, je gaat niet mee, zoek maar uit wat je doet, daag!

Kon ik verd*mme weer helemaal naar huis lopen, naar de paarden gaan met de (eventuele, want je weet het maar nooit met connexxion) volgende bus had al geen zin meer, degene die mij naar huis zou brengen moest aardig vroeg alweer weg.

Thuis gekomen mijn moeder opgebeld en die zei " ik zou connexxion maar even bellen, want dat slaat natuurlijk nergens op!"

Dus ik connexxion opgebeld: nee, het was mijn eigen schuld, had ik maar meer geld mee moeten nemen!!!!
en een (dit zijn letterlijk haar woorden!) ' normaal, weldenkend mens' zou ook inzien dat een buschauffeur niet genoeg kaartjes meeneemt en de klant daar de dupe van wordt.

Stoom uit je oren

is dit normaal??? Ik weet niet, maar ik heb onze klanten nooit zo behandeld? Niet in de paardenhandel, en niet op kantoor!

Lisetje

Re: Busvervoer connexxion... is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:02

Belachelijk. En al helemaal die reactie van die connexxion vrouw

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:03

Vind het niet normaal, ik zou een klacht indienen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:04

Nou jaaaaaaaa, zeiden ze dat serieus bij de klantenservice? Ik zou een dikke brief schrijven met zowel een klacht over het gebeurde als over de behandeling door de klantenservice.

Als ik het goed begrijp had je genoeg geld voor het kaartje wat je nodig had, maar dat kaartje was er niet meer, dus moest je een duurder kaartje kopen wat je niet nodig had? En waar je dus geen geld voor bij je had? Ja toch?

Het is al raar dat ze je willen dwingen een te duur kaartje te kopen, laat staan dat ze je zo weer naar buiten sturen Boos!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:06

Nee dat is niet normaal, als er echt staat dat een kaartje 2 euro is, is het 2 euro.
Dus hoe kunnen ze dan zeggen datg het 3 euro is voor dezelfde plek? omdat de kaartjes opzijn?

Lous

Reacties van zowel die vrouw als de buschauffeur zijn verre van normaal. Ik zou het een stukje hogerop gaan zoeken, consumntenbond?!
Echt gestoord hoe somige bedrijven met hun klanten omgaan. En vooral bij de bus is het bijna nooit hun schuld. Altijd de schuld van de klant, bah Boos!

Anoniem

Ach het is weer Connexion.... laatst lieten ze mij gewoon bij de bushalte staan, ook zo'n typische Connexion-actie.

_Marianne

Wat een onzin.
Hadden ze je maar een buskaartje van 3 euro voor 2 euro moeten geven hoor, eigen schuld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:07

ik dacht al dat ik gek was geworden Clown

" ja, het kan zijn dat er ineens een klas meegaat ofzo en dat de kaartjes dan op zijn"

" Ja, maar dan moet de chauffeur gewoon NOG meer kaartjes meenemen s' ochtends, voor als zoiets gebeurt? of de 3euro kaartjes voor 2 verkopen? hier kan de klant toch geen dupe van worden?"

" ja, maar de buschauffeur neemt er ook altijd genoeg mee"

" eh nou blijkbaar niet"

"nee dat kan gebeuren"

" ja maar dat is toch niet normaal??"

"jawel hoor, dat kan gebeuren."

WHAAA Stoom uit je oren toen ze over dat "weldenkend,normaal" begon heb ik dr toch wel even verteld wat ze met die hele busmaatschappij mag doen van mij.

t gaat erom dat mijn hele vrije dag nu naar de *** is, had er net zo'n zin in en eindelijk tijd Verdrietig

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:08

Wat een vreemd verhaal zeg, hier nemen ze je dan gewoon gratis mee als zij niet genoeg kaartjes hebben. Is me al een paar keer overkomen, Wij hebben hier trouwens ook connexxion maar die hebben helemaal geen 2 euro kaartjes, een 1 euro kaartje, de 3 euro kaartjes en de 5 euro kaartjes. Die zijn overdag vanaf 9 uur s'morgens geldig. Beetje vreemd dus dat ze bij jullie wel 2 euro kaartjes hebben (en retour? bij ons zijn het gewoon kaartjes voor een enkele reis)

Kan het niet zijn dat jij je hebt vergist?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:09

Wat stom zeg! ik heb wel met connexxion meegemaakt dat als we niet genoeg strippen hadden, ze het maar bij die aantal strippen lieten en hoefden we niet verder bij te betalen..
Er zitten zoveel verschillende buschauffeurs.. de een zal wel anders reageren dan de ander..
Maar alsnog behoorlijk stom!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:10

Ik zou een klacht indienen bij de connexxion.
En als je na 2 weken geen antwoord hebt, gelijk gaan bellen.

(het is dat we bij mijn werk alleen over de lijnen gaat en niet over de buschauffeurs anders had ik even navraag gedaan voor je, werk bij de provincie utrecht nl)

Lous

Heb bij de bus een keer gehad dat hij geen dagkaartjes bij zich had van 2 euro. Mocht gratis mee naar het station en dan de volgende bus een kaartje kopen. Super service. Was trouwens Veolia in Breda. Haha!

Anoniem

Oja, en ik zeg:

Denk maar nietdat ik OOIt nog met connexxion ga Stoom uit je oren
zij: nee dat lijkt me een goed plan, moet u vooral niet meer doen.

Stoom uit je oren

@ benfan: nee ik heb me niet vergist. ten eerste ga ik vaak zat met die bus (altijd drama dus..) ergens heen en ten tweede staat het op de site duidelijk: TWEE EURO.

kan niet missen he..

Nikki15

meisje uit me klas die stond pas ook 1 uur te wachten voordat er een bus kwam, toen die bus kwam zat die zo vol dat er niemand meer bij in mocht en kon, dus zei naar station gelopen want daar rijd dan weer andere bus, komt die bus niet opdagen zei gaan vragen aan die connexion mensen ja die bus heeft hele dag nog niet gereden, dus was ze eigenlijk 2 uren aan het wachten voor niks, toen had ze haar moeder gebelt maar dat duurde ook driekwartier voordat ze kwam zover wonen ze bij school vandaan, maar ze gaven zelf toe dat het niet echt goed geregelt was die dag. maar ik vind dit ook onzin wat er bij jou gebeurde, en dan die reactie van die vrouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:11

Suuskipje schreef:
Ik zou een klacht indienen bij de connexxion.
En als je na 2 weken geen antwoord hebt, gelijk gaan bellen.

(het is dat we bij mijn werk alleen over de lijnen gaat en niet over de buschauffeurs anders had ik even navraag gedaan voor je, werk bij de provincie utrecht nl)

nee dat heeft zin ... krijg ik precies hetzelfde antwoord denk ik zo, is ook klantenservice..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:12

nee dat kan dan niet missen, toch vaag dat ze hier dan geen 2 euro kaarten hebben. Ga zelf 3x per week met de bus dus ben wel een beetje bekend met de kaartjes die ze verkopen. Ze hadden wel op gegeven moment vorig jaar de AnaarBeter kaartjes (2 euro) maar weet niet meer precies hoe dat zat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:15

Ik zou gewoon nog een keer de klantenservice bellen hoor, hier neem je toch geen genoegen mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:37

Belachelijk dit, vooral hoe ze bij deklantenservice reageren, is dat nu klantvriendelijkheid? Het mag toch niet zo zijn dat jij er de dupe van wordt als zij niet genoeg kaartjes hebben!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:49

www.connexxion.nl schreef:
Wat kost het EEM-kaartje?
Het EEM-kaartje is een Dagretour en is uitsluitend te koop bij de chauffeur. De prijs hangt af van waar u naartoe wilt. Per betalende volwassene kunnen twee kinderen tot 12 jaar gratis meereizen. Heeft u een Pas 65+? Twee houders van een Pas 65+, kunnen samen reizen op één EEM-kaartje.

€ 2,- kaart
Geldt op de trajecten
Leusden - Amersfoort v.v.
Soest - Amersfoort v.v.
Soest - Soesterberg v.v.
Soest - Eemnes v.v.
Rhenen - Veenendaal v.v.
Veenendaal - Renswoude v.v.

€ 3,- kaart
Geldt op de trajecten
Spakenburg - Amersfoort v.v.
Spakenburg - Soest v.v.
Soest - Hilversum v.v.
Woudenberg - Amersfoort v.v.
Scherpenzeel - Amersfoort v.v.
Veenendaal - Wageningen v.v.
Veenendaal - Scherpenzeel v.v.

€ 4,- kaart
Geldt op de trajecten
Veenendaal - Amersfoort v.v.
Renswoude - Amersfoort v.v.

Dus TS heeft wel degelijk gelijk dat er een 2 euro kaartje bestaat. Er zijn alleen per provincie andere dagkaartjes, dus het zou kunnen dat ze in een andere provincie geen 2, maar 1 en 3 euro kaartjes hebben.

Erg vervelende situatie. Maar uiteindelijk heeft die chauffeur ook wel ergens gelijk. Natuurlijk is het heel vervelend dat je dag in het 100 is gelopen, maar die chauffeur had niet express geen 2 euro kaartjes meegenomen. En hij kan het ook niet maken om voor 2 euro een 3 euro kaartje te verkopen, want die mevr. die voor jou de bus in ging heeft ook gewoon 3 euro voor het 3 euro kaartje betaald.

Laten we eens stoppen met overal op mopperen en klagen. Leer er een les uit; Neem de volgende keer een paar euro meer mee, dan weet je zeker dat je kunt doen wat je wilt. Helaas van deze dag, gelukkig zullen er na vandaag nog meer dagen komen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:54

Hier ben ik het niet mee eens hoor. Als de verbinding Rhenen-Veenendaal € 2,00 kost. Zou ik dus absoluut geen 3 euro gaan betalen, of ik moet heel dringend ergens heen.
€2,00 is € 2,00.
Ik heb ook vaak zat gezien dat de busschauffeur het gewoon op een briefje schreef dat er betaald was voor een retour (i.v.m. controle, en terugreis natuurlijk). Ik denk gewoon dat TS een hele zure, chauffeur had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:57

Ik zou een klacht indienen. Nee eigenlijk zou ik overal waar er naar je geluisterd word een klacht indienen.
Dit gaat toch helemaal nergens over Scheve mond
'Een weldenkend mens? Het ov is toch openbaar en dus voor iedereen?'

Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:00

Zo heb ook nog een mail gestuurd Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:02

@ sjonniej:

wat denk je zelf !! een les voor mij? een les voor hen!!
NEEM GENOEG KAARTJES MEE IN JE VOORRAAD en klaaaaar Haha! geen ontevreden klanten meer op dat gebied. Hoe moeilijk is dat? er is vast nog wel ergens plek voor een stapel kaartjes in die grote grote bus Haha!

Ja, die mevrouw voor mij betaalde ook 3 euro voor dat kaartje. Maar die moest misschien verder dan ik.
Je kan niet zomaar alles op een klant afschuiven, hoe dom ben je dan bezig!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:15

Natuurlijk kan je niet alles op de klant afschuiven, maar je moet ook niet doen alsof die chauffeur de meest vreselijke man is die er bestaat en alsof hij express zijn 2 euro kaartjes had verstopt!! Zoals die mevrouw je aan de telefoon ook al zei; Op een normale dag worden er gemiddeld 10 Eemkaartjes gekocht, de chauffeur neemt er 30 mee, je zou zeggen; dat is ruim voldoende. 's Morgens is er echter een basisschool die met de bus ergens heen gaan en kopen 20 kaartjes op en toevallig gaat er ook nog een groepje jongeren naar een museum. De buschauffeur heeft vanaf deze grote groep kinderen geen mogelijkheid gehad om zijn voorraadje bij te vullen. Helaas vermenigvuldigen kaartjes zich niet vanzelf en raken ze op.
Deze buschauffeur vind het niet netjes om kaartjes van 3 euro voor 2 euro te verkopen en verteld je daarom wat er aan de hand is. Zijn kaartjes van 2 euro zijn op; je kunt als alternatief een kaartje voor 3 euro kopen of wachten op de volgende bus.
Het is natuurlijk verschrikkelijk aardig, lief, leuk, vriendelijk, tof, cool, gaaf, als een chauffeur je gratis naar een busstation brengt, vanwaar je je reis betaald kunt vervolgen. Nog veel aardiger als je voor 2 euro een kaartje van 3 euro krijgt. Ook erg creatief is het briefje waarop staat dat je betaald hebt. Maar zo hoort het niet, dus deze chauffeur is dan misschien wat star in de handhaving van de regels. Maar een boeman is hij niet!

Natuurlijk is het heel vervelend. Maar dit soort situaties kunnen nu eenmaal ontstaan. Niemand heeft schuld, maar het is voor beide partijen wel erg vervelend. Natuurlijk is het ook een les voor hen, mijn ervaring met Connexxion is dat ze best serieus naar klachten kijken en indien nodig veranderingen aanbrengen of je desnoods terugbellen wat ze geprobeerd hebben. Maar het blijft een bedrijf wat steunt op mensen en niet ieder mens is hetzelfde en de persoon die nooit fouten maakt is ook niet gevonden.
Wees dus de slimste, zucht 3x, tel tot 100, dans een rondje, lach als de zon en leef je dag verder uit! Wees nog slimmer en neem de volgende keer dus een euro meer mee, dan weet je zeker dat je er de volgende keer wel komt. Je schiet er immers niet mee op om eigenwijs 2 euro mee te blijven nemen en de volgende keer weer net zo hard te mopperen.